סימון מידע עבור גוגל – שימוש ב- Data Highlighter

מטרת מאמר זה היא לסקור את ה data highlighter ולשמש כמדריך לעבודה עימו. מדריך זה מיועד לצוותי התוכן של האתר, ומטרתו לשחרר את צוות האתר מהצורך בשרותי מתכנת לסימון התוכן, ובכך להעלות את
תדירות ונפל התכנים המסומנים עבור גוגל.

1.    Data Highlighter- כלי ניסיוני של גוגל לסימון נתונים ללא קוד

הצורך בשימוש בקוד, בחלקו מורכב, ע"מ לסמן את תכני האתר, הרתיע רבים מהאתרים מלעשות שימוש באפשרויות סימון התוכן ולזכות ביתרונות שהם מעניקים. בעיה זו התחדדה במיוחד בכל הנוגע לתכנים בעלי מימד זמן (כדוגמת כנסים, ארועים, הופעות, מסיבות ועוד), בהם משך הזמן שנדרש לבצע שינויים בקוד נראה לבעלי אתרים רבים מיותר לאור "תפוגת התוכן" הקרבה.

ע"מ להתגבר על הצורך בשימוש בקוד, גוגל פתחו כאמור את ה Data Highlighter. נכון לכתיבת דוח זה, ניתן לטפל בעזרת ה Data Highlighter בתכנים הבאים: אירועים, מאמרים, מקומות עסק, מסעדות, סרטים, תוכניות טלביזיה, תוכנות ומוצרים. גוגל מצהירים בצורה ברורה כי בקרוב יפתחו את הכלי לסימון סוגים נוספים של נתונים, והתפעול עבורם צפוי להיות זהה למתואר במדריך זה.

כל אתר המכיל מידע על אחד מסוגי התכנים הניתנים לטיפול בכלי זה, יכול לסמן את המידע בעמודיו- היכולת אינה שמורה רק לאתר האירוע הרשמי (לדוגמא- כל אתר שמכיל פרטים על הופעה של שלמה ארצי במוזיאון ישראל יכול לסמנו, ולא רק אתר מוזיאון ישראל).

קלות הביצוע בכלי זה מדהימה- פחות מדקה לסימון עמוד. בנוסף, הכלי הינו בעל יכולת למידה אוטומטית, המאפשרת לו לסרוק את האתר, ובהסתמך על עמוד דוגמא שיצר המפעיל- לסמן אוטומטית עמודים נוספים המכילים תבניות תוכן דומות.

יש לזכור כי בניגוד לסימון בקוד, הנגיש לכל מנועי החיפוש, הסימון בעזרת כלי זה תקף רק עבור גוגל. עם זאת, בישראל גוגל הוא מנוע החיפוש המרכזי, ולכן אלא אם כן יש צורך מהותי בחשיפה למנועי חיפוש נוספים מלבד לגוגל (לדוגמא- בשווקים מחוץ לישראל, כמו רוסיה בה יאנדקס חזק ומתחרה בגוגל, או ארה"ב בה ליאהו ובינג נתחי שוק לא מבוטלים), מומלץ לוותר על המאמץ והעלויות של סימון בקוד, ולדבוק בכלי זה לסימון מהיר וחסכוני של המידע באתר.

1.1.    כניסה ל- data highlighter והתחלת שימוש בכלי

הגישה ל data Highlighter מתבצעת מתוך חשבון ה- Webmasters tools של האתר.
בתוך הוובמסטרס טולס, בטאב האופטימיזציה, קיים ה data highlighter.
אם זו הכניסה הראשונה לכלי- יש להקליק על כפתור "start highlighting".
בכניסות הבאות הכלי יפתח ישירות.
צילום מסך ממערכת הוובמסטרס טולס- מיקום הכלי וכפתור תחילת שימוש

כניסה ל- data highlighter והתחלת שימוש בכלי

 

במידה וזהו אינו השימוש הראשוני, אזי המסך נראה אחרת, ותחילת הטיפול בעמוד
חדש (הגישה לתיבה הנ"ל) מתבצעת ע"י לחיצה על הכפתור האדום בצד ימין למעלה
של הכלי-  start highlighting.

