מציאות רבודה במלונות: עתיד ה-AR כבר כאן

AR – מציאות רבודה (Augmented Reality) התפתחה מאוד בשנה האחרונה, ולאט לאט מוצאת את דרכה אל לב תעשיית האירוח ברחבי העולם. במקביל, בתי המלון מחפשים כיום דרכים חדשניות לשלב מציאות רבודה במגוון השירותים שהם מציעים ללקוחות, ונעזרים בטכנולוגיה החדשנית הזו על מנת לשפר את חוויית האירוח שלהם.

ככל שה-AR מתפתחת – כך חדרי המלון יוכלו בקרוב להציע חוויית אירוח סוחפת ומרגשת לחלוטין. לדוגמה, ה-"mirrorworld" של AR צפוי לשנות את הסביבה הפיזית לחלוטין, ולהיראות כמו מימד חלופי מהפנט. כך, בעת שאתם שוכבים על המיטה בחדר המלון שלכם, הקירות יכולים להציג נופי יער קסומים, והרצפה יכולה להיראות כמו מרבד דשא ירוק ויפהפה. למרות שה-mirrorworld עדיין לא כאן, ישנם כבר כמה מוצרים לבישים אחרים wearables)) שמסוגלים להציג את הרעיון הויזואלי שלו.

"בקרוב, כל מקום וכל דבר בעולם האמיתי – כל רחוב, עמוד תאורה, בניין וחדר – יקבלו את התאום הדיגיטלי המלא שלהם באמצעות ה-mirrorworld", כך מדווח קווין קלי מ-WIRED. "לעת עתה, רק טלאים זעירים של עולם הראי נראים דרך אוזניות AR"
בעזרת טכנולוגיה כזו, חדרי המלון יכולים להיות מעוגנים בשני עולמות – אמיתיים, מצד אחד, ורבודים מהצד האחר.

בניגוד למציאות הווירטואלית, המחליפה את סביבת העולם האמיתי, המציאות הרבודה שומרת אתכם מעוגנים בתוך מעטפת של מראות באמצעות תמונות, וידאו ורכיבים אחרים, כאשר מסתכלים דרך מכשיר דיגיטלי כמו טלפון חכם או משקפי AR.

עד שהטכנולוגיה תוכל "לשקף" את העולם באמצעות AR – המציאות הרבודה יכולה כבר כיום לשפר את תהליך ההרשמה, ההזמנה וחוויית האירוח – מתחילתו ועד סופו. AR מהווה כלי עזר יעיל עבור מדריכי טיולים, מערכות מפתח חדר חכמות, צ'ק-אין עצמי ויישומים אחרים נוספים. בתי מלון ואתרי נופש רבים כבר מתאימים אישית את חוויות ה-AR שלהם בציוד לטיולים, במפות, ואפילו בשירות החדרים. בתי מלון יכולים גם להבליט את המתקנים המעניינים ביותר שלהם, כמו ספא, גנים, חנות מזכרות, בריכות וחדרי הכושר באמצעות אנימציה ומידע – כמו שעות פתיחה, ונתונים אחרים – באמצעות AR.

ה-AR יכולה לשמש גם כדי ליצור חוויית אירוח מותאמת אישית, וחשוב מכך – השימוש ב-AR במלון מגיב לצרכי הלקוח בפועל. בשל כל אלו אין כל ספק: אורחים נהנים מהטכנולוגיה המתקדמת כשהם מבלים במלון, כפי שמגלה המחקר הדיגיטלי שערכה אליס:

  • 52% יהיו מעוניינים לבלות במלון המציע טכנולוגיות AR או VR
  • 56% אמרו שהם לא רוצים לתקשר עם רובוטים במהלך שהותם
  • 43% מעוניינים שבחדר שלהם תפעל טכנולוגיה שיכולה להשתלב במכשירים האישיים שלהם

בהתחשב בנתונים אלו, סביר מאוד להניח כי בקרוב נוסעים יעדיפו לבחור במלון עם חוויית AR משולבת, על פני מלון שעדיין משתמש בטכנולוגיה מיושנת ומסורתית. היתרון העיקרי של AR הוא שהיא מציעה מידע מסביב לשעון.

 

דרכים יצירתיות להשתמש ב-AR במלון שלכם
חוויה בחדר

בדצמבר האחרון, רשת מלונות מריוט בשותפות עם LIFEWTR® של פפסי, חברו לפרויקט אמנותי חדשני המבוסס על AR. במסגרת פרויקט ה-LIFEWTR® by Pepsi, בקבוקי המים בחדרים רשת מריוט בארצות הברית הם של פפסי, כאשר חלק מחוויית ה-AR החדשה מתבצעת ע"י סריקת הטלפון החכם של האורח עם תג מותאם אישית על בקבוקי LIFEWTR®. האורחים מתבקשים לפתוח את המצלמה באפליקציית פייסבוק כדי להתחיל את חווית ה-AR. זה יאפשר להם להתאים אישית את החדר שלהם עם גלריית AR אמנותית שמציעה יצירות של 18 אמנים שהוזמנו על ידי LIFEWTR ®. יתר על כן, חוויית המציאות הרבודה תאפשר לאורחים ליצור יצירות אמנות משלהם כדי להתאים אישית את חדרי המלון הווירטואליים שלהם. לבסוף, הם יכולים לשתף תמונות של חוויית ה-AR במדיה החברתית שלהם ישירות מהאפליקציה.

