SEO - קידום אתרים במנועי חיפוש

הגדלת התנועה המגיעה אל האתר הינה מטרה עליונה בקידומו. תנועה אורגנית (לא ממומנת) ממנועי חיפוש, מהווה את היסוד המשמעותי ביותר מבין כל ערוצי התנועה לאתר וככל שהאתר מדורג במקום גבוה יותר בתוצאות החיפוש – כך תגדל התנועה האורגנית שתגיע אליו.

על מנת להביא לשינוי בדירוג האתר במנועי חיפוש, יש צורך בתכנון אסטרטגי ארוך טווח ובפעולה מתמשכת, שמטרתה להביא לתאימות מקסימלית בין האתר לדרישות מנועי החיפוש. זאת, תוך שמירה על   תוכן איכותי באתר ושירות מיטבי לגולש.

אנו מתמחים בקידום אתרים במנועי חיפוש ( Search Engine Optimization). השגת תאימות מקסימלית למנועי חיפוש ושיפור מיקומי האתר בתוצאות חיפוש הינם תהליכים ממושכים, אך אנו יודעים כיצד לבצעם בזמן הקצר ביותר, תוך צמצום ההשקעה ומקסום התוצאות. הניסיון הרב שלנו מאפשר לנו לעשות שימוש בכל הכלים הדרושים על מנת לבצע קידום אתרים שיציב את אתרכם במעלה תוצאות החיפוש – ולדאוג שיישאר שם לאורך זמן, הרבה מעל למתחרים. אנו מגדילים תנועה, חשיפה והמרות על ידי משיכת קהל הגולשים הנכון –  מבקרים ממוקדים לאתרכם.

שיטת העבודה:

במהלך העבודה על קידום אתרים  במנועי חיפוש, חשוב להימנע מ"קיצורי דרך".חשוב לוודא שכל הטכניקות שבהן נעשה שימוש מביאות תאימות אמיתית, ולא לעקוף את  המגבלות הקיימות במנועי חיפוש. זאת על מנת להבטיח שהאתר לא ייפגע בעתיד – בכל פעם שמנועי חיפוש יעדכנו את האלגוריתם שלהם.אולם, מנועי חיפוש אינם חושפים בפני הציבור הרחב את אופן פעולתם המלא.

אז כיצד ניתן לדעת מה ואיך לעשות?

לשם כך דרוש צוות של אנשי מקצוע מיומנים, המתמחים במגוון תחומים – טכנולוגיה (קוד, מהירות טעינה, נגישות למנועי חיפוש ועוד), תוכן (מבנה  תוכן נכון), ממשק משתמש ( עיצוב, גרפיקה, ניווט, GUI) ועוד. נוסף לכך, יש צורך להשקיע באופן שוטף בעדכונים ובתחזוקה באתר, שכן דרישות מנועי החיפוש משתנות לעתים תכופות.

חשוב להבין כי תאימות מקסימלית למנועי חיפוש (SEO) אין משמעותה התמקדות במנוע החיפוש בלבד. זהו רק אמצעי  בדרך להשגת המטר –  קהל גולשים שמוצא עניין ומשתמש בתכני האתר. מסיבה זו, על האתר   להיות, לפני כל דבר אחר, אטרקטיבי ומוצלח עבור הגולשים. יתרה מכך, מנועי חיפוש  וגוגל בראשם שמים דגש על תגובות הגולשים לאתר ועל הפעילות שהם מבצעים בו, וכך נוצרת לולאת משוב חיובי:ככל שהאתר מוצלח יותר מבחינת הגולש, הוא מוצלח יותר גם מבחינת מנועי החיפוש.

הבטחת התאימות בין האתר למנועי החיפוש אינה כל התורה

יש צורך לבצע קידום אתרים גם לאתרים שעומדים ב-100% מדרישות מנועי החיפוש, דרך פעילות במרחב האינטרנטי, מעבר לאתרים עצמם (off site).


להלן רשימה חלקית של פעולות שבהן אנו מתמחים, בכל הנוגע לאופטימיזציה למנועי חיפוש ולתהליך קידום אתרים  (SEO):

SEO ופעילות באתר (On-Site)

  • תאימות טכנית של קוד ומבנה האתר.
  • תכנון נכון של ההיררכיה הפנימית של עמודי האתר, ונגישות האתר לעכבישי האינדוקס של מנועי חיפוש ולגולשים.
  • שיפור מהירות טעינת עמודי האתר- רכיב חשוב בדירוג אתרים.
  • הטמעת מערכות ניטור ותקשורת אל מול מנועי חיפוש (webmasters tools) – כלים המאפשרים איתור שגיאות וטיפול בבעיות המתעוררות עם מנועי החיפוש.
  • תאימות טכנית של התוכן – תגי מטא, תגי כותרת, תגי מדיה ותגים טכניים אחרים – לתגים אלו חשיבות רבה באינדוקס נכון של עמודי האתר.
  • תאימות תוכנית: מחקרי מילות מפתח ומיקוד תכנים – כיצד לסייע למנועי חיפוש להבין במה עוסק האתר.
  • תאימות תוכן מתקדמת – סימון סוגי תוכן בקוד ובכלים חיצוניים להגברת תאימות התוכן לאלגוריתמי חיפוש חדשים.
  • טיפול בכפילויות תוכן ובפילוח מתקדם של תכנים באתר.
  • זיהוי נקודות תורפה וטכנולוגיות בעייתיות מבחינת מנועי חיפוש.
  • בחינה מתמשכת ותיקון ליקויים באופן רציף, תוך הקפדה על עדכניות בהתאמה לדרישות משתנות של מנועי חיפוש.

SEO  ופעילות קידום ברשת (Off site)

  • השגת קישורים איכותיים מאתרים ברי סמכא ורלוונטיים לתחום פקטור קריטי בדירוג האתר במנועי חיפוש.
  • השגת מקורות הפנייה לאתר – אמצעי משמעותי לתנועה של מבקרים הממוקדים לתכני האתר, כמו גם להשגת קישורים.
  • הפצת תכנים – כלי מוכח ויעיל להשגת קישורים והפניות.
  • פעילות ברשתות חברתיות, פורומים בלוגים וכדומה.
  • הקמה ותפעול נכון של בלוגים ואתרי לווין – אמצעי נוסף להעצמת האתר.
  • משיכת גולשים חוזרים בעזרת RSS ורשימות תפוצה.