תחילת סימון - Data Highlighter

בשלב הבא, תפתח תיבה בה יש להזין את הURL של העמוד שבו מעוניינים לטפל. שימו לב שיש להזין
כתובת מלאה, כולל קידומת הפרוטוקול (http או https). צילום המסך מטה מראה את התיבה שנפתחת.
בדוגמא זו, אם ננסה להקליק על OK, תתקבל הודעת שגיאה שכן חסרה קידומת הפרוטוקול.

הגדרת ה- URL של העמוד - Data Highlighter

 

לאחר הקלדת ה URL המלא, ניתן לבחור איזה סוג תוכן אנו מעוניינים לסמן. אלו הם סוגי התוכן
הזמינים נכון לכתיבת מדריך זה:

בחירת סוג התוכן לסימון - Data-Highlighter

 

  • מאמר - מיועד לתוכן טקסטואלי בעל אופי של מאמר או כתבה, ממגזין או בלוג, ושניתן (אך לא חובה) לסמן עבור לפחות כותרת וכותב (Author). לפרטים נוספים אודות סוג תוכן זה
  • אירועים - מיועד לסימון מידע אודות אירועים ממשיים בעלי מימד זמן, שניתן לסמן עבורם לפחות (חובה) שם, תאריך וכתובת. הכוונה היא להופעות, פסטיבלים, הצגות וכו, ולא לכל נתון עם זמן (לדוגמא- סוף שבוע במלון במחיר X אינו נחשב אירוע- זהו מוצר, אך סופ"ש של מכירות בחנות X כן ניתן לשווק כאירוע אם מארגנים את הנתונים בצורה נכונה).
    לפרטים נוספים אודות סוג תוכן זה
  • בית עסק - מיועד לסימון בתי עסק פיזיים, שניתן לסמן עבורם לפחות (חובה) שם, כתובת וטלפון. ניתן דרך סימון זה לסמן גם חוות דעת וביקורות על בית העסק. לחץ לפרטים נוספים אודות סוג תוכן זה
  • מסעדה – מיועד לתיוג מסעדות בעלות מיקום פיזי בלבד- זהו מקרה פרטי של התיוג ל"בית עסק". מצריך סימון חובה לשם, כתובת וטלפון. לפרטים נוספים אודות סוג תוכן זה
  • סרט – סימון מידע אודות סרטים. מצריך כסימון חובה רק את שם הסרט. לפרטים נוספים אודות סוג תוכן זה
  • תוכנית טלוויזיה – נועד לסימון מידע אודות פרק בסדרת טלוויזיה. מצריך כסימון חובה את התוכן שם הסדרה, מספר העונה ומספר הפרק. לפרטים נוספים אודות סוג תוכן זה
  • תוכנה – נועד לסמן מידע אודות מוצרי תוכנה (אך לא את התוכנה-לא את הקוד עצמו).  מצריך כסימון חובה רק מידע אודות שם התכנה. לפרטים נוספים אודות סוג תוכן זה
  • מוצר – סוג מידע זה הפך בתוך ימים ספורים מרגע הוספתו לכלי קידום בידי משווקים ומקדמי אתרים, ולכן גוגל מיהרה להוריד את התיאור עבורו. נכון לכתיבת דוח זה, סוג תוכן זה עדיין זמין לסימון והוא הרלוונטי ביותר למפעילי אתרים שונים, שכן כמעט כל דבר ניתן לשווק כמוצר מבלי להפר את חוקי השימוש של גוגל (לדוגמא- סופ"ש במלון, קורס ברמנים, ביטוח רכב וכו).

