המגמות המובילות בשיווק דיגיטלי למלונות בשנת 2020

המגמות המובילות בשיווק דיגיטלי למלונות לשנת 2019 מספקות תובנות מרתקות שיסייעו למשווקים לתכנן את אסטרטגיות השיווק והתוכן שלהם לשנת 2020.


 

הכנו עבורכם סקירה מפורטת של מגמות אלה. הנה הבולטות שבהן:

 

חווית הרכישה ומגמת ה- mobile-first
מכיוון שלקוחות מעדיפים להשתמש במכשיר הנייד שלהם לצורך הזמנת מלונות, אזיי המגמה המכוננת של השנה בענף המלונות היא לאמץ את טרנד ה-mobile-first, שהושקה ע"י גוגל ב-1 ביולי 2019, המאפשרת אינדקוס mobile-first כברירת מחדל לכל אתרי האינטרנט החדשים, ונותנת עדיפות בתוצאות החיפוש לאתרים חדשים וידידותיים למובייל. הסטטיסטיקה מראה גם שלקוחות נוטים להזמין יותר באמצעות המכשירים הניידים שלהם מאשר מהמחשבים האישיים המסורתיים. מתוך 148.3 מיליון הזמנות טיולים המתבצעות בממוצע מדי שנה, 65% מההזמנות למלונות לאותו יום מתבצעות באמצעות מכשירי המובייל, כך עפ"י EventForte

ציר הזמן של יישום מגמת Mobile-first

ציר הזמן של יישום מגמת Mobile-first

 

עליית החיפוש הקולי

במהלך 2019 החיפוש הקולי רשם זינוק מרשים, כשעפ"י ComScore, כבר בתחילת שנת 2020 – 50% מכלל החיפושים יהיו חיפושים קוליים. אפל, גוגל ומיקרוסופט כבר מאפשרות חיפוש קולי של מלונות ועובדות על פיתוח אפליקציות שבהן המשתמשים יוכלו להשלים הזמנות. בשל כך, מלונאים צריכים לייעל את האתרים שלהם לחיפוש קולי כבר עכשיו.

 

חיפוש חזותי צובר תאוצה

אחד הטרנדים המעניינים והבולטים ביותר בשנת 2019 היה עליית החיפוש הוויזואלי. כבר באוקטובר 2018, בנתה easyJet כלי חיפוש חזותי המאפשר לאנשים להזמין טיסות על סמך תמונה בלבד, וכיום החיפוש הוויזואלי כבר משמש בהצלחה גם בקרב עסקים רבים בתחום שירותי האירוח והנסיעות. כך לדוגמה, באפריל 2019 רכשה Lonely Planet את Trill Travel המאפשרת למשתמשים להזמין חוויות וטיולים על סמך פוסטים של יוצרי תוכן. אנו צופים התפתחויות נוספות בזירת החיפוש הוויזואלי בשנת 2020, ולדברי Gartner, עד שנת 2021, מותגים שיאמצו מוקדם ככל האפשר את המגמה ויעצבו מחדש את אתרי האינטרנט שלהם כך שיתמכו בחיפוש חזותי וקולי – יגדילו את הכנסות המסחר הדיגיטלי שלהם ב-30%.

 

הבינה המלאכותית ממשיכה להתפתח

בשנת 2019, טכנולוגיות המבוססת על AL (בינה מלאכותית) – ובמיוחד צ'טבוטים בתעשיית האירוח והנסיעות – ממשיכות להתפתח בקצב מהיר. AL משמשת במגוון יישומים המשפרים את חווית הלקוח, כמו גם מגדילות את כמות ההמרות והמכירות:

  • 85% מאנשי המקצוע בתעשיית הנסיעות והאירוח משתמשים בבינה מלאכותית בעסק שלהם (TCS)
  • 60% מהחברות מתכננות להטמיע AI במערך השיווק שלהם ב-4 השנים הבאות
  • עד שנת 2025, שוק ה AI-העולמי צפוי לעמוד על כמעט 60 מיליארד דולר (TechJury)
  • 84% מהעסקים העולמיים מאמינים כי AI תאפשר לארגון שלהם להשיג יתרון תחרותי על פני המתחרים (Statista)

 

