
שיווק מלונות בדיגיטל – מחקר מגמות וחדשנות 2017
מאת: חמוטל שיבר פורסם בתאריך: 31.01.17
עם ההתקדמות הטכנולוגית, מסע הקניה של לקוחות ענף המלונאות מסתמך יותר ויותר על אמצעים דיגיטליים לאורך תהליך החיפוש, המחקר, ביצוע ההזמנה, השהות והעזיבה.
תיאור מצגת למאמר בנושא: מגמות וחדשנות בשיווק דיגיטלי של מלונות
עמוד מספר 1 במצגת
שיבר ריסרץ', ינואר 2017
בחלק העליון של העמוד קיים איור של דמות גיבור עם ארגז כלים בצבע צהוב ועם לוגו של "כרמלון" על החזה. ברקע של הדמות יש שלושה עננים לבנים על רקע סגול בהיר, איור בגוונים סגולים- אפורים ולבנים בדומה ללוגו "כרמלון".
בכל עמודי המצגת – בחלק התחתון מתחת לכותרת המצגת, המחברת ותאריך המצגת, מופיע מצד ימין למטה לוגו של "כרמלון" (Carmelon Digital Marketing).
בצד שמאל למטה מופיע לוגו של SCHIEBER RESEARCH
עמוד מספר 2 במצגת
הקדמה – על רקע סגול כהה
• עם ההתקדמות הטכנולוגית, מסע הקניה של לקוחות ענף המלונאות מסתמך יותר ויותר על אמצעים דיגיטליים לאורך תהליך החיפוש, המחקר, ביצוע ההזמנה, השהות והעזיבה.
• העליה בחדירת הטלפונים החכמים הינה המגמה הטכנולוגית הרלוונטית ביותר. הטלפונים החכמים מאפשרים למתחרים להציע חוויה רב ערוצית רציפה וכן חדשנות משמעותית בשירות. מגמה נוספת הינה "ביג דאטה", כאשר ניתוח נכון של מידע מאפשר הצעה של חוויה מותאמת אישית לצרכן.
• בנוסף, החדירה של אינטליגנציה מלאכותית ושימוש בבוטים (Bots) בכלים של שירות עצמי מתחילה לחוות צמיחה גם כן.
עמוד מספר 3 במצגת
הקדמה – על רקע סגול כהה
• מטרת מצגת זו היא לבחון את מגמות השוק והצרכנים המשפיעות ביותר על תעשיית בתי המלון, תוך התמקדות בהתפתחות הדיגיטלית ובהזמנות אונליין.
• המצגת סוקרת את הנושאים הבאים:
- מפת התחרות
- מגמות שוק וצרכנים
- אסטרטגיות מתחרים וחדשנות
עמוד מספר 4 במצגת
זירת ההזמנות בשוק הנסיעות – על רקע סגול כהה
מתחת לכותרת זו מופיע גרף תחת הכותרת: ערוצי ביצוע ההזמנות לפי איזור גיאוגרפי בשנת 2015.
להלן נתוני הגרף:
Other |
Mobile-up |
Offline |
Online |
|
12% |
6% |
17% |
65% |
Global |
6% |
3% |
18% |
68% |
North America |
5% |
9% |
15% |
67% |
Europe |
6% |
4% |
18% |
67% |
Middle East |
6% |
3% |
20% |
65% |
Australia |
10% |
7% |
14% |
64% |
Asia |
7% |
6% |
21% |
61% |
Africa |
10% |
4% |
19% |
61% |
South America |
משמאל לגרף מופיע הכיתוב הבא:
- מסע הרכישה של מטיילים הפך לדיגיטלי בקרב צרכנים ממדינות שונות ובקבוצות גיל שונות
- ישנה צמיחה בהזמנות של מקומות לינה באמצעות אפליקציות מובייל.
עמוד מספר 5 במצגת
זירת ההזמנות בשוק הנסיעות – על רקע סגול כהה
מתחת לכותרת זו מופיע גרף תחת הכותרת: באיזה מהבאים השתמשת לצורך הזמנת לינה בחופשה האחרונה שלך?
להלן נתוני הגרף:
|
Mobile-up |
Offline |
Online |
|
12% |
6% |
17% |
65% |
Global |
6% |
8% |
14% |
63% |
Millennials |
5% |
5% |
17% |
66% |
Generation x |
6% |
3% |
22% |
62% |
Baby boomers |
משמאל לגרף מופיע הכיתוב הבא:
• אמנם, מגמת ההזמנות אונליין רלוונטית לכל קבוצות הגיל, אך אפליקציות מובייל רלוונטיות במיוחד לבני דור המילניום, יותר מאשר לבני דור ה-X (גילאי 35-50) ולבומרס (גילאי 50-60).
עמוד מספר 6 במצגת
זירת ההזמנות בשוק הנסיעות – על רקע סגול כהה
• סוכנויות נסיעות מקוונות (OTAs, Online Travel Agencies) כגון Expedia ו-Priceline ואגרגטורים (אתרים אשר אוספים מידע ממקורות מקוונים שונים) כגון TripAdvisor מתחרים בבתי המלון על מנת לעודד הזמנת חדרים.
• בנוסף, ה-OTAs מציעים שירותים משלימים כגון טיסות, השכרת רכב והזמנת מקומות במסעדה.
• מנועי חיפוש, בהובלת Google, מהווים אתגר נוסף לשחקנים המסורתיים בתעשייה.
• למחיר תפקיד חשוב בהחלטת הצרכן האם לבצע את ההזמנה באמצעות OTA או ישירות באתר המלון, אך זה אינו הגורם המשפיע היחיד. הטבות, תכניות נאמנות ובונוסים נכללים אף הם במערך השיקולים המשפיעים על החלטת הצרכן היכן להזמין.
משמאל לכיתובים אלו מופיע תרשים תחת הכותרת: IHG knows what guests need at every stage of their journey
התרשים מחולק למספר שלבים בתהליך תכנון החופשה, כשליד כל אחד מהם מצוין מה האורחים צריכים לעשות באותו השלב. להלן הנתונים:
Dream – Research Trip
Plan – Read Reviews, check options
Book – Make reservation
Stay – journey, hotel stay
Share – Seek ideas, share Itinerary, post photos & reviews
מתחת לתרשים מופיע הכיתוב הבא: מקור:IHG Commercial Strategy presentation, September 2016
עמוד מספר 7 במצגת
זירת ההזמנות בשוק הנסיעות – על רקע סגול כהה
• שירותי השכרת דירות (vacation rentals), בהובלת Airbnb, המבוססים על ההבטחה "לטייל כמו מקומי", מתחרים בבתי המלון לא רק מבחינת הערוצים והעמלות, אלא גם מבחינת החוויה והמודל העסקי.
• שירותים אלה מציעים אלטרנטיבה ללינה בבתי מלון, שמערבת מגוון נכסים – כמו דירות, חוות, בתים, בקתות, וילות, טירות, בתי חוף ועוד ועוד, על בסיס לילי, שבועי או חודשי.
• על פי מחקר של חברת Research and Markets, שוק השכרת דירות הנופש עומד על 100 $ מיליארד, כאשר השוק האמריקאי מהווה 25% מהמכירות.
• חברת המחקר צופה כי השוק יעמוד על 170 $ מיליארד עד 2019.
עמוד מספר 8 במצגת
זירת ההזמנות בשוק הנסיעות – על רקע סגול כהה
• השחקנית המובילה בזירת דירות הנופש היא Airbnb.
• החברה מדווחת כי מאז הקמתה, השתמשו בנכסים הרשומים באתר 140 מיליון אורחים, מתוכם 80 מיליון ב 2016, לעומת 40 מיליון ב 2015.
• כ-60% מהמזמינים דרך האתר הם צעירים בני דור המילניום. עם זאת, בני הגיל השלישי הם דמוגרפיית האירוח הצומחת ביותר.
