עמוד זה אינו עומד בדרישות לדרוג נגישות AAA בשל שילוב רכיב החורג מדרישות תקן הנגישות WCAG 2.0.
האתר כולו תוכנן ונבנה לעמוד בדרוג נגישות AAA, וכל התאמות הנגישות שקיימות ביתר עמודי האתר קיימות גם בעמוד זה. עם זאת, בעמוד זה קיימת מצגת המוצגת בחלון שאינו עומד בתקן. רכיב זה מגיע מאתר חיצוני ואינו בשליטתנו.
על מנת לנסות ולתת מענה לאי תאימות חלקית זו של העמוד, הוספנו לעמוד גרסה נגישה של התוכן. כל התוכן המוצג במצגת, מוגש בצורה נגישה גם כתמליל (גרסה כתובה), אליו ניתן לגשת דרך הכפתור "לגרסא נגישה של תוכן המצגת" שנמצא ישירות מעל למצגת.
במידה ונתקלתם בבעיות נוספות בעמוד, נודה לכם אם תצרו עמנו קשר ותעדכנו אותנו בבעיה דרך טופס הפנייה שבקישור זה, על מנת שנוכל לשפר את השרות לגולשינו.
המסחר האלקטרוני הולך והופך לתופעה רווחת יותר, וחלק משמעותי מן המסחר הקמעונאי צפוי לזרום דרך ערוצים דיגיטליים, בין אם מדובר בקמעונאות דיגיטלית בלבד או בשילוב בין קמעונאות דיגיטלית לבין קמעונאות פיזית, שילוב שהופך גם הוא לסטנדרט בתעשיית הקמעונאות.
תיאור מצגת למאמר בנושא: מגמות וחדשנות בשוק המסחר האלקטרוני
עמוד מספר 1 במצגת
מגמות וחדשנות בשוק המסחר האלקטרוני
חמוטל שיבר | יוני, 2014
בחלק העליון של העמוד קיים איור של של דמות גיבור עם ארגז כלים בצבע צהוב ועם לוגו על החזה. ברקע של הדמות יש שלושה עננים לבנים על רקע סגול בהיר, איור בגוונים סגולים- אפורים ולבנים בדומה ללוגו "כרמלון". בכל עמודי המצגת – בחלק התחתון מתחת לכותרת המצגת ,המחברת ותאריך המצגת מופיע מצד ימין למטה לוגו (Carmelon Digital Marketing)
עמוד מספר 2 במצגת
הקדמה – על רקע סגול
שוק הקמעונאות של היום מושפע באופן ישיר ממודלים דיגיטליים חדשים, הנכנסים יותר ויותר למיינסטרים.
זאת, עקב העליה בחדירת האינטרנט בעולם, לצד חיפוש הצרכנים אחר אלמנטים כמו נוחות, ערך גבוה יותר לכסף, מבחר, הצעות אישיות ושירות מצוין – אלמנטים שהמסחר האלקטרוני יכול להציע לקונים.
מצגת זו מדגימה את המגמות המרכזיות בעולם המסחר הדיגיטלי:
גודל שוק בחתך מדינות ותעשיות
מניעי צרכנים וחסמים בקטגוריה
מגמות שוק וחדשנות
קייס סטאדיז – Amazon, Ebay ומכירה ישירה לצרכן על ידי חברות מוצרי צריכה.
מתחת לסעיפים אלו מופיעה קוביית טקסט על רקע סגול כהה, בה כתוב: לפניכם תקציר מנהלים של מצגת המגמות והחדשנות בעולם המסחר האלקטרוני. אם ברצונכם לצפות במצגת המלאה, אנא צרו קשר עם "כרמלון" שיווק דיגיטלי.
עמוד מספר 3 במצגת
עליית המסחר הדיגיטלי – על רקע סגול
תשתיות אינטרנט מאסיביות וחדירת אינטרנט גבוהה, תוך הצעת פס רחב, הניעו את שוק הקמעונאות באינטרנט. עד לשנת 2017, כמחצית (48%) מאוכלוסיית העולם תהיה בעלת גישה לאינטרנט, עליה משמעותית מ-32% בשנת 2012 (לפי תחזית של Cisco VNI SA). בנוסף, העליה במספר הצרכנים הניגשים לאינטרנט באמצעות המובייל שינתה את דרך הקניה של הצרכן.
מתחת לפיסקה העליונה בעמוד זה מופיעים שני איורים. האיור הימני נושא את הכותרת חדירת מובייל גלובלית האיור בגוונים של כחול על רקע אפור מציג את המפה העולמית. על גבי האיור סימנים כחולים עגולים שמציגים באנגלית Mobile Presentation בכל מיני אזורים בעולם ולצידם אחוז האנשים שמשתמשים בסלולארי בהשוואה לאוכלוסייה הקיימת באותו אזור. להלן נתוני האיור, משמאל לימין על גבי המפה:
אזור צפון אמריקה – עיגול בינוני כחול- 97%
אזור אמריקה הלטינית – עיגול בינוני כחול- 100%
אזור מערב אירופה – עיגול גדול כחול- 126%
אזור מרכז ומזרח אירופה – עיגול גדול כחול- 123%
אזור אפריקה – עיגול קטן כחול בהיר- 55%
אזור מזרח תיכון- עיגול בינוני כחול – 96%
אזור הודו – עיגול קטן-בינוני כחול בהיר- 55%
אזור סין- עיגול קטן כחול בהיר – 69%
אזור שאר אסיה והפסיפיק – עיגול קטן-בינוני כחול – 82%
האיור השמאלי נושא את הכותרת משתמשים באינטרנט (פר 100 אנשים) האיור בגוונים של אדום על רקע אפור מציג את המפה העולמית. נתונים מתבטאים בגווני שונים של הצבע האדום על גבי המפה. בתחתית המפה מימין מופיע מד צבעים שנותן מדד של 0-96. אפס מהווה צבע בהיר/מספר נמוך של משתמשים. כותרת המד הנ"ל הנה: internet users (per 100 people). לפי צבעוניות המפה העולמית ניתן להבחין בנתונים הבאים:
בצפון אמריקה, צפון אירופה, סקדינביה מספר המשתמשים באינטרנט הוא כ-96 ל-100 איש.
באוסטרליה, אלסקה, מזרח תיכון (ובעיקר ישראל) – מספר המשתמשים באינטרנט הוא כ-80 ל-100 איש.
במזרח ובמרכז אירופה ובאמריקה הלטינית – מספר המשתמשים באינטרנט הוא כ-70 ל-100 איש.
בסין, במרכז אמריקה ובהודו – מספר המשתמשים באינטרנט הוא כ-50 ל-100 איש.
במרבית אפריקה (מלבד מספר מדינות במרכזה) וכן במספר מדינות בדרום אמריקה – מספר המשתמשים באינטרנט הוא כ-30 ל-100 איש.
במספר מדינות באפריקה (וכן באזורים לא מיושבים כמו אנטרטיקה) – מספר המשתמשים באינטרנט הוא כ-0-10 ל-100 איש.
מתחת לשני איורים אלו מופיע מקור הנתונים של שני האיורים באנגלית: Source: International Telecommunication Union, World Telecommunication/ICT Development Report and database, and World Bank estimates. Accessed June, 2014; Kantar Worldpanel, ACCELERATING THE GROWTH OF ECOMMERCE IN FMCG, 2014
עמוד מספר 4 במצגת
צמיחת המסחר במובייל – על רקע סגול
העמוד נפתח בשתי פסקאות:
על פי Goldman Sachs, סך המכירות הגלובליות של מסחר דרך הטלפון הנייד עמד על 233 $ מיליארד בשנת 2013, והמספר הזה להגיע ל-626 $ מיליארד בשנת 2018. נתון שכמעט משתווה לסך המכירות הגלובליות במסחר מקוון לשנת 2013 של 638 $ מיליארד.
על פי תחזיות eMarketer, מכירות המסחר במובייל יהוו 26.5% מסך מכירות המסחר המקוון עד שנת 2017, צמיחה של 347% לעומת 2012.