לשם הנוחות, בהמשך מדריך זה נדגים את השימוש בכלי בעזרת סימון מידע מסוג "אירועים", אך דרך הפעולה בעזרת הכלי זהה לכל סוג אירוע. כמו כן, בעתיד צפויים להתווסף סוגי תוכן נוספים, אך העבודה עמם צפויה להיות זהה למתואר במדריך זה.

הגדרת סוג אירוע - Data-Highlighter

האפשרויות הנוספות המוצגות בתיבה הנ"ל- tag this page and others like it  או  tag just this page מאפשרות לבחור בין מצב בו רוצים לסמן בעצמנו רק עמוד אחד (just this page), או שמעוניינים שמקטע הנתונים שבו אנו מטפלים ישמש כדוגמא ליכולת הלמידה האוטומטית של הכלי.

כאשר המבנה בו מוצגים הנתונים שאנו רוצים לסמן למנועי החיפוש אינו ייחודי לעמוד אחד אלא קיים במקומות נוספים באתר או באותו עמוד, מומלץ לבחור באופציה הראשונה (This page and others like it). בחירה זו תאפשר לכלי להשתמש בסימון שאנו עושים כדוגמא, ואז לסרוק את האתר, ולהחיל את אותה תבנית של סימון נתונים בכל מקום בו ימצא מבנה דומה.

הכלי מאוד גמיש ועושה עבודה טובה בזיהוי והחלה אוטומטית של תבניות, אך גם מאפשר למשתמש לבחון ולאשר (או לפסול) סימונים שהכלי ביצע אוטומטית במידה ויש בהם שגיאות.

1.2.    הליך סימון הנתונים

לאחר הזנת הURL בתיבה הנ"ל, בחירה באופציות הרצויות (סוג תוכן וסימון יחיד או סימון ומתן אפשרות לסימון אוטומטי לעמודים דומים) והקלקה על OK, המערכת תטען את העמוד שהזנו בתוך הכלי. מעל לעמוד, מופיע "סרגל התקדמות" שמראה באיזה שלב של התהליך אנו נמצאים. בדוגמא הבאה, מוצג סרגל ההתקדמות במצב של בחירת עמוד לטיפול עם אפשרות לסריקה אוטומטית:

סרגל התקדמות בחירת עמוד - data-highlighter
מימין לעמוד שטענו, תופיע תיבת התגים שניתן לסמן. תגים אלו הינם למעשה כל חלקי המידע שגוגל מסוגלת לקבל בשלב זה עבור סוג הנתונים שבחרנו (במקרה שלנו, נתונים מסוג "אירוע").

חלק מן הנתונים הם הכרחיים (מסומנים ב required) בשביל לסמן אירוע, לדוגמא- שם הארוע, תאריך ומיקום האירוע. תגים אחרים הם אופציונאליים בלבד (כגון מחיר של סוגי כרטיסים שונים, אמן שמופיע אם יש, שם מקום ההופעה, ואפילו URL לעמוד הרשמי של האירוע אם יש כזה).

תיבת התגים:

תיבת התגים - Data-Highlighter

בשלב זה, יש לבחור (highlight) את הטקסט בו רוצים לטפל- ללחוץ ולהחזיק עם כפתור שמאלי של העכבר על הטקסט וגרירה עד למקום בו נגמר המקטע שרוצים לסמן. מיד לאחר הסימון יפתח באופן אוטומטי תפריט, בו נבחר באיזה תג לסמן את הטקסט שבחרנו.

בדוגמא שבתמונה הבאה, נבחר באופן אקראי מקטע טקסט בעמוד (מסומן בצהוב). התפריט לבחירת התג נראה מימין לטקסט המסומן, ובצד ימין של העמוד מופיעה תיבת התגים:

בחירת תג בתיבת התגים - data-highlighter
לאחר בחירת התג שרוצים ליישם למקטע הטקסט, יעלם התפריט, ובתיבת התגים (צד ימין של העמוד)
יוזן מקטע הטקסט שבחרנו. בהמשך לדוגמא לעיל- בחרנו ליישם את תג השם (name) על הטקסט שנבחר. התמונה הבאה מדגימה כיצד נראה העמוד לאחר הבחירה. שימו לב לאפשרות לביטול המקטע שנבחר ע"י
הקלקה על ה- X משמאל לתג.

