אופטימיזציית מדיה חברתית של מלונות: כל השיטות להגדלת ההזמנות הישירות

בעולם המונע בידי צרכנים המשתמשים תדיר במדיה חברתית, הבנה באופטימיזציה של מדיה חברתית היא לא פחות מחיונית עבור בית מלון, וזאת על מנת להגדיל ככל האפשר את ההחזר על ההשקעה. ניהול נכון של מערך המדיה החברתית יכול להגדיל את ההזמנות הישירות על ידי משיכת הקהל הנכון, אולם בנוסף, קריטי ביותר ליצור ולפתח נראות תקשורתית טובה. החשיבות הרבה של אלו נעוצה במגמה הגוברת והולכת של חדירת הבינה המלאכותית (AI) למכשירים חכמים שתסתמך על נתונים שנאספו מרשתות מדיה חברתיות כמו גם מאתרי המלונות הרשמיים, תוצאות החיפוש במנועי העל ונתונים מובנים.

כדי להדגים נקודה זו, מעניין להתעכב על מדריכי הערים של פייסבוק (Facebook’s City Guides) שהחלו לתפוס תאוצה שקטה בתחילת השנה. מדריכים אלו הם למעשה דפי יעדים שעוצבו מחדש כדי להבליט מקומות שונים שבהם ביקרו החברים שלכם במדיה החברתית: אטרקציות מועדפות ומקומות מומלצים המסווגים על ידי סוג פעילות: מקומות לאכול, לשתות, לטייל, בתי מלון ומרכזי קניות. הממשק של פייסבוק חזותי מאוד ומספק ביצועים טובים בהחלט במובייל. לכן, חיוני עבור בתי מלון לפרסם תמונות איכותיות של בית המלון שלהם בפרופיל הפייסבוק כדי ללכוד את תשומת הלב והעניין של חברי הקהילה. בנוסף, רשימת המלונות מוצגת בליווי ציוני ביקורות, לחצני 'הזמן עכשיו' (המניעים הזמנות ישירות), ומדי פעם גם קטעי חוות דעת וסקירות רלוונטיות. המפה הנלווית מאפשרת למשתמשים לראות את מיקום המלון ביחס למלונות אחרים.

צילום מסך מתוך מדריכי הערים של פייסבוק

 

צילום מסך מתוך מדריכי הערים של פייסבוק


DeepText
, מנוע הבנת הטקסט של פייסבוק, נועד "להבין באופן דיוק כמעט אנושי את התוכן הטקסטואלי של אלפי הודעות בשנייה וביותר מ-20 שפות". זהו כלי השואב מידע מהפרופילים החברתיים בפייסבוק על מנת לשרת את המשתמשים עם תוכן רלוונטי המותאם לתחומי העניין שלהם. לדוגמה, מנגנון ההמלצות החדש של Facebook משתמש ב-DeepText כדי להבין מה המשתמשים מחפשים. לאחר מכן נערך ניתוח של השאלות והתשובות, ופייסבוק מוסיפה פרטים נוספים להמלצות כמו ביקורות, חוות דעת וכתובות, המופיעות במפה וניתנות לשמירה לשימוש מאוחר יותר. כמובן, שיש יישומים פוטנציאליים אחרים עבור DeepText, שכפי ששמו מרמז, קשורים כולם לתוכן ולטקסט.

באופן דומה, Google Assistant המכנה עצמו כ"גוגל האישי שלך", מחפש ואוסף נתונים באינטרנט שיסייעו לפתח שיח דו-כיווני עם משתמשים ויעזרו להם למצוא מידע על יעדים מסוימים, לתכנן מסלולי טיסות, למצוא מלון מתאים, לבצע הזמנות למסעדות, לקבל הוראות הגעה ליעד הרצוי, לגשת ליומן גוגל שלכם ועוד.

מנגנונים מסוג AI, כמו DeepText ו-Google Assistant, שיזכו בקרוב לתכונות חדשניות לגמרי, הם המגה טרנד של 2018 והם מהווים הוכחה ניצחת לכך שמדיה חברתית וחיפוש רלוונטיים וחזקים כיום יותר מתמיד. אם עד כה לא הקדשתם משאבים לערוך אופטימיזציה של פרופילי המדיה החברתית שלכם ועדכון פוסטים ציבוריים, זה הזמן לעשות זאת. הנה כמה עצות נהדרות שיסייעו לכם לשפר את הנוכחות שלכם במדיה החברתית, להתבלט אל מול המתחרים ולמשוך תשומת לב רבה יותר.

