
שיווק B2B דיגיטלי – מגמות וחדשנות
מאת: גילי רוזנבאום – תומרקין פורסם בתאריך: 26.06.16
משווקים בתעשיות B2B ברחבי העולם בוחנים כיום דרכים למינוף שיווק דיגיטלי, על מנת להגיע למקבלי החלטות באופן יעיל יותר. בחנו את המגמות והחדשנות בתעשיה, על מנת להבין לאן מועדות פניו של השיווק B2B.
תיאור מצגת למאמר בנושא: שיווק B2B דיגיטלי – מגמות וחדשנות
עמוד מספר 1 במצגת
גילי רוזנבאום – תומרקין, יוני 2016
בחלק העליון של העמוד קיים איור של דמות גיבור עם ארגז כלים בצבע צהוב ועם לוגו של "כרמלון" על החזה. ברקע של הדמות יש שלושה עננים לבנים על רקע סגול בהיר, איור בגוונים סגולים- אפורים ולבנים בדומה ללוגו "כרמלון".
בכל עמודי המצגת – בחלק התחתון מתחת לכותרת המצגת, המחברת ותאריך המצגת, מופיע מצד ימין למטה לוגו של "כרמלון" (Carmelon Digital Marketing), בצד השמאלי, מופיע לוגו של חברת Schieber Research
עמוד מספר 2 במצגת
הקדמה: שיווק דיגיטלי לסגמנט ה-B2B
• שיווק דיגיטלי מהווה עדיפות עליונה עבור משווקים בתחום ה-B2B כיום.
• אחד השינויים הגדולים ב-B2B נובע מהעובדה שרוב חוקרי ה-B2B כיום הם בני דור המילניום – והם רגילים להשתמש בפלטפורמות דיגיטליות לצרכי המחקר שלהם.
• לכן, משווקים צריכים להתאים את טקטיקות השיווק שלהם, כדי להגיע לקבוצה מקבלת החלטות זו.
• לפי סקר של Gartner בקרב מנהלי שיווק (2015), חברות B2B מנסות יותר ויותר להגיע באופן ישיר על מנת להבין את צרכיהם, העדפותיהם והתנהגותם באופן טוב יותר.
משמאל לכיתובים אלו מופיעה עוגת תרשים תחת הכותרת: אונליין לעומת מסורתי: מה בעדיפות הראשונה מבחינתך? (Regalix, 2016). התרשים נחלק לשני חלקים: בחלק הכחול מופיע הכיתוב: און-ליין 77%, בחלק הכתום מופיע הכיתוב: מסורתי ("אוף-ליין") 23%.
בתחתית העמוד משמאל, מופיע הכיתוב הבא:
Gartner, “Gartner Survey Reveals That Digital Marketing Is Now Mainstream”, Nov 2015; Regalix, "the State of B2B Marketing", 2016
עמוד מספר 3 במצגת
טקטיקות שיווק B2B דיגיטליות מובילות – על רקע סגול כהה
בחלק הימני של העמוד מופיעים הכיתובים הבאים:
• המחקר של Regalix מצא כי שיווק דיגיטלי היה השיטה האפקטיבית ביותר עבור 37% ממשווקי B2B, בעוד ש-11% בחרו בשיווק מסורתי ("אוף-ליין"), בשנת 2015.
• אתרי אינטרנט (86%) ודוא"ל (72%) הובילו מבחינת ערוצים דיגיטלים שמשווקים מצאו אפקטיביים להשגת מטרותיהם בשנת 2015, כשאחריהם SEO (54%) ו-Social (52%).
משמאל לכיתובים מופיעה טבלה, הנושאת את הכותרת: אילו מערוצי ההפצה הדיגיטליים/ אונליין הבאים הוכחו כאפקטיביים בהשגת המטרות השיווקיות שלך בשנת 2015?
הטבלה, על רקע חום, מכילה שורות של ערוצי הפצה שונים כשמכל אחד מהם נמתח מלבן רוחבי ובקצהו מופיע הנתון המספרי. להלן נתוני הטבלה:
|
|
Website |
86% |
|
72% |
Seo |
54% |
Social |
52% |
Blogs |
39% |
Online events (workshops, seminars, etc.) |
37% |
Paid search |
30% |
Social communities |
24% |
Online disply ads |
21% |
Mobile web |
14% |
Video advertising |
14% |
Mobile app |
13% |
Affiliate marketing |
10% |
Mobile messaging (text messaging) |
5% |
בתחתית העמוד מופיע הכיתוב הבא: Regalix, “State of B2B Marketing 2016”, Jan 2016
עמוד מספר 4 במצגת
שיווק B2B דיגיטלי – על רקע סגול כהה
• לפי eMarketer, משווקים מצפים כי שיווק באמצעות תוכן, וכן אוטומציה של השיווק, יהיו בעלי ההשפעה הגדולה ביותר על עסקים בשנת 2016.