בחירת תג שם - data highlighter

 

הטבלה הנ"ל הינה כמובן עבור סוג התוכן שבחרנו בדוגמא (אירועים)- עבור כל סוג תוכן, ניתן למצוא טבלה שכזו בלינקים שצורפו לעיל לתיאור סוג התוכן. במידה ויתווספו סוגי תוכן חדשים בעתיד, ניתן יהיה למצוא עבורם הסברים במרכז התמיכה של גוגל לסוגי התכנים בהם מטפל הכלי – לחץ כאן לפרטים נוספים
חזרה לדוגמא שלנו: תג השם הינו נושא רגיש במיוחד מבחינת גוגל, ולא תמיד קל לעקוב אחרי מה נחשב תקין ומה לא מבחינת גוגל. להלן מספר דוגמאות בסימון אירועים (מקור- גוגל וובמסטרס)

דוגמאות לשמות אירועים ש-Google מחשיבה לחוקיים:

  • קונצרט של התזמורת הסימפונית רעננה
  • פסטיבל התמר

שמות של אירועים לא חוקיים:

  • חבילת טיולים: אילת/עקבה, 7 לילות (אין להשתמש במדגיש הנתונים לקידום מוצרים או שירותים שאינם אירועים.)
  • פסטיבל המוזיקה – רק 100 ש"ח! (במקום זאת, תייג מחירי כרטיסים באמצעות המאפיין Ticket.)
  • הנחה על שמלות! (מידע שאינו אירוע)
  • הופעה – קנה כרטיסים עכשיו! (קידום מכירות)
  • הופעה – 50% הנחה עד יום שישי! (קידום מכירות)

 להלן מספר המלצות כלליות לסימון התגים (מקור- Google webmasters):

  • כאשר אתה יוצר תג, הקפד לסמן באופן מדויק את כל הטקסט שאותו ברצונך לתייג.
    טוב: האחים בלוז
    פחות טוב: האחים בלוז
  • בעת תיוג רשימה בעלת פריטים מרובים, לדוגמה, מספר אמנים מבצעים או מספר תאריכים, תייג כל פריט בנפרד.
    טוב: קובי אוז  קרן פלס  נינט טייב  גלי עטרי  פיטר רוט (חמישה תגים בנפרד)
    פחות טוב: קובי אוז קרן פלס נינט טייב גלי עטרי פיטר רוט (תג אחד לכל חמשת האמנים המבצעים)
  • בעת תיוג דף עם אירועים מרובים, התחל בראש הדף והתקדם כלפי מטה. לאחר שתייגת מספיק נתונים, מדגיש הנתונים ינחש ויתייג באופן אוטומטי את יתר הדף, ויחסוך לך את הצורך לתייג הכל באופן ידני.
  • בערכות דפים עם דפים מרובים, תייג את הדפים באופן עקבי ככל הניתן. לדוגמה: אם הדפים מציגים מיקומי אירועים הן בראש כל דף והן בחלק התחתון, תמיד תייג את הכתובת בראש הדף.
  • הקפד לתייג את כל הנתונים הנדרשים (בעמודה "פריטי נותנים" מוצג הכיתוב 'נדרש' ליד כל פריט נדרש שטרם תויג). אין צורך לתייג שדות שאינם נדרשים.
  • אם חסרים נתונים בדפים, תוכל לספק ערכי ברירת מחדל עבור הנתונים החסרים על ידי לחיצה על הוסף ערכים חסרים בתפריט גלגל השיניים. ייעשה שימוש בערכי ברירת המחדל עבור כל הדפים בערכת הדפים, לכן ודא שהנתונים תקפים עבור כל הדפים בערכת הנתונים. לדוגמה, אם אתה מספק כתובת ברירת מחדל, ודא שהכתובת נכונה לכל האירועים שמופיעים בדפים בערכת בדפים שלא צוינה עבורם כתובת.
  • לפני שתסיים לתייג דף ותלחץ על לחצן סיום או הבא, הקפד לבצע את הפעולות הבאות:
    • בדוק ותקן כל תיוג שמסומן עם סמל ההתראה (). אם תשאיר סמלי אזהרה מבלי להתייחס אליהם, ייתכן שמדגיש הנתונים לא יוכל לפענח את הנתונים בדפים אחרים בערכת הדפים שלך.
    • ספור את מניין האירועים שמופיעים בעמודה 'פריטי הנתונים שלי', וודא שהדף מכיל את אותו מספר אירועים. לדוגמה, אם ברשימה בעמודה 'פריטי הנתונים שלי' מופיעים חמישה אירועים, אך הדף מכיל אירוע אחד בלבד, יהיה עליך לתקן את התגים בדף.

