עדכון אלגוריתם חיפוש בגוגל – "יונק דבש"

ב 26.9.13 גוגל הודיעה על עדכון אלגוריתם משמעותי, לגרסא הנקראת "יונק דבש" (Hummingbird).
עדכוני אלגוריתם בד"כ מייצרים זעזוע משמעותי ברשת, עם שינויים אפשריים במיקומי אתרים ובטכניקות הקידום המועילות ומזיקות לאתרים. במדדים אלו, לא זוהתה השפעה ישירה של עדכון האלגוריתם. מה, אם כך, המשמעות של שינוי זה, וכיצד הוא משפיע עלינו?
במאמר זה נסקור בקצרה את מהות השינוי והשלכותיו (עד כה) על החיפוש בגוגל, ועל אתרים.

מהו "יונק דבש"?

לפני הכל, יונק דבש הינה ציפור אמריקאית קטנת מימדים (מהציפורים הקטנות בעולם!) ובעלת צבעים מרהיבים. ניתן לקרוא עליה בערך יונק דבש בוויקיפדיה.
בעולם האינטרנט, יונק הדבש הינו גם שם הקוד לאלגוריתם החיפוש החדש של גוגל. זהו עדכון משמעותי לאלגוריתם (החוקיות שמכילה את כל הפרמטרים החשובים מבחינת גוגל ומכתיבה כיצד לקבוע איזו תוצאת חיפוש להחזיר). העדכון בוצע במהלך אוגוסט 2013, וניתן לראותו כהחלפה מלאה של אלגוריתם הליבה של גוגל- העדכון המשמעותי הראשון לאלגוריתם מאז 2009 (עדכון "קפאין"), והגדול ביותר מאז 2001. עדכון זה הושק במקביל למספר פיתוחים נוספים, וביניהם לגרף המידע (knowledge graph), ונכון לעדכון של גוגל מסוף דצמבר העדכון פעיל ביותר מ90% מהחיפושים היומיים בכל רחבי העולם.
למרות שמדובר באלגוריתם חדש, אין המשמעות כי מדובר באלגוריתם שונה לחלוטין- חלקים מהאלגוריתם חדשים ונבנו מהיסוד, ואחרים (כגון עדכון פנדה ופינגווין) הינם ללא שינוי מהותי. כמו כן, לא נראה כי אי אלו מ 200 המשתנים מאלגוריתם החיפוש המוכרים לקהילת הSEO (משתנים שמשפיעים על מיקום אתר בתוצאות החיפוש) נפגע או צבר כח באופן שונה משמעותית מהידוע עד כה.

מהי מטרת העדכון? מה השתנה?

לפי הדיווח שגוגל מסרה, מטרת העדכון היא לשפר את יכולת ההתמודדות של מנוע החיפוש עם חיפוש דמוי שיחה (conversational search): שאילתות חיפוש מורכבות, המוגשות בשפה טבעית, כמשפטים או שאלות ולא כאסופה של ביטויי מפתח. כמו בכל עדכון, התכלית שלשמה מבוצע השינוי היא שיפור התוצאות המוצגות לגולש. במה הדבר מתבטא? מה השינוי מאלגוריתמים קודמים? גוגל אינה נוהגת למסור פרטים מדויקים על אלגוריתם החיפוש שלה, אך במקרה של יונק הדבש, החברה שמרה על עמימות גבוהה במיוחד.

השפעה ראשונית של העדכון

כדי לענות על השאלות הנ"ל, קהילת ה SEO העולמית עשתה כפי שעשתה תמיד, ובחנה שינויים בתוצאות החיפוש ומיקומי אתרים בכדי לזהות את השפעת יונק הדבש1.
בניגוד לעדכונים קודמים, השפעותיו של יונק הדבש אינן בולטות במבט ראשון. למעשה, גוגל הודיעה על יונק הדבש רק ב26.09.13- כחודש לאחר שהושק, ובמהלך אותו חודש שבו היה האלגוריתם פעיל, לא היו דיווחים ברשת על שינויים כלשהם בתוצאות החיפוש.
בהמשך הזמן, החלו להצטבר יותר ויותר עדויות על מענה טוב יותר של גוגל לחיפושים המורכבים משאילתות ארוכות, וכן על הופעה מוגברת של גרף הידע (Knowledge graph) ושל גוגל מקומי, אך בתחילה לא היה ברור הקשר בין שינויים אלו ליונק הדבש. נרחיב על כך בהמשך.

