עמוד זה אינו עומד בדרישות לדרוג נגישות AAA בשל שילוב רכיב החורג מדרישות תקן הנגישות WCAG 2.0.
האתר כולו תוכנן ונבנה לעמוד בדרוג נגישות AAA, וכל התאמות הנגישות שקיימות ביתר עמודי האתר קיימות גם בעמוד זה. עם זאת, בעמוד זה קיימת מצגת המוצגת בחלון שאינו עומד בתקן. רכיב זה מגיע מאתר חיצוני ואינו בשליטתנו.
על מנת לנסות ולתת מענה לאי תאימות חלקית זו של העמוד, הוספנו לעמוד גרסה נגישה של התוכן. כל התוכן המוצג במצגת, מוגש בצורה נגישה גם כתמליל (גרסה כתובה), אליו ניתן לגשת דרך הכפתור "לגרסא נגישה של תוכן המצגת" שנמצא ישירות מעל למצגת.
במידה ונתקלתם בבעיות נוספות בעמוד, נודה לכם אם תצרו עמנו קשר ותעדכנו אותנו בבעיה דרך טופס הפנייה שבקישור זה, על מנת שנוכל לשפר את השרות לגולשינו.
המגמות המובילות בשיווק דיגיטלי למלונות לשנת 2019 מספקות תובנות מרתקות שיסייעו למשווקים לתכנן את אסטרטגיות השיווק והתוכן שלהם לשנת 2020.
תיאור מצגת למאמר בנושא:
המגמות המובילות בשיווק דיגיטלי למלונות בשנת 2020
עמוד מספר 1 במצגת עם הפנים ל-2020: המגמות המובילות בשיווק דיגיטלי למלונות ולנסיעות בשנת 2019
כרמלון שיווק דיגיטלי | ינואר 2020
בחלק העליון של העמוד קיים איור של דמות גיבור עם ארגז כלים בצבע צהוב ועם לוגו של "כרמלון" על החזה. ברקע של הדמות יש שלושה עננים לבנים על רקע סגול בהיר, איור בגוונים סגולים- אפורים ולבנים בדומה ללוגו "כרמלון".
בכל עמודי המצגת – בחלק התחתון מימין למטה מופיע לוגו של "כרמלון" (Carmelon Digital Marketing).
עמוד מספר 2 במצגת
מבוא – על רקע סגול כהה
כל שנה מביאה איתה טרנדים חדשניים בכל תחום, כשתעשיית המלונות והנסיעות – כמו ענפים רבים אחרים – חייבת להמשיך ולהתמיד באימוץ המגמות, ולהתמקד במיוחד באסטרטגיות שיווק דיגיטלי שיתאימו לטכנולוגיות ולציפיות הצרכניות החדשות.
בפתחה של שנת 2020 כבר אפשר לקבוע שהמגמות חושפות נתונים רבים שיסייעו למשווקים לתכנן אסטרטגיות שימלאו באופן מדויק אחר ציפיות הצרכנים בעתיד הקרוב
עמוד מספר 3 במצגת
אתרי Mobile-first – על רקע סגול כהה
מכיוון שלקוחות מעדיפים לגלוש באתרי המותגים והם משתמשים במכשירים ניידים כדי לבצע הזמנות – אזיי המגמה המכוננת של השנה בענף המלונות היא לאמץ את טרנד ה-mobile-first ולתת עדיפות ראשונה לזירות הדיגיטליות של המלון במובייל.
עפ"י EventForte, מתוך 148.3 מיליון הזמנות טיולים ונסיעות המתבצעות מדי שנה, 65% מההזמנות למלון באותו יום מתבצעות באמצעות מכשירים ניידים. 65.4% מההזמנות הללו מתרחשות ישירות באתרי המותג ו-19.5% דרך סוכנויות נסיעות מקוונות (OTA) ואתרי סחר אחרים.
