
שיווק דיגיטלי – מחקר מגמות וחדשנות 2016
מאת: רות לוין-חן פורסם בתאריך: 08.11.16
שנת 2016 ממשיכה להראות לנו שה- Big Data משחק תפקיד עצום בשיווק הדיגיטלי. הדאטה יכול לספר לנו כמעט הכל על הצרכנים שלנו – מי הם, מה מעניין אותם, מה הם אוהבים לקנות / לעשות / לשתות וכד', היכן הם נמצאים ועם מי.
תיאור מצגת למאמר בנושא: שיווק דיגיטלי – מגמות וחדשנות 2016
עמוד מספר 1 במצגת
רות לוין-חן | אוקטובר 2016
בחלק העליון של העמוד קיים איור של דמות גיבור עם ארגז כלים בצבע צהוב ועם לוגו של "כרמלון" על החזה. ברקע של הדמות יש שלושה עננים לבנים על רקע סגול בהיר, איור בגוונים סגולים- אפורים ולבנים בדומה ללוגו "כרמלון".
בכל עמודי המצגת – בחלק התחתון מתחת לכותרת המצגת, המחברת ותאריך המצגת, מופיע מצד ימין למטה לוגו של "כרמלון" (Carmelon Digital Marketing).
עמוד מספר 2 במצגת
עתיד השיווק הדיגיטלי – על רקע סגול כהה
• מצגת זו מדגימה את המגמות המרכזיות בשיווק דיגיטלי, וכיצד חברות מתאימות את השיווק הקיים לעידן הדיגיטלי.
• המצגת עושה שימוש במודל של חברת שיבר ריסרץ', המבוסס על זיהוי מגמות מקרו ומנועי צמיחה, זיהוי מגמות שוק ואימוץ, הבנת הפעילות של החברות המובילות בשוק, וזיהוי המתחרים החדשניים והמובילים ביותר, על מנת להבין את עתיד התעשיה.
עמוד מספר 3 במצגת
מפת המגמות בשיווק דיגיטלי – על רקע סגול כהה
מתחת לכותרת זו מופיע תרשים הכולל שלושה חלקים המחוברים זה לזה בחיצים.
מימין לתרשים מופיע הכיתוב: מוניטיזציה / הנעה לרכישה. משמאל לתרשים מופיע הכיתוב: תקציבים / החזר על השקעה
להלן נתוני התרשים:
מגמות-מקרו ומנועי צמיחה
Big Data
מציאות מדומה
האינטרנט של הדברים וטכנולוגיה לבישה
מובייל + חציית ערוצים
מגמות שיווקיות
שיווק מבוסס-מיקום וקונטקסט
פרסונליזציה
אינטליגנציה מלאכותית ובוטים
זמן אמת
טקטיקות
תוכן
CRM
חיפוש
אימייל
מסרים מיידיים
וידאו
בתחתית העמוד מופיע הכיתוב: Source: Schieber Research
עמוד מספר 4 במצגת
מגמות-מקרו ומנועי צמיחה | חציית ערוצים – על רקע סגול כהה
העמוד נפתח עם מקטע מהתרשים מעמוד 3 במצגת, הכולל את הכיתובים הבאים:
Big Data, מציאות מדומה, האינטרנט של הדברים וטכנולוגיה לבישה, מובייל + חציית ערוצים (המילים "מובייל + חציית ערוצים" מופיעות באופן מודגש, המסמן שזה הנושא בו יידונו העמודים הבאים)
מתחת למקטע מופיע הכיתוב הבא:
• על פי דוח Digital in 2016 של We Are Social, למרות שיעורי הצמיחה ושיעורי החדירה הגבוהים של האינטרנט, הטלפונים הניידים והמדיה החברתית בין 2015 ל-2016, הם עדיין בעלי פוטנציאל צמיחה לא מבוטל.
מתחת לכיתוב מופיע תרשים המורכב מ-5 עיגולים בצבעים שונים שבתוכם איור מתאים. מעל כל עיגול מופיעה הכותרת שלו ומתחתיו נתון מספרי בביליוני דולרים. להלן נתוני התרשים:
|
|
Total population |
billion 7.395 |
Internet users |
billion 3.419 |
Active social media users |
billion 2.307 |
Unique mobile users |
billion 3.790 |
Active mobile social users |
billion 1.968 |
משמאל לכיתוב מופיע תרשים נוסף המורכב מ-4 עיגולים בצבעים שונים שבתוכם איור מתאים ועל כל אחד שני חיצים צהובים – אחד כלפי מעלה, אחד כלפי מטה. מעל כל עיגול מופיעה הכותרת שלו ומתחתיו מופיעי שיעור הגידול באחוזים ונתון מספרי במיליוני דולרים. ליד כל עיגול מופיע כיתוב זהה: .since jan 2015 להלן נתוני התרשים:
|
|
|
Internet users Growth in the number |
+10% |
million +332 |
Active social media users Growth in the number |
+10% |
million +219 |
Unique mobile users Growth in the number |
+4% |
million +141 |
Active mobile social users Growth in the number |
+17% |
million +283 |
עמוד מספר 5 במצגת
מגמות-מקרו ומנועי צמיחה | חציית ערוצים – על רקע סגול כהה
העמוד נפתח עם מקטע מהתרשים מעמוד 3 במצגת, הכולל את הכיתובים הבאים:
Big Data, מציאות מדומה, האינטרנט של הדברים וטכנולוגיה לבישה, מובייל + חציית ערוצים (המילים "מובייל + חציית ערוצים" מופיעות באופן מודגש, המסמן שזה הנושא בו יידונו העמודים הבאים)
מימין למקטע מופיע הכיתוב הבא:
• לפי תחזית של Deloitte Global, בשבוע נתון ב-2016 כרבע מהמשתמשים בטלפונים חכמים בשווקים מפותחים לא יבצעו שיחות טלפון "רגילות".
• המשתמשים הללו, המכונים "data exclusives", מחליפים שיחות טלפון בהודעות כתובות, בהודעות קוליות ובוידאו.
• שיעורם ב-2015 עמד על 22% מכלל המשתמשים בטלפונים חכמים בהשוואה ל-11% ב-2012.
משמאל לכיתובים אלו מופיע גרף תחת הכותרת: Question: In the last seven days, in which of the following ways have you used your smartphone to communicate with others (standard voice calls)
הגרף עצמו כולל 4 עמודות בצבע ירוק, המסמנות את השנים 2012-2016. מעל כל עמודה מופיע הנתון המספרי באחוזים. להלן נתוני הגרף:
2012 |
89% |
2013 |
87% |
2014 |
83% |
2015 |
77% |
עמוד מספר 6 במצגת
מגמות-מקרו ומנועי צמיחה | חציית ערוצים – על רקע סגול כהה
העמוד נפתח עם מקטע מהתרשים מעמוד 3 במצגת, הכולל את הכיתובים הבאים:
Big Data, מציאות מדומה, האינטרנט של הדברים וטכנולוגיה לבישה, מובייל + חציית ערוצים (המילים "מובייל + חציית ערוצים" מופיעות באופן מודגש, המסמן שזה הנושא בו יידונו העמודים הבאים)
מימין למקטע מופיע הכיתוב הבא:
• שירות הדאטה הפופולרי ביותר בקרב משתמשי טלפונים חכמים בשנת 2015 היה הודעות טקסט (60% השתמשו בשירות זה) ואחריו הודעות מיידיות, דוא"ל ורשתות חברתיות.
• מעבר לשימוש באפליקציות כתחליף לשיחות טלפון רגילות, הן משמשות גם להזמנת שירותים כמו טייק-אוויי, הזמנת מוניות וכד'.