מעבר לחיפוש דמוי שיחה- שינוי תפיסתי באופן ביצוע החיפוש

בעוד שהעדכון הקודם, קפאין, עסק בעיקר באינדוקס (השפעות של מהירות, רשתות חברתיות ועוד), יונק הדבש עוסק בחיפוש ובהבנת השאילתה שהגיש המשתמש.
המפתח למעבר משאילתות שהינן מילות מפתח למשפטים (חיפוש דמוי שיחה) טמון בהבנת הקשר בין ביטויי המפתח שמרכיבים את המשפט, ואת הקונטקסט בו הוגשה השאילתה: לשאילתת החיפוש "אוטובוס לצפת מחר בבוקר" יכולים להיות מספר עמודים שונים שיהוו תוצאת חיפוש טובה, ובכדי להבין מי הכי מתאים- גוגל צריכה לשקלל פרטים נוספים כגון המיקום הגיאוגרפי ממנו בוצע החיפוש, וההבנה שהקישור בין המילים למעשה מהווה שאלה לגבי מספר הקו ושעת הנסיעה- ביטויי חיפוש שכלל לא הופיעו בשאילתה.
מטרתו של יונק הדבש הינה בדיוק זו- לסייע לגוגל לשקלל את הפקטורים הנוספים ע"מ להבין מה חיפש הגולש, ולא רק מה הקליד בתיבת החיפוש.
במובן זה, יונק הדבש מהווה שינוי מהותי בתפיסה של גוגל את אופן החיפוש של המשתמשים.

מדוע לבצע שינוי זה? סמארטפונים, זיהוי תכנים שעונים על השאילתה וזיהוי תוכן איכותי ורלוונטי

ככל הנראה, המניע הראשוני לביצוע שינוי זה הוא השינוי באופן שבו אנו מבצעים חיפושים: בשנים האחרונות חל מעבר משמעותי מחיפוש מבוסס מילות מפתח לחיפוש סמנטי-חיפוש בשפה טבעית יותר, מבוסס משפטים ושאלות. לכאורה, הסיבה לכך הינה שזו חשיבה טבעית יותר לגולש, שאינו נאלץ לברור מבין ביטויי מפתח בודדים שלא תמיד תואמים את מטרת החיפוש. אך יתרה מכך, הכנת מנוע החיפוש של גוגל למעבר לחיפוש דמוי שיחה הינה צעד הכרחי ע"מ להתמודד עם חיפוש קולי: בשנתיים הקרובות, צפוי מספר הגולשים מטלפונים ניידים לעלות על מספר הגולשים ממחשבים. כהכנה לכך, גוגל מטמיעה בימים אלו בכל מוצריה את היכולת לבצע חיפוש קולי (הקלטת שאילתה בקול המשתמש במקום הקלדתה), ולכן נדרש גם שיפור היכולת של מנוע החיפוש עם שאילתות טבעיות.
ככל הנראה, מטרה נוספת שלשמה גוגל מבצע מעבר זה הינה לשפר את תוצאות החיפוש המוצגות ע"י הפחתה בכוחם של ביטויי החיפוש של השאילתה באלגוריתם החיפוש, וזאת ע"מ להתגבר על מניפולציות שאתרים מבצעים לתכניהם בעזרת מיקוד למילות מפתח ספציפיות. במילים אחרות- גוגל רוצה להציג לגולש את התוצאה שהכי תואמת את החיפוש שלו, ובעזרת חיפוש סמנטי תוכל לעשות זאת גם אם העמוד כלל אינו מכיל את ביטוי המפתח שבשאילתה. במקביל, גוגל תוכל להמנע מעמוד שמכיל את כל ביטויי המפתח שבשאילתה, אך אינו מכיל תוכן שתואם את כוונת הגולש.
בהקשר זה, יש לציין כי כעת מתבהרות מספר פעולות נוספות שגוגל ביצעה לאחרונה, כמו ביטול כלי מילות המפתח שהיה רכיב קריטי באופטימיזציה של אתרים, ובמקביל הסתרה כמעט מוחלטת של המידע על ביטויי החיפוש האורגניים שהובילו גולשים לאתר. פעולות אלו משלימות במובן מסוים את יונק הדבש מצד האתרים: אם יונק הדבש עוזר לגוגל לקבוע מהו תוכן איכותי שתואם לשאילתת החיפוש גם בלי קשר למילות המפתח, אזי סגירת כלי מילות המפתח והסתרת מידע על ביטויי החיפוש מהווה דחיפה של האתרים אל עבר הכיוון שגוגל מסמנת כרצוי- הפסקת המיקוד למילות המפתח, ומעבר למיקוד במהות התוכן ובתוכן בעל ערך. כיצד מתמודדים עם זה? בהמשך!