החל מה-1 ביולי 2019, גוגל מאפשרת אינדקוסmobile-first כברירת מחדל לכל אתרי האינטרנט החדשים. מכיוון שרוב המשתמשים ניגשים לחיפוש בגוגל באמצעות המכשיר הנייד שלהם, ברור מדוע גם גוגל מעדיפה אתרים ניידים
עמוד מספר 4 במצגת
ציר הזמן של יישום מגמת Mobile-first – על רקע סגול כהה
במרכז הדף מופיעים 5 מלבנים מאורכים, כל אחד בצבע שונה. בסופם נמתח חץ דו צדדי המסמן את ציר הזמן. בכל אחד מהמלבנים מופיע טקסט, להלן, לפי סדר הופעתם משמאל לימין:
מלבן תכלת: אפריל 2015 – גוגל מתחילה לפרגן יותר לאתרי מותגים ידידותיים למובייל כפקטור לדירוג תוצאות החיפוש, ומציגה את עדכון mobile-friendly ברחבי העולם
מלבן סגול כהה: ספטמבר 2015 – האזכור הראשון על פיתוח אינדקס נפרד למובייל
מלבן סגול: נובמבר 2016 – תחילת הבדיקה הפתוחה של אינדקס ה-mobile first
מלבן סגול בהיר: מרץ 2018 – גוגל מתחילה להעביר אתרים המיישמים את שיטות העבודה המומלצות לאינדקס ה-mobile first
מלבן כחול: יולי 2019 – גוגל מאפשרת אינדקוס mobile-first כברירת מחדל לכל אתרי האינטרנט החדשים
מתחת למלבנים אלו מופיע הכיתוב הבא: המסקנה ברורה: שנת 2019 היתה ידידותית למובייל, ולכן ניידים הם לא טרנד חולף ולא בגדר המלצה, אלא הכרח של ממש גם ב-2020, וגם בשנים שאחריה
עמוד מספר 5 במצגת
עליית החיפוש הקולי – בכיתוב סגול מודגש
במרכז הדף מופיעים 5 מלבנים מאורכים, כל אחד בצבע שונה. בסופם נמתח חץ דו צדדי המסמן את ציר הזמן. בכל אחד מהמלבנים מופיע טקסט, ומעליו לוגו של החברה עליה נכתב הטקסט. להלן תוכן המלבנים, לפי סדר הופעתם משמאל לימין:
מלבן טורקיז (לוגו IBM): 1961 – IBM מציגה עוזר קולי במכשיר ה-Shoebox שלה
מלבן אדום (לוגו Google Now): יולי 2012 – גוגל מציגה את Google Now
מלבן אפור (Cortana): אפריל 2013 – מיקרוסופט משיקה את Cortana
מלבן תכלת (לוגו Alexa): נובמבר 2014 – אמזון מציגה את העוזרת הקולית Alexa ואת הרמקול החכם של Echo
מתחת למלבנים אלו מופיע הכיתוב הבא: מעזר הקול הפרימיטיבי של יבמ ב-1961 ועד הרמקול החכם והעזרים הווירטואליים של ימינו – חיפוש קולי הוא המגמה הגדולה הבאה בעולם השיווק הדיגיטלי.
עזרים קוליים נמצאים כעת בסמארטפונים, במחשבים אישיים, ואפילו במכשירי חשמל ביתיים. החיפוש הקולי קל ואינטואיטיבי יותר, מכיוון שהוא מהיר בהרבה מהקלדה ומאפשר גישה חופשית לחפש מידע במקביל. בשל כך, על משווקים בתחום האירוח והמלונאות להתמקד בפיתוח מנגנוני חיפוש קולי בזירות הדיגיטליות שלהם
עמוד מספר 6 במצגת
חיפוש קולי חשוב יותר ויותר לעסקי המלונות והנסיעות. אפל, גוגל ומיקרוסופט כבר אפשרו חיפוש קולי של מלונות, ועובדות על יישומים שבהם המשתמשים יוכלו להשלים את ההזמנות שלהם. ככל שהטכנולוגיה מתקדמת במהירות, מלונות חייבים עוד היום לבצע אופטימיזציה לחיפוש קולי באתרים שלהם. עיכוב באימוץ המגמה עלול לפגוע משמעותית בביצועים העיסקיים
חיפוש קולי הוא נייד – וחלק מחיי היומיום שלך – עד 2020 50% מכלל החיפושים יהיו חיפושים קוליים (ComScore)
שווי שוק הזיהוי הקולי עומד על 601 מיליון דולר (Technavio)
150 מיליון אנשים משתמשים בקורטנה (Microsoft)
ישנם 375 מיליון משתמשי Siri פעילים וכ-500 מיליון מכשירי סירי (ai)
אמזון וגוגל מהוות 94% מכלל הרמקולים החכמים הנמצאים בשימוש כיום (Strategy Analytics)
עמוד מספר 7 במצגת
חיפוש חזותי צובר תאוצה – על רקע סגול כהה
"עתיד החיפוש יתמקד בתמונות במקום במילות מפתח" (בן זילברמן, מנכ"ל חברת פינטרסט, בראיון באפריל 2017)
באותו שנה אפליקציית ואתר שיתוף התמונות השיקו את Lens, חיפוש ויזואלי ראשון מסוגו, שממליץ על רעיונות בהשראת דברים שמשתמשים רואים במצב לא מקוון.
שנה לאחר מכן, הקטגוריות המובילות לחיפוש Lens בפינטרסט היו אופנה, עיצוב בית, אומנות, אוכל, בעלי חיים, אאוטפיטים, יופי, כלי רכב ונסיעות. כרגע ישנם 600 מיליון חיפושים חודשיים המשולבים עם טכנולוגיית Lens בפינטרסט.
Pinterest היא רק אחת החברות המספקות את דרישת המשתמשים באמצעות חיפוש חזותי.