• על פי הערכות, החברה רשמה מחזור מכירות של 250 מיליון דולר בשנת 2013, ו- 850 מיליון דולר בשנת 2015, עם הפסדים של 150 מיליון דולר באותה שנה.
מימין לכיתובים אלו מופיע גרף תחת הכותרת: Airbnb use (among travelers)
הגרף מחולק לשתי קבוצות – Leisure travelers ו-Business travelers.
כל קבוצה מכילה 4 עמודות בצבעים שונים המייצגות את השנים 2015, 2016E, 2016A, 2017E
מעל כל עמודה מופיעים הנתונים המספריים באחוזים. להלן נתוני הגרף:
Business travelers |
Leisure travelers |
|
12% |
12% |
2015 |
16% |
18% |
2016e |
18% |
19% |
2016a |
23% |
25% |
2017e |
מתחת לגרף זה מופיע גרף נוסף תחת הכותרת: Accommodation Alternative that Airbnb replaced (among Airbnb total users past 12 months))
2016 |
2015 |
|
49% |
41% |
Traditional Hotels |
37% |
35% |
Bed & Breakfast |
35% |
33% |
Friends / Family |
26% |
29% |
Extended stay hotel |
22% |
19% |
vacation site |
22% |
22% |
Other vacation Rentals |
20% |
20% |
corporate apartments |
4% |
5% |
other |
עמוד מספר 9 במצגת
זירת ההזמנות בשוק הנסיעות – על רקע סגול כהה
• בעקבות הצמיחה בשוק הנסיעות, חלק מהשחקניות המובילות נכנסו אף הן לשוק זה.
• Choice Hotels השיקה עסק לדירות נופש, המציע נכסים של חברות השכרה, להבדיל מנכסים של בעלי נכסים פרטיים.
• Priceline הודיעה כי דירות נופש יהוו מנוע צמיחה חשוב מבחינת החברה, וכי הקטגוריה מהווה כבר כיום כמחצית מהיצע הנכסים של החברה עקב Villas.com, שהושקה על ידי booking.com שהנה בבעלות הקבוצה, ב-2014.
• Expedia רכשה את HomeAway תמורת 3.9 $ מיליארד, ואילו AccorHotels רכשה את שחקנית הבוטיק הבריטית onefinestay.com, המציעה דירות נופש יוקרתיות, תמורת 170 $ מיליון ב-2016.
עמוד מספר 10 במצגת
מסע הרכישה של המטייל– על רקע סגול כהה
הבנת מסע הרכישה של הצרכן והגורמים המשפיעים על כל שלב
מתחת לכותרת זו מופיע תרשים המעוצב בצורת ספירלה עם עיגולים וחיצים המתארים את השלבים השונים של מסע הרכישה. להלן הנתונים:
מסע הקניה של המטייל
מחקר – תוכן, פרסום, חיפוש, מדיה חברתית וחוות דעת
הזמנה – אתרים, OTA וחוות דעת
שהות – תוכן, חוות דעת, שירותים משלימים, אפליקציות מובייל לשירות
עזיבה – חוות דעת, מדיה חברתית
עמוד מספר 11 במצגת
המסע של המטייל |לפני הטיול – על רקע סגול כהה
• השלב שלפני הטיול יכול להתחיל בעקבות פרסומת, תוכן במדיה החברתית או חיפוש של הצרכן. במהלך שלב זה הצרכן מחפש מידע וחוות דעת על יעדים ונותני שירותים. חוות דעת אונליין ואיסוף של תוכן הם קריטיים בשלב זה. כיום, מלונות ואתרי צד שלישי מציעים חוות דעת והשוואות מתוך ההבנה של המלונות כי צרכנים בכל מקרה יחפשו מידע מעין זה.
• חשוב לציין כי המניע לטיול יכול להתעורר בעקבות חשיפה לתוכן (למשל ברשתות חברתיות) או מתוך הצעה של תוכנית נאמנות, ולאו דווקא מתוך רצון ראשוני של המטייל לצאת לטיול. עובדה זו משקפת הזדמנויות לחברות נסיעות, אך גם מדגישה כי חשוב שהחברות הללו יבססו קשר ארוך טווח עם הצרכן.
• לעיתים, פעולות אלו מתקיימות במספר מכשירים, מתחילות במכשיר אחד וממשיכות במכשיר אחר. לכן, חשוב לתת את הדעת לרציפות במעבר בין הערוצים, לרוב באמצעות לוג-אין (log-in) באמצעות דוא"ל, פרופיל המשתמש ברשת החברתית או כרטיס מועדון.
עמוד מספר 12 במצגת
המסע של המטייל |לפני הטיול – על רקע סגול כהה
• בשלב זה, אתרי ה-OTA הינם המקור המוביל למחקר הצרכנים, ולכן יש להם הזדמנות להציע ערך לצרכנים ולעודד ביצוע הזמנות. לאור זאת, אם מלונות רוצים להפוך לתחנה הראשונה של הצרכנים, עליהם לספק תוכן, מידע וחוות דעת אשר ישפיעו על ההחלטה שתתקבל.
מתחת לכיתוב זה מופיע גרף תחת הכותרת "המקורות המובילים לבחירת יעד".
הגרף מחולק ל-7 קבוצות כשכל קבוצה מכילה 3 עמודות בצבעים שונים המייצגות את בריטניה, ארה"ב וקנדה.
מעל כל עמודה מופיעים הנתונים המספריים באחוזים. להלן נתוני הגרף:
קנדה |
ארה"ב |
בריטניה |
|
18% |
17% |
15% |
OTAs |
19% |
14% |
18% |
משפחה / חברים |
8% |
7% |
11% |
מנועי חיפוש |
14% |
16% |
9% |
אתרי חברות תעופה |
6% |
12% |
8% |
אתרים של מלונות |
5% |
4% |
6% |
אתרי מידע על נסיעות |
5% |
3% |
5% |
אתרים של מנועי חיפוש נסיעות |
מתחת לתרשים מופיע הכיתוב הבא: מקור: ComScore 2016
עמוד מספר 13 במצגת
המסע של המטייל |לפני הטיול – על רקע סגול כהה
• עלות הטיול הינה הפרמטר המשפיע ביותר על בחירת יעד הטיול
מתחת לכיתוב זה מופיע גרף תחת הכותרת "הפרמטרים המשפיעים על ההחלטה בנוגע ליעד הטיול"
הגרף מחולק ל-7 קבוצות כשכל קבוצה מכילה 3 עמודות בצבעים שונים המייצגות את בריטניה, ארה"ב וקנדה.
מעל כל עמודה מופיעים הנתונים המספריים באחוזים. להלן נתוני הגרף:
קנדה |
ארה"ב |
בריטניה |
|
50% |
36% |
39% |
עלות הטיול |
29% |
27% |
34% |
מלון / מקום הלינה |
19% |
14% |
19% |
משפחה / חברים |
18% |
12% |
17% |
מידע בנוגע למזג אוויר / אקלים |
16% |
13% |
18% |
חוות דעת / דירוג |
16% |
16% |
17% |
פעילויות |
13% |
12% |
15% |
משך זמן ההגעה ליעד |
מתחת לתרשים מופיע הכיתוב הבא: מקור: ComScore 2016
עמוד מספר 14 במצגת
המסע של המטייל |לפני הטיול – על רקע סגול כהה
• “Best of 2016” של TripAdvisor מציג מידע על הפעילויות והמקומות שקיבלו את הציונים הגבוהים ביותר על ידי מטיילים, על מנת לעודד ולתת השראה לטיול.
מתחת לכיתוב זה מופיעים צילומי מסך מתוך TripAdvisor
עמוד מספר 15 במצגת
המסע של המטייל |לפני הטיול – על רקע סגול כהה
• Expedia מפעילה בלוג לנושאים הקשורים בנסיעות תחת השם “view finder”.