מתחת לסעיפים אלו בצד ימין, מופיעה קוביית טקסט על רקע סגול בהיר בה כתוב: קמעונאית האופנה המקוונת ASOS דיווחה בשנת 2013 כי שליש מהתנועה לאתר היתה ממכשירים ניידים. משמאל לריבוע הנ"ל, במרכז השקופית, מופיעה תמונה. תמונה זו מציגה כיצד נראה עמוד באתר ASUS בצפייה ממכשיר נייד. התמונה מכילה מכשיר iPad של apple, כשעל צג המכשיר מוצג עמוד לדוגמא מאתר ASUS. העמוד הנו עמוד לרכישת שמלה אדומה. העמוד מכיל 3 צילומים של דוגמנית בשמלה אדומה, וכן נתונים נוספים ואפשרויות רכישה. משמאל לצילום המסך מ-ASOS מופיע איור גרפי על רקע חום. האיור נושא כותרת כותרתו בצבע חום כהה: % Of Smartphone Users that Engage in mCommerce באיור מופיעה מפת העולם ועליה מסומנות מספר נקודות צהבהבות. כל נקודה על המפה מובילה בקו דק לקוביה עליה מופיעים אחוזים עם סימון של דגלי מדינות מסוימות. האחוזים מציינים את אחוזי השימוש במסחר מקוון דרך המובייל. להלן הנתונים: יפן- 44%, סין – 73%, אנגליה – 38%, ארה"ב – 46%, מקסיקו – 39%, אוסטרליה – 41%, הודו – 54%, ערב הסעודית – 31%, ארגנטינה – 25%, ברזיל – 30%. מתחת לאיור זה מופיע מקור הנתונים : Source: PFS Web
עמוד מספר 5 במצגת
מסחר מקוון: גודל שוק ומגמות – על רקע סגול
לפי A.T. Kearney (2014), מכירות קמעונאיות מקוונות גלובליות צמחו בשיעור CAGR של 17% בשנה מאז שנת 2007. דוחConlumino מעריך את השוק בכ-607 $ מיליארד בשנת 2013, עם הכנסות צפויות לשנת 2017 של 1,027 $ מיליארד.
מתחת לפיסקה זו, מצד ימין, מופיעה טבלה הנושאת כותר על רקע סגול: מכירות קמעונאים מקוונים ($ מיליארד) בחתך אזורי, 2012 – 2017
אלו הנתונים בטבלה:
Regions
2013
2017
CAGR (%)2012 – 2017
North America
251.7
335.1
7.62%
Europe
173.3
255.8
10.67%
Asia Pacific
151.2
378.0
24.49%
Latin America
24.4
48.2
18.00%
Middle East and Africa
6.0
10.1
13.74%
Overall
606.8
1,027.3
13.76%
Source: Conlumino
מצד שמאל של הגרף (Y) מדדים של מספר דולר אמריקאי ($) מ- 0-550$ בקפיצות של 50 $. מצד התחתון של הגרף (X) – שנים: 2007-2012. הנתונים מופיעים על גבי הגרף בעמודות חומות בהירות. כל עמודה בגרף מייצגת שנה. ניתן לראות עלייה מתמדת בין השנים הללו, שמתואר באמצעות חץ כחול שעולה בעליה מתמדת מעל עמודות השנים. על גבי החץ כתוב בראשי תיבות CAGR +17%. בצד השמאלי של העמוד מופיע גרף הנושא את הכותרת: Global Online retail Sales. מתחתיה מצוין שהנתונים מובאים במיליארדי דולרים.
מתחת לגרף בחלק התחתון של העמוד מופיע מקור הנתונים של הטבלה והגרף:
AT Kearney, Online Retail Is Front and Center in the Quest for Growth, 2014
Canadean/ Conlumino, Global Online Retailing Market Size and Forecast to 2017, 2013
עמוד מספר 6 במצגת
הזדמנויות, חסמים ואסטרטגיית קמעונאים – על רקע סגול
מתחת לכותרת מופיעה טבלה בגוונים של סגול-סגול בהיר. הטבלה מתפרשת על גבי כל העמוד. הטבלה מחולקת לשתי עמודות ולשש שורות. להלן נתוני הטבלה:
הזדמנות / חסם
אסטרטגית קמעונאי
תשלומים
צרכנים במדינות רבות לא מחזיקים בכרטיס אשראי.
שימוש בארנקים וירטואלים, תשלומים במובייל, העברות בנקאיות.
טכנולוגיות תשלום חדשות הופכות למבוססות יותר.
אבטחה
צרכנים לא סומכים על שיתוף מידע ופרטי תשלום.
עם זאת, צרכנים צעירים כן משתפים כמויות נרחבות של מידע עם חבריהם ועם מותגים על מנת להנות מהצעות אישיות.
תקשור הטכנולוגיה / רמת האבטחה לקונה
שימוש בזהות חברתית על מנת להתאים הצעות אישיות וליהנות ממוניטין פה לאוזן.
מחירים
מחירים טובים יותר הם אחת הסיבות הבולטות ביותר עבור קונים לרכוש באופן מקוון.
היכולת להשוות מחירים מקלה על החלטות מבוססות מחיר.
שחקנים של Pure Play (אונליין בלבד) וישירות לצרכן מתחרים במחירים של קמעונאים רב ערוציים.
אתרים המרכזים השוואות מחירים – גם על ידי צדדים שלישיים וגם על ידי הקמעונאים עצמם.
תוכניות נאמנות – הצעות מיוחדות והנחות.
הבטחת המחיר הכדאי ביותר כצעד בונה אמון.
Pure-Play/ Omnichannel
קמעונאות מקוונת הנה אמנם נוחה מלכתחילה, אולם הציפייה של הקונים לנוחות יתרה עשויה להוביל לצורך בגיבוש אסטרטגיה חוצת-ערוצים.
מסחר במובייל ומסחר ברשתות חברתיות מאפשרים לקמעונאים להגיע לקונים בזמן הנוח ביותר עבורם.
קוד QR וחנויות וירטואליות מאפשרות לקונים לבצע רכישות תוך כדי תנועה.
חווית מוצר
צרכנים מעדיפים לגעת במוצרים ולנסות אותם לפני שהם רוכשים אותם. זהו חסם עיקרי בקמעונאות מקוונת.
ביקורות והמלצות מספקות לקונה ביטחון.
טקטיקות חדשות כמו תקופות ניסיון והשכרה, מנצלות את הפלטפורמה הדיגיטלית באופן שקמעונאים פיזיים אינם יכולים לענות עליו.
קמעונאים מקוונים פותחים חנויות פיסיות כדי לאפשר קרבה למוצר והתנסות בו.
עזרה בזמן אמת
אדם בשר ודם יכול לענות לשאלות קונה בקלות ובכך למנוע את תסכולו ולהביא להגדלת סל הקניה.
צ'אטים וסיוע רב ערוצי (דרך הטלפון, ברשת ובוידיאו).
יועצים וסטייליסטים וירטואליים מציעים תחליף ליעוץ בשטח, והצעת חבילות מוצרים (או "לוק" שלם) מאפשרת להגדיל את הסל.
עמוד מספר 7 במצגת
צרכי הקונים בקמעונאות אונליין לעומת קמעונאות פיסית – על רקע סגול
מתחת לכותרת העמוד מופיע הכיתוב: תרגום מתוך מחקר של Esomar – 2013 מתחת לכיתוב מופיעה טבלה בגווני סגול-סגול בהיר, הפרושה על גבי כל העמוד. הטבלה מחולקת לשלוש כותרות עליונות: הצורך, יתרונות החנות המקוונת, יתרונות החנות הפיזית להלן נתוני הטבלה:
הצורך
יתרונות החנות המקוונת
יתרונות החנות הפיזית
נוחות: פתרונות קניה המצריכים פחות זמן ומאמץ
ללא נסיעה
זמינות 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע
כלים כגון מילוי אוטומטי של המזווה
אין צורך לעמוד בתור
אין צורך להמתין למשלוח
קל לענות על צורך מיידי
ערך – מחיר: ערך גבוה יותר לכסף
השוואת מחיר קלה
גישה לדילים וקופונים
אין עלויות משלוח או מדיניות החזרה קפדנית
יכולת לבחון את איכות המוצר
חשיפה לקד"מ, טעימות ושילוט
מבחר: מגוון גבוה יותר העונה על צרכים שונים
מגוון רחב יותר של מוצרים
גישה ליותר קמעונאים
מחקר קל
אפשרות למצוא עזרה או יעוץ
ניתן לבחון ולבחור מוצרים בקלות
התאמה אישית של מגוון או מוצרים
אינטראקציה עם המוכרים בחנות
בחלק התחתון של העמוד מופיע מקור הנתונים של הטבלה :
Esomar, Unlocking Success with Digital Shoppers: The e-commerce barriers and enablers that you need to consider, 2013
עמוד מספר 8 במצגת
לקראת קמעונאות חוצת-ערוצים – על רקע סגול
עתיד הקמעונאות הדיגיטלית (Deloitte, 2014): מחנויות פיזיות, לחנויות מקוונות, לריבוי ערוצים ומשם – לחציית ערוצים (איחוד ושקיפות במעבר בין הערוצים).