מימין לכיתוב זה מופיעה תמונה של יד המחזיקה מכשיר נייד חכם
עמוד מספר 8 במצגת
Google Lens, שהושקה באוקטובר 2017, מסוגלת לאתר למעלה ממיליארד אובייקטים, וכוללת מגוון תכונות שימושיות:
סריקה ותרגום טקסט בזמן אמת
מציאת בגדים, רהיטים ועיצוב בית דומים מבלי להשתמש בתיבת החיפוש
צפייה במה פופולארי ביותר, ממש בתפריט, עם תמונות וביקורות ממפות גוגל
מידע נוסף על ציוני דרך פופולאריים. צפייה בדירוגים, שעות פעילות, עובדות היסטוריות ועוד
AmazonRekognition מאפשרת לצדדים שלישיים להוסיף ניתוח תמונה ווידאו ליישומים שלה, המזהים אובייקטים, אנשים, טקסטים, סצינות ופעילויות, כמו גם כל תוכן בלתי הולם
עמוד מספר 9 במצגת
Snapchat הציגה חיפוש ויזואלי בספטמבר 2018, דבר שמאפשר למשתמשי סנאפצ'אט לחפש מוצרים באמזון היישר ממצלמת ה-Snapchat
BingVisual Search, שהושק ביוני 2018, מאפשר למשתמשים לחפש, לערוך קניות וללמוד יותר על העולם באמצעות התמונות שהם מצלמים
מימין לכיתוב זה מופיע צילום מסך הממחיש את הכתוב
עמוד מספר 10 במצגת
חיפוש חזותי כבר נמצא בשימוש בתעשיית הנסיעות והאירוח.
באוקטובר 2018 בנתה easyJet כלי חיפוש חזותי המאפשר לאנשים להזמין טיסות על בסיס תמונה בלבד.
באפריל 2019 הודיעה לונלי פלאנט כי תרכוש את Trill Travel תמורת מחיר שלא פורסם. Trill מאפשר למשתמשים להזמין חוויות טיולים על סמך פוסטים של יוצרי תוכן באינסטגרם. היא משתמשת בבינה מלאכותית כדי לקשר את התוכן לאתרי ההזמנות באופן אוטומטי.
חיפוש תמונות אינו הדרך היחידה שמשתמשים חווים חיפוש ויזואלי. בשנת 2015, תומאס קוק הזמין את Visualize לייצר חופשות מציאות מדומה ב-Samsung Gear VR. הרעיון הוא לנסות ולחוות לפני הטיסה, דבר שגרם לעלייה של 190% בהזמנות טיולים בניו יורק לאחר שאנשים ניסו את גרסת החמש דקות של יצירת חופשה וירטואלית
עמוד מספר 11 במצגת
נתונים סטטיסטיים מראים כי חיפוש חזותי הוא מגמה הולכת ומתגברת:
62% מבני דור המילניום מעדיפים חיפוש חזותי על פני כל טכנולוגיה חדשה אחרת (Visenze)
שיווי שוק זיהוי התמונות יגדל ל-25.65 מיליארד דולר עד 2019 (MarketsandMarkets)
עד שנת 2021, מותגים שימהרו לעצב מחדש את אתרי האינטרנט שלהם כך שיתמכו בחיפוש חזותי וקולי יגדילו את הכנסות המסחר הדיגיטלי שלהם ב-30% (Gartner)
על פי מחקר חדש שנערך על ידי Intent Lab, 59% מהמשתמשים חושבים שמידע חזותי חשוב יותר ממידע טקסטואלי
ב-2023 שווי שוק החיפוש החזותי העולמי צפוי לעמוד על כ-14,727 מיליון דולר , ולרשום קצב צמיחה שנתי ממוצע של 9% בתקופת התחזית 2018–2023 (Report Consultant)
עמוד מספר 12 במצגת
הבינה המלאכותיתממשיכה להתפתח – על רקע סגול כהה
AL – בינה מלאכותית – ממשיכה להניע מגוון טכנולוגיות, ובמיוחד צ'אטבוטים בנסיעות ואירוח.
בקיץ 2019, Hopper – אפליקציית נסיעות המשתמשת ב AI-כדי לחזות מחירי טיסה, הרחיבה את שירותה וכוללת כיום גם מלונות
Mezi היא אפליקציה המופעלת על ידי AI ויכולה לספק חוויית הזמנת טיסה כוללת, הזמנת מלונות ברחבי העולם וחוויית הזמנת אוכל ייחודית
Instalocate הוא עוזר נסיעות מבוסס AI המאפשר ללקוחות ממורמרים לקבל פיצוי מחברות תעופה במקרה של עיכוב טיסה, ביטול או מניעה מעלייה למטוס
משמאל לכיתובים אלו מופיעים הלוגואים של Hopper, Mezi ו-Instalocate
עמוד מספר 13 במצגת
Lola משתמשת הן בסייעי AI והן בעוזרים אנושיים כדי להציע למטיילים עסקיים גישה למשא ומתן על מחירים, כרטיסים הניתנים להחזרה ומדיניות נסיעות אוטומטית
Utrip היא פלטפורמת המלצות מותאמת אישית המבוססת AI, המשתמשת בתחומי עניין ותקציב כדי למיין מתוך מיליוני אפשרויות – אטרקציות, פעילויות, אירועים והמלצות למסעדות, במטרה ליצור מסלולי טיול מותאמים אישית
Claire מופעלת על ידי AI ומסייעת לעסקים קטנים יותר להמשיך לטייל בצורה מסודרת בין חברות
Hipmunk משתמשת ב- AIכדי לעזור לנוסעים למצוא הכל – טיסות מסחריות, רכבות, טיסות שכר ומלונות וחופשות דרך Airbnb
מימין לכיתובים אלו מופיעים הלוגואים של Lola, Utrip, Claire ו-Hipmunk
עמוד מספר 14 במצגת
נכון להיום, OYO, רשת המלונות השלישית בגודלה בעולם, מציעה רעיון חדשני שמקורו בהודו. ל- OYOיש כיום יותר מ-23,000 מלונות ביותר מ-800 ערים ב-18 מדינות והיא צומחת במהירות.
