ביזנס ופלז'ר: מה מלונאים צריכים לדעת על נסיעות ה-Bleisure?

עידן ה-Bleisure: נסיעה עסקית משולבת עם חופשה
נסיעת פנאי (Leisur) היא כמובן לא רעיון חדש, ומטרתה המוצהרת היא נסיעה שנועדה להנאה טהורה, כשכל מטייל יוצק לה את הסגנון המועדף עליו – בילוי רגוע וסולידי כדי לברוח קצת מהשגרה החונקת, חופשת חלומות ביעד אקזוטי, נופש בטבע עם חוויות מלאות אדרנלין או שהייה ביעד בו אפשר לחיות כמו המקומיים.

לעומת זאת, Bleisure – שילוב המילים של Leisur ו- Businessהוא מונח חדש יחסית בעולם התיירות, המתאר בעצם נסיעה עסקית המשולבת בחופשה. מילון קולינס מגדיר את המושג Bleisure כ"קו מטושטש בין נסיעות עסקים ופנאי". זו מגמה צעירה יחסית שגדלה בקצב מתמיד, ולדברי קורי סטמפר, עורך באתרMerriam-Webster , הרעיון הראשון לקונספט החדש נחשף בהודעה לעיתונות של רשת מלונות Carlson בשנת 2007, כשבשנת 2008 כבר אומץ ע"י כנס המעבדה העתידית (The Future Laboratory) כדי להצביע על שינוי בהתנהגות הצרכנים.

בשנת 2016 דיווחה Expedia כי 43% מכלל הנסיעות העסקיות בארה"ב אל יעדים מקומיים ובינלאומיים, היו למעשי נסיעות Bleisure. המחקר, הנושא את השם "Profile of the American Bleisure Traveler", העלה ממצאים מרכזיים נוספים:

  • 32% מנוסעי ה- Bleisure הם אנשי עסקים הנוסעים בתדירות גבוהה לצרכי עבודה, פעם או פעמיים בחודש בממוצע
  • רוב נסיעות ה- Bleisure מתרחשות באותה עיר או אזור כמו נסיעת עסקים "רגילה" (84%)
  • יותר מ-80% מנוסעי ה- Bleisure מתארחים באותו מלון שבו שהו בנסיעת העסקים שלהם
  • רוב נוסעי ה- Bleisure עורכים בעצמם מחקר לפני הנסיעה ומזמינים להם אלמנטים נוספים עבור חלק הפנאי של הטיול: מלון (70%), טיסה (52%) ומסעדות (50%)

אלמנטים שונים כמו סיורים, אטרקציות, חיי תרבות, בידור ואירועים מיוחדים שונים – משחקים תפקיד חשוב עבור נוסעים עסקיים השוקלים להפוך את נסיעת העסקים שלהם לנסיעת Bleisure המשלבת גם חופשה. אלמנטים נוספים הנלקחים בחשבון הם מיקום, תמחור, וגם אם באיזור היעד מתגוררים בני משפחה או חברים.

הפרופיל של תיירי ה- Bleisure

 

נסיעות ה-Bleisure: יתרונות רבים למלונאים
נסיעות Bleisure הן אחת מהמגמות העכשוויות בתעשיית האירוח שקשה להתעלם מהן, בעיקר בשל היתרונות הברורים שלהן, הן עבור הנוסעים והן עבור מלונאים. דור נוסעי ה-Bleisure שואף לשלב עסקים עם אורח חיים בריא ומאושר, ולעתים קרובות מצטרפים לטיול גם בני משפחה כדי ליהנות מזמן איכות משותף. נסיעה מסוג זה גם הגיונית מבחינה כלכלית, ובהיותה משלבת ביזנס ופלז'ר עם פעילויות פנאי עם משפחה או חברים – היא בהחלט מספקת חיסכון משמעותי. על רקע המיתון הגדול בסוף שנת 2000 ובתחילת שנת 2010 – המגמה נתפסה כהגיונית וריאלית מאוד, וגם כיום היא ממשיכה לגדול, ומקבלת תמיכה רחבה ממלונאים וממשווקים בתחום התיירות שמנצלים את ההזמנות לספק לאנשי העסקים חוויית חופשה כוללת המכילה גם זמן פנאי אישי להנאות ובילויים.