מתחת לכיתוב זה מופיכ טבלה על רקע אפור בהיר, הכוללת שתי עמודות המסמנות את השנים 2015 ו-2016. ליד כל ערך, מופיע הנתון המספרי והשינוי באחוזים בחץ ירוק.
להלן נתוני הטבלה:
|
2015 |
2016 |
|
Content marketing |
63% |
55% |
14.5% עלייה |
Marketing automation |
50% |
41% |
22% עלייה |
Social media marketing |
45% |
30% |
50% עלייה |
בתחתית העמוד מופיע הכיתוב הבא : eMarketer, “B2B Marketing Automation—What's New in 2016”, Apr 2016
עמוד מספר 5 במצגת
השפעת שינויים דמוגרפיים על שיווק B2B – על רקע סגול כהה
• לפי דוח של Google/Millward Brown, 89% מהקניינים בסגמנט ה-B2B משתמשים באינטרנט לצורך מחקר.
• הדוח מצביע על כך שבשנת 2014, בני 18-43 היוו כמעט מחצית (48%) מכלל מבצעי המחקר ב-B2B, צמיחה של 70% משנת 2012 (27%).
מתחת לכיתובים אלו מופיע תרשים, תחת הכיתוב: דמוגרפיית חוקרי B2B. התרשים מציג את השנים 2012 ו-2014 כשכל אחת מהן מוצגת באמצעות ארבע עיגולים צבעוניים. כל עיגול מכיל טווח גיל ומעליו מצוין מספר האחוזים
להלן נתוני התרשים:
|
2014 |
2012 |
18-34 |
46% |
27% |
35-44 |
22% |
29% |
45-54 |
19% |
26% |
55 + |
13% |
18% |
בחלקו השמאלי של העמוד מופיע על רקע סגול בהיר הכיתוב הבא: Caterpillar ניצלה את יוטיוב להשיק 4 סרטונים במסגרת קמפיין "Built For It", במאמץ להפוך את מותג Cat לאנושי, נגיש ורלוונטי יותר, מתוך הבנה שקהל ה-B2B שלה כיום צעיר יותר ומוכוון דיגיטלית יותר. לחצו לצפיה.
מעל כיתוב זה מופיעה תמונה מתוך קמפיין "Built For It"
בתחתית העמוד מופיע הכיתוב הבא: Google/Millward Brown, "The Changing Face of B2B Marketing”, Mar 2015
עמוד מספר 6 במצגת
מסע הרכישה הדיגיטלי בסגמנט ה- B2B – על רקע סגול כהה
• מקבלי החלטות עסקיות בדרך כלל לא חושבים על ספק ספציפי כשהם מתחילים את המחקר שלהם. לפי Google/ Millward Brown, כ-71% מחוקרי ה-B2B באופן מקוון מתחילים בשאילתא גנרית, כך שהם מחפשים תחילה אחר מוצר, לא חברה מסויימת.
• קונים עסקיים (Business buyers) לא יוצרים קשר עם ספקים באופן ישיר עד ש-57% מתהליך הרכישה הושלם.
בחלקו השמאלי של העמוד מופיע על רקע סגול בהיר הכיתוב הבא: בממוצע, חוקרי B2B מבצעים 12 חיפושים לפני שהם עורכים אינטראקציה עם אתר של מותג מסוים (צמיחה מ-6 חיפושים בלבד בשנת 2012).
מעל כיתוב זה מופיע תרשים הממחיש את הכתוב לעיל.
בתחתית העמוד מופיע הכיתוב הבא: Google/Millward Brown, "The Changing Face of B2B Marketing”, March 2015
עמוד מספר 7 במצגת
מסע הרכישה הדיגיטלי בסגמנט ה- B2B – מובייל – על רקע סגול כהה
• 42% מהחוקרים משתמשים במכשיר מובייל בתהליך הרכישה B2B, עם 91% צמיחה בשימוש במהלך שנתיים האחרונות לכל אורך מסע הרכישה.
• שיעורי הרכישה במובייל צמחו ב-22% במהלך השנתיים האחרונות.
• גישה לתוכן באמצעות דסקטופ עודנה נפוצה, אך 8 מתוך 10 קוני B2B דיווחו כי הם גם משתמשים בסמארטפונים לאותה מטרה.
משמאל לכיתוב זה מופיע הכיתוב: 91% GROWTH IN B2B RESEARCHRS USING SMATPHONES THROUGHOUT THE PATH TO PURCHASE
בתחתית העמוד, משמאל, מופיע טבלה תחת הכותרת: Devices Used To Access Content By Us B2b Buyers, Jan 2016
להלן נתוני הטבלה:
|
|
Desktop
|
99% |
Smartphone |
82% |
Tablet |
56% |
|
|
בתחתית העמוד מופיע הכיתוב הבא: Google/Millward Brown, "The Changing Face of B2B Marketing”, March 2015
eMarketer, “B2B Marketing Automation—What's New in 2016”, Apr 2016
עמוד מספר 8 במצגת
מסע הרכישה הדיגיטלי בסגמנט ה- B2B – מובייל – על רקע סגול כהה
• בשנת 2016 בארה"ב, 79% ממשווקי ה-B2B טענו שיש להם אתר ידידותי למובייל, צמיחה בהשוואה ל-57% מהמשיבים עם אתר ידידותי למובייל בשנת 2014.