מתחת לפיסקה זו מופיעים ארבעה איורים בגדלים שונים, המתארים את עתיד הקמעונאות הדיגיטלית. דרך ארבעת האיורים עובר חץ אפור העולה מעלה, משמאל לימין. להלן תיאור כל אחד מהאיורים: האיור השמאלי נושא את הכותרת The Past: Physical Store. מתחת לכותרת מופיע הציטוט הבא: The Customers will come to us"". מתחת מופיע אייקון בגוון כחול כהה של מבנה מסחרי ומתחתיו מופיעים הסעיפים הבאים:
Location, assortment, and price-based business model
Supply Chain efficiency focus
האיור השני משמאל נושא את הכותרת The Recent Past of eCommerce. מתחת לכותרת מופיע הציטוט הבא: "We need to Sell online". מתחת מופיע אייקון בגוון כחול כהה של מחשב נייד ומתחתיו מופיעים הסעיפים הבאים:
Attention and resources aimed at building and online "arm" of the business
Separate organizationl structure and P&L responsibility for new channel
האיור השני מימין נושא את הכותרת The Present- Multi Channel. מתחת לכותרת מופיע הציטוט הבא: "Many customers shop across channels". מתחת מופיעים שלושה אייקונים קטנים בגוון כחול כהה שנמצאים במעגל עם חצים ביניהם. האייקונים הם של מפעל/מבנה מסחרי, מכונית מסחרית ומחשב נייד. מתחת לאייקונים מופיעים הסעיפים הבאים:
Interdependent influences between online and in-store becomes apparent
Need to align retail execution with customer preferences highlights channel specific processes, thinking, and metrics
Customer expectations outpace retail delivery model
האיור הימני נושא את הכותרת The Future: 1-eCommerce TM. מתחת לכותרת מופיע הציטוט הבא: "Relevant Products and Services anywhere". מתחת מופיע אייקון של ארבעה עיגולים, אחד על השני. העיגול התחתון הוא אפור והגדול ביותר. מעליו עיגול כחול, מעליו ירוק ומעל הירוק – עיגול פנימי בצבע לבן עם אייקון של גבר ואשה. מתחת לאייקון מופיעים הסעיפים הבאים:
Connected Consumers interact physically and digitally concurrently
Distinctions between Channels fade and Profitability by Channel proves elusive
Customers desire to interact whenever they prefer drive dramatic acceleration of digital innovation.
מתחת לאיור בחלק התחתון של העמוד מופיע מקור הנתונים: Deloitte, Last Mile Innovation: Driving Customer Experience, 2014
עמוד מספר 9 במצגת
מפת המגמות – על רקע סגול
מתחת לכותרת העמוד מופיעה טבלה בגוונים של סגול-סגול בהיר, הפרושה על גבי העמוד כולו. הטבלה מחולקת לארבע כותרות עליונות מימין לשמאל: טרנד / אסטרטגיה , Good, Better, Best להלן נתוני הטבלה:
טרנד / אסטרטגיה
Good
Better
Best
טאץ' אישי
המלצות המבוססות על חיפושים והזמנות קודמים, רשימת משאלות
תכניות נאמנות, אימיילים וקופונים
לוג-אין עם זהות חברתית להתאמה ברמת האדם
החלטות טובות יותר
דירוגים וביקורות
השוואת מחירים, הבטחת המחיר הנמוך ביותר
שירותי יעוץ "אישיים"
נוחות קיצונית
הצעת חבילות מוצרים – bundling
כלי השוואות מוצרים, מסחר במובייל
מסחר במדיה החברתית (בחיתוליו), מסחר חוצה-ערוצים
משלוח והובלה
2 – 5 ימי משלוח, משלוח חינם, מעקב אחר חבילות
Click & collect, לוקרים
משלוח באותו יום, משבצות זמן של שעה אחת, מעקב חבילות בזמן אמת
הנעה לפעולה
מדיניות החזרה וביטולים נוחה
שירות במגוון ערוצים, צ'אטים
התנסות בחינם, מודלים עסקיים חדשים (שכירות במקום קניה, אפשרות למכור מוצרים בעצמך)
עמוד מספר 10 במצגת
מפת המגמות | טאץ' אישי – על רקע סגול
התאמה אישית באמצעות שימוש במדיה החברתית, תכניות נאמנות, הצעות מיוחדות ורשימת משאלות. קמעונאים מקוונים משתמשים במדיה החברתית כפלטפורמה לשיווק, והם משלבים בהדרגה את השימוש ברשתות החברתיות גם כדרך לערב קונים ולהציע הצעות בזמן אמת במדיה החברתית. קמעונאים רבים מציעים המלצות מותאמות אישית בהתבסס על רכישות קודמות ועל רשימת המשאלות. מתחת לפיסקת הפתיחה הזו, מצד שמאל, מופיעה תמונה של ארנק שחור עם תמונה צבעונית של דוגמנית לבושה בשמלה לבנה ומעליה כותרת Yoox. מתחת לתמונה זו מופיעה קוביית טקסט על רקע סגול בהיר, עם הכיתוב הבא:
The yoox.com loyalty program: access to “private collection” rooms and preferential treatment by the customer service department.
מתחת מופיעים שלושה צילומי מסך מאתרים שונים: מימין צילום מסך מתוך אתר Showroomprive.com עם דוגמנית לבושה בשמלה פרחונית ומעיל עור חום במרכז העמוד, כיתוב בולט של ההנחה על המוצר ומצד ימין טופס להרשמה דרך רשת חברתית ואייקון בולט של פייסבוק מעל הטופס. מתחת לצילום מסך זה מופיע הכיתוב: Facebook log-in is a common method to register and receive personalized offers. במרכז העמוד מוצג צילום מסך מאתר Ebay שמציג מוצר (נעל ספר) ואיך תייגו אותו עם תגיות חכמות וארוכות. מעל צילום מסך זה מופיעה הכותרת: Ebay smart hashtags מצד שמאל ישנו צילום מסך מאתר Amazon, שמדבר על wish list ואיך מסמנים מוצרים באתר לרכישה עתידית. מעל צילום מסך זה מופיע הכיתוב: Amazon “wish list”, for future shopping and/or for sharing with friends.
עמוד מספר 11 במצגת
מפת המגמות | טאץ' אישי- על רקע סגול
מצד ימין של העמוד מופיע הכיתוב "עמוד הבית של eBay מזמין את הקונים להתחבר לאתר וליצור feed / עמוד בית אישי." מתחת לכיתוב מוצג צילום מסך של האתר עם סימון כיצד ניתן לבצע זאת בתוך האתר לצד תמונות של מוצרים. מצד שמאל בעמוד מופיע הכיתוב הבא:
Ebay Help Me Shop: הקונים מתחברים עם זהות הפייסבוק שלהם, שומרים אייטמים במועדפים שלהם ואז מזמינים חברים לצפות באייטמים שהם מתלבטים לגבי קנייתם (וידאו הסבר)".
מתחת לכיתוב זה יש צילום מסך מאתר Ebay עם אייקונים של צרכנים, מחשב נייד, והסבר טקסטואלי על התהליך.
עמוד מספר 12 במצגת
מפת המגמות | החלטות טובות יותר – על רקע סגול
בחציו הימני של העמוד מופיעות שתי פסקאות:
לפי מחקר של A.T. Kearney, צרכנים עושים שיעורי בית בטרם הקניה המקוונת, ולומדים על המוצר, המחירים, מדיניות המשלוחים ומדיניות ההחזרה.
הקמעונאים המקוונים מציעים כלים לסיוע בבחינה ובהשוואה של מוצרים, להצעת נוחות יתרה. כיום, הסטנדרט בתעשיה הוא לכלול ביקורות באתר.
