Mobile Search Marketing - קידום אתרי מובייל

אנו מתמחים בתכנון ובליווי של הקמת אתרים מותאמים לפלטפורמות ניידות. בשנים האחרונות צברנו
ניסיון רב בהענקת פתרונות מדויקים להתאמה לניידים, לאתרים קטנים וגדולים כאחד, ובסיוע בקידום
אתרי מובייל קיימים במנועי חיפוש.

אנו מתמחים בתחומים הבאים – יעוץ וליווי בתכנון ובהקמת פעילות בתחום המובייל (אתרים ואפליקציות):

  • קידום אתרים ואפליקציות קיימים.
  • אופטימיזציה לאתרים קיימים ושיפור יחסי המרה (CRO).
  • ייעוץ וליווי בניטור פעילות במובייל (אתרים ואפליקציות).
  • פעילות בתחום מנועי חיפוש לניידים (כולל חיפוש מבוסס מיקום).

אתר מובייל- כיצד לבצע התאמה?

ישנן 2 גישות מרכזיות לביצוע התאמה לניידים: הקמת אתר נפרד או הקמת אתר אחד לכל הפלטפורמות (Responsive design).

אתר מובייל נפרד:

גישה זו דוגלת בפיתוח אתר ייעודי, המכיל תוכן עצמאי או מציג את תוכן האתר בצורה שונה.
האתר הנייד מנהל "מערכת יחסים" הדוקה עם האתר השולחני, המבוססת על הפניית הגולשים לגרסה המתאימה להם, ובמקביל נדרש טיפול נכון מול מנועי חיפוש כדי להימנע מהכפלת תכנים ולהגיע לניצול מקסימלי של פוטנציאל האתר. גם מבחינת ניטור האתר, ישנן משמעויות רבות לחלוקת קהל הגולשים בין 2 אתרים שונים, והיכולת לנטר את הפעילות באופן רציף.

ריספונסיב דיזיין (Responsive design):

גישה זו דוגלת בפיתוח אתר אחד בעל פיזור תוכן "נזיל"- מבנה האתר משתנה בהתאם לגודל המסך של הגולש. גישה זו היא המומלצת כיום על ידי גוגל, ומקלה מבחינת פיתוח, ניטור והתאמת האתר למנועי חיפוש, אך לא תמיד מתאימה לכל אתר.

אתר מובייל- האם יש בכך צורך?

גוגל מעריכה שעד 2013 סך הביקורים באינטרנט ממערכות ניידות יעלה על זה של פלטפורמות שולחניות. במקביל, בישראל יש יותר מ-3.1 מיליון סמארטפונים, וגוגל מדווחת שיותר מ-91% מבעלי הסמארטפונים בישראל גולשים באינטרנט דרך הטלפון על בסיס יומי. יתרה מכך, גוגל מעריכה שבארה"ב, יותר מ-25% מהגולשים בעלי פלטפורמה ניידת (סמארטפון, טאבלט, פאבלט וכו) גולשים אך ורק דרך פלטפורמות ניידות.
עם העלייה בשימוש בפלטפורמות ניידות לגלישה, הגולשים מצפים באופן מובן מאליו שהאתר אליו הם מגיעים יתפקד כראוי.  נושא זה נידון כבר בסוף 2011 במאמר במגזין פורבס, בעל הכותרת "חווית משתמש שלילית מפלטפורמה סלולארית לא תתקבל עוד" לכתבה המלאה לחץ כאן

ניתן לתאר מספר אפיקים בהם הגולש והחברה מפיקים תועלת מביצוע התאמה של האתר:

האפיק התדמיתי:

כאשר גולש המגיע לאתר החברה מפלטפורמה ניידת ומקבל אתר שאינו שמיש, מוצג גרוע מבחינה ויזואלית או מבחינת ממשק משתמש (כפי שקורה לרוב לאתרים שולחניים המוצגים במערכות ניידות)
הדבר מהווה פגיעה ברורה בתפיסת המותג או החברה שמיוצגת באתר, ובאמון שהגולש מפתח כלפי המותג. היכולת להעניק חווית משתמש טובה יותר למשתמשים ניידים מתורגמת באופן ישיר למתן שירות טוב יותר ללקוח, ומאפשרת הגדלה של מספר ההמרות בשל קלות התפעול.

תאימות ומנועי חיפוש:

למרבית מנועי החיפוש, ובמיוחד לגוגל, יש כיום מנועי חיפוש לניידים, ויכולת לאנדקס ולהציג תוצאות חיפוש באופן שמבחין בין משתמשים ואתרים ניידים ושולחניים. התאמת האתר לפלטפורמות אלו מעניקה יתרון בולט במנועי החיפוש הניידים.

השפעת מהירות טעינה על שימושיות:

סקרים מראים כי כ 70-90% מן המשתמשים נוטשים עמוד שמצריך יותר מ- 5 שניות לטעינה. פלטפורמות ניידות, במיוחד אלו העושות שימוש בתקשורת סלולרית, דורשות אתרים "קלים" יותר, אחרת זמן הטעינה בהן ארוך מאוד (בשל רוחב הפס ובשל יכולות העיבוד של הטלפונים הסלולאריים). התאמה לניידים מייצרת אתרים קלים משמעותית, בשל שינוי מימדי התכנים ונפחם, וכך מקטינה את שיעור הנטישה (Bounce rate), ומגדילה את אחוזי ההמרה באתר.