נוסעי ה-Bleisure מעצבים את הנסיעה שלהם כך שתספק הן את הצרכים העסקיים שלהם והן את אלמנט ההנאה והחווייה. הם מתכננים את הזמן כך שיוכלו גם לעבוד ולהיפגש עם לקוחות, וגם ליהנות מאטרקציות תרבותיות ותיירותיות, להשתתף בטיולים, להירגע בספא וליהנות!. נוסעי ה-Bleisure גם נחשבים לקוחות מעולים עבור מסעדות, מפני שאת מרבית הפגישות העסקיות שלהם הם עורכים על ארוחה טובה ובקבוק יין. לא פחות חשוב – הם נוטים להאריך את שהותם במלון כדי ליהנות יותר מהיעד בו הם שוהים, והם גם מדווחים כי זה סוג של חופשה המשלבת עבודה עם הנאה מסייעת להם להיות רגועים ופרודוקטיביים יותר.

 

יתרונות נסיעת Bleisure

 

"תכנון של נסיעת Bleisure מתרחש בחלון זמן קצר מאוד, ולכן חשוב שמלונאים ומשווקי תיירות יבינו את הגורמים המשפיעים על תהליך קבלת ההחלטות של נוסעים עסקיים", כך אומרת מוניה מנדיץ', מנהלת שיווק בינלאומי ב-Expedia Media Solutions, בהודעה לעיתונות שחשפה את ממצאי המחקר משנת 2016 על נוסעי ה- Bleisure בארה"ב (Profile of the American Bleisure Traveler study in 2016). "אטרקציות מקומיות ועלויות הנסיעה הם הגורמים המובילים בקבלת ההחלטה אם לשלב טיול עסקים עם חופשת פנאי או אם לאו. עובדות אלו נותנות למלונאים הזדמנות מצוינת להציע לאנשי העסקים דילים מותאמים לשתי המטרות שלשמן הם נוסעים (ביזנס ופלז'ר), דבר שבהחלט יכול להגדיל את ההכנסה המצטברת".

כאשר נסיעת עסקים "רגילה" מתרחבת לנסיעת Bleisure, מלונות יכולים לזכות בהכנסה גבוהה יותר לאור התארכות משך השהייה, הזמנת שירותים נוספים והצטרפות אפשרית של בני משפחה וחברים לחלק מזמן החופשה. יתרון ישיר נוסף עבור בתי מלון הוא שיעור תפוסה גבוה יותר בסופי שבוע.

בתי מלון יכולים למשוך מטיילי Bleisure עם תוכניות נאמנות, הנחות, מבצעים מיוחדים והטבות ייחודיות שיספקו את הצרכים העסקיים שלהם. לדוגמה, ביטול גורף של דמי שימוש באינטרנט שיאפשר לאנשי העסקים להשתמש במכשירים החכמים שלהם בחופשיות, הן לצרכים עסקיים והן לפרטיים.

מלונאים צריכים גם להכיר לעומק את הגורמים המשפיעים על החלטתו של הנוסע העסקי להזמין חופשת Bleisure – העלויות הנוספות הנדרשות לשם הארכת השהות, מידת סמיכותה של הנסיעה לסוף השבוע, וכמובן, ומעל הכל – בחירת היעד עצמו. גם היכולת של המלון לפתות את הנוסע היא גורם חשוב בתהליך קבלת ההחלטות, כך שמתן הנחה על שהייה ממושכת יכול בקלות להמיר טיול עסקים רגיל בנסיעת Bleisure, כמו גם הנחות למשפחות שיכולות להוות תמריץ משמעותי עבור נוסעי Bleisure שישקלו לצרף לחלק מהנסיעה גם בני משפחה נוספים. בנוסף, 85% מנוסעי ה- Bleisure מחפשים יעדים המציעים טיולים מיוחדים או אטרקציות מרכזיות, ולכן בתי מלון צריכים להדגיש במסרים השיווקיים שלהם את מגוון האטרקציות והאירועים הנמצאים בקרבת מקום.