שימו לב כי במידה וקיימים בעמוד תגים המסומנים בקוד, כלי ה data highlighter לא יוכל לטפל שוב באותם נתונים (אותם מקטעי טקסט) שמתויגים בקוד. אין מניעה לטפל בנתונים אחרים באותו עמוד בעזרת הכלי.
כפי שצוין לעיל, לאחר סיום הליך הזנת התגים, יש לבדוק האם מופיעות התראות שגיאה או סימני אזהרה בתיבת התגים, ולטפל בהערות (אם קיימות). כשהכל תקין, ניתן ללחוץ על כפתור Done (כפתור אדום הממוקם מעל לתיבת התגים) בכדי לשמור את סימון הנתונים:

שמירת סימון הנתונים - Data Highlighter

 

1.3.    יצירת ערכת דפים (Create Data Set)

להבנת השלבים הבאים, יש להכיר 2 מונחים:

  • ערכת דפים (Data set)- סט של דפים שלהערכת הכלי עשויים להכיל מבני נתונים דומים לאלו שסומנו בשלב הקודם. העמוד שסימנו בשלב הקודם מהווה למעשה עמוד דוגמא עבור הכלי.
  • פרסם (Publish)- הפיכת הנתונים שסומנו לזמינים לגוגל. בפעם הבאה שגוגל יסרוק ויאנדקס את העמוד שבו טיפלנו, הוא יכניס לאינדוקס גם את תגי הנתונים.
    בנקודה זו, חשוב להבהיר כי גוגל אינה מתחייבת לעשות שימוש בתגים שסימנו בעזרת כלי זה ו/או להציג את הנתונים שסימנו באחד ממוצריה- תיוג הנתונים (בעזרת data highlighter או בקוד) הינו בגדר המלצה בלבד. עם זאת, כאשר הנתונים שסומנו תקינים ועומדים בכללי המוצר של גוגל- הם בד"כ מוצגים בתוצאות החיפוש.

בחזרה לעבודה עם הכלי: לאחר הלחיצה על כפתור Done הנ"ל, תתבצע שמירה של הנתונים שתייגנו. בשלב זה הכלי ייצור ערכת דפים:

במידה ובתחילת התהליך, בחרנו באופציה של tag just this page, אין משמעות ל Data set- הכלי יוצר באופן אוטומטי "ערכת דפים המכילה דף אחד בלבד" (זה שסימנו בשלב הקודם), ויפרסם את הנתונים, ובזאת יסיים את התהליך.

במידה ובחרנו באפשרות tag this page and others like it- אז בשלב זה הכלי יסרוק את האתר וינסה לאתר דפים שלדעתו עשויים להכיל מבני נתונים דומים.
לאחר הסריקה, תוצג בפני המשתמש תיבת בחירה- בתיבה זו ניתן יהיה לבחור בסט דפים שהכלי זיהה בסריקה (מוצג למשתמש בעזרת thumbnails), או באופציית Costume, שבה נידרש להזין תבנית URL שלפיה נרצה שהכלי ינסה לאתר דפים דומים.