3 חודשים אחרי: מהן השפעותיו של יונק הדבש על החיפוש בגוגל ועל אתרים?

כאמור, לאחר עדכונים קודמים לאלגוריתם, נראו שינויים משמעותיים במיקומי אתרים בתוצאות חיפוש. אך בעוד שעדכונים קודמים כדוגמת קפאין, או שינויים כמו עדכון פינגווין ופנדה, השפיעו בצורה מאוד בולטת בהענשת אתרים שלא עמדו בפרמטרים מסוימים (ותעדוף כאלו שכן), נראה כי יונק הדבש פועל מעט אחרת. לפחות עד כה, לא זוהו אתרים שנפגעו בצורה כלשהיא או קיבלו תעדוף לחיפושים רגילים. עם זאת, לחיפושים מורכבים, מבוססי- משפטים או שאלות, אכן נראה שינויים (אך לא עונשין):

1.    עמודים המספקים תוכן איכותי מטפסים מעל לעמודים עם מיקוד מילות מפתח לביטויי החיפוש. למעשה, בתגובה לשאילתות חיפוש מורכבות, לעתים קרובות גוגל מציג עמודים שאינם מכילים כלל חלק ממילות המפתח, אך מכילים תוכן שעונה על השאילתה בצורה מיטבית.
2.    גוגל מקומי (Local) נראה כי השקת יונק הדבש, בשילוב עם עדכון פינגווין נוסף שאירע ב04.10.13, הביאו לשיפור משמעותי בהצגת תוצאות מקומיות: גוגל לוקאל, כדוגמת הצגה בצד התוצאות של מפה, נתוני עסק וכו, כמו גם רשימת עסקים בתוך התוצאות, עולה כעת לעיתים קרובות יותר לחיפושים עם שאילתות מורכבות (ראו דוגמא מטה). בנוסף, נראה כי גוגל משלבת בחיפוש מידע על המיקום ממנו נשלחה השאילתה, ומתאימה את התוצאות לכך, באחוז גבוה יותר ובהצלחה מרובה יותר מבעבר.
כמו כן, ככל הנראה אינדקסים עשירים- אתרים המרכזים עסקים רבים אך גם מעניקים תוכן נלווה (כדוגמת Tripadvisor, Yelp ועוד) טיפסו במעלה התוצאות לחיפושים מקומיים מורכבים ע"ח אינדקסים פשוטים יותר.

צילום מסך: תוצאות חיפוש לביטוי good hotel in eilat.

