פייסבוק, הודעות מיידיות ואתר מותאם: איך טכנולוגיית המובייל של מלון יכולה לשפר את חוויית האירוח?

כיום, אין כמעט מי שלא מחזיק מכשירי טלפון נייד חכם, שבזכות טכנולוגיה חדשנית ומתקדמת – הפך לחלק בלתי נפרד של חיינו. אנו משתמשים בטלפונים החכמים שלנו לעשות כמעט הכל, וזו בדיוק מטרתם – לתת לנו לחוש שהעולם הגדול בכף היד. על פי נתונים של TripAdvisor, כ- 90% מהנוסעים בארה"ב משתמשים בטלפונים שלהם במהלך חופשתם. זהו נתון בהחלט לא מפתיע שהמסקנה ממנו היא חד משמעית – כשכל כך הרבה נוסעים משתמשים בטלפונים החכמים שלהם בזמן חופשה – מלונות יכולים לספק ערך מוסף חשוב וחיוני עבור האורחים, וליצור עבורם חוויית אירוח טובה ומהנה.

הנה מספר דרכים שימושיות שבית מלון יכול לאמץ בהקשר של טכנולוגיית המובייל, ושיסייעו לפתח אינטראקציה עם האורחים בזמן שהותם במלון, לפניה או אחריה:

אתר האינטרנט של המלון
אפליקצייה במובייל היא רעיון לא רע, אך עדיין לא סביר כי זו תהיה האינטראקציה הראשונה של האורח עם בית המלון שלכם. במקום זאת, אתר אינטרנט של המלון הוא המקום שבו רוב האנשים יעדיפו לבקר בו על מנת למצוא מידע שימושי עבורם לפני הזמנת חופשה – מספר טלפון, כתובת ומפה ומידע נוסף. מכיוון שכך, אנו ממליצים מאוד לכל בית מלון לעלות אתר אינטרנט מותאם למובייל, ולערוך בדיקות תקינות על כל דף במספר מכשירים שונים. גוגל, לא רק שמעניש אתרים שלא מותאמים לגלישה ממכשירים ניידים, אלא שחוויית הגלישה עלולה להיות משובשת ולא מספקת.  אתם, כבעלים ומנהלים של בתי מלון, יכולים להיות בטוחים שאורחים המבקרים באתר שלכם במהלך חופשתם, עושים זאת בעיקר באמצעות המכשיר הנייד, ולכן חשוב מאוד לספק להם אתר מותאם שיאפשר גלישה חלקה ומדויקת.

בנוסף, אתר אינטרנט של בית מלון הוא גם מקום אידיאלי לרכז בו מידע על מסעדות מקומיות, אטרקציות ואירועים רלוונטיים. צוותי הדלפק והשירות במלון, יכולים לכוון את האורחים לאתר על מנת לקבל מידע מועיל, ובכך לאפשר להם ערך מוסף חשוב ותוכן איכותי ושימושי ולהעצים את חווית הנסיעה.

הודעות מיידיות
היום, רוב האנשים מעדיפים לקבל מידע כתוב מאשר להתקשר ולשאול שאלה. ברוב בתי המלון מוצעת כיום רק אפשרות אחת – לטלפן לשירות החדרים או לקבלה ממכשיר הטלפון בחדר. שימוש בטכנולוגיה פשוטה של הודעות טקסט מיידיות לנייד – מהווה כלי שירות מצוין לצוות המלון, שיכול כעת לספק שירות ממוקד ומהיר יותר עבור האורח. פלטפורמות כמו  Checkmate של TrustYou, מאפשרות למלונות לתקשר עם אורחיהם באמצעות הודעות טקסט. הכלי, המשמש כפלטפורמת הודעות SMS, מסייע גם לעקוב אחר מידע על לקוחות חשובים ולשמור על היסטוריית תכתובות קודמות. עם פלטפורמת טקסט כמו Checkmate, צוות המלון יכול להשלים משימות בזמן סביר, להימנע מהודעות ש"אבדו" בדרך ומנבירה אינסופית במיילים רק כדי למצוא בקשה של אורח משבוע שעבר…

החלק הטוב ביותר בפלטפורמות הודעות SMS הוא שהאורח לא נדרש להוריד תוכנה או אפליקציה מיוחדת. כל מה שנדרש ממנו לעשות זה לשלוח הודעת טקסט למספר שיספק המלון וזהו…