הסריקה של גוגל בשלב זה מתבצעת לפי מבנה URL, ולכן במידה והאתר בנוי בצורה היררכית נכונה עם תיקיות מסודרות, סביר שהכלי יבצע עבודה טובה. במידה ומבנה הURL פחות סדור, אזי יותר סביר שנצטרך לבחור באופציית costume ותהיה לנו יותר עבודה ידנית.

במידה ולמבנה הנתונים שאנו רוצים לסמן בעזרת הכלי אין שום תבנית URL מסודרת באתר, או שהכלי לא יצליח לאתר דפים נוספים- נאלץ לוותר על השימוש בתיוג אוטומטי של סטים גדולים של עמודים, ולתייג בעצמנו כל עמוד (בעזרת "ערכת דפים של דף אחד" לכל עמוד).

בתיבת הבחירה תינתן לנו גם האפשרות לתת שם לערכת הדפים. לאחר הבחירה והזנת שם הערכה, לוחצים על הכפתור Create page set. המערכת תשמור את סט הדפים שבחרנו כערכת דפים, ותעביר אותנו לשלב הבא.

צילום מסך של תיבת הבחירה הנ"ל:

שמירת סט דפים כערכת דפים - Data Highlighter

 

1.4.    בדיקת התיוג האוטומטי והשלמת נתונים  (Tag more examples)

לאחר שבחרנו בסט הדפים ויצרנו ערכת דפים, המערכת תנסה לתייג טקסט בעמודי הערכה, בהתבסס על הדוגמא שסיפקנו בעמוד הראשון. בשלב זה, המערכת תציג בפני המשתמש את התיוג שביצעה. חשוב מאוד לעבור אחד-אחד על כל התגים שהמערכת סימנה, ולתקנם במידת הצורך: לבטל את נתוני התג השגוי ולסמן מחדש נתונים תקינים בתג הרלבנטי, לפי השלבים שהוסברו בסעיפים הקודמים. אם מוצג סמל ההתראה, אך התיוג נכון (הטקסט שמופיע הוא אכן זה שאנו מעוניינים שיסומן בתג), ניתן ללחוץ על סמל ההתראה עצמו ולבחור באפשרות נקה אזהרה.

כאשר כל התיוגים בדף נכונים, יש ללחוץ על הבא (Next- כפתור אדום מעל לתיבת התגים).

כפתור Next

אם הדף לא מכיל נתונים שברצוננו להפוך לזמינים ל Google,ניתן להסיר את הדף מערכת הדפים ע"י לחיצה על הסר דף (Remove page- מימין לכפתור הבא בצילום המסך לעיל). לאחר שסיימנו לבדוק את כל הדפים בערכה, יש ללחוץ על "סיום" (Done- יופיע במקום שבו נמצא כרגע כפתור Next).

1.5.    בדיקת תקינות ופרסום ערכת דפים עם דפים מרובים (Review and Publish)

לאחר הלחיצה על כפתור Done בשלב הקודם, ישמרו הנתונים שתיקנו ונועבר לדף "פרסם" (Review and publish בסרגל ההתקדמות).

בשלב זה יוצגו בפני המשתמש הנתונים שסומנו לכל תג. במידה ועדיין מוצגות אזהרות, יש לתקנן כפי שהוסבר בסעיף הקודם. ניתן גם להקליק על כל תג שרוצים בכל עת, ולחזור לתיקון העמוד.

