שיווק דיגיטלי בתעשיית הרכב – טרנדים וחידושים 2018

מחקר זה יבחן את המגמות הדיגיטליות של היום, יזהה מה הצרכנים רוצים, מה הוא מסע הרכישה שלהם, מה הם הערוצים הדיגיטליים העיקריים לצרכי מחקר, מידע ונתונים אחרים שיכולים לעזור למוכרים לזהות במהירות את הקהל שלהם ולהתחרות בשוק הרכב עם הכלים המדוייקים והאסטרטגיות הנכונות.


 

מאז 2015, כאשר think with Google זיהו את 5 שלבי רכישת רכב שכל מותג חייב שיהיה לו, לא השתנה הרבה בתהליך הרכישה הדיגיטלי. אבל, מלבד מסע הרכישה, ב- 2017 think with Google גם מדגישה סוגיות נוספות:

  • 95% מרוכשי הרכב משתמשים בדיגיטל כמקור מידע
  • תקציב השיווק הדיגיטלי של סוחרי מכוניות נע בין 45% ל-75% מתקציב השיווק הכולל
  • יותר מ-40% מהקונים שצפו בסרטון וידאו על רכבים ערכו ביקור פיזי אצל הסוחר בעקבות הצפייה

מחקר שנערך ע"י Cox Automotive ב-2018 בנושא המסע של רוכשי הרכבים, מצא כי רוכשי מכוניות מקדישים 61% מהזמן הכולל במחקר ובקניות אונליין. אבל בניגוד לגוגל, הקובעת כי החיפוש הוא המשפיע העיקרי על מסע הרכישה, Cox Automotive מצביע על אתרי צד שלישי (כמו Kelley Blue Book, Edmunds, Cars.com) כמקור המקוון העיקרי ביותר עבור הקונים:

מקורות המשמשים לרכישת רכב

 

נתונים נוספים שעלו במחקר צרכנים שערכה Bain Global Automotive ב-2017 מראים כי כמעט 70% ממכירות הרכב השנתיות (כ-19 מיליון יחידות, שיניבו 40 מיליארד דולר) יושפעו באופן דיגיטלי עד 2020

 

Mobile-first הוא הטרנד המרכזי
מחקר ה"מובייל פירסט" בקרב צרכני הרכב שערכה פייסבוק גילה כי 58% מהנשאלים ציפו להשתמש בסמארטפונים שלהם בכל מחקר הרכב שלהם. בנוסף, עפ"י המחקר של Bain & Company,המובייל ימשיך לשלוט בכלי המחקר העיקריים המשמשים את הצרכנים!

בשנת 2017, think with Google גילתה כי:

  • 60% מכלל חיפושי הרכב מגיעים ממכשירים ניידים
  • החיפושים המקומיים במובייל גדלים במהירות הגדולה ב-50% ביחס לחיפושים הכלליים במובייל

אפילו המחקר J.D. Power 2017 U.S. New Autoshopper Study, מאשר ש-56% מרוכשי הרכבים באינטרנט מנהלים מחקר על המוצר באמצעות מכשיר נייד, וכ-53% מקוני הרכב באינטרנט הרכב כבר יודעים בדיוק איזה רכב ומודל הם רוצים לרכוש לפני תהליך הרכישה עצמו.
דבר אחרון, אך לא פחות חשוב, מחקר מ-2017 שנערך על ידי גוגל ו-Kantar מגלה כי 65% מקוני רכב חדש משתמשים במובייל שלהם לצורכי מחקר.

3 הדרכים העיקריות המשפיעות על נתיב רכישת הרכב

במרץ 2016 הציגה גוגל את מודעות הרכב שלה כדי לשפר את חוויית קניית הרכב במובייל, הן לקונים והן למוכרים.
זמן קצר לאחר שעלה מודל הפרסום הזה, דיווחו המותגים על עלייה ממוצעת של 30% בשיעור המעורבות של הצרכנים, בהשוואה למודעות טקסט רגילות.


אפליקציות לרכישת רכב כבר כאן

בהתבסס על התנהגויות הצרכנים וההעדפה הברורה לדיגיטל ומובייל, מפתחים כבר מציגים כלים לקניית רכב במובייל בלבד, כדי לפשט את תהליך הרכישה וגם כדי להפוך את הרכבים לאטרקטיביים עבור קונים נוספים.