תוצאות חיפוש לביטוי good hotel in eilat - יונק דבש

3.    גרף הידע: במקביל ליונק הדבש, הושקו מספר עדכונים לגרף הידע, כגון טבלאות השוואה, פילטרים ועוד. גרף הידע של גוגל מופיע כעת לעיתים קרובות יותר, ובתגובה לשאילתות חיפוש מורכבות יותר. לדוגמא: "מה ההבדל בין חמאה לשמן זית?" (ראו התוצאה בטבלה למטה). השפעת יונק הדבש על גרף הידע הינה משמעותית ביותר. גוגל ידע ליחס לכל ביטוי חיפוש "Entity"- מעין ערך מילוני על אדם, מקום וכו. עם זאת, גוגל נתקל עד כה בקשיים לקשר בין entities שונים, ונושא זה השתפר משמעותית בעזרת יונק הדבש.
ניתן לראות את העלייה בהצגת גרף הידע כפגיעה באתרי תוכן, במיוחד כאלו המכילים נתונים (data) כתשובות לשאלות נפוצות, שכן גוגל אוסף מהם את המידע אך מציג אותו בעמוד תוצאות החיפוש, וכך לגולש אין סיבה להכנס לאתר.
מעבר לכך, לאור התאימות של יונק הדבש למהלכים נוספים שחלקם הוזכרו במאמר זה (כגון חיפוש קולי, התאנה לשינויים בזמינות ניידים, ביטול כלי מילות המפתח, מעבר לחיפוש מוצפן וכו) ובחלקם לא נגענו (גוגל פלוס, גוגל מקומי, כלי Data Highlighter ועוד), לאור העובדה שמדובר בשינוי כה עמוק ונדיר של אלגוריתם החיפוש, ולאור מספר הצהרות של בכירים בגוגל, בכירים רבים בתעשיית ה SEO העולמית מסכימים כי השינויים שתוארו לעיל הינם רק קצה המזלג, וכי יונק הדבש נועד בעיקר לתמוך בשינויים עתידיים נוספים שגוגל מתכננת, ולא הציגה עד כה.

צילום מסך: דוגמה להצגה בטבלה  של השוואת נתונים בגרף הידע

דוגמה להצגה בטבלה של השוואת נתונים בגרף הידע - Hummingbird

 

צילום מסך: דוגמא להצגת גרף הידע עם פילטרים

דוגמא להצגת גרף הידע עם פילטרים - hummingbird

 

המלצות לאור שינוי האלגוריתם

האם צריך לשנות תכנים שכבר קיימים באתר?

אם נראה כי גוגל מעניקה כעת העדפה לעמודים שיכולים לענות לשאילתות ארוכות- האם לא כדאי לעדכן תכנים הקיימים באתר? לייצר תכנים הממוקדים ל"זנב ארוך" מאוד (long tail- ביטוי חיפוש שמורכב ממספר מילים), או לשאלות?
בהחלט לא. תכנים קיימים הם היסוד של המיקום הנוכחי של האתר בתוצאות החיפוש, אך יתרה מכך- הם מספקים ערך לגולשים (בהנחה שהם תכנים איכותיים, אחרת מדובר בבעיה שונה לחלוטין).
שינוי התכנים עלול לפגוע במעמד האתר ובשרות שהגולשים מקבלים, ולכן לא מומלץ לשנות תכנים קיימים בניסיון להערים על האלגוריתם החדש.
עם זאת, יש מקום לשינוי תפיסתי לגבי אופן פיתוח תכנים עתידיים, ובכך נדון בהמשך.


מה מומלץ לעשות כדי למקסם את הרווח מיונק הדבש ולהיות מוכנים לשינויים עתידיים?

אנו מביאים כאן מספר המלצות ונקודות שיש לקחת בחשבון. יש לזכור כי ע"מ להכין אתר בצורה מיטבית לא רק לדרישות הנוכחיות של מנועי חיפוש, אלא גם בצורה שתגן עליו (עד כמה שניתן) מפני פגיעה עתידית בעת שינויי אלגוריתם במנועי חיפוש, יש לפעול רק לפי שיטות "נקיות" שמאושרות ע"י מנועי החיפוש. לצורך כך, מומלץ כמובן להעזר באיש מקצוע המתעדכן באופן רציף בכל השינויים ושומר על הסמכות מקצועיות עדכניות.

  • הפקת תוכן איכותי ובעל ערך לגולש:

    כלל זה היה תמיד אבן היסוד של כל אתר, ונשמר גם בעת שינוי האלגוריתם הנוכחי (וצפוי להישמר גם בעתיד). יש להמנע (במיוחד לאור הכיוון המסתמן בגוגל לאחר יונק הדבש) מיצירת תכנים ריקים, שאינם מעניקים ערך לגולש ורק עושים שימוש במילות מפתח כדי למשוך תנועה. כל עוד שהתוכן הקיים באתר הינו ייחודי ואטרקטיבי- האתר ימשוך תנועה איכותית ויתחזק.

  • סימון תכנים-כדאי לעזור למנועי חיפוש להבין את התוכן!