• קרוב לשליש ממשתמשים בגילאי 18-24 הם data exclusives אשר דיווחו בסקר כי לא ביצעו שיחת טלפון "רגילה" בשבוע האחרון.
משמאל לכיתובים אלו מופיע גרף תחת הכותרת: Question: In the last seven days, in which of the following ways have you used your smartphone to communicate with others (all forms of communication excluding standard voice calls)
הגרף עצמו כולל 8 עמודות בצבע ירוק כהה, המסמנות את הדרכים השונות. מעל כל עמודה מופיע הנתון המספרי באחוזים. להלן נתוני הגרף:
Sms |
60% |
Im app |
52% |
Emails |
51% |
Social media |
48% |
Volp |
19% |
MMS |
18% |
Video calls |
10% |
other |
5% |
בתחתית העמוד מופיע הכיתוב הבא: Source: Deloitte, The rise of the data exclusive
TMT Predictions 2016
עמוד מספר 7 במצגת
מגמות-מקרו ומנועי צמיחה | חציית ערוצים – על רקע סגול כהה
העמוד נפתח עם מקטע מהתרשים מעמוד 3 במצגת, הכולל את הכיתובים הבאים:
Big Data, מציאות מדומה, האינטרנט של הדברים וטכנולוגיה לבישה, מובייל + חציית ערוצים (המילים "מובייל + חציית ערוצים" מופיעות באופן מודגש, המסמן שזה הנושא בו יידונו העמודים הבאים)
מתחת למקטע מופיע הכיתוב הבא:
• לפי דו"ח Get Personal של Adobe, 79% מהאנשים ו-90% מבני דור המילניום משתמשים בכמה מכשירים במהלך פעילות מקוונת אחת.
• שני שלישים מבעלי המכשירים חווים תסכול בגין חוסר סינכרון של התוכן בין המכשירים.
|
עמוד מספר 8 במצגת
מגמות-מקרו ומנועי צמיחה | חציית ערוצים – על רקע סגול כהה
העמוד נפתח עם מקטע מהתרשים מעמוד 3 במצגת, הכולל את הכיתובים הבאים:
Big Data, מציאות מדומה, האינטרנט של הדברים וטכנולוגיה לבישה, מובייל + חציית ערוצים (המילים "מובייל + חציית ערוצים" מופיעות באופן מודגש, המסמן שזה הנושא בו יידונו העמודים הבאים)
מתחת למקטע מופיע הכיתוב הבא:
• לפי דו"ח 2016 Digital Marketer של Experian, מרבית החברות מתכננות לקיים קמפיינים חוצי-ערוצים.
• 62% מהחברות השיבו כי הן ישלבו אתרי אינטרנט בקמפיינים האלה ולאחר מכן רשתות חברתיות ודוא"ל.
מתחת לכיתוב מופיעים שני גרפים.
הגרף הימני נושא את הכותרת: planned channel integrations of enterprise-level cross-channel marketers. להלן נתוני הגרף:
|
|
Mobile apps |
65% |
|
63% |
Social (paid and organic Social Media) |
57% |
Display advertising (Desktop and Mobile Ads) |
55% |
Website |
53% |
Addressable TV |
49% |
Mobile: SMS / MMS |
44% |
Direct Mail |
38% |
In-store |
37% |
הגרף השמאלי נושא את הכותרת: planned channel integrations of cross-channel marketers. להלן נתוני הגרף:
Website |
62% |
Social (paid and organic Social Media) |
60% |
|
55% |
Mobile apps |
53% |
Display advertising (Desktop and Mobile Ads) |
49% |
Mobile: SMS / MMS |
40% |
In-store |
36% |
Direct Mail |
35% |
Addressable TV |
29% |
בחלקו השמאלי התחתון של העמוד מופיע תרשים תחת הכותרת: do you plan to run cross-channel campaigns this year?
התרשים מורכב משלושה מעגלים ירוקים שבתוך כל אחד מהם נתון מספרי באחוזים. להלן הנתונים:
enterprise 96%
90% midmarket
64% small market
עמוד מספר 9 במצגת
מגמות-מקרו ומנועי צמיחה | חציית ערוצים – על רקע סגול כהה
העמוד נפתח עם מקטע מהתרשים מעמוד 3 במצגת, הכולל את הכיתובים הבאים:
Big Data, מציאות מדומה, האינטרנט של הדברים וטכנולוגיה לבישה, מובייל + חציית ערוצים (המילים "מובייל + חציית ערוצים" מופיעות באופן מודגש, המסמן שזה הנושא בו יידונו העמודים הבאים)
מתחת למקטע מופיע הכיתוב הבא:
• לפי Forrester Research , חיפושים באמצעות מובייל הובילו ב-2013 ל-30 מיליארד שיחות לבתי עסק ומספר השיחות צפוי לצמוח לכדי 73 מיליארד ב-2018.
מתחת לכיתוב מופיע צילום מסך מתוך טוויטר שלצידו הכיתוב: Twitter offers ads whit Click to call functionality
משמאל מופיע צילום מסך מתוך גוגל שלצידו הכיתוב: Google's calls-only ad give two opportunities to call
בתחתית העמוד מופיע הכיתוב הבא: PwC, “Total Retail Global Report” 2016
עמוד מספר 10 במצגת
מגמות-מקרו ומנועי צמיחה | חציית ערוצים – על רקע סגול כהה
העמוד נפתח עם מקטע מהתרשים מעמוד 3 במצגת, הכולל את הכיתובים הבאים:
Big Data, מציאות מדומה, האינטרנט של הדברים וטכנולוגיה לבישה, מובייל + חציית ערוצים (המילים "מובייל + חציית ערוצים" מופיעות באופן מודגש, המסמן שזה הנושא בו יידונו העמודים הבאים)
מתחת למקטע מופיע הכיתוב הבא על רקע סגול בהיר:
ב-2016, נסטלה חברה ל-Facebook על-מנת לבחון את היעילות של פרסומת המותאמת לטלפון נייד.
אורך הפרסומת, ל-Coffee Mate Natural Bliss, עומד על 15 שניות וההתאמות כללו תוספת של טקסט על-גבי התמונות במהלך הפרסומת על מנת שניתן יהיה להבין אותה גם ללא קול.
תוצאות:
הפרסומת המותאמת לטלפון נייד הובילה לצמיחה של 10 נקודות אחוז במדד ההיזכרות בפרסומת (ad recall) וצמיחה של 7 נקודות אחוז במודעות למוצר, זאת בהשוואה לצמיחה של 4 נקודות אחוז בהיזכרות בפרסומת בגרסה שאינה מותאמת לנייד וסטגנציה במודעות למוצר.
מימין לכיתובים אלו מופיעה תמונה מתוך הפרסומת Coffee Mate Natural Bliss
עמוד מספר 11 במצגת
מגמות-מקרו ומנועי צמיחה | חציית ערוצים – על רקע סגול כהה
העמוד נפתח עם מקטע מהתרשים מעמוד 3 במצגת, הכולל את הכיתובים הבאים:
Big Data, מציאות מדומה, האינטרנט של הדברים וטכנולוגיה לבישה, מובייל + חציית ערוצים (המילים "מובייל + חציית ערוצים" מופיעות באופן מודגש, המסמן שזה הנושא בו יידונו העמודים הבאים)
מתחת למקטע מופיע הכיתוב הבא על רקע סגול בהיר:
ב-2016, Tomy UK השיקה מחדש את מותג הצעצועים לפעוטות Lamaze באמצעות קמפיין שנתי רב-ערוצי.
הקמפיין כולל שותפות עם BabyCentre, אתר תוכן המכיל מידע בנוגע להריון והורות.