  • Fair הוא שירות לקניית רכב באמצעות המובייל, שהושק כדי להציע לצרכנים את האפשרות לקנות ולשלם עבור רכב מאפליקציה לנייד
  • AutoGravity היא אפליקציה המאפשרת למשתמשים למצוא רכב ולבקש מימון בשיעור ריבית נמוך כמו 0.99% בתוך דקות
  • Blinker משתמשת בטכנולוגיה המחזירה את השליטה לאנשים ולא לסוחרי המכוניות, דבר המתבטא בשליטה על כל שלב בתהליך קנייה או מכירה של רכב: מפרסום הרכב למכירה ועד בקשה לקבלת הלוואה


חשיבותה של המדיה החברתית

בשנת 2017, פייסבוק ערכה שיתוף פעולה עם אתרי זיכיון כדי להפוך את רכישת הרכב לקלה יותר בפייסבוק Marketplace, והיא מאפשרת כעת רשימות של סוכנויות רכבים, מכירות פרטיות ועוד.

טוויטר מציינת כי לכמעט מחצית מקוני הרכב בארה"ב יש חשבון בטוויטר, וכי אחד מכל ארבעה רוכשי רכב חדשים בארה"ב השתמשו בטוויטר ככלי שסייע להם בהחלטה על איזה רכב לרכוש. רשתות חברתיות אחרות כמו אינסטגרם וסנפצ'אט יכולות גם הן לסייע בהגברת מכירות הרכבים.
בזכות ה-Marketplace שלה – פייסבוק היא כיום פלטפורמת המדיה החברתית המוצלחת ביותר למכירת ורכישת רכבים. בדיוק כמו גוגל, שהציגה את מודעות הרכבים שלה בשנת 2016, לפייסבוק יש מוצר ייעודי דומה הנקרא Facebook Dynamic ads.


טכנולוגיות AR/VR משנות את מסע רכישת הרכבים

בשנת 2016, Vroom יצרה טכנולוגיה המציגה אולמות תצוגה של רכבים באמצעות מציאות וירטואלית, המאפשרת למשתמשים לראות דגמי מכוניות בנוחות מסלון הבית שלהם. באמצעות אוזניות HTC Vive, המשתמשים היו מסוגלים לבחון את הרכב בסיור וירטואלי ב-360 מעלות, לקבל גישה למידע על הרכב, ולשמוע את הצליל האמיתי של התנעת מנוע ספציפי, ללא צורך לבלות את היום בסוכנות.
AR ו-VR הן טכנולוגיות שמתאימות מאוד עבור הצרכנים המודרניים של העידן העכשווי, אבל גם עבור צרכנים עתידיים המכונים דור ה-Z. סקר שלJ. Walter Thompson משנת 2016 גילה כי 80% מהקונים מדור ה-Z אמרו שהם להוטים לבקר בחנויות המציעות טכנולוגיית VR.


המכונית המחוברת

המכונית המחוברת (connected car) אינה עוד פריט מותרות. במשך השנים האחרונות, ובשל ביקוש צרכני גדל והולך, יצרנים החלו לכלול תכונות קישוריות אפילו במכוניות זולות יותר. כמובן, יש עדיין חסמים רבים, טכנולוגיים וכלכליים, אבל המכונית המחוברת היא כאן כדי להישאר ולהתפתח בעתיד הקרוב. יצרני הרכב מצפים שכבר בשנת 2020 יוכלו להציג תכונות עתידניות כמו AI, שיהוו עוזרים מוטוריים וירטואליים.


תקשורת רב-ערוצית מסונכרנת בכל זמן

בשנת 2013,Frost & Sullivan ניבאו כי 4% מכלל המכוניות החדשות שיימכרו בעתיד, כ-4.5 מיליון מכוניות, יכולות להימכר באופן מקוון לחלוטין עד 2020, בהתבסס על 5,000 מכוניות שנמכרו באינטרנט בשנת 2011. בעוד השוק הפיזי, הלא מקוון, נשאר מרכיב מרכזי עבור רוכשי רכב, הטכנולוגיה שתיושם בקרוב תאפשר רכישות ישירות יותר. בינתיים, הצרכנים עדיין יכולים לקרוא ביקורות באינטרנט, לבקר באולמות תצוגה וירטואליים, לדון עם חברים על הרכב ברשתות המדיה החברתית, להשוות מחירים ומפרט טכני, ועוד, וכל זאת באמצעות האינטרנט – מהמחשב הנייח או במובייל.
קמעונאים וסוחרים יכולים גם למנף את כל הכלים הללו כדי לספק לצרכן חוויה טובה יותר בחנות מקוונת. ובידיעה שהבסיס לחווית רכישת רב ערוצית עבור רוכשי רכבים כבר נמצאת וקיימת, כדי לגרום לזה לעבוד באמת, נשארה רק משימה אחת "קטנה" – שהמוכרים יסגלו לעצמם את הטכנולוגיות החדשות…

אין תגובות למאמר

עדיין לא נכתבו תגובות.

כתוב תגובה

שדות חובה מסומנים בכוכבית (*)