הגורמים המשפיעים על נסיעת Bleisure

בנוסף, חשוב גם לדעת כי בשל העובדה שכיום ניתן לבצע שפע של פעילויות עסקיות מכל מקום שמספק גישה טובה לאינטרנט, הרי שהמגמה החדשה של "נוודים דיגיטליים" (digital-nomad) הולכת וגדלה בקצב מהיר. דוח מעודכן שערך Strategy Analytics בנושא כוח עבודה נייד גלובלי מספק תחזית על השנים 2016-2022, וצופה כי בשנת 2022 כוח העבודה הנייד העולמי צפוי לעלות ל-1.87 מיליארד בני אדם, ויהווה 42.5% מכוח העבודה העולמי הכולל. המסקנה לעניינינו היא חד משמעית – ככל שכוח העבודה הנייד יגדל – כך יגדל הביקוש והצורך בנסיעות Bleisure.

עלייתם של "מלונות Bleisure" היא התוצאה הצפויה והישירה בעקבות שינוי צורת העבודה וסגנון החיים ברחבי העולם. מלונות כמו Zoku אמסטרדם, New World בייג'ין, ארבע העונות בסידני, ועוד רבים אחרים – יידרשו מעתה להתחרות בשוק נסיעות העסקים-פנאי ויצטרכו להציע הצעות מפתות במיוחד לקהל היעד הרלוונטי. בנוסף, התאמת מלון לנסיעות Bleisure אינה משימה בלתי אפשרית, ומתמקדת בעיקר בהצעת הנחות לשהות ממושכת, שדרוגי חדרים בחינם והוספת תוכניות נאמנות לאסטרטגיית השיווק של המלון, כמו גם הטבות בלעדיות ואפקטיביות לקהל היעד כמו גישה חופשית לסאונה, עיסוי חינם ועוד ועוד.

האם נסיעות הפנאי עדיין רלוונטיות?
לעתים קרובות, הצרכים של נסיעת Bleisure אל מול נסיעות הפנאי (leisure) שונים מאוד. בעוד שאנשי עסקים יכולים לדרוש גישה לאינטרנט במהירות גבוהה וסביבת עבודה תומכת ומצוידת טכנולוגית, נוסעי הפנאי מבלים פחות זמן בחדרים שלהם ויותר זמן בביקור באתרים ובאטרקציות בסביבה. בושנה מחופשת עבודה מתכוננת ומדויקת – חופשת פנאי יכולה להיות ספונטנית למדי כשהנופשים יוצאים אליה מסיבות שונות ומגוונות, כשהמטרה של רובם היא ליהנות ממקומות להירגע בהם, לחקור אותם ולחוות באמצעותם חוויות מיוחדות.
לטענת גוגל, 60% ממטיילי הפנאי בוחרים להשקיע בנסיעות ובחופשות מפנקות יותר מאשר לשפץ את הבית, לערוך השקעות פיננסיות או לרכוש מוצרי בריאות. אבל, שלא כמו נוסעים עסקיים שיכולים או נדרשים לחזור לאותו מלון מספר פעמים בפרק זמן של שנה, אורחי הפנאי מעדיפים לחקור בכל פעם יעדים חדשים ושונים. לכן, "נוסע פנאי השייך לדור המילניום ומבלה בבית מלון פעם בשנה ומוציא לא מעט על חוויות והנאות, לא יכול להיות בעל ערך כמו נוסע עסקי שמבלה אולי פחות בנסיעה אחת, אבל חוזר שוב ושוב" (think with Google).

עם זאת, למרות מגמת ה-Bleisure החזקה והמתחזקת, נוסעי הפנאי עדיין מהווים את החלק החשוב ביותר של אוכלוסיית הנופשים, ורשת מלונות לאונרדו אף מדווחת כי שתיים מתוך שלוש חופשות של תיירות פנים הן נסיעות פנאי.