• הבלוג מציע "סיפורים" שאפשר למיין לפי קטגוריות שונות.
• ערוץ ה-YouTube של Expedia מכיל סרטוני וידאו מעולם הנסיעות.
• ניתן למיין את הסרטים לפי קטגוריות שונות, בהן "יום בעיר מופלאה" ויעדים פופולריים.
מימין לכיתוב זה מופיע צילום מסך מתוך Expedia
תוצאות החיפוש באתר Booking.com כוללות מד בחלק העליון של העמוד אשר מציין האם היעד הינו בחירה מובילה בקרב מטיילים אחרים בתאריכים הללו.
משמאל לכיתוב זה מופיע צילום מסך מתוך Booking.com
עמוד מספר 16 במצגת
המסע של המטייל | במהלך הטיול– על רקע סגול כהה
• הטיול עצמו מעלה צרכים חדשים דוגמת צ'ק-אין, שירות חדרים וצ'ק-אאוט וכן שירותים ומוצרים כמו כרטיסים לאירועים, מסעדות ועוד.
• מתחרים מגיבים לצרכים הללו באמצעות השקה או רכישה של שירותים כמו הזמנה אונליין של מקומות במסעדה, הזמנת כרטיסים לאטרקציות ועוד.
• מגמות אחרות, כמו שירות עצמי, שירות במובייל, שיתוף בתוכן ברשתות החברתיות, מחקר והתאמה אישית – רלוונטיות גם כן לשלב זה.
• רשת W Hotels משתפת פעולה עם Snapchatלצורך פניה לבני דור המילניום ולהגדלת השיתוף ברשתות החברתיות.
• באוקטובר 2015 השיקה הרשת קמפיין Geofilter אשר מאפשר למשתמשים להוסיף משפטים כמו "הלוואי והיית כאן" או "הסיטואציה הנוכחית" על-גבי תמונות שצולמו במלונות של הרשת.
משמאל לכיתוב זה מופיע צילום מתוך קמפיין של רשת W Hotels
עמוד מספר 17 במצגת
המסע של המטייל | אחרי הטיול – על רקע סגול כהה
• אחרי הטיול צרכנים יכולים לכתוב חוות דעת, לפרסם תמונות מהטיול ולהמליץ לחבריהם על שירותים שבהם השתמשו. מתחרים פונים ל-CRM (ניהול יחסי לקוחות) על-מנת לעודד רכישות חוזרות באמצעות שיווק בדוא"ל, תוכניות נאמנות ועוד.
• החברות משתמשות במידע המתקבל מהצרכנים על-מנת להציע מענים מותאמים אישית ולעודד נסיעות.
• Agoda יצרה "קהילה" מקוונת של "land-divers" אשר משמשת לשיתוף בחוויות הטיול שלהם באמצעות הרשתות החברתיות והוידאו כמו WeChat, Youku ו-Weibo.
משמאל לכיתוב זה מופיע צילום מסך מתוך Agoda
עמוד מספר 18 במצגת
אסטרטגיות מתחרים – על רקע סגול כהה
לכל רוחב העמוד מופיעים 5 כיתובים גדולים, המסמלים את הנושאים השונים שיידונו בדפי המצגת הבאים: תמחור ונאמנות, תכנון הטיול השלם, חוות דעת ותוכן, שירותים מקצועיים
עמוד מספר 19 במצגת
אסטרטגיות מתחרים – על רקע סגול כהה
בחלקו הימני של העמוד מופיע בתוך מסגרת שחורה הכיתוב: "תמחור ונאמנות", כמסמן את הנושא שיידון בדפים הבאים.
מחירים ממלאים תפקיד מרכזי בהחלטה היכן להזמין מקום, ולכן מתחרים משתמשים במספר טקטיקות בהקשר זה, בהן: "הבטחת המחיר הטוב ביותר"; מכרז / מכרז הפוך; מחירים של הרגע האחרון והתראות בנוגע למחירים.
מתחת לכיתוב מופיע הכיתוב הבא: רשת IHG מקדמת תמחור בשיטת "המחיר שלך".
משמאל הכיתוב הזה מופיע צילום מסך מתוך רשת IHG
עמוד מספר 20 במצגת
אסטרטגיות מתחרים – על רקע סגול כהה
בחלקו הימני של העמוד מופיע בתוך מסגרת שחורה הכיתוב: "תמחור ונאמנות", כמסמן את הנושא שיידון בדפים הבאים.
במרכז העמוד מופיע צילום מסך מתוך Priceline ומתחת לו הכיתוב: Priceline מתמקדת במסר של "המחיר הטוב ביותר
משמאל מופיע צילום מסך מתוך KAYAK ומתחת לו הכיתוב: KAYAK מציעה למטיילים לקבל התראות בנוגע למחירי טיסות ומלונות בדואר האלקטרוני
עמוד מספר 21 במצגת
אסטרטגיות מתחרים – על רקע סגול כהה
בחלקו הימני של העמוד מופיע בתוך מסגרת שחורה הכיתוב: "תמחור ונאמנות", כמסמן את הנושא שיידון בדפים הבאים.
מלונות משתמשים באסטרטגיות ובטקטיקות שונות על-מנת לגבור על סוכנויות הנסיעות המקוונות (OTAs), בהן תוכניות נאמנות, תמחור, הטבות ושירותים
• חלק מהמלונות מציעים הטבות ושירותים נוספים ללקוחות אשר מבצעים הזמנה ישירה, דוגמת עיסוי לרגליים עם הגעתם למלון או שיעור צלילה ללא תשלום.
• פרסומת טלוויזיונית של רשת Hilton תחת השם "Stop Clicking Around" מעודדת צופים להזמין לינה ישירות מול הרשת תוך הבטחה למחיר הנמוך ביותר
משמאל מופיע צילום מסך מתוך פרסומת של Hilton
עמוד מספר 22 במצגת
אסטרטגיות מתחרים – על רקע סגול כהה
בחלקו הימני של העמוד מופיע בתוך מסגרת שחורה הכיתוב: "תמחור ונאמנות", כמסמן את הנושא שיידון בדפים הבאים.
רשת Hilton מציעה תוכנית נאמנות תחת השם Hilton Hhonors.
חברים בתוכנית יכולים להרוויח נקודות של Hhonors בגין שהיה, קניות ואכילה במלונות הרשת.
הרשת מציעה 4 רמות שונות של חברוּת: Blue, Silver, Gold ו-Diamond, כאשר כל רמה נקבעת על-פי מספר הלילות / הפעמים שבהם אדם שהה במלונות הרשת. כל רמה מעניקה הטבות שונות.
ברבעון השני של 2016, הצטרפו לרשת 2.4 מיליון חברים חדשים, ונתח ההזמנות שנעשו על-ידי חברי התוכנית עמד על קרוב ל-56% ברבעון זה.
האפליקציה של תוכנית הנאמנות מהווה 23% מתנועת הגלישה הישירה של Hilton.
משמאל מופיע צילום מסך של רשת Hilton
עמוד מספר 23 במצגת
אסטרטגיות מתחרים – על רקע סגול כהה
בחלקו הימני של העמוד מופיע בתוך מסגרת שחורה הכיתוב: "תמחור ונאמנות", כמסמן את הנושא שיידון בדפים הבאים.
• ב-2016, Best Western השיקה פלטפורמה דיגיטלית חדשה, BestWestern.com, אשר באמצעותה מציעה הרשת תעריפים מוזלים לחברי תוכנית הנאמנות של הרשת, לרוב בהנחה של 10%.
מימין לכיתוב זה מופיע צילום מסך מתוך Best Western
עמוד מספר 24 במצגת
אסטרטגיות מתחרים – על רקע סגול כהה
בחלקו הימני של העמוד מופיע בתוך מסגרת שחורה הכיתוב: "תמחור ונאמנות", כמסמן את הנושא שיידון בדפים הבאים.