מתחת לכיתוב זה – על רקע סגול בהיר – מופיע הכיתוב הבא: חברת Atlas Copco השיקה את אפליקציית "Construction App" שמציגה מידע על מוצרי החברה ושירותיה.
לצד הכיתוב מופיעה תמונה של מתוך אפליקציית Construction App
בחלק השמאלי של העמוד מופיע גרף, תחת הכיתוב: US B2B MARKETERS WHOSE WEBSITE MOBILE-FRIENDLY, 2014-2016
0% of respondent
הגרף מכיל 3 עמודות אפורות המציינות את השנים 2014, 2015, 2016. מכעל כל עמודה מופיע הנתון המספרי באחוזים. להלן נתוני הגרף:
2014 |
2015 |
2016 |
57% |
64% |
79% |
בתחתית העמוד מופיע הכיתוב הבא: eMarketer, “B2B Marketing Automation—What's New in 2016”, Apr 2016; Schieber Research
עמוד מספר 9 במצגת
העצמה באמצעות אפליקציות מובייל– על רקע סגול בהיר
• עסקים רבים מציעים כיום אפליקציות מובייל כטקטיקה מובילה כדי להעניק ערך מוסף ללקוחות שלהם, ולמעשה משתמשים באפקליציה ככלי שיווקי.
• מתחת לכיתוב זה, על רקע סגול בהיר מופיע הכיתוב הבא: בינואר 2016 פייסבוק הכריזה על פיצ'ר " Instant Articles " חדש, המאפשר למפרסמים לבצע אופטימיזציה לתוכן שלהם, כך שקוראים יכולים לגשת אליו באופן מיידי באמצעות פייסבוק.
• באפריל פייסבוק הכריזה גם על קודים נסרקים לפרופיל משתמשים באפליקציית המסנג'ר שלה.
• משתמשים יכולים לסרוק קוד של משתמש או עסק אחרים באמצעות המצלמה על מנת להתחיל שיחה.
לצד הכיתוב מופיע צילום מסך מתוך פיצ'ר " Instant Articles "
מתחת לכיתובים אלו מופיע כיתוב נוסף: ב-2016, אפליקצית המסרים Whatsapp הכריזה כי תתחיל לבחון כלים שיאפשרו למשתמשים שלה לתקשר עם עסקים וארגונים שהם מעוניינים לשמוע מהם, כמו בנקים או חברות תעופה.
לצד הכיתוב מופיע לוגו של אפליקצית המסרים Whatsapp
עמוד מספר 10 במצגת
שיווק באמצעות תוכן בסגמנט ה- B2B – על רקע סגול בהיר
• מחקר של Content Marketing Institute (CMI) ו- MarketingProfs מספטמבר 2015, מצא ש-76% מהמשווקים ב-B2B בצפון אמריקה טענו שהם מצפים ליצור יותר תוכן במהלך 2016 מאשר שייצרו ב-2015, ויותר ממחצית טענו שהם מתכננים לבזבז יותר על שיווק באמצעות תוכן ב-12 החודשים הבאים.
• משווקי B2B הטובים בתחומם (Best in class) הקצו 46% מתקציבי השיווק שלהם לשיווק באמצעות תוכן בשנת 2015, לעומת 28% בממוצע.
מתחת לכיתובים אלו מופיע ריבוע על הכיתוב הבא: השינוי הצפוי ביצירת תוכן B2B (2015 לעומת 2016)
מתחת לכיתוב זה מופיע תרשים עגול המחולק לארבע חלקים, כשבכל חלק מופיע הנתון המספרי והערך. להלן נתוני התרשים:
More 76%-
19% – same amount
2% – unsure
2% less
בחלקו השמאלי של העמוד מופיע גרף תחת הכותרת: Organizational Goals For B2b Content Marketing
להלן נתוני הגרף:
LEAD GENERETON |
85% |
SALES |
84% |
LEAD NURTURING |
78% |
BRAND AWARENESS |
77% |
ENGAGEMENT |
76% |
CUSTOMER RETENTION/LOYALTY |
74% |
COSTOMER EVANGELISM /CREATING BRAND ADVOCATES |
61% |
UPSELL/CROSS-ELL |
58% |
מתחת לגרף, על רקע סגול בהיר, מופיע הכיתוב הבא: מטרות שיווק באמצעות תוכן: יצירת לידים (85%) ומכירות (84%) הן המטרות החשובות ביותר למשווקי B2B באמצעות תוכן ב-12 החודשים הבאים.