הסוד שלה שהיא מספקת לא רק לינה, אלא גם שירותי הזמנה חווייתיים שעונים על צרכיהם של מטיילי דור המילניום המודרניים. בתהליך זה למידת מכונה ממלאת תפקיד מכריע בהתאמה אישית של האלגוריתמים עבור כל מדינה בה יש ל-OYO נכסים, דבר המאפשר לה להפיק רווחים טובים יותר.
הרכישה האחרונה שלOYO היתה של Danamica, חברה למדעי נתונים היושבת בקופנהגן ומתמקדת ביכולות למידת מכונה ואינטליגנציה עסקית ומתמחה בתמחור דינאמי. רכישה זו מוכיחה שעסקים רבים יותר יפנו ל AI-ולמידת מכונה לטובת שירות הלקוחות שלהם
אלה רק כמה דוגמאות לכלים המופעלים על ידי AI שכבר משנים באופן מהותי את מסע הצרכנים
משמאל לכיתובים אלו מופיע הלוגו של OYO
עמוד מספר 15 במצגת
AI היא רב תכליתית וניתן להשתמש בה כדי לשפר את כל האלמנטים בתהליך הנסיעות. מצ'אטבוטים באתר ועד לעוזרים וירטואליים בחדר המלון עצמו – זוהי מגמה שתמשיך לצמוח.
AL משמשת גם לניהול מוניטין, פיקוח על מדיה חברתית, איסוף נתוני לקוחות ועוד ועוד
85% מאנשי המקצוע בתעשיית הנסיעות והאירוח משתמשים בבינה מלאכותית בעסק שלהם (TCS)
60%מהחברות מתכננות להטמיע AI במערך השיווק שלהם ב-4 השנים הבאות
עד שנת 2025, שוק ה AI-העולמי צפוי לעמוד על כמעט 60 מיליארד דולר (TechJury)
84% מהעסקים העולמיים מאמינים כי AI תאפשר לארגון שלהם להשיג יתרון תחרותי על פני המתחרים (Statista)
AI תמשיך למצוא את דרכה ביישומים חדשים לשיפור חווית הלקוח, אך גם בהמרות ורכישות
לצד כיתוב זה מופיעים פנים אנושיות-רובוטיות בצבע מטאלי
עמוד מספר 16 במצגת
שיווק בווידאו – על רקע סגול כהה
הערך של תוכן חזותי ממשיך לעלות ומשווקים לא מסתפקים יותר רק בשימוש בתמונות כדי להגיע לקהלים שלהם, אלא מתמקדים יותר יותר בווידאו, שהוא אלמנט חזק במיוחד עבור תעשיית המלונות והנסיעות, מכיוון שהוא מעורר את תאוות ההנאות והפינוקים. על פי Animoto:
93% מהמשווקים מדווחים כי הם צוברים לקוחות חדשים בזכות סרטונים שפורסמו בחשבונות המדיה החברתית שלהם
88% מהמשווקים מרוצים מההחזר על ההשקעה (ROI) כתוצאה ממאמצי שיווק הווידאו שלהם במדיה החברתית
73% מהמשווקים יוצרים לפחות שני סרטונים בחודש לשיתוף במדיה החברתית
40% מהמשווקים מאמינים כי הווידאו מציע את החזר ה-ROI הטוב ביותר במדיה החברתית
שיווק ווידאו עצמי נמצא במגמת עלייה: 69% מהמשווקים יצרו יותר סרטונים עצמאיים בשנת 2018 מאשר בשנת 2017
פייסבוק, יוטיוב ואינסטגרם הן שלוש הפלטפורמות המובילות למשווקים המפרסמים סרטוני שיווק חברתיים ומודעות וידאו
לצד כיתוב זה מופיע איור מוצלל של דמות אדם המצלם במצלמה העומדת על חצובה
עמוד מספר 17 במצגת
תוכן הווידאו צובר פופולאריות במיוחד בגלל מגמות השיתוף. לדוגמה, לסיפורי IG ול-IGTV באינסטגרם יש מיליארד משתמשים פעילים מדי חודש – והן בין הפלטפורמות המובילות לשיווק וידאו
יותר ויותר צרכנים מעדיפים לצפות בסרטון מאשר לקרוא על מוצר (Animoto)
וידאו חברתי מייצר פי שתיים יותר שיתופים מאשר טקסט ותמונות (SmallBizTrends)
כמות הצפיות בתכני וידאו ממותגים עלו ב-258% בפייסבוק וב-99% ביוטיוב נכון ליוני 2017 (Tubular Insights)