• לתוכנית הנאמנות של IHG, שהינה תוכנית הנאמנות הגדולה ביותר בשוק המלונאות, יש קרוב ל-94 מיליון חברים.
• כרטיס האשראי של התוכנית מציע "לילה בחינם מדי שנה ברחבי העולם; 5 נקודות עבור כל דולר שהוצאתם במהלך שהיה במלונות שלנו; 2 נקודות עבור כל דולר שהוצאתם ברכישות בתחנות דלק, בחנויות מכולת ובמסעדות; ונקודה אחת עבור כל דולר שהוצאתם בגין רכישות אחרות".
מתחת לכיתוב זה מופיע צילום מסך מתוך IHG
עמוד מספר 25 במצגת
אסטרטגיות מתחרים – על רקע סגול כהה
בחלקו הימני של העמוד מופיע בתוך מסגרת שחורה הכיתוב: "תכנון הטיול השלם", כמסמן את הנושא שיידון בדפים הבאים.
• חיפוש של חבילת נופש באתר של KAYAK מאפשר לנוסעים להשוות בין מספר אתרים של חבילות נופש בשילוב עם החיפוש של KAYAK לטיסות ולמלונות
מתחת לכיתוב זה מופיע צילום מסך מתוך KAYAK
עמוד מספר 26 במצגת
אסטרטגיות מתחרים – על רקע סגול כהה
בחלקו הימני של העמוד מופיע בתוך מסגרת שחורה הכיתוב: "תכנון הטיול השלם", כמסמן את הנושא שיידון בדפים הבאים.
• אתר האינטרנט של Booking.com מציע קישורים לשירותים משלימים, בהם השכרת רכב, הזמנת טיסות, הזמנת מקומות במסעדות, השכרת וילות ובתי נופש. זאת לאור צורך גובר בהזמנת שירותים לא-מסורתיים.
• השירותים ניתנים על-ידי Booking.com או על-ידי חברות אחרות בקבוצת Priceline דוגמת KAYAK (הזמנת טיסות) ו-OpenTable (הזמנת מקום במסעדה).
• Booking.com מציעה שירות של השכרת בתי נופש ווילות דרך . Villas.com
מתחת לכיתוב זה מופיע צילום מסך מתוך Villas.com
עמוד מספר 27 במצגת
אסטרטגיות מתחרים – על רקע סגול כהה
בחלקו הימני של העמוד מופיע בתוך מסגרת שחורה הכיתוב: "חוות דעת ותוכן", כמסמן את הנושא שיידון בדפים הבאים.
במרכז העמוד מופיע גרף תחת הכותרת "עד כמה את/ה מסכים/ה עם כל אחד מההיגדים הבאים בנוגע לאתרי חוות דעת?". משמאל לגרף מופיע הכיתוב הבא:
• סקר שנערך בבריטניה מראה כי אנשים מעניקים חשיבות רבה יותר לתגובות כתובות מאשר לדירוג הכללי של מקום.
להלן נתוני הגרף:
I trust online review to be an accurate reflection of the place – 46%
I take more notice of online reviews sites than star ratings of UK accommodation – 48%
Individual Comments are more useful than the overall rating of the place – 50%
will change a decision to visit after reading negative reviews – 41%
מתחת לגרף מופיע הכיתוב הבא:
• לפי Review Trackers, למעלה מ-50% מהמטיילים (גלובלי), קיבלו החלטת רכישה על-בסיס חוות דעת והמלצות מקוונות.
• חוות דעת מקוונות (88%) מדורגות במקום השני אחרי מחיר (93%) בדירוג הפקטורים החשובים ביותר למטיילים כאשר הם מחפשים מקום לינה.
עמוד מספר 28 במצגת
אסטרטגיות מתחרים – על רקע סגול כהה
בחלקו הימני של העמוד מופיע בתוך מסגרת שחורה הכיתוב: "חוות דעת ותוכן", כמסמן את הנושא שיידון בדפים הבאים.
• TripAdvisor דורשת מינימום של 200 תווים בעת כתיבת חוות דעת. זאת במטרה להבטיח חוות דעת מפורטות.
• ביולי 2016, TripAdvisor השיקה פלטפורמה לחוות דעת על חברות תעופה אשר כוללת את כל חברות התעופה הגדולות בעולם.
מתחת לכיתוב זה מופיעים צילומי מסך מתוך TripAdvisor
עמוד מספר 29 במצגת
אסטרטגיות מתחרים – על רקע סגול כהה
בחלקו הימני של העמוד מופיע בתוך מסגרת שחורה הכיתוב: "חוות דעת ותוכן", כמסמן את הנושא שיידון בדפים הבאים.
• תוצאות החיפוש באתר האינטרנט של Priceline כוללות חוות דעת של מטיילים. עבור חלק מחוות הדעת מצוין כי הן נכתבו על-ידי "אורחים מאומתים של המלון".
מימין לכיתוב זה מופיע צילום מסך מתוך Priceline
• Agoda טוענת כי "חוות הדעת בנוגע למלונות באתר הינן 100% אותנטיות ונכתבו על-ידי לקוחות בסיום השהיה שלהם במלונות."
מעל לכיתוב זה מופיע צילום מסך מתוך Agoda
עמוד מספר 30 במצגת
אסטרטגיות מתחרים – על רקע סגול כהה
בחלקו הימני של העמוד מופיע בתוך מסגרת שחורה הכיתוב: "חוות דעת ותוכן", כמסמן את הנושא שיידון בדפים הבאים.
• Booking.com משתמשת במדיה החברתית על-מנת לייצר מעורבות בקרב צרכנים.
• למשל, הרבה מהתוכן ב-Facebook וב-Instagram נסוב סביב טיולים, מאחר שמטיילים אוהבים להשתמש ברשתות החברתיות על-מנת לשתף בחוויות מנסיעות או לדון בנסיעות.
• Booking.com שואפת להעניק ערך מוסף לשיחות אלה.
• ב-2015, Booking.com השתמשה ברשתות החברתיות על-מנת להזמין צרכנים להעביר תמונות שלהם מטיולים.
• החברה הפכה את התמונות הללו לאנימציה בפורמט GIF.
עמוד מספר 31 במצגת
אסטרטגיות מתחרים – על רקע סגול כהה
בחלקו הימני של העמוד מופיע בתוך מסגרת שחורה הכיתוב: "שירותים מקצועיים", כמסמן את הנושא שיידון בדפים הבאים.
בנוסף להתמקדות בנוסע או בצרכן, המתחרים מעניקים מענה גם לסקטור המקצועי הכולל סוכני נסיעות, מנהלי טיולים של חברות ומלונות.
• Booking.com מציעה פלטפורמה לסוכני נסיעות
מתחת לכיתוב זה מופיע צילום מסך מתוך Booking.com
• ב-2015, Booking.com השיקה את הפלטפורמה Booking.com for Business המעניקה שירות לנוסעים עסקיים אשר אין לחברות שלהם מדיניות נסיעות פורמלית.
• לפי החברה, חמישית מההזמנות באתר הינן במסגרת נסיעות עסקים.
מתחת לכיתוב זה מופיע צילום מסך מתוך פלטפורמה Booking.com for Business
עמוד מספר 32 במצגת
אסטרטגיות מתחרים – על רקע סגול כהה
בחלקו הימני של העמוד מופיע בתוך מסגרת שחורה הכיתוב: "שירותים מקצועיים", כמסמן את הנושא שיידון בדפים הבאים.
Airbnb מציעה לינה ושירותים משלימים ללקוחות עסקיים.
ביוני 2016 הודיעה החברה על השקת כלי חדש המאפשר לעובדים להזמין נסיעה עסקית עבור חבריהם לעבודה.