בתחתית העמוד מופיע הכיתוב: Content Marketing Institute/MarketingProfs, “2016 Benchmarks, Budgets, and Trends—North America”, 2015
eMarketer, “More B2B Marketers View Content Marketing as an Effective Tactic”, Jan 2016
עמוד מספר 11 במצגת
תוכן וידיאו– על רקע סגול כהה
• בהתאם לשינויים הדמוגרפיים, 70% מקנייני וחוקרי ה-B2B צופים בסרטוני וידיאו במהלך מסע הרכישה שלהם. מדובר בזינוק בשיעור של 52% תוך שנתיים.
• התוכן המוביל: הצגת מאפייני מוצרים וסרטוני הדרכה (How To).
• כשנשאלו מה עשו לאחר הצפיה, חוקרי B2B טענו כי דיברו על קולגות, חיפשו מידע נוסף, ביקרו באתר האינטרנט של המותג / החנות או שיתפו את סרטון הוידיאו.
מתחת לכיתוב זה מופיע כיתוב נוסף, על רקע סגול בהיר: Xerox פרסמה תוכן ממומן במגזין “The Week”, על ידי יצירת 60 סרטוני וידיאו קצרים במסגרת סדרה שנקראה "Business Made Simple", אשר הייתה בבעלות Xerox .
החברה הוסיפה קישור בכותרת עם יחידת תוכן מתחלף, והפיצה את הסדרה בערוצי הרשתות החברתיות שלה ושל מומחים. החברה צברה 70 אלף צפיות, עם 180% שיעור מעורבות מבקרים ל- Xerox (שהם פי 3 מהמעורבות הממוצעת) (מקור: Business2community[E1] ).
בחלקו השמאלי של העמוד מופיע הכיתוב: כמעט מחצית מהחוקרים שצופים בסרטוני וידיאו, צופים 30 דקות או יותר בסרטונים קשורים ל-B2B במהלך תהליך המחקר שלהם, וכמעט 1 מכל 5 צופה ביותר משעה של תוכן.
מעל כיתוב זה מופיע תרשים הממחיש את הכיתוב: להלן הנתונים
60+ minutes – 20%
30+ minutes – 48%
בתחתית העמוד מופיע הכיתוב הבא: Google/Millward Brown, "The Changing Face of B2B Marketing”, Mar 2015
עמוד מספר 12 במצגת
וידיאו
Live– על רקע סגול כהה
וידיאו חי (live, המתרחש בזמן אמת) יכול להפוך לכלי משמעותי בהנעת מכירות B2B, כיוון שהוא מאפשר לחברות להציג מוצרים/ שירותים (במובן שיווקי), וכן מציע תמיכה שוטפת (במובן העסקי) באופן יעיל.
· מתחת לכיתוב זה מופיע כיתוב נוסף, על רקע סגול בהיר: אלגוריתם עדכוני החדשות של פייסבוק מתעדף וידיאו חי בזמן השידור, כך שיופיע במקום גבוה יותר בפיד של משתמשים.
· פייסבוק שולחת גם נוטיפיקציות כשסרטוני וידיאו משודרים בשידור ישיר ומתריעה בפני משתמשים כשפספסו וידיאו חי.
משמאל לכיתוב זה מופיע צילום מסך מתוך פייסבוק
עמוד מספר 13 במצגת
תוכן מותאם אישית – על רקע סגול כהה
• חוויות מותאמות אישית הפכו כיום לדרישה של עסקים, לא רק של צרכנים פרטיים.
• לפי מחקר של Forrester, לקוחות יתגמלו חברות שיכולות לצפות מראש את הצרכים והרצונות הפרטיים שלהם, ומצפים מהמשווקים לדעת את הצרכים הייחודיים של העסק; ולפי Accenture, 54% מקנייני ה-B2B טענו כי מעוניינים שספקים יציעו המלצות מותאמות אישית במסגרת במהלך האינטראקציה איתם.
• עם זאת לטענת Accenture, מרבית חברות ה-B2B אינן ערוכות לספק חוויה רב ערוצית חלקה, בטענה כי ישנו "קושי בשיתוף נתוני לקוחות בין ערוצים או מקומות" כמחסום ראשי.
משמאל לכיתובים אלו, על רקע סגול בהיר, מופיעים הכיתובים הבאים:
חברת CSC (Computer Sciences Corporation), למשל, השתמשה ב-reverse-IP lookup, תוך התמקדות על 245 חברות, עם תוכן מותאם ומודעות על פני מספר ערוצים בזמנים אופטימלים, חוותה צמיחה דרמטית ב- account engagement מ-108 חברות.