סרטונים מקוונים יהוו יותר מ-80% מכלל התנועה באינטרנט לצרכנים עד 2020 (Cisco)
שידורי וידאו חיים יהוו 17% מתעבורת הווידאו באינטרנט עד 2022 (Cisco)
מעל 500 מיליון אנשים צופים בווידאו בפייסבוק מדי יום (Forbes)
נתונים סטטיסטיים אלה מוכיחים כי שיווק בווידאו הוא הדרך הטובה ביותר להגיע כיום לצרכנים
עמוד מספר 18 במצגת
TripAdvisor כרשת חברתית – על רקע סגול כהה
TripAdvisor עשתה מהלך לא צפוי בספטמבר 2018, כאשר השיקה מחדש את האתר שלה והציעה חוויה סלולארית חדשה, במטרה להפוך את חוויית הנסיעה לחברתית וגם לאישית. השימוש של TripAdvisor בלמידת מכונה כדי לשפר את חווית המשתמש באתר ובאפליקציה לנייד, מעיד עלך שהיא אינה עוד רק אתר ביקורות, אלא פלטפורמה מורכבת יותר המציעה חוויה עשירה יותר למשתמשים שלה, מעבר לחוות דעת – תכנון נסיעות, מציאת משפיעים, קריאת מידע ממובילי התעשייה וכן הלאה.
שינויים אלה משפיעים על אופן השיתוף של התוכן ברשת החברתית. עסקי טיולים עדיין יכולים ליהנות מחבילת הפרסום שלTripAdvisor , אך יש להם הזדמנויות רבות יותר להגיע לקהלים שלהם, גם באמצעות וידאו, תמונות וקישורים
10.3% מהוצאות על נסיעות ברחב העולם (546 מיליארד דולר) הושפעו מ- TripAdvisor בשנת 2017
TripAdvisor השפיעה על כ-433 מיליון נסיעות ב-2017
סקר הצרכנים של האריס הגדיר את TripAdvisor כ"מותג הנסיעות של השנה ל-2018"
מתחת לכיתובים אלו מופיע הלוגו של TripAdvisor
עמוד מספר 19 במצגת
משפיעני שיווק ממשיכים לצמוח – על רקע סגול כהה
שיווק באמצעות משפיענים אינו טרנד חדש, אך ממשיך להתפתח בקצב מהיר ע"י משווקים המוצאים דרכים חדשות להתקרב לאושיות מדיה חברתית ולהניע אותם. למרות ש-76% מהמשווקים מציינים כי מדידת ההחזר על ההשקעה (ROI) של שיווק באמצעות משפיענים מתעתעת למדי, הם מדגישים שזו המשימה המרכזית שלהם לשנת 2018 (Linqia) כאשר הם יכולים להיעזר במידת מעורבות הגולשים, ההקלקות וההמרות כאינדיקטורים של איכות הביצועים.
Instagram Stories בקמפייני משפיענים צמחו ב-60% ברבעון השני של 2018, בעוד השימוש בפייסבוק ובטוויטר לקמפיינים שיווקיים ירד ב-20% ו-10% בהתאמה
רוב המשפיענים – 80% – משתמשים באינסטגרם כרשת החברתית הראשונית שלהם
משמאל לכיתובים אלו מופיע צילום של אישה לבושה באדום המחזיקה בטלפון חכם
עמוד מספר 20 במצגת
כדי לספק את הצורך ההולך וגובר בשיווק באמצעות משפיענים, הציגה אינסטגרם את "creator accounts" כדי לספק להם ולמותגים פרטים נוספים איך הקהל שלהם פועל ומה הסיבה לכך. חשבון אינסטגרם מסוג זה מעניק למשתמשים גם גישה ל-Creator Studio לניהול הפוסטים וקבלת תובנות משולחן העבודה. לחשבונות היוצרים יש גישה גם לניתוח מעמיק ולנתונים סטטיסטיים רבים
מתחת לכיתוב זה מופיעים צילומי מסך של "creator accounts" מאפליקציית אינסטגרם
עמוד מספר 21 במצגת
לרוב, משפיענים גובים תשלום עבור שירותיהם. משפיענים בתעשיית הנסיעות והאירוח נהנים משהייה בחינם ומהטבות אחרות, בעוד שבענפים אחרים המחיר עשוי להשתנות.