לפי Airbnb, לאור העובדה שנסיעות עסקים שילשו את צמיחתן ב-Airbnb ב-2016, הכלי החדש יאפשר לשותפים עסקיים כמו מנהלי נסיעות בחברות להזמין לינה לעובדים בחברה.
משמאל לכיתוב זה מופיע צילום מסך מתוך Airbnb
רשת AccorHotels מציעה שירותים המיועדים לנוסעים עסקיים, למתכנני ועידות ואירועים וכן לאנשי מקצוע בתחום הנסיעות כמו סוכני טיולים ומפעילי סיורים.
מימין לכיתוב זה מופיע צילום מסך מתוך רשת AccorHotels
עמוד מספר 33 במצגת
אסטרטגיות מתחרים – על רקע סגול כהה
בחלקו הימני של העמוד מופיע בתוך מסגרת שחורה הכיתוב: "שירותים מקצועיים", כמסמן את הנושא שיידון בדפים הבאים.
כלי co-host של Airbnb מאפשר למארחים להכניס מארח נוסף לניהול הנכס על מנת להגיב לאורחים. מבחינת המארחים, הכלי יאפשר בין היתר לחלק את הרווחים בין המארחים. הצרכנים ידעו עם זאת מיהו בעל הנכס ומי ינהל את ההתקשרות עמם.
סביב כיתוב זה מופיע צילום מסך מתוך כלי co-host של Airbnb
עמוד מספר 34 במצגת
אסטרטגיות מתחרים | קייס סטאדי – על רקע סגול כהה
איזור ה- “Vacation Rentals” באתר האינטרנט מציע השכרת בתים, בקתות ופורמטים נוספים ב-190 מדינות
מעל כיתוב זה מופיע צילום מסך מתוך איזור ה- “Vacation Rentals”
בחלק השמאלי של העמוד מופיע הכיתוב: מיפוי הצעת ערך על-ידי TripAdvisor, ולידו צילום מסך הממחיש זאת.
בחלקו המרכזי של העמוד מופיע הכיתוב: TripAdvisor הגדילה את ההתמקדות שלה בסגמנטים שאינם מלונות בהם אטרקציות, מסעדות וסגמנטים נוספים, באמצעות מותגי החברה
ליד כיתוב זה מופיעים צילומי מסך מתוך TripAdvisor
עמוד מספר 35 במצגת
אסטרטגיות מתחרים | שיתופי פעולה – על רקע סגול כהה
• בינואר 2016,Starwood Hotels & Resorts Worldwide ו-TripAdvisor החלו בשיתוף פעולה שבמסגרתו פורטפוליו המלונות של Starwood זמין בפלטפורמת ה"Instant Booking" (הזמנה מידית) של TripAdvisor.
• הפלטפורמה מאפשרת למשתמשים ללחוץ על הכפתור של "הזמן כעת" על-מנת ליצור הזמנה.
• לאורך התהליך המקוון, מצוין כי ההזמנה מתבצעת על-ידי Starwood וכן נמסרים קישורים ומספרי טלפון לצורך יצירת קשר ישיר עם שירות הלקוחות של המלון.
• בחודש ינואר 2017 הצטרפה גם רשת Hilton לפלטפורמת ה-Instant Booking של TripAdvisor.
לצד כיתובים אלו מופיע צילום מסך מתוך TripAdvisor
עמוד מספר 36 במצגת
מגמות בשיווק דיגיטלי – על רקע סגול כהה
לכל רוחב העמוד מופיעים 4 כיתובים גדולים, המסמלים את הנושאים השונים שיידונו בדפי המצגת הבאים: התאמה אישית ו"ביג דאטה", בוטים ואינטליגנציה מלאכותית, שירות לקוחות דיגיטלי, האינטרנט של הדברים.
.
עמוד מספר 37 במצגת
מגמות בשיווק דיגיטלי – על רקע סגול כהה
בחלקו הימני של העמוד מופיע בתוך מסגרת שחורה הכיתוב: "התאמה אישית ו"ביג דאטה", כמסמן את הנושא שיידון בדפים הבאים.
אתר האינטרנט של Booking.com מכיל "איזור פרטי" המאפשר לגולשים לבחור את ההעדפות שלהם עבור הזמנות עתידיות.
תחת האיזור של Trips for a Lifetime, האתר מציע טיול בהתאמה אישית בהתאם לתחומי עניין ויעדים מועדפים.
מעל כיתוב זה מופיע צילום מסך מתוך Booking.com
בספטמבר 2016, Hilton השיקה פיצ'ר חדש באפליקציה Hilton HHonors תחת השם Fun Finder.
הפיצ'ר משמש כמדריך טיולים פרטי אשר מציע מפות מפורטות, מידע בנוגע לאירועים המתקיימים במלון והצעות מיוחדות בהתאם להעדפות הלקוח.
לקוחות יכולים למלא שאלון לפני הגעתם באמצעות האפליקציה לצורך התאמה אישית של ה-Fun Finder במהלך השהיה.
מעל כיתוב זה מופיעים צילומי מסך מתוך אפליקצית Hilton HHonors
עמוד מספר 38 במצגת
מגמות בשיווק דיגיטלי – על רקע סגול כהה
בחלקו הימני של העמוד מופיע בתוך מסגרת שחורה הכיתוב: "התאמה אישית ו"ביג דאטה", כמסמן את הנושא שיידון בדפים הבאים.
• בחודש נובמבר 2015, TripAdvisor השיקה את הפיצ'ר “Travel Timeline” באפליקציית המובייל שלה.
• התוספת מאפשרת למשתמשים להתחבר ולשתף בחוויות מהטיולים שלהם.
• לאחר הפעלת הפיצ'ר, נוצר באופן אוטומטי "ציר זמן" של המקומות שבהם המשתמש ביקר ושל התמונות שצולמו בכל מקום. ניתן לצפות בתצלומים לפי סדר כרונולוגי או בהתאם למסלול על-גבי מפה.
• ציר הזמן הינו פרטי למשתמש, אך ניתן לערוך אותו ולשתף אותו עם משפחה וחברים.
• הפיצ'ר עושה שימוש ב-GPS ובחיישני התנועה של הטלפון על-מנת לזהות מתי הנוסע מבקר במקום מסוים ומתי הוא רק עובר דרכו.
משמאל לכיתוב זה מופיעים צילום מסך מתוך הפיצ'ר “Travel Timeline” של TripAdvisor
עמוד מספר 39 במצגת
מגמות בשיווק דיגיטלי – על רקע סגול כהה
בחלקו הימני של העמוד מופיע בתוך מסגרת שחורה הכיתוב: "התאמה אישית ו"ביג דאטה", כמסמן את הנושא שיידון בדפים הבאים.
• ביוני 2015 השיקה Airbnb תמחור דינאמי למארחים, המאפשר להציע מחיר מותאם אישית על בסיס דאטה הכולל זמנים, מחירים מקובלים ומידע רלוונטי נוסף.
משמאל לכיתוב זה מופיע צילום מסך מתוך תמחור של Airbnb
עמוד מספר 40 במצגת
מגמות בשיווק דיגיטלי – על רקע סגול כהה
בחלקו הימני של העמוד מופיע בתוך מסגרת שחורה הכיתוב: "בוטים ואינטליגנציה מלאכותית", כמסמן את הנושא שיידון בדפים הבאים.
Virgin Hotels מציעה את לוסי, ישות וירטואלית באפליקציית המובייל של החברה. לוסי מאפשרת חיבור של מכשירים אישיים לבקרים בחדר במלון ולצוות המלון. למשל, באמצעות לוסי ניתן לשנות את הטמפרטורה בחדר ולשלוט בטלוויזיה.