במסגרת שיתוף הפעולה, האתר יציג מאמרים ממומנים, סרטונים של ביקורות מוצר ותכנים נוספים של בלוגרי וידאו משפיענים.
הפעילות כוללת גם תצוגה מקוונת אשר מיועדת לגולשים המחפשים הצעות למתנות להולדת תינוק.
BabyCentre ו-Lamaze יקדמו את הפעילות גם באמצעות עמודי הפייסבוק שלהן.
משמאל לכיתוב זה מופיעות תמונות מתוך קמפיין של מותג הצעצועים לפעוטות Lamaze
עמוד מספר 12 במצגת
מגמות-מקרו ומנועי צמיחה | האינטרנט של הדברים – על רקע סגול כהה
העמוד נפתח עם מקטע מהתרשים מעמוד 3 במצגת, הכולל את הכיתובים הבאים:
Big Data, מציאות מדומה, האינטרנט של הדברים וטכנולוגיה לבישה, מובייל + חציית ערוצים (המילים "האינטרנט של הדברים" מופיעות באופן מודגש, המסמן שזה הנושא בו יידונו העמודים הבאים)
מתחת למקטע מופיע הכיתוב הבא על רקע סגול בהיר:
חברת Phillips Hue מציגה מערכת אורות אוטומטית.
ניתן לתכנת את האורות כך שיראה כאילו יש מישהו בבית גם כשהוא ריק מאדם, למשל במהלך חופשה.
בנוסף ניתן לתכנת את האורות לכיבוי אוטומטי כאשר יוצאים מהבית. לצפיה בסרטון
מעל לכיתוב מופיעה תמונה מתוך מערכת האורות חברת Phillips Hue.
בחלקו השמאלי של העמוד מופיעים הכיתובים הבאים:
• האינטרנט של הדברים (IoT) מחבר בין אובייקטים יומיומיים למידע מבוסס רשת האינטרנט.
• אמנם הקונספט של IoT אינו חדש, אך הישום שלו בשנים האחרונות צובר תאוצה.
• שעונים חכמים, health trackers העוקבים אחרי בריאות העונדים אותם, מכשירים ביתיים המחוברים לרשת הם כמה דוגמאות לישום זה
עמוד מספר 13 במצגת
מגמות-מקרו ומנועי צמיחה | האינטרנט של הדברים – על רקע סגול כהה
העמוד נפתח עם מקטע מהתרשים מעמוד 3 במצגת, הכולל את הכיתובים הבאים:
Big Data, מציאות מדומה, האינטרנט של הדברים וטכנולוגיה לבישה, מובייל + חציית ערוצים (המילים "האינטרנט של הדברים" מופיעות באופן מודגש, המסמן שזה הנושא בו יידונו העמודים הבאים)
בחלקו הימני של העמוד מופיעים הכיתובים הבאים:
טכנולוגיה לבישה:
• CCS Insight טוענת כי שוק הטכנולוגיה הלבישה (הכולל שעונים חכמים, צמידי כושר, מערכות לבישות של מציאות מדומה ומצלמות לבישות) צפוי לשלש את גודלו בין 2015 ל-2019 לשווי של למעלה מ-25$ מיליארד.
• נפח השוק צפוי לצמוח מ-84 מיליון יחידות ב-2015 ל-245 מיליון יחידות ב-2019.
• שעונים חכמים הם תת-הקטגוריה הגדולה ביותר, עם הכנסות של למעלה מ-9$ מיליארד ב-2015.
עמוד מספר 14 במצגת
מגמות-מקרו ומנועי צמיחה | מציאות מדומה – על רקע סגול כהה
העמוד נפתח עם מקטע מהתרשים מעמוד 3 במצגת, הכולל את הכיתובים הבאים:
Big Data, מציאות מדומה, האינטרנט של הדברים וטכנולוגיה לבישה, מובייל + חציית ערוצים (המילים " מציאות מדומה" מופיעות באופן מודגש, המסמן שזה הנושא בו יידונו העמודים הבאים)
מתחת למקטע מופיע הכיתוב הבא:
• טכנולוגיית המציאות המדומה חוותה צמיחה משמעותית בשנים האחרונות.
• חשוב להבחין בין מציאות מדומה (VR)לבין מציאות רבודה (AR) מאחר שהן מבוססות על טכנולוגיות שונות ומיועדות לשימושים שונים:
• בעוד מציאות מדומה מכניסה את המשתמש לעולם מדומיין או מדמה את הנוכחות בעולם האמיתי; המציאות הרבודה מעניקה רובד דיגיטלי נוסף לעולם האמיתי.
בחלק השמאלי של העמוד מופיע גרף הנושא את הכותרת: Consumers who think using virtual reality services is a good idea.
הגרף בנוי מ-12 עמודות צהובות. חלקו האנכי מכיל את הפרמטרים השונים, וחלקו האופקי נתונים מספריים באחוזים. להלן נתוני הגרף:
see items in real size and form when I shop online |
60% |
smartphone maps VR |
60% |
Movies that play all around me |
55% |
Internet tech support with all-angle-view |
55% |
A VR headset to watch sports from any viewer position |
50% |
PC games that can be viewed all around me |
50% |
A virtual home office |
50% |
Smartphone games with a 360 degree view |
55% |
Video calls with participants all around me |
55% |
A smartphone 3D viewer like Google Cardboard |
45% |
Sports practice in a realistic VR setting |
45% |
VR dating service |
30% |
בתחתית העמוד מופיע הכיתוב: Source: Ericsson, “10 Hot Consumer Trends 2016”, December 2015
עמוד מספר 15 במצגת
מגמות-מקרו ומנועי צמיחה | מציאות מדומה – על רקע סגול כהה
העמוד נפתח עם מקטע מהתרשים מעמוד 3 במצגת, הכולל את הכיתובים הבאים:
Big Data, מציאות מדומה, האינטרנט של הדברים וטכנולוגיה לבישה, מובייל + חציית ערוצים (המילים " מציאות מדומה" מופיעות באופן מודגש, המסמן שזה הנושא בו יידונו העמודים הבאים)
מתחת למקטע מופיע הכיתוב הבא:
לפי Advertising Week, משווקים צריכים להקפיד על קיומם של 3 אלמנטים במציאות מדומה:
(1) הגדרת המטרה אשר שלשמה משתמשים בחוויית VR (למשל, שינוי תפיסה כלפי מותג; העלאת מודעות למותג; הגדלת המכירות).
(2) הגדרת קהל היעד
(3) קביעת מדדים ספציפיים להערכת הצלחת השימוש במציאות המדומה.
בחלק השמאלי התחתון של העמוד, על רקע סגול בהיר, מופיע הכיתוב הבא:
אפליקציית Pokémon Go אשר הושקה ביולי 2016 מבוססת על מציאות רבודה (AR) ומציעה למשתמשים למצוא פוקימונים בסביבתם ולתפוס אותם.
לפי מפתחת האפליקציה, Niantic labs, נכון ל-29 בספטמבר 2016, האפליקציה זכתה ללמעלה מ-500 מיליון הורדות.
עבור רבים מהמשתמשים באפליקציה, Pokemon Go היתה החוויה הראשונה עם טכנולוגיית המציאות הרבודה.