מתחת לכיתוב זה מופיעה קוביית טקסט על רקע סגול בהיר עם הכיתוב: "צרכנים מסתמכים על מנועי השוואה לקניות – אתרים שמאפשרים לבחור את הקמעונאים שמציעים את התמורה הגבוהה ביותר לכסף." מתחת לקובייה זו מופיע צילום מסך מאתר Nextag שמספק השוואות והצעות מחיר למספר מוצרים וכן הנחות. בחציו השמאלי של העמוד מופיע הכיתוב הבא:
פרט למחיר, התמיכה בהחלטות כוללת החלפה של נציג חי באמצעות הצעת "סטייליסט" או יעוץ אונליין. כמו כן, חדרי מדידה וירטואליים וחדרי תצוגה וירטואליים צפויים להמשיך ולצמוח.
מתחת לכיתוב זה מופיעה קוביית טקסט על רקע סגול בהיר עם הכיתוב: "קמעונאית האופנה המובילה Asos מציעה באתר שלה סטייליסטים אישיים". מתחת לכיתוב זה מופיע צילום מסך מאתר Asos עם הכותרת: Meet the Personal Stylists. מתחת לכותרת יש תיאור קצר של הסטייליסטים וכן שלוש תמונות גדולות של סטייליסטים עם שמם.
עמוד מספר 13 במצגת
מפת המגמות | החלטות טובות יותר – על רקע סגול
על פני חציו הימני של העמוד מופיע צילום מסך מאתר idealo.de. זהו אתר בגרמנית לרכישת מוצרים מכל הסוגים (ביגוד, אלקטרוניקה ועוד). מצד שמאל בצילום המסך יש קטגוריות של המוצרים. בחלק העליון חלון חיפוש עם כפתור כתום של חיפוש בגרמנית. במרכז העמוד צילום של מוצר (חולצת ספורט לבנה של אדידס, עם פרטי המוצר, מחיר, דירוג הגולשים (לפי כוכבים). מתחת למוצר מופיעים מוצרים נלווים ורלוונטיים. מתחת לכך שתי דוגמאות של ביקורות גולשים ומתחת לכך סרטוני וידאו לגבי מוצרים באתר (עם אפשרויות להעביר עם חץ לסרטונים נוספים). משמאל לצילום מסך זה מופיע הכיתוב הבא:
גרמניה: אתר idealo.com מציעה מגוון מותגי אופנה. האתר נשען באופן מובהק על ביקורות צרכנים והוא מציב את הביקורות והדירוג במרכז האתר, כמו גם כלים תומכי החלטה כגון סרטוני מוצר.
עמוד מספר 14 במצגת
מפת המגמות | החלטות טובות יותר – על רקע סגול
מצד ימין של העמוד מופיע הכיתוב: eBay: מרכז להורדת קופונים ולהזמנת דוגמיות מצד שמאל של העמוד מופיע צילום מסך מהאתר שכותרתו Extras ומופיעים בו featured copouns בירוק, וכן מוצג כמה קופונים ישנם סה"כ. בנוסף מופיעים samples ואפשרות הרווח ב-$. מתחת לכך מופיעות פרסומות נוספות על קנייה חכמה, הנחות ובאנר בולט בכחול עם הנחות במותגים חשובים.
עמוד מספר 15 במצגת
מפת המגמות | החלטות טובות יותר – על רקע סגול
מצד ימין מופיע צילום מסך של אתר E.Leclerc. בצילום זה נראית מפה כתומה, אפשרות הוספת קופון, מותגים שמשתפים פעולה עם האתר והסבר על האתר. מתחת לצילום מסך זה מופיע כיתוב המתייחס לצילום המסך:
אתר ההיפרמרקט E.Leclerc מציע מחירים תחרותיים אונליין, ומפעיל אתר השוואת מחירים –quiestlemoinscher.com- המשווה בין מחירי קמעונאים שונים. בחנויות עצמן יש קיוסקים המאפשרים ללקוחות להתחבר לאתר ולהשוות מחירים.
מצד שמאל של העמוד מופיע צילום מסך מאתר pricegrabber. בצילום המסך מופיעה חלונית לחיפוש מוצר. מתחת לכך קטגוריות ראשיות של מוצרים וכן באנר פרסומי. מתחת לצילום המסך מופיע הכיתוב: "מנוע השוואת מחירים Pricegrabber.com –"
עמוד מספר 16 במצגת
מפת המגמות | החלטות טובות יותר | הבטחת מחיר – על רקע סגול
הקמעונאית הבריטית Johnlewis.com מתקשרת הבטחה למחיר הטוב ביותר, הנתמכת במוניטין של שירות מצוין. הקמעונאית בודקת את מחירי המתחרים ומשווה אותם, דבר המשפר את בטחון הקונים באתר. אם הקונה מוצא את המוצר במחיר נמוך יותר באתר של מתחרה, החברה תשווה את המחיר או תחזיר את ההפרש לאחר הרכישה.
מתחת לפסקה זו מופיע צילום מסך מהאתר עם הטקסט הבא: Submit price match request These details will be used to help us process your request for matching another retail's price for an item we sell, or you've already purchased from us. To enable us to do this as quickly as possible. Please ensure that the retailer you're reporting has a high street-shop, and is not online only. (We don’t match online –only or mail order businesses such as Dixons, Amazon, or Play.com). You also need to take into account costs relating to: Fitting and installations charges Delivery Charges Warranty Charges If yoy've already purchased the item from johniwes.com, please ensure that: You have your order details to hand You bought the item within the last 28 days If you've purchased the item in one of ur shops, please contact your nearest John Lewis to make your price match request Find your nearest shop לימין הכיתוב הנ"ל בצילום המסך, מופיע איור עדין של קומקום, מנורת שולחן, תיק, מזוודה ומכונת כביסה.
עמוד מספר 17 במצגת
מפת המגמות | נוחות קיצונית – על רקע סגול
הקמעונאים מבינים שעליהם להציע ערך משכנע, כדי למשוך את הצרכנים המתוחכמים של היום. לכן, הקמעונאים הפכו לסוג של אנציקלופדיות עם מידע מפורט, תמונות מוצרים, מפרטים, הצעות להתאמה בין פריטים, וביקורות משתמשים.
מסחר במובייל, מסחר ברשתות החברתיות (social commerce) וקמעונאות חוצת-ערוצים הנם טקטיקות נוספות להבטיח שהקמעונאי יגיע לקונה בכל מקום ובכל זמן שבו הוא מעוניין לבצע רכישה.
מתחת לשתי פסקאות אלו, בצד ימין מופיעה קוביית טקסט על רקע סגול בהיר. בקוביה מופיע הכיתוב הבא: יצירת אשכולות מוצרים יכולה למנוע הצפת-יתר של מוצרים ולחסוך לקונים בזמן. מתחת לקוביה זו מופיע צילום מסך מאתר ששמו אינו ברור מהמצגת. בצילום תמונה של דוגמן שלבוש במספר סוגים של מוצרים וסגנונות יחד (נעליים שונות, צד אחד עם מכנס אחד וצד שני עם מכנס אחר וכו') ומצד שמאל בצילום המסך מופיעות קטגוריות המוצרים לבחירה. בצידו השמאלי של העמוד, מופיעה קוביית טקסט על רקע סגול בהיר. בקובייה מופיע הכיתוב הבא:
Carrefour 'Mon Panier’
קניה במובייל המאפשרת לצרכנים להזמין ישירות מטלפון החכם
מתחת לסעיפים אלו מופיעים צילומי מסך של אתר מכירות במובייל ואפשרויות הרכישה כולל קטגוריות מוצרים, סריקת קופון, מפה למיקום החנות, תיאור ודירוג מוצרים.
עמוד מספר 18 במצגת
מפת המגמות | נוחות קיצונית – על רקע סגול
מצד ימין בעמוד מופיע צילום מסך של אפשרויות בחירת נעליים באתר Crocs.com. בצילום מופיעה כותרת בצבע ירוק לצד תמונה של נעל קרוקס ירוקה :" Shoe Finder" ומתחת Green (כיוון שהצבע של הנעל המסומן מתחת הוא ירוק). קיימת מתחת אפשרות בחלק העליון לבחור לפי צבעים כאשר מעבירים את החץ לצבע הרצוי. מתחת לכך ישנם אייקונים בגווני אפור שונים של סוגי נעליים לבחירה, וכן אייקון לבחירת המגדר (זכר/נקבה). מתחת לכך מופיעות תמונות של שלוש נעליים שמעליה בקטן כוכביות (לפי דירוג הלקוחות) וכן כיתוב קטן שאומר new colors. מתחת לתמונות הנעליים יש כפתור לבחירת פלטת צבעים לכל נעל ומתחת לכך שם דגם הנעל ומחיר. בצד שמאל של העמוד מופיע הכיתוב:
כלי סינון / פילטרים הם קריטיים בניווט בין מוצרים רבים, ומאפשרים להחליף את אנשי המכירות.