HUB של פרמייר אין (Premier Inn) עושה שימוש ב-AR כדי להדריך את האורחים בסביבת המלון. בכל חדר יש קיר המכוסה בטפט עם מפה מסוגננת. בעת סריקת הטלפון החכם, המפה מציגה נקודות עניין ומידע נוסף על כל האטרקציות בסביבה הקרובה.

 

גיימינג וחווית אירוח אטרקטיבית בחצר המלון

אנשים אוהבים חידונים ומשחקים. בשנת 2016, Best Western Kelowna בשותפות עם QuestUpon  הציעה לאורחיה הרפתקה חייתית אינטראקטיבית ישירות בשטח המלון. תחת השם "BC Wildlife Adventure Quest", חוויית המציאות הרבודה הלהיבה אורחים מכל הגילאים שנהנו לצפות סביב חצר המלון באלמנטים של בעלי חיים וחיות פרא אחרות: נחל שוצף עם דגים קופצים, דובי גריזלי, צבאים ואיילים, פרפרים, נשרים, ועוד. החוויה הושלמה עם מתחם משחקים, שעשועי טריוויה והפעלות דינאמיות אחרות. "התחלתי לחקור כיצד נוכל לשפר את החוויה שאנו מציעים עבור האורחים שלנו", אומרת ברנדה רייבורן, מנהלת מכירות ושיווק ב-Best Western Kelowna. "רציתי לתת שחרור מבורך ממחשבות היום יום, ולספק בילוי מהנה ומיוחד לאורחים השוהים אצלנו בטיולי הפנאי".

 

חוויות בתלת-מימד

בינואר האחרון, TUI שיתפה פעולה עםMixed Reality I/O  ויצרה חוויית AR ייחודית בפלמה דה מיורקה. הפרויקט התמקד ברכיבי הלבשה של AR (משקפיים) המציגים מידע, תמונות, וידאו ודגמי תלת-מימד על אטרקציות מקומיות בסביבת המלון, דבר שסייע לנוסעים ללמוד עוד על המקומות האלה.

שימוש כזה של AR מוכיח יעילות רבה עבור סיורים מודרכים. עם תוכן עמוק יותר המועבר לכל מי שהרכיב משקפי AR וזוכה לחוויה אישית אטרקטיבית יותר, ללא צורך במדריך אנושי.

בפירנצה, איטליה, AR כבר נמצאת בשימוש דרך אפליקציית המציאות הרבודה "Firenze Travel Guide", בדיוק כמו המשקפיים שנבדקו על ידי TUI – כאשר מצביעים לכיוון מסוים, יוצג מידע על האטרקציות באזור זה, וכן נקודות עניין בקרבת מקום. האפליקציה עובדת גם בפיזה, לוקה, סן ג'ימיניאנו, ארזו, פיזולה, לוסיניאנו וסיינה.
בערים אחרות ברחבי העולם, אפליקציות AR  כבר מסייעות למטיילים למצוא את מה שהם רוצים לראות – המלצות למסעדות ברחבי העיר, מוזיאונים, טיפולי ספא ובריאות, ואטרקציות רבות אחרות.

אפליקציות AR נוחות למדי לשימוש, ומבטלות את הצורך במדריכי נסיעה מודפסים (אם כי ניתן להשתמש ב-AR כדי לשפר חומרים מודפסים, כמו חוברות, פוסטרים וכתבי עת). ככל שהטכנולוגיה תתפתח – היא תספק שירות משופר עם מידע מעמיק ואטרקטיבי יותר.

 

להתכסות במציאות רבודה

מציאות רבודה היא טכנולוגיה גמישה ביותר שניתנת לשימוש במגוון יישומים, כמו סיורי 360° בחדר, מידע על מפרט הנכס, המתקנים, הזמינות או התמחור. הזמנה מראש באמצעות AR יכולה לשמש את מחלקת השיווק של המלון בצורה יצירתית כדי להגביר הזמנות ישירות, כאשר הצגה מראש של כל תכונות החדר והתמחור שלו בסביבת AR דינאמית, משפרת משמעותית גם את חוויית ההזמנה עבור האורחים

 

אין תגובות למאמר

עדיין לא נכתבו תגובות.

כתוב תגובה

שדות חובה מסומנים בכוכבית (*)