Reverse IP הוא תהליך שמזהה המבקר באמצעות החברה ולאחר מכן מספק דמוגרפית נתונים כולל תעשיה, מחזור החברה, גודלה ומיקומה ומאפשר למשווקים לספק תוכן מותאם למבקרים.
PropertyCasualty 360[E2] , חברת שירותים פיננסים, פילחה את הפעילות שלה בטוויטר על ידי ניהול מספר חשבונות טוויטר, שכל אחד מהם מתמקד בתעשיה שונה, כאשר לכל חשבון יש "פנים".
בתחתית העמוד מופיע הכיתוב הבא: Forrester, “The 2016 Top 10 Critical Success Factors To Determine Who Wins And Who Fails In The Age Of The Customer”, Oct. 2015
Accenture and SAP Hybris, “Mastering Omni-Channel B2B Customer Engagement, 2015
עמוד מספר 14 במצגת
פלטפורמות מדיה חברתית – על רקע סגול כהה
• לפי Social Media Examiner, פייסבוק שולטת במרחב ה-B2C (הבחירה המובילה עבור 65% מהמשווקים). עם זאת, עבור משווקי B2B לינדקאין נתפשת כחשובה יותר מפייסבוק וטוויטר.
• גלובלית, 41% ממשווקי ה-B2B בחרו בלינדקאין כפלטפורמת המדיה החברתית החשובה ביותר עבור העסקים שלהם (לעומת 9% בלבד ממשווקי ה-B2C), כשאחריה פייסבוק וטוויטר.
מתחת לכיתובים אלו מופיע גרף תחת הכותרת: what is the single, most important social platform for your business?
חלקו האופקי של הגרף מציין את הפלטפורמות השונות כשמכל אחד מהן עולות שתי עמודות. עמודה תכלת מסמלת B2C ועמודה כחולה מסמלת B2B. החלק האנכי של הגרף מציג את האחוזים של share of respondents. להלן נתוני הגרף:
|
B2C |
B2B |
|
65% |
30% |
|
10% |
19% |
|
9% |
41% |
Google + |
4% |
2% |
|
4% |
3% |
Youtube |
4% |
4% |
|
3% |
0% |
Forums |
1% |
1% |
Social reveiw sites |
1% |
0% |
בחלקו השמאלי של העמוד מופיע הכיתוב הבא, על רקע סגול בהיר:
פייסבוק מציעה תוכנית Retargeting אשר מאפשרת לחברות להציג מודעות לשוק היעד שלהן לאחר שהביעו עניין בחברה ובמוצרים או השירותים שהיא מציעה.
מתחת לכיתוב זה מופיע צילום מסך מתוך תוכנית Retargeting של פייסבוק
בתחתית העמוד מופיע הכיתוב הבא: Social Media Examiner, “2015 Social Media Marketing Industry Report”, May 2015
עמוד מספר 15 במצגת
פלטפורמות מדיה חברתית | לינקדאין – על רקע סגול כהה
• לפי Social Media Examiner, ישנה סבירות גבוהה יותר שמשווקי B2B יגבירו את השימוש שלהם בלינקדאין, מאשר משווקי B2C (80% של B2B לעומת 56% של B2C).
• לאחרונה, מיקרוסופט רכשה את לינקדאין עבור סכום של 26.2$ מיליארד.
• בחלק השמאלי של העמוד מופיע הכיתוב הבא, על רקע סגול בהיר:
DocuSign השתמשה בכלי ה- InMail של לינקדאין כדי להתמקד בסמנכ"לים ומנהלים מכירות או תפעול שדה בחברות אמריקאיות עם יותר מ-500 עובדים.
• כל InMail הכיל קריאה לפעולה לבקר בדף נחיתה ייעודי עם וידיאו ומסמכים שונים (כמו קייס-סטאדי).
• החברה הגדילה את קהילת ה- Sales Guru שלה ב-300 משתתפים ויצרה3 pipeline opportunities.
מימין לכיתוב זה מופיעה תמונה מתוך לינקדאין
בחלק התחתון של העמוד מופיע הכיתוב הבא, על רקע סגול בהיר:
• Maersk Line (חברת אוניות מכולה ואספקה גלובלית) משתמשת בלינקדאין כדי לתפעל את קבוצות "The Shipping Circle" ו- "The Reefer Circle", אשר כוללות מומחים עולמיים בתחום הספנות ומאפשרות לחברה לצבור ידע ותובנות בנושא.
מימין לכיתוב זה מופיעה תמונה מתוך The Shipping Circle
בתחתית העמוד מופיע הכיתוב הבא:Social Media Examiner, “2015 Social Media Marketing Industry Report”, May 2015
Marketing Sherpa, B2B Social Media Marketing: DocuSign's targeted LinkedIn InMail strategy creates 3 large pipeline opportunities
עמוד מספר 16 במצגת
•
פלטפורמות מדיה חברתית | SlideShare – על רקע סגול כהה
SlideShare, בבעלות לינקדאין, הוא אחד מ-100 האתרים עם תדירות הביקורים הגבוהה ביותר בעולם, עם למעלה מ-70 מיליון מתמשים מקצועיים בחודש.