84% מהמיקרו משפיענים גובים כ-250 $ או פחות עבור פוסטים ממומנים באינסטגרם ו-97% גובים לא יותר מ-500 $ (PMYB)
28% מבין 272 מנהלי השיווק שנסקרו ע"י PMYBב-2017, כינו את משפיעני השיווק כשיטת הרכישות וההמרות המקוונת הצומחת במהירות הגבוהה ביותר
המשפיענים הבולטים (Chromo-Influencers ™) הם היעילים ביותר. הם מייצרים תוכן איכותי שמעורר רגש ומעורבות גבוהה. משפיעני מיקרו ומשפיעני ננו (משתמשי אינסטגרם שיש להם בין 1,000 ל-5,000 עוקבים), עשויים להיות יעילים גם הם, תלוי בנושא ובקהל שלהם
מותגים דורשים איכות ויצירתיות תמורת התשלום שהם משלמים עבור שיווק באמצעות משפיענים
מלבד הצילום ברמה מקצועית, משפיענים עשויים להשתמש בצורות אחרות של תוכן חזותי: צילום אמנותי של מספר פריטים, סיפורים, קרוסלות, סרטון וידאו ארוך, סרטון בהילוך איטי, איור, אמנות, אפקטים, טיפוגרפיות וקטעי צילום אווירי
מימין לכיתוב זה מופיע צילום של אישה המצלמת את עצמה על רקע נוף מדברי
עמוד מספר 22 במצגת
שיווק חוויות – על רקע סגול כהה
חוויית האורח היא אחד המרכיבים החשובים ביותר בשיווק מלונות, אך היא אינה יכולה להסתפק רק בלהציע לינה ושירותים בסיסיים.
שיווק חוויות פירושו לעבור עוד צעד קטן אך משמעותי מאוד בכדי לשמח ולהשביע את רצון האורחים.
האורחים מחפשים כעת פעילויות מיוחדות, קולינריה טובה, ורגעים ראויים לצילום לאינסטגרם שיוצרים זיכרונות בלתי נשכחים.
בכל הנוגע לתחום האירוח המשמעות היא שותפויות רבות יותר עם מדריכים מקומיים, מסעדות ואטרקציות, כדי להציע לאורחים מגוון חוויות שהם מצפים להן.
כך למשל, Airbnb הבינה את הרעיון של שיווק חוויות כבר בשנת 2018 ומציעה את Airbnb Experiences – פעילויות ייחודיות באירוח המקומיים.
בספטמבר 2018 הרחיבה Booking.com את שירות החוויות שלה ל-60 ערים ברחבי העולם (Experiences Booking)
משמאל לכיתוב זה מופיע צילום של גבר המביט על נופים יפים וירוקים
עמוד מספר 23 במצגת
Marriott מציעה מבחר עצום של חוויות טיולים כדי לספק את שביעות רצונם של האורחים. אותו הדבר לגבי Hyatt, המציעה 150 חוויות ב-35 יעדים ברחבי העולם, כולל טיולים עם זאבים.
מלונאים ואנשי אירוח שמבינים בשיווק חוויות (experience marketing) מצליחים יותר למשוך אורחים חדשים, להביא לשביעות רצון מהמותג, וליצור לו נאמנות וקשר רגשי
מתחת לכיתוב זה מופיע צילום של אישה ששטה בסירת משוטים בלב ים פתוח ומוקף הרים
עמוד מספר 24 במצגת
טכנולוגיית ARו-VR – על רקע סגול כהה
ב-2019 נעשה שימוש רב יותר בטכנולוגיות AR (מציאות רבודה) ו-VR (מציאות וירטואלית), וכבר כיום ישנן דרכים חדשניות רבות לשילובן באסטרטגיה השיווקית
מציאות רבודה יכולה לשמש לשיפור חווית ההזמנה לפני ואחרי הרכישה, והיא זמינה עבור סיור וירטואלי ביעד, מדריכי טיולים, פתיחת חדרים חכמה, צ'ק אין עצמי ועוד
רשת מלונות Marriott עושה שימוש יצירתי בטכנולוגיה זו, ומציעה חוויתAR אמנותית בחדר המופעלת על ידי LIFEWTR
Best Western מציעה חוויות VR בכל 2,200 הנכסים שלה בצפון אמריקה מאז 2016
שתי הטכנולוגיות הופכות פופולאריות יותר ויותר כש-52% מהאורחים מעוניינים לסייר במלונות ב- ARאו VR (Alice)
משמאל לכיתוב זה מופיע צילום של אדם החובש על עיניו מצלמת AR
עמוד מספר 25 במצגת
ה-Metasearch עדיין רלוונטי ואפקטיבי – על רקע סגול כהה
Metasearch נותר ערוץ שיווק דיגיטלי רלוונטי ויעיל ביותר, המסייע בהגדלת הנראות ומביא ליותר הזמנות ישירות. כמעט שני שליש מהאתרים העצמאיים נהנים כעת מהזמנות ישירות מה-metasearch, כך על פי Independent Lodging Properties and the Online Marketplace.