צרו תוכן שניתן להמרה ולשיתוף
ישנן מספר דרכים ליצירת תוכן ממיר, בהן סיפורים, סקרים וחידונים מאתגרים, שיתוף עובדות משעשעות, שעשועוני טריוויה, טיפים או מידע פנימי לגבי יעד מסוים ועוד ועוד. כאשר אתם מתכננים אסטרטגיית תוכן, עליכם להגדיר את היעדים שלכם ואת רשימות התפוצה על סמך כמה קריטריונים, כמו עונות השנה, הזמן הטוב ביותר לפרסם, נושא חם וכן הלאה. המטרה היא לבנות קהל שמוכן לעבוד איתכם, לדבר עליכם, להיות שגרירי המותג שלכם ולעודד הזמנות ישירות, אם על ידי ביצוע הזמנה ישירה בפועל, ואם על ידי שימליצו על המלון שלכם לחברים, למשפחה ולעוקבים.

העלאת עדכונים אקראיים כבר לא נחשבת מעשה חכם או יעיל במיוחד, למעט במקרים שבהם אתם מתמקדים בהזמנות של הרגע האחרון. באופן אידיאלי, תוכלו ליידע את העוקבים והלקוחות הפוטנציאליים שלכם בהצעות עונתיות כמה חודשים לפני תחילת העונה. כך למשל, קמעונאי אונליין רבים מתחילים לפרסם הצעות לליל כל הקדושים שנערך באוקטובר כבר באוגוסט; לבלאק פריידיי שנערך בנובמבר כבר בספטמבר; ולוולנטיין דיי שמתקיים בפברואר כבר בסוף דצמבר. כך ניתן ללקוחות הפוטנציאליים מספיק זמן כדי לתכנן את החופשה הבאה שלהם ולשמור כסף עבור מטרה זו.
מעבר לכל אלו, יש לאפשר לעוקבים שלכם לפגוש אתכם בפלטפורמות מדיה חברתית שונות, כך שיסייעו להם לתכנן מראש את חופשתם באמצעות תוכן רלוונטי ועדכונים שילהיבו אותם ויפעילו את דמיונם מבלי שהתוכן ייראה כמו מודעות פרסומת. הסיבה לכך היא שבניגוד לקמעונאים רגילים, שמטרתם המוצהרת היא למכור, מטרתכם – כמומחי אירוח – היא להיות המארחים האידיאליים גם במרחבי הרשת, ולכן אתם חייבים לזכור את האנשים הפועלים ברשת בכל צעד שתעשו.
לכן, כאשר אתם יוצרים ומעלים תוכן ברשת חברתית, אתם צריכים לעשות את זה כאילו האורח ממש ניצב מולכם, ולדבר אליו ישירות. אתם חייבים לספק תוכן רגשי שיעורר לא רק את הרצון של האורח לצאת לחופשה, אלא גם שהאורח יבטח בכם מספיק כדי לבחור בכם על פני המתחרים.

 

בדקו איזה סוג תוכן ייתן את התמורה הטובה ביותר
בעולם אידיאלי, מלונאים צריכים להעסיק קופירייטרים מתאימים ומומחים לאסטרטגיות מדיה חברתית, אך בהעדר משאבים להעסיק סוכנויות צד שלישי או מומחים אין האוס, טוב לדעת שבשוק קיימים כלים מצוינים, אם כי יקרים, שמטרתם לסייע לכם לעשות זאת בעצמכם בהצלחה.
הכלי Headline Analyzer של CoSchedule הוא לטענתם "כלי מצוין שיסייע לכם לכתוב כותרות שמניעות לפעולה ולשיתופים וכן ליצירת נראות טובה בתוצאות החיפוש". הכלי, שביסודו של דבר הוא יומן שיווק תוכן עם כלי שיתוף פעולה מעולה ויכולת ניתוח מרשימה, מספק אפילו פיצ'ר שיעזור לכם לבחור את המילים שממירות את הכותרות הטובות ביותר. הכל משתלב היטב גם בוורדפרס ומאפשר לכם למעשה לתזמן פוסטים בכמה פרופילים במדיה חברתית בזמנים שבהם ניתן להפיק מהם את הביצועים הטובים ביותר. לאחר מכן, על סמך הניתוח, תוכלו לחדד את אסטרטגיית שיווק התוכן שלכם. בהקשר זה מעניין לדעת שלפלטפורמת Headline Analyzer מוצעת בארבע תוכניות שונות כשכל אחת ניתנת ל-14 ימי ניסיון בחינם.
כלי נוסף הוא BuzzSumo’s Facebook analysis tool, המסייע לכם לחקור את פייסבוק ולגלות את התוכן המוצלח ביותר המבוסס על נושא, כותרת ופורמט. באמצעות כלי זה אתם יכולים לראות מה דף ספציפי בפייסבוק מסוגל לעשות, כשהמערכת מציגה לכם את "התוכן המרתק ביותר ב-6 החודשים האחרונים או ב-24 השעות האחרונות", בהתאם לזמן המסגרת המועדף עליכם. שימו לב כי BuzzSumo משמש מותגים כמו Expedia ונשיונל ג'יאוגרפיק, דבר המעיד על ערכו הרב בתעשיית האירוח, אולם הוא זמין אך ורק עבור תוכניות רחבות היקף.