• לפי CMO, SlideShare צובר 500% יותר תנועה מבעלי עסקים מאשר פייסבוק, טוויטר, יוטיוב ולינקדאין.
• לפי Social Media Examiner, 43% ממשווקי B2B צפויים להגביר את פעילות ה- SlideShare שלהם (בהשוואה ל-26% ממשווקי B2C).
מתחת לכיתוב זה, מופיע הכיתוב הבא, על רקע סגול בהיר:
• מנהל Global Director, אסטרטגית מדיה חברתית ומחקר לשעבר ב- Frost & Sullivan, טען כי החברה שלו צברה אלפי הפניות מתאימות בשנה והחזר השקעה של X50 באמצעות שימוש ב-SlideShare.
• ב-2015, SlideShare השיקה כלי יצירת לידים חדש, המאפשר למשווקים לזהות צרכנים עיקריים של התוכן שלהם ולהתחבר לקהל שלהם.
מימין לכיתוב זה מופיע צילום מתוך SlideShare
בתחתית העמוד מופיע הכיתוב הבא:LinkedIn SlideShare, “Introduction to SlideShare for Businesses”, Apr 2015
CMO, “15 Mind-Blowing Stats About SlideShare”, Mar 2014
עמוד מספר 17 במצגת
פלטפורמות מדיה חברתית | טוויטר – על רקע סגול כהה
• Ferguson (חברת הפצה סיטונאית) השתמשה בטוויטר על מנת לשתף מידע על חדרי התצוגה שלה עם אנשי מקצוע בתעשיה ובעלי בתים. החברה ענתה על שאלות של לקוחות, שיתפה מגמות מוצרים והשתתפה בצ'אטים של טוויטר על מנת להתחבר ללקוחות פוטנציאלים ומשפיענים בתעשיה.
• כמו כן, החברה השיקה 2 קמפיינים נפרדים: האחד עבור מעצבי פנים והשני עבור קבלנים, תוך התמקדות בעוקבים של 30-40 מפרסמים מסחריים (trade publications) , כמו גם משתמשים שדומים לעוקבים אלו.
• כתוצאה, החברה הגדילה את מספר העוקבים החדשים שלה ב-3000%.
מימין לכיתוב זה מופיע צילום מסך מתוך הטוויטר של Ferguson
• Greenhouse (פלטפורמת גיוס) השתמשה ב- Twitter Ads על מנת להתמקד במגייסים לחברות גדולות בארה"ב וקנדה שירשמו לניוזלטר השבועי שלה.
• החברה צברה שיעור המרה של 62% והגדילה ב-15% את מספר המנויים שלה בחודש אחד.
משמאל לכיתוב זה מופיע צילום מסך מתוך הטוויטר של Greenhouse
עמוד מספר 18 במצגת
שיווק B2B באמצעות קהילות – על רקע סגול כהה
• עסקים משתמשים בפלטפורמות קבוצות/ קהילות על מנת ליצור מעורבות עם הלקוחות שלהם ולבנות נאמנות.
מתחת לכיתוב זה מופיע על רקע סגול בהיר הכיתוב הבא:
American Express OPEN מנהלת קבוצות במגוון פלטפורמות מדיה חברתית, אשר מציעות סיוע לעסקים ותחושת "קהילה" ותמיכה.
מתחת לכיתוב זה מופיע צילום מסך של American Express OPEN
עמוד מספר 19 במצגת
מציאות רבודה ומציאות מדומה – על רקע סגול כהה
- טכנולוגית מציאות מדומה ומציאות רבודה יכולה לשמש ככלי למשווקי B2B להצגת מוצרים ושירותים באירועים ותערוכות, להצעת כנסים ופגישות ב-360 מעלות, או ככלי ליצירת מעורבות עם לקוחות פוטנציאלים.
מתחת לכיתוב זה מופיע כיתוב נוסף על רקע סגול בהיר:
באפריל 2016, ממשלת ניו זילנד שיתפה פעולה עם חברת סמסונג והחלה להשתמש בטכנולוגית מציאות מדומה בתערוכות על מנת להעניק לקנייני מזון מבט מעמיק על התוצרת שלה.
האמצעים החזותיים של חווית המציאות המדומה הציגו למשתמשים את הנופים החלקאיים של ניו זילנד ואת המקומות בהם התוצרת גדלה ומיוצרת.
משמאל לכיתוב זה מופיעות שתי תמונות של האמצעים חזותיים
בתחתית העמוד מופיע הכיתוב הבא: The Drum, Samsung and the New Zealand government test virtual reality as a B2B marketing tool, Apr 2016
עמוד מספר 20 במצגת
ביקורות, הפניות וקידום – על רקע סגול כהה
• תוכניות ביקורות והפניות מספקות דרך להפוך לקוחות לתומכים (advocates) אשר מוכנים להפנות אנשים אחרים וליצור לקוחות חדשים.