מעל לכיתובים אלו מופיעים 3 צילומי מסך מתוך אפליקציית Pokémon Go
עמוד מספר 16 במצגת
מגמות-מקרו ומנועי צמיחה | מציאות מדומה – על רקע סגול כהה
העמוד נפתח עם מקטע מהתרשים מעמוד 3 במצגת, הכולל את הכיתובים הבאים:
Big Data, מציאות מדומה, האינטרנט של הדברים וטכנולוגיה לבישה, מובייל + חציית ערוצים (המילים " מציאות מדומה" מופיעות באופן מודגש, המסמן שזה הנושא בו יידונו העמודים הבאים)
מתחת למקטע מופיע הכיתוב הבא:
חברת Ford השיקה אפליקציית מציאות מדומה המציעה חוויה של אירועים שונים הקשורים למותג, דוגמת צפיה ב"מאחורי הקלעים", מפגש עם נהגי מירוץ וסיור בתוך המכוניות. לצפיה בסרטון
לצד הכיתוב מופיעה תמונה מתוך אפליקציית חברת Ford.
הקטלוג של חברת IKEA מוצע בגרסת AR אשר מאפשרת ללקוחות לראות כיצד רהיטי החברה יראו בבתיהם עוד לפני רכישתם. לצפיה בסרטון
לצד הכיתוב מופיעה תמונה מתוך גרסת AR של קטלוג IKEA
eBay השיקה אפליקציית מציאות מדומה אשר מציעה לקונים לעיין בקטלוג ולבחור מתוך 12,500 מוצרים באמצעות הזזה של הראש.
השימוש באפליקציה מתבצע באמצעות מערכות ראש, בדומה ל-Gear VR של Samsung. לצפיה בסרטון
לצד הכיתוב מופיעה תמונה מתוך אפליקציית מציאות מדומה של eBay
עמוד מספר 17 במצגת
מגמות-מקרו ומנועי צמיחה | ביג דאטה – על רקע סגול כהה
העמוד נפתח עם מקטע מהתרשים מעמוד 3 במצגת, הכולל את הכיתובים הבאים:
Big Data, מציאות מדומה, האינטרנט של הדברים וטכנולוגיה לבישה, מובייל + חציית ערוצים (המילים " Big Data" מופיעות באופן מודגש, המסמן שזה הנושא בו יידונו העמודים הבאים)
מתחת למקטע מופיע הכיתוב הבא:
• ביג דאטה הינה היכולת לנתח כמויות גדולות של דאטה לצורך תובנות בנוגע ללקוחות. יכולת זו היא המאפשרת פרסונליזציה ושיווק ממוקד.
• על-מנת ליישם Big Data באופן אופטימלי, נוסף לאיסוף הדאטה, על משווקים לדעת מה השאלה שעליה הדאטה צריכה להשיב וכן כיצד לנתח את הדאטה באופן שישיב על השאלה.
• כמו כן, חשוב להשקיע בשימוש בדאטה, אך מבלי לבוא על חשבון יצירתיות ואינטואיציה.
מתחת לכיתובים אלו, על רקע סגול בהיר, מופיעים הכיתובים הבאים:
קבוצת Dr Pepper Snapple השתמשה בביג דאטה על מנת לשפר את הפניה לקהל המוצר Straight Up Iced Tea.
באמצעות ניתוח הדאטה, החברה מצאה שלמרות כוונת החברה לפנות לקהל צעיר יחסית עם השקת המוצר, בפועל המוצר אהוד בקרב קהל מבוגר יותר, בפרט על-ידי אמהות עסוקות.
תובנה זו סייעה לחברה להבין טוב יותר את הצורך שעליו עונה המוצר, אשר נצרך כחלופה למשקאות אנרגיה. לאור תובנה זו, החברה השיקה קמפיין הממוקד באימהות באמצעות בלוגריות משפיעניות הפונות לקהל יעד זה.
משמאל לכיתובים אלו מופיעים צילומי מסך מתוך ביג דאטה של Straight Up Iced Tea.
בתחתית העמוד מופיע הכיתוב: Source: The stitchin’ mommy blog
עמוד מספר 18 במצגת
מגמות-מקרו ומנועי צמיחה | ביג דאטה – על רקע סגול כהה
העמוד נפתח עם מקטע מהתרשים מעמוד 3 במצגת, הכולל את הכיתובים הבאים:
Big Data, מציאות מדומה, האינטרנט של הדברים וטכנולוגיה לבישה, מובייל + חציית ערוצים (המילים " Big Data" מופיעות באופן מודגש, המסמן שזה הנושא בו יידונו העמודים הבאים)
מתחת למקטע מופיע הכיתוב הבא:
בסין, Unilever Food Solutions השתמשה בביג דאטה על-מנת לחזק את הקשרים הרגשיים עם קהל היעד המרכזי של החברה: טבחים מקצועיים, עבור מותג Knorr.
במסגרת ראש השנה הסיני של 2016, החברה השיקה קמפיין מדיה חברתית אשר כוון לקהל היעד של טבחים מקצועיים אשר לא יכולים לחגוג את החג בחיק משפחתם בשל עבודה.
החברה ניתחה התנהגות מקוונת של קבוצות של טבחים ובהתאם יצרה מודעות המותאמות לקבוצות השונות.
כמו כן, הקמפיין כלל עמוד של WeChat אשר כלל את צלילי הניבים הסיניים השונים וכן מנות מיוחדות המאפיינות איזורים שונים בסין.
העמוד הציע לטבחים לבחור את ישוב המגורים שלהם ולקבל מנה ביתית וירטואלית וצלילים של אותו איזור. זאת, על-מנת להעניק להם תחושה של בית בימי החג.
בנוסף, הקמפיין כלל אפשרות לשלוח ברכה למשפחה ולחברים.
הקמפיין סייע להגדיל את מספר העוקבים של המותג במדיה החברתית ללמעלה ממיליון.
משמאל לכיתובים אלו מופיעה צילום של פרסומות של חברת קנור בסין
עמוד מספר 19 במצגת
מגמות-מקרו ומנועי צמיחה | ביג דאטה – על רקע סגול כהה
העמוד נפתח עם מקטע מהתרשים מעמוד 3 במצגת, הכולל את הכיתובים הבאים:
Big Data, מציאות מדומה, האינטרנט של הדברים וטכנולוגיה לבישה, מובייל + חציית ערוצים (המילים " Big Data" מופיעות באופן מודגש, המסמן שזה הנושא בו יידונו העמודים הבאים)
מתחת למקטע מופיע הכיתוב הבא:
הקמפיין של Unilever שילב מספר אלמנטים אינטראקטיביים:
• פדיון של פרס תוך סריקת קוד המופיע על גבי המוצרים של Knorr באמצעות טלפון חכם.
• עמודים אינטראקטיביים בפלטפורמת UFS WeChat המאפשרים לטבחים לחוות את הסביבה הביתית שלהם
• שליחת ברכה קולית מוקלטת בשילוב מנה מסורתית
משמאל לכיתובים אלו מופיעים צילומי מסך מתוך הקמפיין של Unilever
עמוד מספר 20 במצגת
מגמות שיווקיות | זמן אמת – על רקע סגול כהה
העמוד נפתח עם מקטע מהתרשים מעמוד 3 במצגת, הכולל את הכיתובים הבאים:
שיווק מבוסס-מיקום וקונטקסט, פרסונליזציה, אינטליגנציה מלאכותית ובוטים, זמן אמת (המילים "זמן אמת" מופיעות באופן מודגש, המסמן שזה הנושא בו יידונו העמודים הבאים)
• שיווק וקבלת החלטות בזמן אמת הם מגמות צומחות בשל הציפיה של לקוחות למיידיות.
• לפי דוח 2016 Digital Marketer של Experian, משווקים רבים כבר משלבים כיום אספקטים של שיווק בזמן אמת.
• האפשרויות לדאטה בזמן אמת יכולות להיות מגוונות ומרחיקות לכת, אם משווקים ישכילו להשתמש בדאטה באופן אופטימלי.