דרך נוספת לניווט קל היא קישור קטלוגים לקניה מיידית (כגון קטלוג האונליין שהשיקה איקאה ב-2012).
מתחת לסעיפים אלו מופיע צילום מסך מקטלוג המוצרים של אתר איקאה. הצילום מציג מוצרים של משרד ושולחן ישיבה בגווני לבן. כמו כן מופיע סימון על גבי הארון שבצילום למעבר לקטלוג עצמו.
עמוד מספר 19 במצגת
מפת המגמות | נוחות קיצונית – על רקע סגול
Amazon הודיעה כי תשיק מכשיר נייד לסריקת ברקודים של מוצרים, על מנת להזמין אותם באופן קל משירות המכולת של אמאזון, AmazonFresh .
מתחת לסעיף זה מופיע צילום מסך גדול מאתר Amazon עם כותרת Introducing amazon dash. במרכז העמוד המכשיר עצמו ולצידו פרטים ויתרונות המכשיר בגווני שחור ולבן ובעיצוב מינימליסטי עם מספר כפתורים בדגש על "Shopping made simple" ועם כפתור ירוק: " Sign up for free Dash"
עמוד מספר 20 במצגת
מפת המגמות | נוחות קיצונית – על רקע סגול
ביוני 2014 השיקה אמאזון את הטלפון Fire – הטלפון החכם הראשון שעצבה החברה.
הטלפון כולל שני כלים יחודיים, Dynamic Perspective (חיישני תזוזה ושימוש במכשיר) ו-Firefly.
הטלפון כולל שתי פונקציות יעודיות לקניה ולצריכה, שמטרתן לסרוק אובייקטים פיזיים בעולם האמיתי – כגון חנות – והכלי Firefly מזהה את האובייקטים ומקשר לקניה במחיר זול יותר שלהם.
מימין לטקסט מופיעה תמונה של הטלפון החכם Fire. זהו איור של מכשיר טלפון שחור עם אפליקציות שונות ע"ג המסך.
עמוד מספר 21 במצגת
מפת המגמות | משלוח והובלה- על רקע סגול
בצד שמאל של העמוד מופיע הטקסט הבא:
על פי סקר של PwC מ-2012, נמצא כי אופציית המשלוח החשובה ביותר לקונים, היא משלוח חינם.
הקמעונאים מקדמים את אופציות המשלוח על מנת להציע נוחות רבה יותר – החל מקניה אונליין ואיסוף פיזי על ידי הקונה (click & collect), דרך לוקרים לאיסוף, ועד למשלוח באותו יום.
בצד ימין של העמוד מופיע גרף בגווני כתום ואדום הנושא כותרת בצבע אדום: Which are the most important delivery options for you when making a purchase online המדדים שמופיעים בגרף הם מ-0 ל-100 ובגרף מוצג המספר ע"י עמודה כתומה (ככל שהעמודה ארוכה יותר, כך אחוז העונים לתשובה זו גדולה יותר). להלן נתוני הגרף:
Locker/box collection – 5% I can chose to get all of my items in one delivery- 35% Pick up at post office or courier – 20% Purchase online and collect in store- 25% 90-minute delivery for store based purchase- 5% Appointment delivery- 30% Same day Delivery-25% Free Delivery- 80% Standards Postal Delivery for non-critical items-25% Any means of delivery that reduce my carbon foot-prints-15% Pick up a purchase from a convenient location-25%
בתחתית העמוד, בחלקו השמאלי, מופיע מקור הנתונים: PwC, Global Online Retail Survey, 2012
עמוד מספר 22 במצגת
מפת המגמות | משלוח והובלה – על רקע סגול
חלקו הימני העליון של העמוד מציג צילום מסך. בצילום מופיע תיאור של תהליך קביעת משלוח של אותו יום, כולל חיפוש מוצר, סינון התוצאות ובחירת המוצר וכן הזנת פרטי המשלוח ויום המשלוח. בסוף התהליך מופיע כיתוב " Get it today ". מתחת לכך ישנן מספר הערות לגבי כל נושא. מתחת לצילום זה, על רקע סגול בהיר, מופיע הכיתוב הבא: שירות משלוחים באותו יום של אמאזון Amazon same-day delivery . במרכז העמוד יש צילום מסך המציג איור של מפה עם סימון של המוצר וסימון של כתובת המשלוח והסטטוס ההזמנה. מתחת לצילום זה, על רקע סגול בהיר, מופיע הכיתוב הבא: שירות מעקב אחר החבילה בזמן אמת, ש-Asos ו-Amazon החלו להשתמש בו בבריטניה. בחלקו השמאלי העליון של העמוד מופיע צילום מסך המציג שלושה 3 שלבים: step 1 עם איור של שעון, לבחירת זמן הגעה לקבלת המוצר, step 2 עם איור של סל קניות מלא לביצוע הזמנת מוצרי צריכה אונליין, step 3 עם איור של מכונית עם איש שמעמיס מוצרים לאיסוף ההזמנה מאחת מנקודות השירות. מתחת לצילום זה, על רקע סגול בהיר, מופיע הכיתוב הבא: Tesco click & collect בחלקו השמאלי התחתון של העמוד, על רקע סגול סביר, מופיע הכיתוב הבא: על פי StellaService, אתרי הקמעונאים מציעים משלוח של בין 2 ל-5.5 ימים בממוצע. ואולם החברות המובילות מציעות משלוחים במסגרת זמן נמוכה יותר. לצד כיתוב זה מופיעה טבלה בגווני כחול-לבן עם נתונים לגבי Average Delivery times of sites "standards delivery option" להלן הנתונים המופיעים בטבלה: Zappos- 2 Days, Newegg- 2.3 days, Amazon- 2.7 days, Toys "R" Us – 5.5 days
עמוד מספר 23 במצגת
מפת המגמות | הנעה לפעולה – על רקע סגול
שירות לקוחות הוא אחד הפרמטרים החשובים ביותר לקונים, שכן ישנם אלמנטים רבים שעלולים להפוך את חוויית הקניה למתסכלת, בהם:
תהליך רישום מתסכל
ניהול עגלת קניות מסובך
זמני משלוח ארוכים
שיטות תשלום בעייתיות או בלתי בטוחות
חוסר יכולת לנסות את המוצר
ועוד…
מתחת לכיתוב מופיע איור כחול שכולל 3 אייקונים שביניהם חץ שמתאר את התהליך: מצד ימין – אייקון מוצר כללי בליווי הכיתוב Fast Delivery Returns, במרכז – אייקון של מוצר צריכה עם הכיתוב: Reliable Deliveries, מצד שמאל – אייקון של מנעול כחול עם הכיתוב : Secure payments .
עמוד מספר 24 במצגת
מפת המגמות | הנעה לפעולה – על רקע סגול
בתגובה לחסמים דלעיל, קמעונאים מגיבים בהצעת שירותים כמו התנסות בחינם, צ'אטים, ומודלים עסקיים חדשניים שמטרתם לשפר את שביעות הרצון הכוללת של הקונים. בחלק הימני העליון של העמוד, על רקע סגול בהיר, מופיעים הסעיפים הבאים:
Amazon.com 1-Click key
מאפשר לקנות מיידית ללא מעבר דרך עגלת הקניות
מתחת לכיתוב זה מופיע צילום מסך של באנר עם עגלת הקניות שמתאר את כמות המוצרים שנבחרו (ניתן לשינוי עם חץ) ושתי אפשרויות שמופיעות ככפתורים צהובים על רקע כחול בהיר: Add to shopping cart" OR " Buy now with 1- Click"" מצד הימני התחתון של העמוד, על רקע סגול בהיר, מופיע הכיתוב הבא:
קמעונאי האונלייןWarby Parker המוכר משקפיים, מציע לשלוח לקונים עד 5 זוגות מסגרות משקפיים לניסיון בבית. ניתן להחזיר את המסגרות תוך 5 ימים ללא כל חיוב.