• תוכניות הפניה עוברות לאון ליין, עם מיקרו-אתרים ייעודיים ואפשרויות שיתוף.
מימין לכיתוב זה מופיע כיתוב נוסף על רקע סגול בהיר: פלטפורמות כמו Influitive ו- Customer Advocacy מציעות פורטלים מותאמים אישית, שם חברות יכולות להזמין את הלקוחות המובילים שלהם להיות מעורבים (engage) ולספק משוב בתמורה לתגמולים שונים.
בתחתית העמוד מופיע הכיתוב הבא, על רקע סגול בהיר:
Google Apps for work מציעה תוכנית הפניה למשתמשים על מנת שימליצו עליה לאנשים שהם מכירים בתמורה ל-15$ עבור כל משתמש מטעמם שנרשם (עד 1,500$ לדומיין), עם קודים נוספים לקופנים עבור הפניות נוספות.
מעל הכיתוב מופיעות תמונות של Google Apps for work
בחלק השמאלי התחתון מופיע הכיתוב הבא על רקע סגול בהיר:
בשנת 2016, SAP השיקה את תוכנית ההפניה SAP Anywhere לעסקים קטנים ובינוניים, עם "דמי תיווך" של 750 ליש"ט עבור כל הפניה שהומרה לעסקה בתשלום.
SAP מציעה למשתתפים גישה לחומרי שיווק ממותגים מטעמה ודשבורד (dashboard) מותאם אישית לניטור ההפניות שלהם ומעקב תשלומים מ-SAP.
עמוד מספר 21 במצגת
משחוק – על רקע סגול כהה
משחוק – gamification הוא טקטיקה המאפשרת למשתמשים מובילים להרוויח וליהנות מנאמנותם, תוך הצגת תג המשקף את הסטטוס שלהם.
מתחת לכיתוב זה מופיע הכיתוב הבא, על רקע סגול בהיר:
• Alibaba מציעה שירותGold Supplier , חברות פרימיום לספקים מאושרים בפלטפורמה.
• לחברים ניתנת אפשרות לקדם את מוצריהם, למקסם את חשיפת המוצרים ולהגביר את החזר ההשקעה שלהם.
• חברי Gold Supplier מורשים להציג את סמל ספק הזהב אשר מייצג את מעמדם ואת העובדה שהעסק שלהם אושר על ידי סוכנות צד שלישי כעסק רשום כחוק.
משמאל לכיתוב זה מופיע צילום מסך מתוך Gold Supplier
עמוד מספר 22 במצגת
לסיכום… – על רקע סגול כהה
באופן כללי, משווקי B2B צריכים לנצל את אותן השיטות שמשתמשים בהן משווקי B2C. עם זאת, ספציפית עבור B2B, ישנו ערך מוסף בתוכן ואפליקציות מובייל, מאחר שנראה שהם מניעים נאמנות ומעצימים לקוחות.
משווקי B2B צריכים להשתמש במדדים (metrics) על מנת לבחור את השיטה הטובה ביותר: איכות וכמות הלידים, מכירות, שיעור המרה גבוה יותר, תרומה למותג, שיעור החידוש ע"י הלקוחות וכיו"ב.
עמוד מספר 23 במצגת
תודה רבה – על רקע סגול
בחלק העליון של העמוד קיים איור (בדומה לעמוד הראשון) של דמות גיבור עם ארגז כלים בצבע צהוב ועם לוגו על החזה. ברקע של הדמות יש שלושה עננים לבנים על רקע סגול בהיר, איור בגוונים סגולים- אפורים ולבנים בדומה ללוגו "כרמלון". בצד השמאלי, מופיע לוגו של חברת Schieber Research
- העיקרון הראשון שיש לזכור בנוגע לשיווק B2B, הוא שלמעשה אין הבדל משמעותי בין שיווק לעסק, לבין שיווק לצרכנים. מכאן, שעל משווקי B2B לעשות שימוש בכל הטקטיקות הרלוונטיות והאפקטיביות בשיווק בכלל, בין אם דיגיטליות ובין אם לאו.
- ובכל זאת, אם נרצה להצביע על מגמות ספציפיות בשיווק B2B, הבולטות בהשוואה לשיווק B2C, הרי שהבולטת שבהן היא שיווק באמצעות תוכן: על עסקים להשקיע יותר בהפקת תוכן מסייע ורלוונטי, עם שימת דגש על פרסונליזציה, תוך שימוש בדאטה, על מנת להציע הצעות מותאמות ללקוח. במקביל, על עסקים לזהות את הסגמנטים השונים אליהם ברצונם לפנות.