משמאל לכיתוב זה מופיע תרשים תחת הכותרת: in automated, real-time decisioning an active component of your current marketing campaigns
התרשים בנוי מ-3 עיגולים גדולים כשבכל אחד מהם מופיעה התשובה והנתון המספרי באחוזים. להלן הנתונים:
69% – yes
25% – no
6% – don't know
בחלק השמאלי של העמוד מופיע גרף תחת הכותרת: most common uses for real-time decisioning.
הגרף בנוי מ-5 עמודות בצבע תכלת. בחלקו האנכי מופיעים הפרמטרים השונים ובחלקו האופקי הנתונים המספריים באחוזים. להלן נתוני הגרף:
|
|
Personalize content displayed on Websites, apps and emails |
40% |
Show the most relevant offers |
40% |
personalize Products recommended on websites, apps and by agents in a contact centers |
40% |
route to the appropriate agent in a contact center |
32% |
engage contact centers (chat agent appears) |
31% |
עמוד מספר 21 במצגת
מגמות שיווקיות | פרסונליזציה – על רקע סגול כהה
העמוד נפתח עם מקטע מהתרשים מעמוד 3 במצגת, הכולל את הכיתובים הבאים:
שיווק מבוסס-מיקום וקונטקסט, פרסונליזציה, אינטליגנציה מלאכותית ובוטים, זמן אמת (המילים "פרסונליזציה" מופיעות באופן מודגש, המסמן שזה הנושא בו יידונו העמודים הבאים)
• לפי דו"ח Get Personal של Adobe, 90% מהצרכנים מוכנים לשתף לפחות פריט מידע אישי אחד (למשל, גיל או מגדר) על-מנת לשפר את החוויה המקוונת שלהם.
• צרכנים מביעים נכונות לשתף במידע בעיקר אם הם משיגים על-ידי כך רווח מוחשי כמו הנחות (לפי 62% מהצרכנים שנשאלו) או כאשר זה מוביל לחוויית קניה קלה יותר (59%).
עמוד מספר 22 במצגת
מגמות שיווקיות | פרסונליזציה – על רקע סגול כהה
העמוד נפתח עם מקטע מהתרשים מעמוד 3 במצגת, הכולל את הכיתובים הבאים:
שיווק מבוסס-מיקום וקונטקסט, פרסונליזציה, אינטליגנציה מלאכותית ובוטים, זמן אמת (המילים "פרסונליזציה" מופיעות באופן מודגש, המסמן שזה הנושא בו יידונו העמודים הבאים)
• מגדר הינו פריט המידע אשר צרכנים אשר נכונים לשתף בו ואחריו גיל והיסטוריית רכישה.
משמאל לכיתוב זה מופיע גרף תחת הכותרת: comfort with usage of anonymized data.
הגרף בנוי מ-6 עמודות בצבע טורקיז שמתחת לכל אחת מופיעה התשובה לשאלה ובתוך כל אחת – הנתון המספרי באחוזים. להלן נתוני הגרף:
My gender |
84% |
My age |
81% |
My purchase history |
69% |
My purchase history in general |
62% |
My browsing history |
54% |
My current location |
44% |
עמוד מספר 23 במצגת
מגמות שיווקיות | פרסונליזציה – על רקע סגול כהה
העמוד נפתח עם מקטע מהתרשים מעמוד 3 במצגת, הכולל את הכיתובים הבאים:
שיווק מבוסס-מיקום וקונטקסט, פרסונליזציה, אינטליגנציה מלאכותית ובוטים, זמן אמת (המילים "פרסונליזציה" מופיעות באופן מודגש, המסמן שזה הנושא בו יידונו העמודים הבאים)
• צרכנים מעוניינים בחוויה מותאמת אישית, למשל באמצעות אפליקציות ואתרי אינטרנט אשר מתאימים את עצמם אוטומטית כדי להתאים לצרכים ולתחומי העניין של הצרכנים.
• הרצון בהתאמה אישית בולט במיוחד בקרב בני דור המילניום ו-shopaholics.
מתחת לכיתובים אלו מופיעים שני תרשים. הימני כולל עיגול צבעוני שבתוכו איור של עגלת קניות, ובתוכו הכיתוב הבא: 65% having websites personalized to fit my needs and interests when i visit them.
Shopaholicד:
for websites79%
for apps 80%
non-shopaholics:
57%
התרשים השמאלי כולל עיגול צבעוני שבתוכו איור של מסך, ובתוכו הכיתוב הבא: 65% having apps (mobile and web) automatically personalized to fit my needs and interests when I use them.
עמוד מספר 24 במצגת
מגמות שיווקיות | פרסונליזציה – על רקע סגול כהה
העמוד נפתח עם מקטע מהתרשים מעמוד 3 במצגת, הכולל את הכיתובים הבאים:
שיווק מבוסס-מיקום וקונטקסט, פרסונליזציה, אינטליגנציה מלאכותית ובוטים, זמן אמת (המילים "פרסונליזציה" מופיעות באופן מודגש, המסמן שזה הנושא בו יידונו העמודים הבאים)
• למרות הרצון בהתאמה אישית, חרדה של צרכנים מפני פגיעה בפרטיות והרגלי צריכת מדיה (השימוש במספר מכשירים שונים על-ידי כל צרכן) מהווים חסמים לשיווק מותאם אישית.
לצד כיתוב זה מופיע גרף תחת הכותרת: Difficulty of Implementing Personalized Marketing
הגרף בנוי מ-5 עמודות בצבע צהוב שמתחת לכל אחת מופיעה התשובה לשאלה ובתוך כל אחת – הנתון המספרי באחוזים. להלן נתוני הגרף:
|
|
Consumers are scared to have their personal information exposed |
60% |
the amount of media consumed online makes it difficult to effectively target each consumer |
55% |
Consumers aren’t willing to share information to help marketers personalize advertisements to them |
54% |
e amount of activities consumers engage in online make it di‑cult to effectively target them |
43% |
e amount of devices consumers own make it di‑cult to effectively target them |
32% |
עמוד מספר 25 במצגת
מגמות שיווקיות | פרסונליזציה – על רקע סגול כהה
העמוד נפתח עם מקטע מהתרשים מעמוד 3 במצגת, הכולל את הכיתובים הבאים:
שיווק מבוסס-מיקום וקונטקסט, פרסונליזציה, אינטליגנציה מלאכותית ובוטים, זמן אמת (המילים "פרסונליזציה" מופיעות באופן מודגש, המסמן שזה הנושא בו יידונו העמודים הבאים)
• לפי סקר 2016 Digital Marketer של Experian, 93% מהמשווקים עורכים התאמה אישית במידה מסוימת.
• המידע הפופולרי ביותר בשימוש של משווקים לצורך התאמה אישית הוא מידע דמוגרפי בסיסי, דוגמת שם פרטי, מגדר ותאריך יום ההולדת.
משמאל לכיתובים אלו מופיע גרף תחת הכותרת: Consumer electronics were 34 percent more likely to respond that they used geo-location data than all other industries combined.