מתחת לכיתוב זה מופיע צילום מסך מאתר זה עם הכיתוב לגבי אפשרות זו וצילום של משקפיים. במרכז העמוד מופיע הכיתוב:" Rent the Runway: אתר אונליין פופולארי שמאפשר לנשים לשכור בגדים ואביזרים ישירות מתצוגות האופנה". מעל הכיתוב – צילום מסך של האתר המכיל באנר גדול שאומר: " Think of us as your best friend-with a much bigger closet". מתחת לכך 3 עיגולים עם תמונות לגבי השירותים המוצעים: סטייליסטיות, אפשריות השכרה שונות, וכן באנר עגול מצד ימין: "No regrets Policy" והסבר לגבי מדיניות זו. בצד שמאל של העמוד מופיע הכיתוב הבא:
הקמעונאים מציעים מגוון של שיטות תשלום על מנת להציע נוחות יתרה.
מעל לכיתוב זה מופיע צילום מסך לגבי אפשרויות תשלום שונות לבחירה (כולל אייקון ושם האפשרות תשלום), כגון: כרטיס ויזה, מסטרקארד, ווסטרן יוניון, העברה בנקאית וכו'.
עמוד מספר 25 במצגת
מפת המגמות | הנעה לפעולה | קנו / תמכרו – על רקע סגול
שיבר ריסרץ' צופה מגמה של הצעת פלטפורמות מסחר דו-כיווניות עבור הקונים, המאפשרות מכירה ע"י הקונה. כך, לאחרונה השיקו מספר מתחרים גדולים אפליקציות המסייעות לקונים למכור מוצרים, כאשר המודל העסקי מבוסס על תשלום עמלה לספק הפלטפורמה. אנו צופים כניסה של מתחרים נוספים לתחום, מכיוון שמדובר בניצול של הפלטפורמה הדיגיטלית ושל היותה דו-כיוונית, וכן משום שמדובר ברווח לכל הצדדים.
מצד ימין מופיעים שני צילומי מסך מאתר ebay מובייל," Ebay Valet"- משמאל צילום מסך (בגוון שחור וירוק עם כיתוב לבן), שמדבר על השירות והיתרונות שלו: "Turn your extra stuff into cash" בחלק התחתון ישנו צילום מסך של שלושה שלבים: Send in your stuff (עם אייקון של חבילה) ותיאור קצר כיצד הנ"ל מבוצע: להשאיר את המוצרים בנקודת drop-off או לשלוח במייל (תשלום משלוח משולם מראש). Sit back and relax (סימן V)- שירות המציע למכור את המוצרים של הלקוח ב-ebay במקום הלקוח. Get Paid (אייקון של $)- הסבר על כך שהלקוח מקבל 70% מהתשלום אם מוצריו נמכרים.
עמוד מספר 26 במצגת
מפת המגמות | הנעה לפעולה | קנו / תמכרו – על רקע סגול
"מכירה באמאזון – זמינה הן לעסקים והן לאנשים פרטיים"
מתחת לכיתוב זה מופיע צילום מסך מאתר אמאזון שבו תמונה של אישה מחייכת ותחתיה שני כפתורים צהובים שיש לבחור באחד מהם:Sell as a professional ו-Sell as an individual . לצד זה יש הסבר קצר על תהליך המכירה באמאזון. בצד שמאל של העמוד הכיתוב הבא:
אפליקציה של Asos מאפשרת להציע למכירה פריטי ביגוד בלתי רצויים.
מתחת לכיתוב זה מופיע צילום מסך מאתר Asos. העמוד כולל שני צילומי מסך (אחד של IPhone והשני של אנדרואיד) של אתר המובייל/אפליקציה בהם מופיעים צילומי דוגמנים עם מספר בגדים וכותרת . מעל צילומי מסך אלו הכותרת היא Asos market Selling App. כמו כן הסבר קצר מזמין את הלקוחות להשתמש באפליקציה למכירת מוצרים שלהם.
עמוד מספר 27 במצגת
מפת המגמות | הנעה לפעולה | קנו / תמכרו – על רקע סגול
הכללתן של פונקציות מסוימות באתר הנה קריטית לביצועי האתר בפרמטרים כגון מספר המבקרים, זמן שהות באתר, גודל הסל, שיעור ה-conversion וחזרת קונים חודשית. ניתוח של Booz & Company ו-PwC מצביע על הפונקציות הרלוונטיות לפרמטרים הביצועיים השונים: מתחת לכיתוב זה מופיעות שתי טבלאות: טבלה בצידו הימני של העמוד – לצד הנתונים בטבלה, מופיע חץ ירוק בפרמטרים בהם האחוזים עלו וחץ בצבע היכן שהאחוזים ירדו. להן נתוני הטבלה:
User friendly Product Display
Recognition & Personalization
Express Check Out
+29%
+55%
+31%
Unique visitors
+7%
אין נתונים
-8%
Average Dwell Time
אין נתונים
+9%
אין נתונים
Average Cart Size
-7%
19%+
+14%
Conversion rate
+6%
+7%
אין נתונים
Monthly returns Visitors
הטבלה בצד השמאלי של העמוד נושאת את הכותרת: KPIs and Functionalities. להלן נתוני הטבלה:
KPI- Improving Functionalities (Examples)
Description
KPI
Ratings and reviews, product comparison, offers and promotions
Number of different users visiting website
Unique visitors
Ratings and reviews, product comparison andadvisor
Average time a visitors spend on a website
Average Dwell Time
Ratings and reviews, Cross & up- selling ,product comparison, offers and promotions
Average Amount spent per order
Average Cart Size
Cross & up- selling, payment Options, Check out
Number of sales per numbers of sites visits
Conversion rate
Shopping experience, offers & promotions, order mgmt & delivery
Ratio between total visits and unique visits
Monthly returns Visitors
בתחתית העמוד, בצידו השמאלי מופיע מקור הנתונים של העמוד: Booz & Company, PwC
עמוד מספר 28 במצגת
מכירה ישירה לצרכן – על רקע סגול
מותגי מוצרי צריכה רבים כבר מתנסים במכירה ישירה באמצעות מסחר אלקטרוני, בדרך כלל תוך שימוש בצד שלישי האחראי על הלוגיסטיקה.
בעוד שהמותגים מציגים את ההתנסות הזו כאמצעי לאיסוף תובנות (בין היתר על מנת שלא להתחרות בלקוחותיהם – הקמעונאים), בפועל ברי כי המותגים מרחיבים את הנוכחות שלהם בעולם הקמעונאות המקוונת ואף מרחיבים את הנוכחות לעולם המדיה החברתית.
מתחת לסעיפים אלו מופיע צילום מסך מפרסומת של קטשופ היינץ בפייסבוק. בצילום נראה בקבוק גדול של קטשופ בבקבוק זכוכית ולצידו כיתוב לבן על גבי שחור המציע הזדמנות רכישה בלעדית למי שאוהד של הקטשופ (רק לאוהבי קטשופ רציניים!) מצד ימין של העמוד נראה צילום מסך של אותה פרסומת בעמוד פנימי בפייסבוק. הפרסומת כאן מציגה מהדורה מוגבלת של הקטשופ עם השלבים של מה שהגולש צריך לעשות כדי לרכוש את המוצר + כפתור בולט של Buy it Now
עמוד מספר 29 במצגת
מכירה ישירה לצרכן | P&G – על רקע סגול
בינואר 2010 השיקה פרוקטר אנד גמבל את החנות eStore, במסגרתה היא מוכרת מוצרים של החברה ישירות לצרכנים.
מטרת המהלך המוצהרת היתה לאסוף תובנות ולתקשר מקרוב עם הצרכנים.
בנוסף, החברה משתמשת בעמודי הפייסבוק השונים שלה, על מנת למכור ישירות לצרכנים.
משמאל לסעיפים אלו מופיע צילום מסך מאתר פרוקטר אנד גמבל (P&G). בחלק העליון ישנם מספר Best Sellers עם תמונה קטנה של המוצר וכיתוב שלו ולינק לעמוד הספציפי. מתחת מופיעה תמונה גדולה על רקע של דשא וכותרת של Kick off Summer Savings. המצגת מלווה בתמונות של מספר מוצרים נבחרים (מיכל חומר כביסה, סכין גילוח, קצף גילוח ג'ילט, צבע לשיער)
עמוד מספר 30 במצגת
מכירה ישירה לצרכן | P&G – על רקע סגול
הצעה מעניינת באתר eStore של P&G, היא מנוי על מוצרים שנרכשים באופן סדיר (כגון סכיני גילוח).