- כיום, דור המילניום מהווה את הדמוגרפיה הבולטת ביותר בקרב קנייני ה-B2B, והשימוש בוידאו אונליין מהווה טקטיקה פופולארית בפניה לדמוגרפיה זו. כתוצאה מכך, אנו רואים צמיחה בשימוש בוידאו אונליין כטקטיקה שיווקית בקרב עסקי B2B. מצד שני, וידאו בשידור חי (Live video) מהווה תחום צמיחה שהפוטנציאל בו טרם מומש, ולדעתנו, וידאו בשידור חי יכול לסייע לחברות להציג שירותים ומוצרים (ברמה השיווקית), כמו גם להציע תמיכה (ברמה העסקית) באופן אפקטיבי למדי.
- בניגוד לשיווק B2C, נראה כי שימוש ברשתות חברתיות ובשיווק במובייל נמצא עדיין בחיתוליו, ואנו צופים כי המגמה תצבור תאוצה, שכן קנייני ה-B2B כבר משתמשים במכשירים הניידים כדי לקבל הצעות ומידע באופן מיידי, וכבר רגילים להשתמש בפלטפורמות מדיה חברתית על מנת לאתר ספקים וחוות דעת.
- ואולם, נראה שהמגמה העיקרית, המייחדת את השיווק B2B מהשיווק B2C, הנה עלייתן של "האפליקציות המעצימות". כתוצאה מצמיחת כלכלת השיתוף, ומחדירת המובייל, נוצרה תעשיה חדשה של B2B, במסגרתה עסקים (כגון Uber או Airbnb) פונים דוקא לצרכנים (c), והופכים אותם לעסקים (b) באמצעות אפליקציות המאפשרות לאותם צרכנים להציע מוצרים ושירותים ולנהל אותם. גם מעבר לכלכלת השיתוף, אפליקציות מספקות לעסקים דרך לסייע להעצים את לקוחותיהם, ובכך לייצר נאמנות ומערכת יחסים ארוכת-טווח.
- כך לדוגמא, ב-2014, Airbnb השיקה הצעה לעסקים, המאפשרת להזמין לינה ולנהל בקלות את ההוצאות של הנוסע העסקי. במקרה זה, הביטוי "המדיום הוא המסר" הופך להיות רלוונטי מתמיד, שכן האפליקציה הופכת לטקטיקה העיקרית לפניה לעסקים, ומציעה ניהול קל יותר של הנסיעה העסקית.
- לדעתנו, נקודת ההתחלה של בחירת היוזמה השיווקית הנכונה עבור העסק, הנה קביעת היעדים של היוזמה. יעדים יכולים לכלול דירוג SEO, איכות וכמות לידים, ומספר מבקרים באתר; ויכולים לכלול שיעור המרה, שיעור שימור נאמנות וחידוש הקשר, תרומה לערך המותג, וכיו"ב.
לסיכום, אנו מאמינים כי משווקי B2B צריכים לקחת בחשבון השקעה גדולה יותר בשיווק באמצעות תוכן (תוך מיקוד ברלוונטיות, פרסונליזציה ושימוש בטקטיקות כמו טרגוט-מחדש), שיווק במובייל (לתמיכה בהחלטות מיידיות), תוכן וידאו (כולל וידאו "חי") ומדיה חברתית (לרבות חוות דעת וערוצים אישיים ומבוססי סגמנטציה).
כל זאת – בכפוף למטרות והיעדים (ה-KPIs) שהמשווקים הציבו מראש.
מאמרים מקצועיים
- SEO eBook 2019
- המגמות המובילות בשיווק דיגיטלי למלונות בשנת 2020
- איך שימוש בצ'אטבוטים ישפר את אסטרטגיית השיווק שלכם?
- איך למצוא את האיזון המושלם בין SEO ל- ORM?
- מגמות העיצוב החדשות של UX ו- UI
- מציאות רבודה במלונות: עתיד ה-AR כבר כאן
- שירותים פיננסיים דיגיטליים – המגמות החמות של 2019
- אירועי ה-SEO והשיווק הדיגיטלי החשובים ב-2019
- 5 אפליקציות מובילות המשפרות את חוויית האירוח במלון
- סירי, Alexa, אמזון הד וגוגל Home: כיצד החיפוש הקולי מגדיר מחדש את ה-SEO?
- מדוע SEO טכני חשוב כל כך להצלחת אתר?
- פרקטיקות ה- SEO הטובות ביותר לאתרי מלונות
סיפורי הצלחה
מגדל
גידול שנתי של 19% בתנועה האורגנית לאתר בשנת 2012 והוזלת עלויות למכירות ולידים בפרסום בגוגל.
מגדל - סיפור הצלחה >בנק ירושלים
גידול של 18% בתנועה האורגנית לאתר וגידול בעשרות אחוזים בכמות הלידים והפעולות של האתר החדש
בנק ירושלים - סיפור הצלחה >
אין תגובות למאמר
כתוב תגובה