מובייל – מחקר מגמות וחדשנות 2016

שוק המובייל ממשיך להתפתח במהירות ומשנה את הרגלי הצרכנים. לצד הגידול בחדירת המובייל, מתפתחות טכנולוגיות חדשות.


סמארטפון הינו המכשיר הפופולרי ביותר ולפי סקר של חברת Deloitte, ל-78% מהצרכנים יש מכשיר סמארטפון בבעלותם, אולם טכנולוגיות נוספות חודרות לשוק בקצב מהיר, ובהן טכנולוגיה לבישה. כך, באנגליה כמחצית מהאוכלוסייה בעלת מכשיר לביש (לפי PwC) וחברת Cisco מעריכה שעד 2020, יהיו 601 מיליון מכשירים לבישים בעולם, צמיחה של פי חמישה מ-2015 מ-97 מיליון (שיעור צמיחה שנתי מורכב של  44%). צמיד כושר הוא המכשיר הלביש הפופולרי (49% מהצרכנים דיווחו על שימוש בו) ולאחריו שעון חכם (37%).

טלפון נייד כבר לא משמש בעיקרו רק לביצוע שיחות טלפון רגילות ולפי דו"ח של Deloitte, רק 76% מהצרכנים בבריטניה השתמשו בטלפונים החכמים שלהם לצורך שיחות טלפון רגילות ב-2015, בהשוואה ל-96% בשנת 2012. שימושים מרכזיים שצרכנים מבצעים בטלפון הנייד כיום הם שימוש באפליקציות הודעות, צפייה בתכני וידאו ומסחר במובייל.

  • ישנה צמיחה בפופולריות של אפליקציות לשליחת וקבלת הודעות, ו- eMarketer צופה כי עד 2018, מספר המשתמשים באפליקציות אלה ברחבי העולם יעמוד על 2 מיליארד – 80% מהמשתמשים בטלפונים חכמים. כתוצאה מצמיחה זו ומההעדפה של צרכנים לתקשר באמצעות הודעות, חברות מציעות ללקוחותיהם את האפשרות לשלוח להן הודעות, בין אם באמצעות אפליקציות ייעודיות שלהן ובין אם באמצעות ערוצים כמו WhatsApp או Facebook Messenger וכן באמצעות שימוש בטכנולוגיה של צד שלישי, ובכך מאפשרות לצרכנים לקבל שירות מקצה לקצה באמצעות הודעות בלבד.
  • משווקות מזהות את העליה בצריכת תכני וידאו מהמובייל, ומעלות תכני וידאו מותאמים על מנת להגדיל את החשיפה, את מעורבות הצרכן ואת המכירות.
  • טכנולוגיית המובייל משנה את חוויית הקניה. כיום, לצרכנים ניתנת אפשרות לבצע מחקר אונליין טרם ובזמן הרכישה בנקודת המכירה, וכן להשלים את הקניה מהמובייל. בנוסף, מכשירים ניידים הפכו לאמצעי תשלום והארנק הדיגיטלי חווה צמיחה בשנים האחרונות.

טכנולוגיות בולטות נוספות אשר חוות צמיחה בשנים האחרונות הנן מציאות מדומה ומציאות רבודה. חברות מפתחות אפליקציות המאפשרות לצרכנים לחוות את עולם התוכן שלהן, לראות את המוצרים שמציעות אונליין באופן שמדמה כיצד נראים במציאות ואף ולהתנסות בשימוש במוצר על מנת להגביר את מידת הביטחון של הצרכנים לפני הרכישה.

טכנולוגיות מבוססת מיקום נפוצות אף הן, ולצרכנים קיימת אפשרות להיעזר בנייד על מנת למצוא חנויות באזור בו נמצאים. לפי Google Trends, בשנת 2015 חלה עליה של פי 2 בחיפוש "קרוב אלי" ו"קרוב". חברות מבצעות שימוש בטכנולוגית Beacon המאפשרת גישה למיקום הנוכחי וכך מספקות ללקוח חווית קניה רב-ערוצית רצופה ובמקביל מגדילות את המכירות כך שצרכן יכול להשתמש במכשיר הנייד לצורך ניווט, קבלת פרסומות רלוונטיות למיקומו ואף לסרוק מוצרים לקבל מידע נוסף באופן מידי.

לסיכום, נראה כי חברות מבינות את יתרונות המובייל הרבים, ומבצעות שימוש בטכנולוגיה החדשה על מנת לתקשר עם הצרכנים בשפה המועדפת עליהם ולספק להם חוויה נוחה, רציפה ומידית ובכך להגביר את שביעות רצונם, ובמקביל להגדיל את המכירות.

אין תגובות למאמר

עדיין לא נכתבו תגובות.

כתוב תגובה

שדות חובה מסומנים בכוכבית (*)