משמאל לכיתוב זה מופיע צילום מסך מתוך אפליקציית Virgin Hotels
עמוד מספר 41 במצגת
מגמות בשיווק דיגיטלי – על רקע סגול כהה
בחלקו הימני של העמוד מופיע בתוך מסגרת שחורה הכיתוב: "בוטים ואינטליגנציה מלאכותית", כמסמן את הנושא שיידון בדפים הבאים.
• בחודש מאי 2016, Booking.com השיקה ממשק הודעות אשר מאפשר ללקוחות לשוחח בצ'אט עם ספקי לינה מרגע ביצוע ההזמנה.
• הממשק כולל תבניות קבועות מראש עבור בקשות פופולריות, דוגמת שעות צ'ק-אין וצ'ק-אאוט וכן שאלות בנוגע לחניה וסידורי מיטות.
• לפי Booking.com, הממשק מאפשר ללקוחות להתאים אישית את השירות ולנהל את הנסיעה שלהם בקלות.
משמאל לכיתוב זה מופיע צילום מסך מתוך ממשק הודעות של Booking.com
עמוד מספר 42 במצגת
מגמות בשיווק דיגיטלי – על רקע סגול כהה
בחלקו הימני של העמוד מופיע בתוך מסגרת שחורה הכיתוב: "בוטים ואינטליגנציה מלאכותית", כמסמן את הנושא שיידון בדפים הבאים.
KAYAK ב-Facebook Messenger
• "תוך שניות, אנו נחפש במקביל במאות אתרי נסיעות על-מנת למצוא את המידע הנדרש לכך בנוגע לטיסות, מלונות, השכרת רכב ופעילויות. אנו גם נדאג לעדכן אותך בנוגע לתוכניות הטיול שלך ונסייע לך לנהל את הטיול.
• התחל בלשלוח לנו הודעה עם תוכניות הטיול שלך (למשל טיסות לבוסטון מחר) ואנו נחפש עבורך את המידע. לאחר מכן אנחנו נשלח לך בחזרה סיכום של התוצאות וההצעות.
• תוכל גם לקבל בזמן אמת התראות בנוגע לשינויים בשער הטיסה, איחורים בטיסה ועוד."
משמאל לכיתוב זה מופיע צילום מסך מתוך אפליקציית KAYAK
עמוד מספר 43 במצגת
מגמות בשיווק דיגיטלי – על רקע סגול כהה
בחלקו הימני של העמוד מופיע בתוך מסגרת שחורה הכיתוב: "שירות לקוחות דיגיטלי", כמסמן את הנושא שיידון בדפים הבאים.
• לפי Expedia, יותר מרבע מהלילות שהוזמנו באמצעות החברה, הוזמנו באמצעות מכשיר מובייל. מקור: Expedia Q4 2015 Investor Presentation, Feb. 2016
• מחקר גלובלי חדש שנערך על-ידי Hotels.com מצא כי קרוב למחצית מהנוסעים ישתמשו בשמחה בשירות קונסיירז' באמצעות המובייל, בעיקר לצורך הזמנת מקום במסעדה (62%), מתן הוראות הגעה (51%), ורכישת כרטיסים לאטרקציות תיירותיות (48%).
• Hotels.com השיקה לאחרונה אפליקציה תחת השם Concierge המשמשת להזמנת שירותים שונים בהם הזמנת אוכל, מציאת פעילויות מקומיות, הזמנת שולחן במסעדה ועוד.
• האפליקציה מיועדת ללקוחות Hotels.com, כאשר השירותים המקומיים יופיעו באפליקציה ביום שבו מתחילה שהותם במלון.
משמאל לכיתוב זה מופיע צילום מסך מתוך אפליקציית Concierge
עמוד מספר 44 במצגת
מגמות בשיווק דיגיטלי – על רקע סגול כהה
בחלקו הימני של העמוד מופיע בתוך מסגרת שחורה הכיתוב: "שירות לקוחות דיגיטלי", כמסמן את הנושא שיידון בדפים הבאים.
• "האפליקציה של IHG תחת השם Translator מתאימה למובייל ולשעוני Apple והיא מעניקה לנוסעים גישה לתרגום בזמן אמת ברחבי העולם.
• משתמשים יכולים לדבר ישירות לאפליקציה או לבחור מתוך ביטויים הקיימים באפליקציה."
• האפליקציה כוללת למעלה מ-50 ביטויים ב-12 שפות, כאשר בגרסה בתשלום קיימים 2,000 ביטויים.
מתחת לכיתוב זה מופיע צילום מסך מתוך אפליקציית IHG – Translator
עמוד מספר 45 במצגת
מגמות בשיווק דיגיטלי – על רקע סגול כהה
בחלקו הימני של העמוד מופיע בתוך מסגרת שחורה הכיתוב: "שירות לקוחות דיגיטלי", כמסמן את הנושא שיידון בדפים הבאים.
• ביולי 2016, Booking.com השיקה את הכלי Booking Experiences אשר נטען כי מאפשר לנוסעים "לגלות את הטוב ביותר שיש ליעד להציע".
• הכלי הינו חלק מהאפליקציה של Booking.com.
• לדברי החברה, השאיפה היא שבסופו של דבר האפליקציה תשתמש בטכנולוגיה של AI (אינטליגנציה מלאכותית) על-מנת לחזות את הכוונה של מטייל אינדיבידואלי ולייצר בהתאם חוויה מותאמת אישית.
• כרגע הכלי עדיין בבחינת פיילוט, ובמקומות שבהם הוא הוטמע ניתן להשתמש בו על-מנת לקבל גישה מידית לכרטיסים באתרים שונים ובאטרקציות ביעדים הללו.
מתחת לכיתוב זה מופיע צילום מסך מתוך Booking Experiences
עמוד מספר 46 במצגת
מגמות בשיווק דיגיטלי – על רקע סגול כהה
בחלקו הימני של העמוד מופיע בתוך מסגרת שחורה הכיתוב: "שירות לקוחות דיגיטלי", כמסמן את הנושא שיידון בדפים הבאים.
• Starwood Hotels & Resorts מציעה אפליקציית מובייל ללקוחות נאמנים תחת השם SPG: Starwood Hotels & Resorts.
• האפליקציה מציעה שירותים שונים, דוגמת שימוש באפליקציה לצורך כניסה לחדרים ללא שימוש במפתח.
משמאל לכיתוב זה מופיע צילום מסך מתוך אפליקציית SPG: Starwood Hotels & Resorts
עמוד מספר 47 במצגת
מגמות בשיווק דיגיטלי – על רקע סגול כהה
בחלקו הימני של העמוד מופיע בתוך מסגרת שחורה הכיתוב: "שירות לקוחות דיגיטלי", כמסמן את הנושא שיידון בדפים הבאים.
Airbnb מציעה אפליקציית מובייל המאפשרת הזמנה של לינה, הזמנת פעילויות ועוד לפי המלצות של מקומיים.
בנוסף, האפליקציה מאפשרת למארחים לעדכן את המידע אודות הנכס שלהם, לעדכן את פניות הנכס לאורך השנה, לשלוח הודעות לאורחים ולנהל את ההזמנות.
משמאל לכיתוב זה מופיע צילום מסך מתוך אפליקציית Airbnb
עמוד מספר 48 במצגת
מגמות בשיווק דיגיטלי – על רקע סגול כהה
בחלקו הימני של העמוד מופיע בתוך מסגרת שחורה הכיתוב: "שירות לקוחות דיגיטלי", כמסמן את הנושא שיידון בדפים הבאים.
• KAYAK מציעה שירותי "עוזר נסיעות" המיועדים לתכנון ולארגון הטיול.
מעל לכיתוב זה מופיע צילום מסך מתוך אפליקציית KAYAK
• Lola הוא סטארט-אפ בתחום הנסיעות המשתמש באינטליגנציה אנושית ומלאכותית לצורך שירותי קונסיירז'.