כמובן, שיש שפע אפליקציות של מלונות המאפשרים תקשורת מבוססת טקסט; אך הן דורשות מהאורח להוריד את האפליקציה למכשיר שלו ולתפעל אותן, ובכך מאלצות אותו לטרוח כדי לקבל תקשורת עם המלון. שירותי טקסט מובנים וישירים כמו של TrustYou, מספקים לאורח את החוויה הטובה והיעילה ביותר

מדיה חברתית
אין מקום טוב יותר למנף את טכנולוגיית המובייל מאשר המדיה חברתית. במהלך שהותם, רוב האורחים נכנסים לפייסבוק, מעלים פוסטים, מצייצים בטוויטר ומעלים תמונות באינסטגרם. אנו מניחים בסבירות גבוהה למדי, שבעידן הטכנולוגי היום, המלון יזכה אף הוא לאזכורים ולתיוגים על ידי האורחים. זו הסיבה שחשוב מאוד שמלונות ייצרו האשטגים ותיוגים מדויקים ויוודאו שמיקומי הצ'ק אין שלהם בפייסבוק ובאינסטגרם נכונים ומסודרים כראוי.

בנוסף, ניתן לבצע מחקר של מילות מפתח ולבדוק מה האורחים אומרים על מסעותיהם ועל חווית האירוח שחוו. לאחר מכן יכול המלון להשתמש במילות מפתח ובפעולות הצ'ק-אין במלון על מנת לעלות תגובה מטעמו, לעלות פוסט חדש אן לעשות לייק לפוסטים שהעלו האורחים. לדוגמה, אם האורח מעלה תמונה שלו לוגם משקה בבריכת המלון – המלון יכול להגיב משהו כמו "זה יום מושלם להיות בבריכה, עדכן אותנו אם אנחנו יכולים לעזור לך ליהנות עוד יותר". זוהי דרך מצוינת לשפר את מוניטין המלון ולהראות ללקוחות שהמלון קשוב ומקשיב לצרכיהם.

בשל העובדה שהשימוש במדיה החברתית  נעשה לרוב במכשירים ניידים – רצוי להקדיש זמן ומאמץ לבניית תשתית יעילה באמצעותה יכול המלון להגיב במהירות על הודעות האורחים, במיוחד אם הן כוללות בקשות לטיפול דחוף.

בהקשר זה חשוב לציין שפלטפורמות של מדיה חברתיות, כמו פייסבוק, מקלות על אורחים לתקשר עם בית המלון ובכלל… פייסבוק ערכה לא מעט שינויים לפלטפורמת המסנג'ר שלה, ועכשיו לאורחים קל מתמיד לקבל הודעות במסנג'ר. אורחים יכולים לסרוק קוד למסנג'ר עסקי, הפועל כמו קוד QR, ולשלוח הודעה במהירות. פייסבוק מעודדת עסקים לפרסם את קוד המסנג'ר שלהם באתר האינטרנט שלהם, כמו גם על חומרי פרסום פיזיים. לחלופין, המלון יכול לספק לאורחים שם משתמש באמצעותו יוכלו להגיע אל המלון ישירות דרך אפליקציית ההודעות. שני כלים אלו מהווים דרך חדשה כדי לעזור למלון לפתח אינטראקציה עם הלקוחות.  עוד על אופן השימוש בתכונות אלה – לחצו כאן

לסיכום, כמו שטלפונים חכמים וטכנולוגיות ניידות אחרות הופכות להיות פופולריות יותר ויותר, כך אינטרס מרכזי של המלון הוא לאמץ את המגמה ולנצל את שפע האפשרויות שהיא מציעה. בנוסף, יש לזכור שכיום יש למלון ולעובדיו דרכים רבות מאוד המסייעות להגדיל את שביעות הרצון של האורחים באמצעות תקשורת מובייל יעילה: אתר אינטרנט, הודעות מיידיות ומדיה חברתית הם רק חלק קטן מהן.

זכרו – חלק בלתי נפרד ממתן חווית אירוח נהדרת היא להיות נוכח בכל מקום בו האורחים שלכם נמצאים, וכיום, הם ללא ספק נמצאים במובייל…

אין תגובות למאמר

עדיין לא נכתבו תגובות.

כתוב תגובה

שדות חובה מסומנים בכוכבית (*)