חשוב מאוד בנקודה זו להשלים בדיקה חוזרת של תקינות הנתונים, ולראות כיצד גוגל מפענח אותם לאחר הפרסום. את הבדיקה מבצעים באופן הבא:

בתיבת החיפוש שבעמוד "פרסם", לוחצים על החץ בצד ימין. בוחרים באחד מהפילטרים שמוצעים. בודקים את הדפים שהתקבלו להמצאות טעויות, ומתקנים אותן. לאחר מכאן לוחצים שוב על החץ הנ"ל, ובוחרים בפילטר אחר, וכך חוזרים על התהליך עד שלא מאתרים יותר שגיאות.

להלן צילום מסך של ראש העמוד Publish, המראה את הגישה לפילטרים:

גישה לפילטרים - Data-Highlighter
לאחר שכל הנתונים סומנו לשביעות המשתמש, ניתן לסיים את התהליך ע"י לחיצה על כפתור
"פרסם" (Publish-כפתור אדום מעל לתיבת התגים):

כפתור פרסם - Data-Highlighter

בשלב זה, הנתונים הופכים זמינים לגוגל, והמשתמש מועבר חזרה לעמוד הבית של הdata highlighter.

1.6.    פעולות נוספות

1.6.1.    ביטול פרסום

ביצוע "ביטול פרסום" מאפשר להורות לגוגל לחדול מעשיית שימוש במידע המתויג, אך אינו פוגע בשום צורה בערכת הדפים שיצרנו ובמידע שתייגנו. בצורה כזו, ניתן לשוב ולפרסם את ערכת הדפים בכל שלב שנרצה.
ע"מ לבטל פרסום, יש להגיע לעמוד הבית של ה data highlighter, ושם לבחור את ערכת הדפים שבה נרצה לטפל (סימון תיבה משמאל לשם הערכה). כעת, בראש הטבלה יופיע כפתור ביטול פרסום (Unpublish). הקלקה עליו תבטל את פרסום הערכה.

1.6.2.    שמירה כטיוטה

ניתן לצאת בכל שלב בתהליך העבודה חזרה לעמוד הבית של הכלי, ולשמור את העבודה עד כה כטיוטה. היציאה ושמירת הטיוטה מתבצעת ע"י לחיצה על הקישור
Back to webmasters tools (כפתור חץ שמאלה). קישור זה יכול להיות באחד משני מיקומים (או שניהם בו זמנית), תלוי בשלב בתהליך בו נמצאים. להלן צילום מסך של סרגל הכפתורים, המציג את 2 המיקומים האפשריים (המיקום השמאלי מופיע רק בעת ריחוף עם העכבר):

שמירה כטיוטה - data-highlighter

 

1.6.3.    חידוש עבודה על טיוטה או עריכת ערכת דפים שפורסמה

ניתן לחזור ולעבוד על טיוטות, כמו גם לבצע שינויים בערכות שפורסמו, בכל עת- ע"י הקלקה על שם הטיוטה (או הערכה) במסך הבית של ה Data highlighter.

 

חידוש עבודה על טיוטה או עריכת ערכת דפים שפורסמה

1.6.4.    מחיקת טיוטה או ערכת דפים

יש לשים לב- שלב זה אינו הפיך!

הדרך למחיקת ערכת דפים תלויה במיקום המשתמש בתוך הכלי.

בעמוד הבית של הכלי, יש לבחור את ערכת הדפים. בראש הטבלה יופיע כפתור Delete.
בעמוד הפרסום, ניתן לבצע מחיקה ע"י לחיצה על סימן המחיקה (פח אשפה) בסרגל הכפתורים

מחיקת טיוטה או ערכת דפים - Data Highlighter

 

במידה ומדובר בטיוטה שלא הגיעה לשלב זה, אז יש ללחוץ על כפתור Cancel למחיקתה:

מחיקת טיוטה - כפתור Cancel

2.    קישורים למידע נוסף

להלן מספר קישורים למדריכים של גוגל בנושא:

 

אין תגובות למאמר

עדיין לא נכתבו תגובות.

כתוב תגובה

שדות חובה מסומנים בכוכבית (*)