    כפי שצוין, מטרתו המרכזית של יונק הדבש (ככל הידוע עד כה) הינה לסייע בהבנת השאילתה שהגיש המשתמש. ע"מ לסגור את המעגל, ישנם כלים שבהם ניתן להעזר כדי לסייע למנועי חיפוש להבין את התוכן שבאתר שלנו. יישום כלים אלו יסייע לגוגל לאנדקס נכון יותר את התוכן באתר, וכך להעלות את עמודי האתר כתוצאת חיפוש רלוונטית לטווח שאילתות רחב יותר, או לחיפוש מורכב שבו לא בהכרח היינו עולים לפי מילות המפתח.
    כלים אלו עוסקים בתחום הנקרא סימון תכנים- דרכים לסמן בתגים טכניים סוגי תוכן שונים (מאמר, מוצר, מחיר, מוסד וכו). הסימון יכול להתבצע בקוד עצמו באחת מ3 דרכים, כשהסימון המומלץ הוא עפ"י ההנחיות של סכמה – תקן המקובל על כל מנועי החיפוש. תקן זה הינו נרחב ביותר, ומכיל הנחיות סימון לאלפי entities. דרך זו מצריכה התערבות של מתכנת, ולכן דורשת זמן וכסף, אך מסמנת את התכנים באופן קבוע ולכל מנועי החיפוש (ואף עבור פייסבוק), בצורה שנשלטת ישירות ע"י האתר.
    לגוגל קיים כלי בשם Data Highlighter, שמאפשר סימון של מספר סוגי תכנים מרכזיים. הכלי הינו חינמי, קל לשימוש ומהיר יחסית, אך הוא פועל רק עבור גוגל, לא עובד במקביל לסימון בקוד (לפי סכמה או כל שיטה אחרת), ומוגבל רק למספר סוגי תוכן מרכזיים.
    בתקופה הקרובה- מומלץ לאתרים הקצרים בזמן ובתקציב ופונים בעיקר לקהל הישראלי להשתמש בדאטה היילייטר של גוגל לסימון תכנים. לאתרים שפונים לקהל בינלאומי (ולכל אתר שמעוניין להשלים זאת), מומלץ לבצע את הסימון לפי ההנחיות בסכמה.
    בעתיד הרחוק יותר,מתכנתים יצטרכו ללמוד להטמיע בכתיבת הקוד שלהם באופן שוטף שימוש בentities מסכמה. להרחבה בנושא, אתם מוזמנים לקרוא בקישורים הבאים מאמרים שכתבתי אודות סימון תכנים וכן אודות הכלי Data Highlighter של גוגל.

  • שינוי תפיסתי לגבי פיתוח עמודי תוכן חדשים: לאור חסימת המידע אודות מילות החיפוש האורגניות בגוגל, סגירת כלי מילות המפתח והשקת יונק הדבש, שמטפל טוב יותר בשאילתות ארוכות ומורכבות, מומלץ להתחיל לפתח עמודי תוכן לא רק לפי מילות מפתח, אלא גם (ואף יותר) לפי נושאים המעניקים שרות לגולש. רצוי לנסות ולאתר שאלות יסוד בנישה של האתר, ולפתח עבורן עמודי תוכן כעמודי נחיתה. מומלץ (כפי שהיה עם מילות מפתח) להתמקד בתוכן "חי" ככל האפשר- חדשות חמות בתחום שהו עוסק האתר וכו.
    כדאי לתת דגש לביטויי מפתח עם זנב ארוך, וכן לשילוב "משפטי מפתח"- משפטים שלמים שהם שאילתות רלוונטיות וחשובות לאתר, אך חשוב שלא לבנות עמודים כדי למקדם במשפטים וביטויים שכאלה- אלא לבנות תוכן איכותי שנותן מענה לשאלה שכזו.
    במילים אחרות- לא לוותר על מילות מפתח, אך לפתח עמודים לפי נושאים (שאלות) ולא לפי מילות מפתח.
  • שימוש בתוכן קיים: אין צורך לערוך מחדש את כל התוכן קיים,  אך חשוב לסמן את מהות התוכן (כפי שהוסבר לעיל – Schema או Data Highlighter).