הנה כמה תובנות עיקריות מהמחקר:
37% מהמשווקים אמרו שישתמשו יותר ב-metasearch, נתון שני בחשיבותו אותו מקדימה רק המדיה החברתית שרושמת היקף של 42%
ה-Metasearch הוא ערוץ דיגיטלי חשוב להנעת הזמנות ישירות עבור מלונות עצמאיים, ותופס נתחי שוק משמעותיים – 13% בארה"ב ו-12% באירופה
60% מהמלונאים דירגו את ה-metasearch כערוץ שיווקי חיוני ואפקטיבי ביותר, 42% הצהירו כי הם מתכוונים להשתמש בו יותר ויותר לשם הפצת המסרים השיווקיים שלהם
עמוד מספר 26 במצגת
לסיכום – על רקע סגול כהה
מלבד המגמות הגוברות והולכות, מקצועני תחום המלונאות והנסיעות עדיין צריכים להתמקד בצרכן, והמוניטין המקוון שלהם מהווה אלמנט חשוב מאוד בשיווק דיגיטלי. גוגל, שהיא אתר הביקורות השני בגודלו בעולם, אחריTripAdvisor , מגדירה מחדש את האופן שבו היא מציגה מלונות בתוצאות החיפוש, ועשוייה בקרוב להטות את האיזון לטובתה.
אסטרטגיות שיווק חזקות נוספות, כמו מודעות גוגל (Google Ads), מודעות פייסבוק (Facebook Ads) וכו', מספקות ערך שיווקי רב להשגת היעדים, במיוחד באמצעות אלמנטים חזותיים יצירתיים.
לסיכום, משווקים בתחום האירוח והמלונות צריכים לתכנן את האסטרטגיות השיווקיות שלהם כך שיתאימו לשינויים בחיפוש – כולל חיפוש קולי ועדיפות למובייל, ולא להתעלם מכוחם הנוסק של ערוצי המדיה החברתית, ובמיוחד אינסטגרם ומשפיענים
מתחת לכיתובים אלו מופיעה צללית שחורה עם הכיתוב 2019, כשבמקום הספרה 1 מופיעה דמות אדם שמצלם במצלמה
עמוד מספר 27 במצגת
תודה רבה! – על רקע סגול כהה
המחקר נערך על ידי: מיכאלה ליקה באטלר עבור כרמלון שיווק דיגיטלי
הכנו עבורכם סקירה מפורטת של מגמות אלה. הנה הבולטות שבהן:
חווית הרכישה ומגמת ה- mobile-first
מכיוון שלקוחות מעדיפים להשתמש במכשיר הנייד שלהם לצורך הזמנת מלונות, אזיי המגמה המכוננת של השנה בענף המלונות היא לאמץ את טרנד ה-mobile-first, שהושקה ע"י גוגל ב-1 ביולי 2019, המאפשרת אינדקוס mobile-first כברירת מחדל לכל אתרי האינטרנט החדשים, ונותנת עדיפות בתוצאות החיפוש לאתרים חדשים וידידותיים למובייל. הסטטיסטיקה מראה גם שלקוחות נוטים להזמין יותר באמצעות המכשירים הניידים שלהם מאשר מהמחשבים האישיים המסורתיים. מתוך 148.3 מיליון הזמנות טיולים המתבצעות בממוצע מדי שנה, 65% מההזמנות למלונות לאותו יום מתבצעות באמצעות מכשירי המובייל, כך עפ"י EventForte
ציר הזמן של יישום מגמת Mobile-first
עליית החיפוש הקולי
במהלך 2019 החיפוש הקולי רשם זינוק מרשים, כשעפ"י ComScore, כבר בתחילת שנת 2020 – 50% מכלל החיפושים יהיו חיפושים קוליים. אפל, גוגל ומיקרוסופט כבר מאפשרות חיפוש קולי של מלונות ועובדות על פיתוח אפליקציות שבהן המשתמשים יוכלו להשלים הזמנות. בשל כך, מלונאים צריכים לייעל את האתרים שלהם לחיפוש קולי כבר עכשיו.
חיפוש חזותי צובר תאוצה
אחד הטרנדים המעניינים והבולטים ביותר בשנת 2019 היה עליית החיפוש הוויזואלי. כבר באוקטובר 2018, בנתה easyJet כלי חיפוש חזותי המאפשר לאנשים להזמין טיסות על סמך תמונה בלבד, וכיום החיפוש הוויזואלי כבר משמש בהצלחה גם בקרב עסקים רבים בתחום שירותי האירוח והנסיעות. כך לדוגמה, באפריל 2019 רכשה Lonely Planet את Trill Travel המאפשרת למשתמשים להזמין חוויות וטיולים על סמך פוסטים של יוצרי תוכן. אנו צופים התפתחויות נוספות בזירת החיפוש הוויזואלי בשנת 2020, ולדברי Gartner, עד שנת 2021, מותגים שיאמצו מוקדם ככל האפשר את המגמה ויעצבו מחדש את אתרי האינטרנט שלהם כך שיתמכו בחיפוש חזותי וקולי – יגדילו את הכנסות המסחר הדיגיטלי שלהם ב-30%.