מתחת לכיתוב זה, נפרש על העמוד כולו צילום מסך של " Introducing subscription". הכותרת כחולה ובולטת ולצידה לוגו של יומן עם סימון של מחזור. מתחת לכך הסבר קצר על השירות ומתחת לו כפתור קטן בירוק :" start shopping" מתחת לכך תיאור של שלב ההזמנה: Here's how it work s: 1- Select 2- Schedule 3- Ship
עמוד מספר 31 במצגת
מכירה ישירה לצרכן | P&G- על רקע סגול
האתר מנגיש ביקורות וחוות דעת על מוצרי P&G.
מצידו הימני של העמוד מופיע צילום מסך ובו 8 ריבועים של מוצרים ותמונה ותיאור עבור כל מוצר. מתחת לכל מוצר מופיעים כוכבים בצבע צהוב שמסמנים את דירוג הגולשים של המוצר וכן ציטוט קצר מהביקורת.
עמוד מספר 32 במצגת
מכירה ישירה לצרכן | P&G – על רקע סגול
במסגרת המכירה הישירה בפייסבוק, החברה כוללת כפתור "קנו עכשיו" בעמודים הרלוונטיים, וכן משיקה אפליקציות פייסבוק לקידום הצעות מיוחדות.
מתחת לסעיף זה מופיע צילום מסך מאתר מותאם Pampers rewards המציג צילום של ילד שמשחק משחק וכן כיתוב להצטרפות: Join Today. Earn big tomorrow. בצד נראים שני כפתורים כתומים על רקע כחול: Join ו-Log in. מתחת לצילום מסך זה לינק לגבי השירות של מכירה ישירה פייסבוק: https://apps.facebook.com/pampersrewards
עמוד מספר 33 במצגת
מכירה ישירה לצרכן | קימברלי – קלארק – על רקע סגול
חברת Kimberly-Clark אומרת כי מכירה ישירה לצרכן היא תחום חשוב מבחינת החברה.
החברה זיהתה כי מכשירים ניידים הופכים לחלק בלתי נפרד מחיי הצרכן, והיא רואה בערוץ המובייל דרך חדשה לתקשורת שמניעה לקניה.
משמאל לסעיפים אלו מופיע צילום מסך מאתר Huggies.com בצילום עצמו מופיעים מצד שמאל שני צילומים של חיתולים עם תיאור קצר למי המוצר מתאים ואיזו מידה, דירוג גולשים לפי כוכבים אדומים (וכיתוב כמה גולשים דירגו). מתחת לכך מופיע כפתור Buy now בולט בצבע אדום. מצד שמאל מופיע מוצר רלוונטי למוצרים אלו – מגבון לח עם אותם פרטים וכפתור Buy Now.
עמוד מספר 34 במצגת
מכירה ישירה לצרכן | ג'נרל מילס – על רקע סגול
General Mills גילתה כי צרכנים שפעילים באתרי החברה, בהם Pillsbury.com ו-BettyCrocker.com, הוציאו בממוצע 20% – 25% יותר בשנה על קניות, לעומת משק הבית הממוצע.
מתחת לסעיף זה, מצידו הימני של העמוד, מופיע צילום מסך מאתר BettyCrocker.com עם מוצרי צריכה ומטבח ואפשרויות הקנייה באתר באופן ישיר. במרכז צילום המסך מופיע מחבת עם באנר על הנחה, וכן מספר מוצרים נוספים ואפשריות הנחה. לצד צילום המסך הזה, משמאל, מופיעה כתובת האתר ממנו לקוח הצילום: BettyCrocker.com
עמוד מספר 35 במצגת
מכירה ישירה לצרכן | נספרסו – על רקע סגול
חטיבת נספרסו של נסטלה מסתמכת מאוד על אתר הקמעונאות שלה, שהנו ערוץ הקניה המרכזי של החברה. הגישה הפיזית למגוון מוגבלת לבוטיקים של המותג, בלבד.
על מנת לשמש כיועצים לקפה, האתר מציע כלי סינון ובניית פרופיל, כמו גם משלוח של אריזת התנסות לבית הצרכן.
מימין לסעיפים אלו, מופיע צילום מסך. בחלק העליון מופיעות אפשרויות בחירה של סוג הקפסולה למכונת הקפה לפי צרכים, מוצרים נלווים ועוד. מתחת מוצגים המוצרים הרלוונטיים למה שנבחר עם מחיר המוצר ואפשרות לבחור כמות. מצד ימין למעלה מופיעה עגלת הקניות שבה מופיעים כמות המוצרים שנבחרו וכן מחיר סופי עם כפתור בולט בזהב להמשך להזמנה. מתחת לכך מופיעים אפשרויות נלוות של שירותים – פרטי טלפון וכתובת. מצד שמאל מופיע באנר בצבע שחור עם אפשרות להרשם/להתחבר למועדון הלקוחות לצורך קבלת הנחות. מתחת לכך מופיע באנר שחור עם כיתוב בולט בזהב על אפשרות של free shipping לקנייה של 150+ קפסולות.
עמוד מספר 36 במצגת
מכירה ישירה לצרכן | נסטלה – על רקע סגול
בגרמניה, נסטלה השיקה אתר המאפשר לצרכנים במדינה לחוות מוצרים מרחבי העולם (כמו גם מוצרי נסטלה בגרמניה) וכן לשתף את דעותיהם, רעיונותיהם או הצעותיהם.
לשמאל סעיפים אלו מופיע צילום מסך גדול מתוך אתר נסטלה מגרמניה. בחלק האמצעי של העמוד מופיע באנר גדול של פרוזן יוגורט, וכן כיתוב לגבי מוצר בגרמנית וכפתור להצביע על המוצר.
עמוד מספר 37 במצגת
מכירה ישירה לצרכן | נסטלה – על רקע סגול
עמודי המוצרים כוללים תיאור, מחיר ואריזה, כמו גם דירוגים וביקורות.
מצד שמאל מופיע צילום מסך של אתר נסטלה עם צילום חבילת מוצר של נסטלה. מתחת נראה צילום של שוקולד נשפך ומצד ימין תיאור המוצר, מחיר, דירוגים, ביקורות, אפשרות לבחור סוג חבילה וכן לחצן של הוספה לעגלת הקניות
עמוד מספר 38 במצגת
המחקר נערך על ידי: חמוטל שיבר
מחקרי שוק ומודיעין תחרותי | SCHIEBER RESEARCH www.researchci.com | hamutal@researchci.com תקציר מנהלים. לקבלת המחקר המלא – אנא פנו לכרמלון שיווק דיגיטלי http://www.carmelon.co.il תודה רבה!
בחלק העליון של העמוד קיים איור (בדומה לעמוד הראשון) של של דמות גיבור עם ארגז כלים בצבע צהוב ועם לוגו על החזה. ברקע של הדמות יש שלושה עננים לבנים על רקע סגול בהיר, איור בגוונים סגולים- אפורים ולבנים בדומה ללוגו "כרמלון".
לפי A.T. Kearney (לשנת 2014), מכירות קמעונאיות מקוונות גלובליות צמחו בשיעור CAGR של 17% בשנה מאז שנת 2007. דוחConlumino מעריך את השוק בכ-607 $ מיליארד בשנת 2013, עם הכנסות צפויות לשנת 2017 של 1,027 $ מיליארד. ישנה צמיחה אדירה גם ב-M-Commerce – קניה דרך מכשירים ניידים: לפי תחזיות של Goldman Sachs לשנת 2014, מכירות גלובליות של מסחר דרך המובייל יגיעו ל-626 $ מיליארד עד לשנת 2018, נתון שכמעט משתווה לסך המכירות הגלובליות במסחר מקוון לשנת 2013 של 638 $ מיליארד.
בין הסיבות לכך שהמסחר האלקטרוני צומח בשיעור ניכר, נציין את העליה בחדירת האינטרנט והמובייל בעולם, לצד חיפוש הקונים אחר אלמנטים כמו נוחות, ערך גבוה יותר לכסף, מבחר, הצעות אישיות ושירות מצוין – שהנם אלמנטים שהמסחר האלקטרוני יכול להציע לקונים.