משמאל לכיתוב זה מופיע צילום מסך מתוך אפליקציית Lola
עמוד מספר 49 במצגת
מגמות בשיווק דיגיטלי – על רקע סגול כהה
בחלקו הימני של העמוד מופיע בתוך מסגרת שחורה הכיתוב: "שירות לקוחות דיגיטלי", כמסמן את הנושא שיידון בדפים הבאים.
• Panasonic וטכנולוגיית Watson של IBM מפתחות שירות קונסיירז' דיגיטלי.
השירות ימצא בתוך מראה מיוחדת בחדרים אשר דרכה ניתן יהיה להזמין שירותים שונים.
מימין לכיתוב זה מופיעה תמונה מתוך שירות קונסיירז' דיגיטלי
• Starwood Hotels השיקה את אפליקציית המובייל ProMeetings המאפשרת ללקוחות נאמנים אשר משתמשים בחדרי הישיבות של הרשת לבקש שירותים שונים בקלות.
ביוני 2016 השיקה הרשת שותפות עם Cvent תחת השם CrowdCompass Atendees. במסגרת השותפות משתמשים יכולים לצפות בתוכן בזמן אמת כמו לוחות זמנים של אירועים, ביוגרפיה של נואמים, מצגות ועוד באמצעות המכשירים הניידים.
משמאל לכיתוב זה מופיע צילום מסך מתוך אפליקציית המובייל ProMeetings
עמוד מספר 50 במצגת
מגמות בשיווק דיגיטלי – על רקע סגול כהה
בחלקו הימני של העמוד מופיע בתוך מסגרת שחורה הכיתוב: "שירות לקוחות דיגיטלי", כמסמן את הנושא שיידון בדפים הבאים.
• Priceline מציעה אפליקציית מובייל לטלפונים ניידים, טאבלטים ולשעוני Apple.
מסביב לכיתוב זה מופיע צילום מסך מתוך אפליקציית Priceline
עמוד מספר 51 במצגת
מגמות בשיווק דיגיטלי – על רקע סגול כהה
בחלקו הימני של העמוד מופיע בתוך מסגרת שחורה הכיתוב: "שירות לקוחות דיגיטלי", כמסמן את הנושא שיידון בדפים הבאים.
• בשנת 2015, חברה רשת Hilton ל-Uber.
• במסגרת שיתוף הפעולה, לקוחות יכולים לצפות במידע בנוגע למלון שבו הם שוהים ולעשות צ'ק אין באמצעות האפליקציה של Uber.
• בנוסף, לקוחות יכולים להזמין דרך האפליקציהHilton HHonors מונית של Uber למלון.
מסביב לכיתוב זה מופיע צילום מסך מתוך אפליקציית של Hilton ו-Uber.
עמוד מספר 52 במצגת
מגמות בשיווק דיגיטלי – על רקע סגול כהה
בחלקו הימני של העמוד מופיע בתוך מסגרת שחורה הכיתוב: "שירות לקוחות דיגיטלי", כמסמן את הנושא שיידון בדפים הבאים.
• בדצמבר 2016, Priceline השיקה פיצ'ר חדש תחת השם “Road Deals”.
• הפיצ'ר, כחלק מאפליקציית המובייל של החברה, מאפשר לנוסעים להכניס שם של יעד ולקבל מיד מבצעים והנחות לאורך מסלול הנסיעה.
• במהלך הנסיעה, מופיעים שמות של מלונות אשר ניתן להזמין בהם מקום בתוך שניות.
• ניתן לציין באפליקציה העדפות הנוגעות לתקציב ולמספר הכוכבים של מקום הלינה ולקבל חוות דעת.
משמאל לכיתוב זה מופיע צילום מסך מתוך פיצ'ר Road Deals של Priceline
עמוד מספר 53 במצגת
מגמות בשיווק דיגיטלי – על רקע סגול כהה
בחלקו הימני של העמוד מופיע בתוך מסגרת שחורה הכיתוב: "האינטרנט של הדברים", כמסמן את הנושא שיידון בדפים הבאים.
עם ההתרחבות של "האינטרנט של הדברים" (IoT), חברות נסיעות משתמשות באינטרנט כדי להציע תוכן והצעות מיוחדות.
נוסף לשימוש בטכנולוגיה לבישה וב-beacons, גם Echo של Amazon ("Alexa") צוברת תאוצה בענף המלונאות.
4,748 חדרי המלון במלון Wynn Las Vegas מצוידים בתכונה הקולית של Amazon (Echo).
משמאל לכיתוב זה מופיע צילום של התכונה הקולית של Amazon
חברת Disney מציעה "צמידי קסם" המכילים חיישנים אשר מסייעים לפשט את הפעילות בתוך המתחם על כל סוגיה – תנועה בתוך המתחם, הזמנת אוכל ועוד.
משמאל לכיתוב זה מופיע צילום של צמידי קסם של Disney
עמוד מספר 54 במצגת
מגמות בשיווק דיגיטלי – על רקע סגול כהה
בחלקו הימני של העמוד מופיע בתוך מסגרת שחורה הכיתוב: "האינטרנט של הדברים", כמסמן את הנושא שיידון בדפים הבאים.
• בחודש מאי 2016, חברת KAYAK השיקה חיפוש נסיעות קולי באמצעות Amazon Alexa .
• החיפוש מספק מידע פרקטי לצורך תכנון הטיול הנוגע לטיסות, למלונות ולהשכרת רכב.
מתחת לכיתוב זה מופיע צילום של חיפוש נסיעות קולי באמצעות Amazon Alexa .
• בחודש נובמבר 2016, Expedia השיקה שירות דומה המתבסס על Amazon Alexa.
• השירות מאפשר למשתמשים לשאול שאלות ספציפיות הנוגעות להזמנת המלון, סטטוס הטיסה, יתרת נקודות בתוכנית הנאמנות, הזמנת רכב ועוד.
עמוד מספר 55 במצגת
תודה רבה! – על רקע סגול כהה
בחלק העליון של העמוד קיים איור (בדומה לעמוד הראשון) של דמות גיבור עם ארגז כלים בצבע צהוב ועם לוגו על החזה. ברקע של הדמות יש שלושה עננים לבנים על רקע סגול בהיר, איור בגוונים סגולים- אפורים ולבנים בדומה ללוגו "כרמלון".
בצד שמאל למטה מופיע לוגו של SCHIEBER RESEARCH
העליה בחדירת הטלפונים החכמים הינה המגמה הטכנולוגית הרלוונטית ביותר לתהליך זה, שכן הטלפונים החכמים מאפשרים למתחרים להציע חוויה רב ערוצית רציפה וכן חדשנות משמעותית בשירות. מגמה נוספת הינה "ביג דאטה", כאשר ניתוח נכון של מידע מאפשר הצעה של חוויה מותאמת אישית לצרכן (פרסונליזציה), כמו גם חדירת אינטליגנציה מלאכותית (AI) ושימוש בבוטים (Bots) במסגרת כלים של שירות עצמי.
מגמת ההזמנות אונליין רלוונטית לכל קבוצות הגיל, אך אפליקציות מובייל רלוונטיות במיוחד לבני דור המילניום, יותר מאשר לבני דור ה-X (גילאי 35-50) ולבומרס (גילאי 50-60).
מפת התחרות
סוכנויות נסיעות מקוונות (OTAs, Online Travel Agencies) כגון Expedia ו-Priceline ואגרגטורים (אתרים אשר אוספים מידע ממקורות מקוונים שונים) כגון TripAdvisor מתחרים בבתי המלון על מנת לעודד הזמנת חדרים. בנוסף, ה-OTAs מציעות שירותים משלימים כגון טיסות, השכרת רכב והזמנת מקומות במסעדה.
מנועי חיפוש, בהובלת Google, מהווים אתגר נוסף לשחקנים המסורתיים בתעשייה.
