Web Analytics - ניתוח התנהגות גולשים

הקמת אתר מוצלח – בנוי היטב, מעוצבו  ועם תכנים אטרקטיביים – היא הבסיס  לפעילותכם ברשת.
אך  מרגע שהאתר פעיל – כיצד תדעו מה מתרחש בו? מיהם המבקרים בו? מהיכן הם מגיעים? מה משך אותם אל האתר ואילו פעולות הם ביצעוו בו?
אנו  נספק לכם תשובות מדויקות ומפורטות לכל אלה וננחה אתכם, בהסתמך על הפעילות באתרכם, כיצד להוציא את המקסימום מהקיים, ומה לשפר כדי למטב את האתר ולממש את יעדיכם.
האנליסטים המנוסים שלנו הנם מוסמכים על ידי גוגל (Google analytics certified individual), ובעלי ניסיון רב בניתוח Web Analytics ובמגוון מערכות וכלי אנליטיקס לרבות Web Trends, Google Analytics, Omniture, Click Tracks , Click Tale, Crazy Egg ועוד.

באמצעות ניטור רציף ומתמשך, מעקב אחר הנתונים וניתוח מדוקדק ואיכותי, האנליסטים שלנו ידריכו אתכם איזה תוכן יש לשפר באתר, אילו תכנים לחשוף ועל אילו לוותר, איזה כפתור לשנות, באיזה אתר חיצוני כדאי לכם לפרסם יותר כדי להגדיל את כמות ההמרות ולממשן ועוד ועוד. הכל מגובה בנתונים מדויקים ובבדיקה ואופטימיזציה חוזרת של האתר, בהסתמך על פעילות הגולשים, עד ההגעה ליעילות מקסימאלית – ושמירה עליה. פעולות אלה יצמצמו את ההשקעה הנדרשת מצדכם, ויניבו תוצאות טובות יותר – ומהר יותר.

שירותי המפתח שאנו מעניקים בתחום Web Analytics:

  • ליווי בבחירת מערכת web analytics מתאימה לצורכי הלקוח, תכנון הפריסה והטמעת המערכת.
  • התאמות ייחודיות למערכת הניטור, כולל פריסות מורכבות על פני מספר דומיינים והתאמות קוד ניטור ייחודיות ללקוח.
  • ייעוץ וליווי בבחירת והגדרת Goals ו-Events: מעקב אחר פעילויות ספציפיות ומורכבות באתר, החל מהקלקה על כפתור וכלה ברצף מורכב של פעולות על פני מספר עמודים (משפך המרה), על מנת לזהות נקודות חולשה ואפשרויות לשיפור.
  • הטמעת מודול E-Commerce – תרגום הנתונים היבשים לשפה הרלוונטית ללקוח, כלומר – הכנסות .
  • A/B testing: השוואה ובחינה של עיצובים או תכנים שונים זה מול זה, על מנת לזהות באופן מוכח איזו גרסה יעילה יותר.
  • הפקת דוחות ודיווחים על תפקוד האתר ופעולות הגולשים: דוחות אישיים, התאמה אישית של לוח ההפעלה (customized dashboard) ועוד.
  • אפיון וניתוח מקורות התנועה לאתר, ומאפיינים טכניים ודמוגרפיים של המבקרים.
  • יצירת פרופילים שונים כדי לאפשר נקודת מבט נקייה לאלמנטים שונים באתר.
  • מעקב אחרי קמפיינים –  דיוור, פרסומות, PPC ועוד המגלה לכם היכן משתלם להשקיע את כספכם, ואיזה ערוץ השקעה הניב הכי הרבה רווח.

Web Analytics – רקע נוסף:

על מנת כדי לשפר את תפקוד האתר ולממש את מטרותיכם יש צורך במידע מדויק ומפורט על הפעילות המתרחשת בו. כאשר אתם משקיעים את מיטב זמנכם ותקציבכם בביצוע שינויים באתר, אתם רוצים לוודא שאתם עושים זאת בהתבסס על עובדות ונתונים מדויקים ולא הערכות ותחושות.
לצורך כך, קיימות מערכות ניתוח וניטור סטטיסטיות- web analytics, חלקן חינמיות, מבית היוצר של מנועי חיפוש כמו גוגל (Google analytics) ובינג. מערכות אלו מספקות למנהלי האתרים שפע של מידע מדויק ואמין, על (כמעט) כל אספקט בפעילות באתר. אם בעבר היה קושי להשיג ולפלח מידע – היום קיים עודף מידע, והקושי המהותי הוא לפענח אותו, ולחלץ ממנו את המסקנות הנכונות.

לצורך כך, יש לדעת באיזו מערכת  web analytics לבחור, כיצד לתכנן ולפרוס נכון את קודי הניטור, ומה לנטר– אילו פעולות להגדיר, אילו משפכי תנועה חשובים לנו, ואילו ביקורים מעניינים אותנו.
שימוש יעיל במערכות web analytics, וניתוח נכון של הנתונים, יעניק לנו תובנות רבות ערך, כגון זיהוי נקודות כשל בהן גולשים עוזבים את האתר, הבנת הרכב קהל יעד, איזה עיצוב הניב המרות רבות יותר, איזה תוכן משך גולשים ואיזה גרם ל לנטישתם,  איזה מסע פרסום הביא לקוחות רבים יותר לאתר? איזה טופס הרשמה הניב יותר פניות? איזה שלב בהליך המכירה היה מסורבל מדי ודורש שיפור?

אין קיצורי דרך בתחום זה. פעילות הגולשים ומנועי החיפוש משתנה בקצב מהיר, ועל מנת להתאים את האתר לעולם המשתנה, יש צורך בניטור רציף ומתמשך, בנתונים מדויקים ומלאים, ובניתוח נכון שנעשה על על ידי אנלינסטים מקצועניים  – המאפשר לבצע את ההתאמות הנדרשות באופן רציף.