Data points used to personalize communications
הגרף בנוי מ-10 עמודות בצבע תכלת. בחלקו האנכי מופיעים הפרמטרים השונים ובחלקו האופקי הנתונים המספריים באחוזים. להלן נתוני הגרף:
Basic demographics data, like first name ,gender or birthday |
53% |
Financial data, like estimated income, discretionary spend estimates, net worth estimates |
46% |
1st party interaction data, like email clicks, web browser behavior or past purchases |
45% |
loyalty program data |
44% |
attitudinal/lifestyle data. like whether they are price sensitive or impulse buyers |
41% |
geo location data |
41% |
3rd party behavioral data, like how customers interact with other brands |
38% |
preference center data |
33% |
we do mot personalize our communications |
5% |
don't know |
2% |
עמוד מספר 26 במצגת
מגמות שיווקיות | פרסונליזציה – על רקע סגול כהה
העמוד נפתח עם מקטע מהתרשים מעמוד 3 במצגת, הכולל את הכיתובים הבאים:
שיווק מבוסס-מיקום וקונטקסט, פרסונליזציה, אינטליגנציה מלאכותית ובוטים, זמן אמת (המילים "פרסונליזציה" מופיעות באופן מודגש, המסמן שזה הנושא בו יידונו העמודים הבאים)
• סגמנטציה הינה אסטרטגיה מרכזית אשר מאפשרת למשווקים למקד את התקשורת השיווקית שלהם לקבוצה מסוימת.
• באופן מסורתי, סגמנטציה מתייחסת לחלוקה של קבוצות לפי מאפיינים של גיל, מגדר וגיאוגרפיה, אך עם הצמיחה בשיווק מבוסס דאטה, הקריטריונים לסגמנטציה מתפתחים.
• ב-2016, Google השיקה אפליקציה חדשה למובייל, Google Trips
• האפליקציה נועדה לסייע לצרכנים לתכנן את החופשות והטיולים שלהם.
• האפליקציה משתמשת במידע מ-Google Maps וממטיילים על-מנת להציע מדריך טיולים מותאם אישית המכיל מידע בנוגע למסלולי טיולים, הזמנות, נקודות עניין, מסעדות ועוד.
• האפליקציה מתאימה ל-iOS ול-Android.
לצד כיתובים אלו מופיעים צילומי מסך מתוך Google Trips
עמוד מספר 27 במצגת
מגמות שיווקיות | אינטליגנציה מלאכותית – על רקע סגול כהה
העמוד נפתח עם מקטע מהתרשים מעמוד 3 במצגת, הכולל את הכיתובים הבאים:
שיווק מבוסס-מיקום וקונטקסט, פרסונליזציה, אינטליגנציה מלאכותית ובוטים, זמן אמת (המילים "אינטליגנציה מלאכותית ובוטים" מופיעות באופן מודגש, המסמן שזה הנושא בו יידונו העמודים הבאים).
עד לאחרונה, בוטים – תוכנות המחקות משתמשים אשר בד"כ משמשות ספאמרים (המציפים בדואר זבל) – נתפסו על-ידי רשתות חברתיות כ"פקטור סיכון", כפי שניתן לראות בדוח השנתי של Twitter ל-2015 שבו מעריכה Twitter כי 5% מהחשבונות הפעילים מזויפים.
כיום, לעומת זאת, רשתות חברתיות מכירות בחשיבות הבוטים ופועלות להקמת בוטים שיווקיים ובוטים של שירות לקוחות.
שירותים להודעות במובייל כמו Kik ו-Telegram הקימו “bot shops” שבהן ניתן למצוא חשבונות אוטומטיים, דוגמת בוטים המספקים הורוסקופ. לצד זאת, חברות אחרות משתמשות בבוטים אינטראקטיביים ומורכבים יותר למטרות שיווקיות.
בחלקו השמאלי של העמוד מופיע הכיתוב הבא, על רקע סגול בהיר:
ב-2016, Microsoft יצרה בוט לצורך קיום שיחות עם משתמשי Twitter. הבוט תוכנת כך שיחקה את השפה שבה משתמשים בני שיחו.
ואולם, תוך פחות מ-24 שעות מהשקת הבוט @TayandYou, החברה נאלצה להפסיק את פעילות החשבון בשל התבטאויות בעייתיות של הבוט, בהן הכחשת השואה, התבטאויות מיזוגניות וגזעניות ועוד.
ההתבטאויות הללו נבעו מהבחירה, כאמור, של החברה, לייצר בוט שיחקה את שותפיו לשיחה.
מעל כיתוב זה מופיע צילום מסך מתוך @TayandYou
עמוד מספר 28 במצגת
מגמות שיווקיות | שיווק מבוסס-מיקום – על רקע סגול כהה
העמוד נפתח עם מקטע מהתרשים מעמוד 3 במצגת, הכולל את הכיתובים הבאים:
שיווק מבוסס-מיקום וקונטקסט, פרסונליזציה, אינטליגנציה מלאכותית ובוטים, זמן אמת (המילים "שיווק מבוסס-מיקום" מופיעות באופן מודגש, המסמן שזה הנושא בו יידונו העמודים הבאים).
לפי LBMA, (Location Based Marketing Association), 77% מהמשווקים מסכימים כי דאטה מבוססת מיקום הינה בעלת ערך, אך רק 65% סבורים כי היא מדוייקת.
שלושה-רבעים מאמינים כי שיווק מבוסס-מקום הינו סוגיה עסקית חשובה ב-2016.
טכנולוגיה מבוססת מיקום תתרחב ב-2016, כאשר 66% מהמשווקים מתכננים להשתמש בטכנולוגיה בתחומי פעילות שאינם שיווקיים דוגמת שירות לקוחות.
כלל הטכנולוגיות מבוססות המיקום – beacon, NFC, GPD ו-Wi-Fi צפויות לחוות צמיחה דו-ספרתית.
בחלקו השמאלי של העמוד מופיע הכיתוב הבא, על רקע סגול בהיר:
הכלבו היוקרתי Barneys New York השיק פלטפורמת iBeacon באמצעות אפליקציית המובייל שלו.
הפלטפורמה מתריעה בפני צרכנים כאשר עולה תוכן חדש, וכן מסייעת להם לנווט בתוך החנות.
כמו כן מציעה הפלטפורמה המלצות על מסעדות ואטרקציות בשכונת Chelsea, לפי המיקום של המשתמש.
מעל כיתוב זה מופיע צילום מסך מתוך אפליקציית Barneys New York
בתחתית העמוד מופיע הכיתוב הבא: Source: LBMA Global Location Trends Report, March 2016
עמוד מספר 29 במצגת
טקטיקות | וידאו – על רקע סגול כהה
יצרנית הרכב Porsche יצרה מודעה תלת-מימדית למכונית Porsche 911.
המודעה, אשר פורסמה בגיליון אפריל 2016 של Fast Company מכילה פריזמה קטנה עם הוראות הרכבה.
הנחת הפריזמה מעל טאבלט בזמן צפיה בסרטון 911hologram.com גורמת להופעה תלת-מימדית של המכונית.
הפרסומת מדגימה כיצד משווקים יכולים להפוך את מודעות הדפוס ליותר רלוונטיות בעידן הוידאו.
• לפי Cisco, גלובלית ב-2019, תנועת הוידאו המקוונת של צרכנים תעמוד על 80% מכלל תנועת האינטרנט באותה שנה, בהשוואה ל-64% ב-2014.
• Internet video to TV צפוי לעמוד ב-2019 על פי ארבעה בהשוואה ל-2014.
עמוד מספר 30 במצגת
טקטיקות | הודעות מיידיות – על רקע סגול כהה
- לפי Global Web Index, 36% מצרכני הדיגיטל משתמשים באפליקצייתFacebook Messenger לצורך שליחת וקבלת הודעות, ולמעלה משליש מהצרכנים משתמשים ב-WhatsApp
משמאל לכיתוב זה מופיע תרשים תחת הכותרת: top massaging apps, כשלצידה לוגו של חברת global web index. תחת הכותרת מופיעה שאלת התרשים: % who have used the following apps in the last month.