כדי להמחיש אילו סוגים של תוכן מספקים את התוצאות הטובות ביותר, הכנו עבורכם כמה דוגמאות שתוכלו לשאוב מהן השראה:

אורח מלון שרלרואה בבלגיה, רייק גורטר, שיתף בפייסבוק תמונה מצחיקה של המבצע המשעשע שהציע המלון לאורחיו – מי שלא רוצה לישון לבד בלילה במלון יכול להשכיר דג ב-3.5 יורו. התוכן המצחיק הפך לוויראלי במדיה החברתית והיווה דוגמה מושלמת של תוכן ממיר שנעשה באמצעות Klout וזכה לאלפי שיתופים ולייקים.

בקצה השני של הספקטרום נמצא מלון Centro של רשת, Rotana, שהעלה תחרות מקוונת במדיה החברתית שנועדה לשיתוף ולהמרה. אסטרטגיה קלאסית זו נשענת על סוג של תוכן שאהוב על המשתתפים המובילים משום שהוא יוצר באזז, לא רק באמצעות מדיה חברתית, אלא גם בפרסומים מסורתיים ספציפיים לתעשייה כמו מגזינים, אתרי חדשות ובלוגים. הפעילות עוררה את הקהילה לעסוק בנושא, להגיב, לשתף ולהשתתף, ובכך המלון זכה להחזר השקעה מושלם מהמדיה החברתית, מלבד הגידול בהזמנות ישירות.

מסעות פרסום המייצרים קשר רגשי עם אורחים הם גם דרך טובה ליצירת תוכן ממיר. דוגמה לכך מגיעה מ- #SuperBREAKMoments של Radisson Blu, אשר, על פי מארי לור בלייז, מנהלת השיווק הבכירה של רשת המלונות Carlson Rezidor, שואפת להראות "כי רגעי הנסיעות הטובים ביותר מתחילים במלון מעולה, אבל כולם מתחילים עם ארוחת בוקר מעולה", שכן "ארוחות הבוקר תמיד היו אטרקציה לאורחים".

השתמשו במצלמה לעתים קרובות ככל האפשר
מאז שפייסבוק השיקה את פלטפורמת Facebook Live, משווקים רבים השתמשו בה כדי להתמודד עם לקוחות בזמן אמת. הנתונים הסטטיסטיים מראים ששידורים חיים מהווים את האסטרטגיה המעניינת ביותר בפייסבוק, כאשר אנשים צופים בסרטוני הלייב פי 3 יותר מאשר הם צופים בסרטונים הרגילים. הסיבה לכך נעוצה ככל הנראה בכך שקטעי הוידאו החיים מאנישים את העסק, משדרים כנות רבה יותר ומאפשרים לצופים לשאול שאלות או להעיר הערות בזמן אמת. בתי מלון יכולים להשתמש בפלטפורמת Live Facebook כדי להציג סיורים בחדרים או אירועים מיוחדים, להראות את הסביבה הקרובה, לענות על שאלות אורחים, למסור הודעות מיוחדות, וכו'.

בדפים הרשמיים של פייסבוק תוכלו לקבל עצות ושיטות עבודה מומלצות עבור Facebook Live. ככלל, פייסבוק מתמקדת מאוד בווידאו, והיא גם סורקת סרטונים המותאמים לשימוש במובייל, מה שאומר שהם ימשיכו להתרכז בהוספת תכונות משופרות יותר למצלמה שיכולות לעזור לכם ליצור תוכן מרתק עבור העוקבים שלכם, האורחים הקיימים ואורחים עתידיים.

נתונים סטטיסטים על פייסבוק LIVE

 

עניין נוסף ומעניין הוא שמאז שהאלגוריתם של פייסבוק מציג קטעי וידאו לייב בחלק העליון של הניוזפיד, פוסטים אחרים בהכרח יניבו פחות תוצאות, אבל הם עדיין נחוצים כדי לשמור על העניין שמביעים בכם חברי הקהילה שלכם.