שירותי השכרת דירות (vacation rentals), בהובלת Airbnb, המבוססים על ההבטחה "לטייל כמו מקומי", מתחרים בבתי המלון לא רק מבחינת הערוצים והעמלות, אלא גם מבחינת החוויה והמודל העסקי. שירותים אלה מציעים אלטרנטיבה ללינה בבתי מלון, שמערבת מגוון נכסים – כמו דירות, חוות, בתים, בקתות, וילות, טירות, בתי חוף ועוד ועוד, על בסיס לילי, שבועי או חודשי. בעקבות הצמיחה בשוק הנסיעות, חלק מהשחקניות המובילות נכנסו אף הן לשוק זה. Choice Hotels השיקה עסק לדירות נופש, המציע נכסים של חברות השכרה, להבדיל מנכסים של בעלי נכסים פרטיים. Priceline הודיעה כי דירות נופש יהוו מנוע צמיחה חשוב מבחינת החברה, וכי הקטגוריה מהווה כבר כיום כמחצית מהיצע הנכסים של החברה עקב Villas.com, שהושקה על ידי booking.com שהנה בבעלות הקבוצה, ב-2014. Expedia רכשה את HomeAway תמורת 3.9 $ מיליארד, ואילו AccorHotels רכשה את שחקנית הבוטיק הבריטית onefinestay.com, המציעה דירות נופש יוקרתיות, תמורת 170 $ מיליון ב-2016.
אסטרטגיה שיווקית בשלבי המסע השונים
השלב שלפני הטיול יכול להתחיל בעקבות פרסומת, תוכן במדיה החברתית או חיפוש של הצרכן. במהלך שלב זה הצרכן מחפש מידע וחוות דעת על יעדים ונותני שירותים. חוות דעת אונליין ואיסוף של תוכן הם קריטיים בשלב זה. כיום, מלונות ואתרי צד שלישי מציעים חוות דעת והשוואות מתוך ההבנה של המלונות כי צרכנים בכל מקרה יחפשו מידע מעין זה. חשוב לציין כי המניע לטיול יכול להתעורר בעקבות חשיפה לתוכן (למשל ברשתות חברתיות) או מתוך הצעה של תוכנית נאמנות, ולאו דווקא מתוך רצון ראשוני של המטייל לצאת לטיול. עובדה זו משקפת הזדמנויות לחברות נסיעות, אך גם מדגישה כי חשוב שהחברות הללו יבססו קשר ארוך טווח עם הצרכן.
לעיתים, פעולות אלו מתקיימות במספר מכשירים, מתחילות במכשיר אחד וממשיכות במכשיר אחר. לכן, חשוב לתת את הדעת לרציפות במעבר בין הערוצים, לרוב באמצעות לוג-אין (log-in) באמצעות דוא"ל, פרופיל המשתמש ברשת החברתית או כרטיס מועדון.
עלות הטיול הינה הפרמטר המשפיע ביותר על בחירת יעד הטיול. מתחרים משתמשים במספר טקטיקות בהקשר זה, בהן: "הבטחת המחיר הטוב ביותר"; מכרז / מכרז הפוך; מחירים של הרגע האחרון והתראות בנוגע למחירים. ואולם, זה אינו הגורם המשפיע היחיד. הטבות, תכניות נאמנות ובונוסים נכללים אף הם במערך השיקולים המשפיעים על החלטת הצרכן היכן להזמין.
בשלב זה, אתרי ה-OTA הינם המקור המוביל למחקר הצרכנים, ולכן יש להם הזדמנות להציע ערך לצרכנים ולעודד ביצוע הזמנות. לאור זאת, אם מלונות רוצים להפוך לתחנה הראשונה של הצרכנים, עליהם לספק תוכן, מידע וחוות דעת אשר ישפיעו על ההחלטה שתתקבל.
יש לציין כי לפי Review Trackers, למעלה מ-50% מצרכני הטיולים הגלובליים קיבלו החלטת קניה בהתבסס על חוות דעת מקוונות. חוות דעת מקוונות הן במקום השני עם 88% כפקטור חשוב לבחירת מקום לינה (המחיר הוא במקום הראשון עם 93%).
הטיול עצמו מעלה צרכים חדשים דוגמת צ'ק-אין, שירות חדרים וצ'ק-אאוט וכן שירותים ומוצרים כמו כרטיסים לאירועים, מסעדות ועוד. מתחרים מגיבים לצרכים הללו באמצעות השקה או רכישה של שירותים כמו הזמנה אונליין של מקומות במסעדה, הזמנת כרטיסים לאטרקציות ועוד. מגמות אחרות, כמו שירות עצמי, שירות במובייל, שיתוף בתוכן ברשתות החברתיות, מחקר והתאמה אישית – רלוונטיות גם כן לשלב זה.
השימוש בדאטה על מנת להציע התאמה אישית בחוויית הטיול חשוב בשלב זה. ישנה עליה בהחדרת טכנולוגיות כמו בוטים ובינה מלאכותית, בהם Echo של Amazon (Alexa). המגמה הבולטת ביותר היא אפליקציות קונסיירג' (שירות עצמי) המציעות בין היתר צ'ק אין, כניסה לחדר והזמנת שירותים מהמובייל, כמו גם צ'אטים עם נציגים או בוטים.
אחרי הטיול צרכנים יכולים לכתוב חוות דעת, לפרסם תמונות מהטיול ולהמליץ לחבריהם על שירותים שבהם השתמשו. מתחרים פונים ל-CRM על-מנת לעודד רכישות חוזרות באמצעות שיווק בדוא"ל, תוכניות נאמנות ועוד. החברות משתמשות במידע המתקבל מהצרכנים על-מנת להציע מענים מותאמים אישית ולעודד נסיעות.
שלב זה של אחרי הטיול הוא כנראה זה שחווה את רמת החדשנות הנמוכה ביותר כיום, אף שלדעתנו יש להקדיש לו תשומת לב רבה יותר, עם תכניות נאמנות, תכנים, השגת חוות דעת וכו'. החשיבות של שלב זה אינה מסתכמת בבניית בסיס לקוחות חדש פוטנציאלי, אלא גם ביצירת נאמנות וקניה חוזרת, שהנן חשובות מתמיד לאור התחרות ההולכת וגדלה.
מאמרים מקצועיים
- SEO eBook 2019
- המגמות המובילות בשיווק דיגיטלי למלונות בשנת 2020
- איך שימוש בצ'אטבוטים ישפר את אסטרטגיית השיווק שלכם?
- איך למצוא את האיזון המושלם בין SEO ל- ORM?
- מגמות העיצוב החדשות של UX ו- UI
- מציאות רבודה במלונות: עתיד ה-AR כבר כאן
- שירותים פיננסיים דיגיטליים – המגמות החמות של 2019
- אירועי ה-SEO והשיווק הדיגיטלי החשובים ב-2019
- 5 אפליקציות מובילות המשפרות את חוויית האירוח במלון
- סירי, Alexa, אמזון הד וגוגל Home: כיצד החיפוש הקולי מגדיר מחדש את ה-SEO?
- מדוע SEO טכני חשוב כל כך להצלחת אתר?
- פרקטיקות ה- SEO הטובות ביותר לאתרי מלונות
סיפורי הצלחה
אנגלו סכסון
גידול של 20% בתנועה האורגנית לאתר וגידול של 77% בכמות הלידים והפניות כתוצאה מפעילות SEO ומתהליך שיפור יחסי המרה באתר בשנת 2012 לעומת 2011.
אנגלו סכסון - סיפור הצלחה >אתרי סוכני הביטוח של מגדל MyAgents.co.il
גידול שנתי של 50% בתנועה האורגנית ושל 30% בלידים ובמכירות בשנת 2012 לעומת 2011.
MyAgents.co.il - סיפור הצלחה >
אין תגובות למאמר
כתוב תגובה