הכוח של שיווק בוידאו

שיווק בוידאו היה טרנד נוסף שהגדיר את שנת 2019, ויימשך ביתר שאת גם בשנת 2020. פייסבוק, יוטיוב ואינסטגרם הן שלוש הפלטפורמות המובילות בהן משתמשים המשווקים לפרסום סרטוני שיווק  ומודעות וידאו. עם יותר מ-500 מיליון צופים בווידיאו בפייסבוק מדי יום (Forbes), אין פלא שהמשווקים מבינים את הערך הרב של אסטרטגיה זו כדי לייצר מודעות למותג ולשפר את ה-ROI. עפ"י Cisco, ב-2020 הסרטונים המקוונים יהוו יותר מ-80% מכלל התעבורה באינטרנט

 

TripAdvisor כרשת חברתית

TripAdvisor אינה עוד רק אתר ביקורות וחוות דעת, אלא היא מורכבת יותר מכיוון שהיא מציעה חוויה עשירה יותר למשתמשים שלה, הרבה מעבר לביקורות, כמו תכנון טיולים, מציאת משפיענים, קריאת מידע ממובילי התעשייה וכן הלאה. משווקים עדיין יכולים ליהנות מחבילת הפרסום של TripAdvisor, אך יש להם כיום הזדמנויות נוספות להגיע לקהלים שלהם, גם באמצעות וידאו, תמונה וקישורים

 

משפיעני שיווק ממשיכים לצמוח

שיווק באמצעות משפיענים אינו טרנד חדש, אך ממשיך להתפתח בקצב מהיר ע"י משווקים המוצאים דרכים חדשות להתקרב לאושיות מדיה חברתית ולהניע אותם.

עפ"י CreatorIQ, אינסטגרם הייתה הפלטפורמה המובילה לשיווק משפיעים במהלך 2019, המחזיקה 93% מקמפייני המשפיענים. רוב המשפיענים – 80% – משתמשים באינסטגרם כרשת החברתית הראשונה שלהם. כדי לספק את הצורך ההולך וגובר במשפיעני שיווק, הציגה אינסטגרם את "creator accounts" כדי לספק למשפיעים ולמותגים נוספים מידע על איך הקהל שלהם פועל ומה הסיבה לכך. חשבון אינסטגרם מסוג זה מעניק למשתמשים גם גישה ל-Creator Studio לניהול הפוסטים וקבלת תובנות משולחן העבודה, כמו גם ניתוח מעמיק של הנתונים הסטטיסטיים.

 

עוד מגמות שיווק דיגיטלי בתעשיית המלונות לשנת 2019

שנת 2019 הייתה שנה עמוסה. משווקים השתמשו בערוצים שונים ומגוונים כדי לפנות לצרכנים רבים יותר. הנה עוד מגמות שיווק דיגיטליות שנעשה בהן שימוש רב במהלך 2019 בתעשית האירוח והמלונות:

  • שיווק חוויות: למרות שהחלה לצמוח עוד ב-2018 – שיווק חוויות צובר פופולאריות רבה יותר כשאתרים כמו Airbnb הציע את Airbnb Experiences – פעילויות ייחודיות באירוח המקומיים, ו- Booking.com שעלתה עם שירות Experiences ב-60 ערים ברחבי העולם. מלונות ועסקי אירוח רבים שיפרו את הצעותיהם באמצעות פעילויות מרגשות, קולינריה משובחת, סיורים מרתקים ופעילויות מיוחדות נוספות שישפרו את חוויית האורחים.
  • טכנולוגיות AR ו-VR : טכנולוגיות AR (מציאות רבודה) ו-VR (מציאות וירטואלית) שולבו יותר באסטרטגיות השיווק ששלטו בשנת 2019, ועפ"י Alice, 52% מהאורחים מעוניינים לסייר במלונות באמצעות AR או VR.
  • Metasearch: נותרה אפיק שיווק דיגיטלי רלוונטי ויעיל ביותר כדי להגביר את הנראות ולהביא להזמנות ישירות.

מלבד אימוץ מגמות שיווק דיגיטליות בתעשיית המלונות והנסיעות, מלונאים ומשווקים בתעשיית האירוח עדיין צריכים להתמקד בציפיות הצרכנים ובמוניטין המקוון שנותר נדבך חיוני במערך השיווק הדיגיטלי

 

אין תגובות למאמר

עדיין לא נכתבו תגובות.

כתוב תגובה

שדות חובה מסומנים בכוכבית (*)