גם תמונות מדיה חברתית צריכות לעבור אופטימיזציה, המשתנה במהותה מרשת חברתית אחת לשנייה. כך למשל, עפ"י Social Media Today, תמונות שטובות בפייסבוק ויניבו תוצאות יפות, יכולות להפיק פחות ב-Pinterest. עם זאת, חשוב לדעת שרשתות מדיה חברתית ממשיכות כל העת לשפר את נראות התמונות והגדלים שלהן כדי לענות על צרכי המשתמשים, למנף שטחי פרסום וכיוצ"ב. בשל כך, אתם צריכים להיות מעודכנים בשינויים הללו ולרענן את תמונות הפרופיל והקאבר שלכם בכל פעם שיידרש. באתר Mainstreethost, תוכלו לברר על הגדלים והדרישות עבור תמונות לרשתות מדיה חברתית שונות נכון ל-2017.

פייסבוק חוזה מגמה של עולם ללא מסכים עד 2026. היערכות מראש יכולה להניב רווח רב בעקבות המגמה אליה הולכת הרשת החברתית המובילה בעולם. כך, יש כבר הרבה עניין וסקרנות סביב Facebook Spaces שהיא פלטפורמת צ'אט המסנג'ר של פייסבוק בגרסת מציאות וירטואלית שהושקה באפריל 2017. הפלטפורמה האינטראקטיבית מזמינה משתמשים לשתף נסיעות, טיפים, שידורי לייב, ועוד. הפלטפורמה עדיין נמצאת בגרסת ביתא, אבל היישומים המותאמים עבור מלונות ותעשיית האירוח ניכרים כבר לעין, וכוללים גלריות וידאו 360 ותמונות שיכולות להסיע את המשתמשים למקומות חדשים, כמו גם לחקור דברים שמעניינים אתכם מתוך דפים של העוקבים אחריכם. כמו כן, שימו לב ש"כ-2060 בתי מלון יאמצו מציאות רבודה, אינטליגנציה מלאכותית, אנימציות מתוחכמות, רובוטיקה, ממשקי מסך מגע, היפר קישוריות, ועוד.

אילו רשתות חברתיות מתאימות במיוחד למלונות?
בתור מלונאים המומחים באירוח, אתם צריכים לפגוש את האורחים שלכם איפה שהם נמצאים, ולכן התשובה הפשוטה לשאלה אילו רשתות חברתיות מתאימות במיוחד עבור בתי מלון היא, ובכן – כולן!. למרות שיצירת פעילות עקבית למלון שלכם בכל הרשתות דורשת מאמץ רב וזמן, חשוב להתמקד בלפחות חמש הרשתות המובילות, שם מומלץ לטייב ולמתג את הפרופיל שלכם באופן עקבי, ולעלות תוכן רלוונטי ועכשווי שיעניין את הלקוחות שלכם. פייסבוק, אינסטגרם וטוויטר הן הרשתות החשובות ביותר לצורך מעורבות גולשים ושיתופים. גוגל פלוס יעיל מאוד לצרכי SEO, ופינטרסט נהדרת בהשגת טראפיק ישיר באמצעות תמונות מרהיבות המקושרות לאתר המלון שלכם.

ישנם לא מעט מלונות שמצליחים להתמודד בהצלחה עם כל חמש הרשתות אלה, בעוד שאחרים טובים יותר בפייסבוק ובאינסטגרם.

לא משנה מה תבחרו, תמיד זכרו להפוך את התוכן שלכם לסיפור מלהיב ומרתק. התמקדו באנשים, באורחים הפוטנציאליים שלכם: מתי הם אוהבים לטייל, מה הם היו רוצים לראות, האם יש מנה מסוימת שהם רוצים לטעום, האם הם מתעניינים בחוויות, טיולים והרפתקאות מסוימות, האם יש להם חיות מחמד, האם הם מטיילים לבד. אתם יכולים לשאול שאלות רבות ככל שתרצו. הם יענו. הוסיפו את חוות הדעת והמשוב שלהם לדף החוויות שאתם מספקים להם בבואם למלון, ובהדרגה תתחילו להיווכח בהשפעת האופטימיזציה שביצעתם במדיה החברתית: אורחים מרוצים שהופכים לשגרירי מותג נלהבים, ומסייעים בהגדלת ההזמנות הישירות על ידי המלצה על המלון שלכם לחברים, בני משפחה או קולגות לעבודה.

פעילות ברשתות חברתיות המתאימות למלונות

 

אין תגובות למאמר

עדיין לא נכתבו תגובות.

כתוב תגובה

שדות חובה מסומנים בכוכבית (*)