הבינה המלאכותית ממשיכה להתפתח
בשנת 2019, טכנולוגיות המבוססת על AL (בינה מלאכותית) – ובמיוחד צ'טבוטים בתעשיית האירוח והנסיעות – ממשיכות להתפתח בקצב מהיר. AL משמשת במגוון יישומים המשפרים את חווית הלקוח, כמו גם מגדילות את כמות ההמרות והמכירות:
85% מאנשי המקצוע בתעשיית הנסיעות והאירוח משתמשים בבינה מלאכותית בעסק שלהם (TCS)
60% מהחברות מתכננות להטמיע AI במערך השיווק שלהם ב-4 השנים הבאות
עד שנת 2025, שוק ה AI-העולמי צפוי לעמוד על כמעט 60 מיליארד דולר (TechJury)
84% מהעסקים העולמיים מאמינים כי AI תאפשר לארגון שלהם להשיג יתרון תחרותי על פני המתחרים (Statista)
הכוח של שיווק בוידאו
שיווק בוידאו היה טרנד נוסף שהגדיר את שנת 2019, ויימשך ביתר שאת גם בשנת 2020. פייסבוק, יוטיוב ואינסטגרם הן שלוש הפלטפורמות המובילות בהן משתמשים המשווקים לפרסום סרטוני שיווק ומודעות וידאו. עם יותר מ-500 מיליון צופים בווידיאו בפייסבוק מדי יום (Forbes), אין פלא שהמשווקים מבינים את הערך הרב של אסטרטגיה זו כדי לייצר מודעות למותג ולשפר את ה-ROI. עפ"י Cisco, ב-2020 הסרטונים המקוונים יהוו יותר מ-80% מכלל התעבורה באינטרנט
TripAdvisor כרשת חברתית
TripAdvisor אינה עוד רק אתר ביקורות וחוות דעת, אלא היא מורכבת יותר מכיוון שהיא מציעה חוויה עשירה יותר למשתמשים שלה, הרבה מעבר לביקורות, כמו תכנון טיולים, מציאת משפיענים, קריאת מידע ממובילי התעשייה וכן הלאה. משווקים עדיין יכולים ליהנות מחבילת הפרסום של TripAdvisor, אך יש להם כיום הזדמנויות נוספות להגיע לקהלים שלהם, גם באמצעות וידאו, תמונה וקישורים
משפיעני שיווק ממשיכים לצמוח
שיווק באמצעות משפיענים אינו טרנד חדש, אך ממשיך להתפתח בקצב מהיר ע"י משווקים המוצאים דרכים חדשות להתקרב לאושיות מדיה חברתית ולהניע אותם.
עפ"י CreatorIQ, אינסטגרם הייתה הפלטפורמה המובילה לשיווק משפיעים במהלך 2019, המחזיקה 93% מקמפייני המשפיענים. רוב המשפיענים – 80% – משתמשים באינסטגרם כרשת החברתית הראשונה שלהם. כדי לספק את הצורך ההולך וגובר במשפיעני שיווק, הציגה אינסטגרם את "creator accounts" כדי לספק למשפיעים ולמותגים נוספים מידע על איך הקהל שלהם פועל ומה הסיבה לכך. חשבון אינסטגרם מסוג זה מעניק למשתמשים גם גישה ל-Creator Studio לניהול הפוסטים וקבלת תובנות משולחן העבודה, כמו גם ניתוח מעמיק של הנתונים הסטטיסטיים.
עוד מגמות שיווק דיגיטלי בתעשיית המלונות לשנת 2019
שנת 2019 הייתה שנה עמוסה. משווקים השתמשו בערוצים שונים ומגוונים כדי לפנות לצרכנים רבים יותר. הנה עוד מגמות שיווק דיגיטליות שנעשה בהן שימוש רב במהלך 2019 בתעשית האירוח והמלונות:
שיווק חוויות: למרות שהחלה לצמוח עוד ב-2018 – שיווק חוויות צובר פופולאריות רבה יותר כשאתרים כמו Airbnb הציע את Airbnb Experiences – פעילויות ייחודיות באירוח המקומיים, ו- Booking.com שעלתה עם שירות Experiences ב-60 ערים ברחבי העולם. מלונות ועסקי אירוח רבים שיפרו את הצעותיהם באמצעות פעילויות מרגשות, קולינריה משובחת, סיורים מרתקים ופעילויות מיוחדות נוספות שישפרו את חוויית האורחים.
טכנולוגיות AR ו-VR: טכנולוגיות AR (מציאות רבודה) ו-VR (מציאות וירטואלית) שולבו יותר באסטרטגיות השיווק ששלטו בשנת 2019, ועפ"י Alice, 52% מהאורחים מעוניינים לסייר במלונות באמצעות AR או VR.
Metasearch: נותרה אפיק שיווק דיגיטלי רלוונטי ויעיל ביותר כדי להגביר את הנראות ולהביא להזמנות ישירות.
מלבד אימוץ מגמות שיווק דיגיטליות בתעשיית המלונות והנסיעות, מלונאים ומשווקים בתעשיית האירוח עדיין צריכים להתמקד בציפיות הצרכנים ובמוניטין המקוון שנותר נדבך חיוני במערך השיווק הדיגיטלי
אין תגובות למאמר
כתוב תגובה