הקמעונאים העולמיים משקיעים כיום במתן מענה לחסמים הצרכניים בקטגוריה, לצד חיזוק הצעת הערך המוסף של הקמעונאות הדיגיטלית ומציאת בידול בשוק. אסטרטגיות תגובה לתובנות הקונים בקטגוריה, כוללות:
חסמים הנוגעים לתשלומים – כגון הסקפטיות של הצרכנים באשר לשימוש בכרטיסי אשראי ברשת, כמו גם העובדה שבשווקים שונים השימוש בכרטיסי אשראי אינו נפוץ. בתגובה לכך, הקמעונאים מציעים מגוון שיטות תשלום, לרבות העברות בנקאיות, תשלומים במובייל ושימוש בארנק וירטואלי.
חסמים הנוגעים לשיתוף מידע – שיתוף מידע הנו אלמנט מחייב בתהליך הקניה, ולעתים עובדה זו מרתיעה את הקונים. מצד שני, ישנו אינטרס של הקונים לשתף מידע שמאפשר לקמעונאים להציע להם חוייה מותאמת אישית, הצעות מיוחדות והנחות, התפורות לפי מידותיהם. אחת השיטות לטיפול בחסם זה הוא הזמנת הקונים להתחבר לאתר באמצעות זהות מדיה חברתית (כגון פייסבוק), שכן במדיה החברתית הצרכנים נוטים יותר לשתף מידע אישי, וכך יכולים הקמעונאים גם ליהנות מגישה להפצת הצעות מפה לאוזן.
חסמים הנוגעים לשירות – נציג בשר ודם יכול לענות לשאלות ביתר קלות, ובכך למנוע תסכול בעת הקניה וגם להביא להגדלת סל הקניה. קמעונאים מתמודדים עם חסם זה באמצעות צ'אטים אונליין, שירות רב ערוצי, הצעת יועצים וסטייליסטים וירטואליים שמחליפים יעוץ בשטח, והצעת חבילות מוצרים (bundling) להגדלת הסל.
חסמים הנוגעים להנעה לפעולה – הקונים נרתעים מתהליכי רישום, הזמנה ומשלוח מורכבים, והם דורשים משלוח מהיר ובחינם. קמעונאים מפתחים הצעות נוחות ומהירות בתגובה לדרישה זו.
הזדמנויות הנוגעות למחירים – המחיר הוא אחד הסיבות המובילות לקניה אונליין. כמו כן, הצרכנים עורכים מחקר טרם הקניה אונליין, והמסחר האלקטרוני מאפשר להם להשוות מחירים בין קמעונאים שונים. אתרי הקמעונאים כיום מכוונים להצעת נוחות רבה יותר לצרכנים על ידי השוואת מחירים כבר באתר עצמו, כך שלא יעזבו את האתר לצורך השוואת המחירים. כמו כן ישנם קמעונאים הנוקטים בטקטיקת "הבטחת המחיר הטוב ביותר". טקטיקה נוספת לספק בטחון ביחס למחיר המוצע, היא הצעת תכנית נאמנות והנחות. במקביל, הקונים פונים לאתרי השוואת מחירים ולאתרים המספקים ביקורות על המוצרים והשירותים שהם שוקלים לרכוש.
המחקר שערכנו מעלה את פרקטיקות החברות שהן Best-in-Class. הצעת האונליין של חברות אלה, אינה מסתכמת במתן פרשנות או גישה דיגיטלית לקמעונאות פיזית, אלא המצאה מחדש של הקמעונאות ופריצת המודלים הקמעונאיים הרגילים. להלן מספר דוגמאות:
פרסונליזציה / טאץ' אישי – הסטנדרט בתעשיה כיום הוא לספק לקונה המלצות המבוססות על הזמנות קודמות, חיפושים ו-wish lists. חלק מהקמעונאים כבר מציעים גם תכניות נאמנות וכן שיווק והצעות מיוחדות באמצעות האימייל. הקמעונאים המובילים מציעים לוג-אין עם זהות חברתית ,על מנת להתאים את ההצעה לקונה ברמה האישית.
תמיכה בקבלת החלטות – כיום, הצעת ביקורות ודירוגים הם בגדר חובה. הקונים ממילא יחפשו ביקורות על המוצרים – ולקמעונאים יש אינטרס לשמור שהקונים לא יעזבו את האתר. קמעונאים מתקדמים יותר מציעים גם השוואת מחירים באתר שלהם – ומשווים את מחירי המוצרים והשירותים שלהם לאלה המוצעים ע"י מתחרים. הקמעונאים המתקדמים ביותר מציעים שירותי יעוץ "אישיים", תוך מתן אפשרות לאינטראקציה עם מומחים בתחום.
הצעת נוחות מוגברת – נוחות הנה מראש, מניע מרכזי המביא את הקונים לרכישה אונליין עקב האפשרות לבצע רכישה 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע מבלי לצאת מהבית. על מנת להציע נוחות יתרה, קמעונאים מציעים חבילות מוצרים, כלי השוואת מוצרים, וכלים ניידים (כגון אפליקציות מובייל המאפשרות קניה). הקמעונאים המובילים כבר מתנסים גם במסחר במדיה החברתית. המגמה המרכזית בהקשר של הנוחות היא המסחר חוצה–הערוצים – omni channel retailing, כלומר שימוש בכלים דיגיטליים הן במסחר מקוון והן במסחר פיזי, כאשר הגבולות בין הפיזי לוירטואלי מטושטשים לחלוטין.
משלוח והובלה – משלוח חינם בקניה מעל סכום מסוים, הצעת משלוח תוך 2 עד 5 ימים, ומעקב אחר חבילות נהוג בתעשיה. קמעונאים מתקדמים מציעים מגוון רחב של אפשרויות איסוף ומשלוח, בהן הזמנה אונליין ואיסוף עצמאי (click & collect ואיסוף מלוקרים), וכיום אנו רואים כי הקמעונאים המובילים מציעים משלוח באותו יום, משבצות של שעה אחת למשלוח, וכן מעקב חבילות בזמן אמת.
הנעה לפעולה – חדשנות לאורך תהליך הקניה כוללת מדיניות החזרה וביטולים נוחה וכן שירות במגוון ערוצים. ואולם הקמעונאים המובילים משנים את חוקי המשחק, ומציעים התנסות בחינם, אפשרות לשכור (במקום לקנות) מוצרים ומודלים חדשים אחרים. בנוסף, שיבר ריסרץ' צופה מגמה של הצעת פלטפורמות מסחר דו-כיווניות עבור הקונים, המאפשרות מכירה ע"י הקונה. כך, לאחרונה השיקו מספר מתחרים גדולים אפליקציות המסייעות לקונים למכור מוצרים, כאשר המודל העסקי מבוסס על תשלום עמלה לספק הפלטפורמה. אנו צופים כניסה של מתחרים נוספים לתחום, מכיוון שמדובר בניצול של הפלטפורמה הדיגיטלית ושל היותה דו-כיוונית, וכן משום שמדובר ברווח לכל הצדדים.
מגמה נוספת במסחר אלקטרוני היא מכירה ישירה לצרכן ע"י מותגי מוצרי צריכה. שחקנים רבים כבר מתנסים במכירה ישירה באמצעות מסחר אלקטרוני, בדרך כלל תוך שימוש בצד שלישי האחראי על הלוגיסטיקה. בעוד שהמותגים מציגים את ההתנסות הזו כאמצעי לאיסוף תובנות (בין היתר על מנת שלא להתחרות בלקוחותיהם – הקמעונאים), בפועל ברי כי המותגים מרחיבים את הנוכחות שלהם בעולם הקמעונאות המקוונת ואף מרחיבים את הנוכחות לעולם המדיה החברתית.
לסיכום, עולם המסחר האלקטרוני מתפתח בצעדי ענק והוא מציע הזדמנות עצומה ליצרנים ולקמעונאים להגיע ליותר צרכנים יותר בקלות, עם הצעת ערך שניתן להתאים אותה לפי תגובות הקונה כמעט באופן מיידי. על מנת לנצל את ההזדמנות הזו, מומלץ להרחיב את החשיבה על התחום מעבר לסתם תרגום של הצעה קמעונאית פיזית לערוץ הדיגיטלי: יש לאמץ חשיבה "מחוץ לקופסא" המנצלת את היכולות הרבות הטמונות בכלים הדיגיטליים, מתוך מיקוד בצרכנים והבנת החסמים והמניעים בקטגוריה.
אין תגובות למאמר
כתוב תגובה