התרשים עצמו בנוי מ-5 מעגלים בצבעים שונים שבתוכם לוגו מאויר של המתאים לתשובה. מתחת לכל עיגול מופיעה התשובה והנתון המספרי באחוזים. להלן נתוני התרשים:
עיגול כחול – facebook messenger – 36%
עיגול ירוק – whatsApp – 34%
עיגול תכלת – skype – 19%
עיגול ירוק – line – 10%
עיגול סגול – viber – 7%
עמוד מספר 31 במצגת
טקטיקות | הודעות מיידיות – על רקע סגול בהיר
• לפי דו"ח של eMarketer, ב-2016 58.6 מיליון צרכנים בארצות הברית צפויים להשתמש ב-Snapchat לפחות פעם בחודש, מספר המייצג 28.3% מכלל משתמשי הטלפונים החכמים במדינה ו-18.1% מאוכלוסיית ארצות הברית.(Snapchat Advertising: A Roadmap for US Brand Marketers and Digital Agency Executives, 2016).
• אפליקציית Snapchat נחשבת למתאימה במיוחד לצורך תיעוד רגעים משמעותיים וביטוי שלהם באופן פרטי או פרטי-למחצה.
• בני דור המילניום מהווים את הנתח הגדול ביותר של משתמשי ה-Snapchat בארצות הברית עם 40.9 מיליון משתמשים (70% מהמשתמשים הפעילים על-בסיס חודשי ב-2016 של האפליקציה).
• בני דור המילניום צפויים להמשיך להיות הקבוצה המרכזית המשתמשת באפליקציה, אך חלקם ילך ויקטן עם עליה בפופולריות של האפליקציה בקרב קבוצות גיל נוספות.
• לפי Global Web Index, גלובלית – רק 7% ממשתמשי האינטרנט משתמשים באפליקציית Snapchat.
משמאל לכיתובים אלו מופיע גרף תחת הכותרת: US Millennial Snapchat Users and Penetration, 2014-2020 (millions, % change and % of millennial smartphone users).
הגרף עצמו מרכב מ-7 עמודות בצבע שחור, המצייגות את השנים 2014-2020, כל אחת. בין העמודות נמתחים שני קווים – אדום ותכלת. האדום מייצג change %, התכלת מייצג of millennial smartphone users %. מעל כל עמודה מופיע הנתון המספרי במיליונים, ובתוך כל עמודה מופיעים הנתונים המספריים באחוזים. להלן נתוני התרשים:
|
|
change % |
% of millennial smartphone users |
2014 |
24.7 |
74.7% |
36.6% |
2015 |
3..6 |
36% |
45.3% |
2016 |
40.9 |
21.8% |
51.3% |
2017 |
43.9 |
7.2% |
52.7% |
2018 |
45.7 |
4.2% |
53.5% |
2019 |
46.9 |
2.6% |
54.3% |
2020 |
47.7 |
1.7% |
54.7% |
עמוד מספר 32 במצגת
טקטיקות | הודעות מיידיות – על רקע סגול כהה
• נכון לנובמבר 2015, Snapchat מצמצמת את הפער עם Facebook במאבק של הרשתות על תנועת וידאו.
• מספר סרטוני הוידאו הנצפים באמצעות Snapchat מדי יום גדל פי שלושה מאז 2015 לכדי 6 מיליארד בנובמבר 2015 (לפי ה-financial Times), בהשוואה ל-8 מיליארד צפיות על-בסיס יומי ב-Facebook באותו זמן.
• חשוב לציין כי הנתונים של Facebook מבטאים צפיה בוידאו מכלל המכשירים, בהם מחשבים ומכשירים ניידים בעוד קהל המשתמשים של Snapchat כולל משתמשים בטלפונים חכמים בלבד.
לפי הדוח של Global Web Index לרבעונים השלישי והרביעי של 2015, 54% ממשתמשי Snapchat משתמשים באפליקציה על-בסיס שבועי או בתדירות נמוכה יותר, בעוד 82% ממשתמשי WhatsApp משתמשים בה על-בסיס יומיומי, לרוב יותר מפעם אחת ביום.
עמוד מספר 33 במצגת
טקטיקות | הודעות מיידיות – על רקע סגול כהה
במאי 2016, Starbucks שילבה את Sponsored Lens של Snapchat, פורמט המוסיף שכבה של גרפיקה על-גבי תמונות וסרטונים של המשתמשים.
Starbucks השתמשה בגרפיקה על-מנת לקדם את תוכנית הנאמנות המחודשת של החברה ואת אפליקציית המוביל שלה.
השימוש בעדשות של Starbucks גרם להגדלת העיניים של המשתמשים ולהפיכתן לכוכבים – הסמל של תוכנית הנאמנות של Starbucks – אשר מתפוצצים ונעלמים.
משמאל לכיתוב זה מופיעה תמונה מתוך אפליקציית Starbucks
עמוד מספר 34 במצגת
טקטיקות | תוכן – על רקע סגול כהה
יצרנית שעוני היד Rolex משתמשת בטקטיקה של תוכן באתר האינטרנט שלה.
האתר מכיל מידע מפורט בנוגע לרכיבים השונים של כל אחד מהשעונים.
כמו כן, המותג נוכח ב-Instagram, כאשר החברה מציעה מגוון של תמונות לצורך יחסי ציבור.
סביב הכיתוב מופיעות תמונות של שעוני יד Rolex
עמוד מספר 35 במצגת
טקטיקות | תוכן – על רקע סגול כהה
הקמעונאית Whole Foods מתמקדת בשיווק מבוסס תוכן בניסיון לחזק את מיצובה כמותג של אורח חיים בריא ומודעות לסביבה.
אתר האינטרנט של הקמעונאית מציג איזור ובו תוכן הנוגע ל"אכילה ובישול" הכולל מידע אודות אכילה בריאה, מתכונים, דיאטות מיוחדות ו"הורים וילדים".
בנוסף משתמשת הקמעונאית בשפה פרואקטיבית (אני רוצה ללמוד / לעשות / גם וגם) במנוע החיפוש באתר על מנת להדגיש לגולשים כי יש להם חלק אקטיבי בחוויה.
סביב הכיתוב מופיעים צילומי מסך מתוך אתר הקמעונאית Whole Foods
עמוד מספר 36 במצגת
עתיד השיווק הדיגיטלי – על רקע סגול כהה
• חשיבות האינטגרציה והסינכרון – בין מכשירים וערוצים – ברורה מתמיד, על-מנת להציע לצרכנים חוויה מותאמת אישית מיטבית.
• ביג דאטה יוסיף להיות רלוונטי כאשר על משווקים להגדיר באופן ברור מה השאלה שעליה הדאטה צריך להשיב. השימוש בביג דאטה מונע גם על ידי הנכונות של צרכנים למסור מידע אישי, כל עוד ברור להם מה הרווח שלהם מכך.
• בעוד חלק מהצרכנים מגדילים את נפח השיחות הקוליות שלהם, צרכנים רבים הופכים ל-“data exclusives” ומשתמשים בסוגים אחרים של תקשורת כחלופה לשיחות קוליות.
• שימוש בוידאו אינו עוד בגדר מותרות, כאשר ב-2019 תנועת הוידאו צפויה להוות 80% מכלל תנועת האינטרנט.
• שימוש נכון בטכנולוגיות של מציאות מדומה ומציאות רבודה יכול לסייע למשווקים לשנות תפיסות צרכנים כלפי מותג ולהעלות מודעות למותגים.
• טכנולוגיות מבוססות-מיקום יוסיפו לראות ישומים חדשים הן למטרות שיווקיות והן לתחומים עסקיים נוספים.