בנוסף לכל אלו, מטיילי פנאי רבים מתכננים את הנסיעה שלהם לאורך זמן ומבצעים מחקר השוואתי מעמיק לפני ההזמנה. נתונים מתוךthink with Google מצביעים על כך שכאשר נוסעי הפנאי מתחילים לחשוב על טיול, 78% מהם עדיין לא החליטו איזו חברת תעופה להזמין ו-82% לא בחרו עדיין בית מלון. אורחים אלו גם ייקחו את הזמן כדי לתכנן את הטיול המושלם עבורם, יקראו לעומק חוות דעת וביקורות, יחקרו את היעד והאטרקציות שהוא מציע, יתכננו מסלולי טיול, ירכיבו רשימה של מוקדים תיירותיים שחובה לבקר בהם במהלך החופשה או יתכננו חופשה שתדמה ככל האפשר את סגנון החיים של המקומיים.

אבל דור הצעירים החדש של נוסעי הפנאי, שמתאפיין בקצב חיים מהיר, מחובר ותובעני יותר, מחפשים לעיתים קרובות דווקא עסקאות של הרגע האחרון ועושים רכישות אימפולסיביות על סמך הממצאים שלהם. גם תהליך הרכישה וההזמנה שלהם השתנו, כשהנתונים המעודכנים ביותר שחשפה think with Google מעלים כי:

מעל שני שליש של חברי תוכניות הנאמנות של רשת U.S. elite hotel יבחרו מלון אחר במחיר טוב יותר

מעל 60% מהנוסעים בארה"ב ישקלו טיול ספונטני המבוסס על דיל שווה שמציע המלון או טיסה טובה וזולה.

אם מותג הנסיעות יתאים את המידע שלו ואת חוויית הנסיעה הכוללת על סמך העדפות אישיות או התנהגות קודמת, 76% מהנוסעים האמריקנים חושבים שיש סיכוי גבוה או סביר מאוד שירשמו לתוכנית הנאמנות של המותג, ו-36% (מעל 1 מתוך 3) ישלמו יותר עבור מידע וחוויות מותאמים אישית

 

בשל העובדה שלנוסעי הפנאי יש זמן פנוי בשפע, הם נחשבים מטיילים פעילים וסקרנים שמחפשים לחוות חוויות מיוחדות ומרגשות. חלקם אף נוטים במהלך החופשה לבזבז יותר מאשר הם מוציאים בחיי היומיום שלהם, אבל אחרים יכולים להיות חסכניים יותר. כך או כך, המטרה העיקרית שלהם היא נסיעה שאמורה לספק להם הנאה וזמן איכות חווייתי. המיקום של המלון משחק עבורם חלק חשוב ביותר בתכנון הנסיעה, והם מחפשים מלונות הממוקמים ליד האטרקציות העיקריות ביעד ובקרבה למתחמי אוכל, בידור ופעילויות תרבותיות מגוונות.

נוסעי פנאי מעריכים גם תמריצים בחינם: ארוחת בוקר ללא תשלום, בקבוק יין שמחכה להם בחדר עם הגעתם, שדרוגים חינם לחדר ועוד. הבונוסים הללו יגולים להפוך את נוסע הפנאי לאורח אסיר תודה ושגריר מותג עוצמתי. שלא כמו נוסעים עסקיים שמין הסתם ממוקדים במהלך השהייה שלהם בעבודה ובפגישות מקצועיות – נוסעי הפנאי מצפים ודורשים יחס ותשומת לב, ונוטים יותר לבדוק, לחקור ולקרוא ביקורות על היעד ב-TripAdvisor, גוגל, Booking.com או אתרי חוות דעת אחרים. הם עשויים לצפות לגישה חופשית לאינטרנט, אבל בעיקר ממוקדים בחופשה למטרות בידור והנאה, שתאפשר להם להתאחד לזמן איכות מענג עם בני משפחה וחברים ולחלוק את החוויות במדיה החברתית.

לסיום, חשוב לדעת שנוסעי הפנאי הם אלה המשתמשים במתקני הנופש של המלון בתדירות הגבוהה ביותר: בריכות שחייה, מגרשי משחקים לילדים, מתחמי הכושר, הספא, הברים, מועדוני הילדים ועוד.

 

 

אין תגובות למאמר

עדיין לא נכתבו תגובות.

כתוב תגובה

שדות חובה מסומנים בכוכבית (*)