• בני דור המילניום משקפים באופן הבולט ביותר מגמות דיגיטליות, אך ככל שהטכנולוגיה מתקדמת – דמוגרפיות נוספות צפויות לאמץ אותן גם כן
עמוד מספר 37 במצגת
מקורות– על רקע סגול כהה
Title |
Publisher |
Digital in 2016 |
We Are Social |
The rise of the data exclusive |
Deloitte Global |
Get Personal |
Adobe |
The 2016 Digital Marketer |
Experian |
Brief: Capture Customers With Click-To-Call |
Forrester Research |
How Millennials Made the Market for Innovative TV Services |
Adobe |
What the Internet of Things (IoT) Means for Cross-Channel Marketing |
Adobe |
Bridging Marketing with the IoT |
Adobe |
Closing the digital divide: IoT in retail’s transformative potential |
Deloitte |
Wearables Market to Be Worth $25 Billion by 2019 |
CCS Insight |
10 Hot Consumer Trends 2016 |
Ericsson |
Profiles in Innovation: Virtual and Augmented Reality |
Goldman Sachs |
Should Virtual Reality be a Marketer’s New Best Friend? |
Advertising Week |
Chefs are invited by Isobar and Unilever Food Solutions to have a taste of home this CNY |
Campaign Brief Asia |
2015 Annual Report |
|
Not Personalizing? Now, There’s NO Excuse! |
Adobe |
LBMA Global Location Trends Report |
LBMA |
Cisco Visual Networking Index: Forecast and Methodology, 2014-2019 |
Cisco |
Snapchat Advertising: A Roadmap for US Brand Marketers and Digital Agency Executives |
eMarketer |
עמוד מספר 38 במצגת
תודה רבה – על רקע סגול כהה
בחלק העליון של העמוד קיים איור (בדומה לעמוד הראשון) של דמות גיבור עם ארגז כלים בצבע צהוב ועם לוגו על החזה. ברקע של הדמות יש שלושה עננים לבנים על רקע סגול בהיר, איור בגוונים סגולים- אפורים ולבנים בדומה ללוגו "כרמלון"
יתרה מזאת, למרות הרצון של צרכנים לשמור על פרטיותם, הם נכונים למסור פרטים שיסייעו לחברות לפנות אליהם באופן מותאם אישית אשר יניב להם תועלת מוחשית. לשם כך, חברות צריכות לדעת מה השאלות שעליהן לשאול וכיצד לנתח מידע רלוונטי שיסייע להן לעשות זאת לשביעות רצון הצרכנים.
בשנת 2016, יותר מתמיד, הכל מתקיים במקביל – 79% מהאנשים (ו-90% מבני דור המילניום) משתמשים ביותר ממכשיר אחד במהלך פעילות מקוונת אחת, לפי דו"ח Get Personal של Adobe; השימוש באפליקציות וברשתות חברתיות לצורך שליחת וקבלת הודעות הולך וגדל ומייצר פלח משתמשים משמעותי של"data exclusives" שלא משתמשים בטלפון לצורך שיחות קוליות; וישומים של טכנולוגיות מוכרות מתרחבים גם לתחומים חדשים (דוגמת טכנולוגיות מבוססות מיקום המשמשות נוסף לשיווק גם לצרכים תפעוליים ומתן שירות).
הנוכחות בערוצים שונים במקביל מחייבת סינכרון. כיום, משתמשים רבים חווים תסכול בשל היעדר של סינכרון. חברות יצטרכו לקחת בחשבון את המעבר בין מכשירים וערוצים על-מנת לספק לצרכנים חוויה רציפה ואחידה. התאמה של תקשורת שיווקית למובייל אפשר לראות במהלך של נסטלה אשר התאימה פרסומת וידאו למובייל וראתה מכך תוצאות חיוביות.
נראה כי חברות רבות מבינות את החשיבות של הנוכחות בערוצים שונים במקביל ומתכננות לקיים קמפיינים חוצי-ערוצים(96% מהחברות הגדולות; 90% מהחברות הבינוניות ו-64% מהחברות הקטנות). 62% מהחברות ישלבו אתרי אינטרנט בקמפיינים חוצי-ערוצים; 60% ישלבו מדיה חברתית; ולמעלה ממחצית מהחברות מתכננות לשלב מיילים ואפליקציות מובייל.
טכנולוגיות המציאות המדומה, המציאות הרבודה והטכנולוגיות מבוססות המיקום מוסיפות להתפתח ולהגדיל את נוכחותן במרחב הדיגיטלי והפיסי. למעשה, טכנולוגיות אלה משלבות בין המרחבים הללו כך שהצרכן נמצא במרחב הדיגיטלי גם כאשר הוא ברחוב (דוגמת Pokemon Go) בחנות (באמצעות Beacons, אפליקציות של קמעונאיות, NFC, GPS ו-Wi-Fi) או בבית (באמצעות ה-Internet of Things הבא לידי ביטוי בספירה הביתית). שימוש נכון בטכנולוגיות הללו יכול להעניק לצרכן חוויה יוצאת דופן אשר תשפר את תדמית המותג בעיניו. גם כאן חשוב להגדיר היטב מה מטרת השימוש בטכנולוגיות הללו ומי קהל היעד שאליו הן מכוונות.
כדי לדעת מה צופן העתיד, כדאי להסתכל על בני דור המילניום. אנו רואים שהם הראשונים לאמץ טכנולוגיות ומגמות אשר בהמשך מאומצות גם על ידי דמוגרפיות אחרות. דוגמא לכך ניתן לראות באפליקציית Snapchat המשמשת לשליחת תמונות וסרטי וידאו. כיום, בני דור המילניום מהווים 70% מהמשתמשים הפעילים על-בסיס חודשי של האפליקציה בארצות הברית, ואולם ב-2020 הם צפויים להוות רק 56% מכלל המשתמשים כאשר דמוגרפיות אחרות יאמצו את האפליקציה גם כן.
מה שבטוח – גם ב-2017 נוסיף לראות מגמות של פרסונליזציה, זמן אמת ומיידיות, שילוב בין ערוצים והמון וידאו כאשר התפתחות של טכנולוגיות אשר נמצאות בשימוש בשנים האחרונות תוביל ליישומים חדשניים ולמיקוד בצרכנים באופן אינדיבידואלי יותר מבעבר.
מאמרים מקצועיים
- SEO eBook 2019
- המגמות המובילות בשיווק דיגיטלי למלונות בשנת 2020
- איך שימוש בצ'אטבוטים ישפר את אסטרטגיית השיווק שלכם?
- איך למצוא את האיזון המושלם בין SEO ל- ORM?
- מגמות העיצוב החדשות של UX ו- UI
- מציאות רבודה במלונות: עתיד ה-AR כבר כאן
- שירותים פיננסיים דיגיטליים – המגמות החמות של 2019
- אירועי ה-SEO והשיווק הדיגיטלי החשובים ב-2019
- 5 אפליקציות מובילות המשפרות את חוויית האירוח במלון
- סירי, Alexa, אמזון הד וגוגל Home: כיצד החיפוש הקולי מגדיר מחדש את ה-SEO?
- מדוע SEO טכני חשוב כל כך להצלחת אתר?
- פרקטיקות ה- SEO הטובות ביותר לאתרי מלונות
סיפורי הצלחה
מגדל
גידול שנתי של 19% בתנועה האורגנית לאתר בשנת 2012 והוזלת עלויות למכירות ולידים בפרסום בגוגל.
מגדל - סיפור הצלחה >אתרי סוכני הביטוח של מגדל MyAgents.co.il
גידול שנתי של 50% בתנועה האורגנית ושל 30% בלידים ובמכירות בשנת 2012 לעומת 2011.
MyAgents.co.il - סיפור הצלחה >
אין תגובות למאמר
כתוב תגובה