סיכום

אם לסכם את כל הידע שהצטבר בשלושת החודשים שהצטברו מיום ההודעה על יונק הדבש ועד לכתיבת שורות אלו, נראה כי גוגל מתמודד טוב יותר עם שאילתות ארוכות ומורכבות. לכאורה, השינוי שיונק הדבש יצר עד כה בפועל אינו כה בולט עבור אתרים (במיוחד בהשוואה לעדכוני אלגוריתם קודמים), אך אין הדבר אומר שאינו בעל משמעות!
השינוי המשמעותי ביותר שעולה מהטמעת אלגוריתם יונק הדבש הינו תפיסתי: השינויים שזוהו עד כה מהווים הצצה אל העתיד לבוא, ומזכירים לכולנו שמילות מפתח היו אמורות להיות כלי ולא יעד. זוהי קריאה למנהלי אתרים, מקדמי אתרים ויוצרי תכנים לשנות את התפיסה לגבי פיתוח תכנים ממוקד מילות מפתח, ולעבור לפיתוח תכנים לפי מהות וצרכי קהל היעד.
השינויים שחלו בעקבות יונק הדבש גם ממחישים שוב את המעבר החד והמהיר של השוק לגלישה מפלטפורמות ניידות, ולתחרות הגדלה בין אתרי התוכן לגוגל.

מהו "יונק דבש"?

  • הושק בהשקה שקטה באוגוסט 13', התגלה רק חודש לאחר מכן בהודעה מטעם גוגל ב 26.09.13
  • נכון לסוף דצמבר- פעיל ב90% מהחיפושים
  • העדכון הראשון לאלגוריתם הליבה מאז קפאין ב2009, וכנראה הגדול ביותר מאז 2001.
  • עוסק בהבנת השאילתה, ולא באינדוקס (כמו קפאין). מטרתו (ממה שידוע עד כה)- הבנת קונטקסט השאילתה וקשר בין מילות מפתח בשאילתה
  • צפוי להוות בסיס לשינויים עתידיים נוספים- רוב השינויים שהוא טומן בחובו עדיין לא איתנו

כיצד הוא משפיע?

עד כה, ידוע שיונק הדבש מסייע ל:

  • Conversational search- חיפוש בשפה טבעית, חיפוש סמנטי
  • שיפור בהתייחסות לאוסף ביטויים כ"משפט חיפוש" ולא כאוסף מילים
  • חיפוש קולי
  • שימוש מוגבר בגרף הידע, כולל השוואות
  • הגברת שימוש ב"entity" וקישורים ביניהן
  • דחיפה נוספת לגוגל מקומי (לוקאל) אורגני בחיפושים מקומיים, וגם לאתרי אינדקסים המעניקים
    תוכן נלווה, כמו YELP.

משמעות לאתרים ומקדמים

  • אין תהפוכות קיצוניות
  • לא נצפו פגיעות באתרים, או שינויים לרעה במנוע החיפוש מצד משתמשים
  • בשל השימוש המוגבר בגרף הידע, נוצרת לעיתים תחרות מול גוגל על תוכן שמגיע מהאתר.
  • אין שינוי בכללי קידום כלליים
  • התחדד הצורך בתוכן משמעותי ואיכותי ולא רק אוסף מילות מפתח
  • כדאי לעזור לגוגל להבין את התוכן בעזרת סימון תכנים
  • רצוי: לפתח עמודי תוכן מתוך גישה של שרות לגולש ולא מילות מםתח- עמודים שעונים על שאלות
    יסוד בנישה של האתר כעמודי נחיתה. זוהי נקודה רלוונטית במיוחד לאור המעבר לחיפוש מוצפן
    ואובדן המידע על מילות מפתח. התמקדות בתוכן "חי" ועדכני, כדוגמת חדשות וארועים.
  • לא לשנות תוכן קיים. כן לסמן את מהות התוכן.

 

מקורות לקריאה נוספת:

  1. מאמר ב- MOZ המתאר את איסוף הנתונים לגבי יונק הדבש וניתוח השינויים שזוהו – http://moz.com/blog/hummingbird-unleashed
  2. ב- search engine land שמתאר את כל הידוע על יונק הדבש ביום ההכרזה – http://searchengineland.com/google-hummingbird-172816- FAQ 
  3. רשימת שינויים ידועים באלגוריתמים של גוגל, מתוך אתר MOZ – http://moz.com/google-algorithm-change
  4. מאמר קצר באתר SEO ROUND TABLE בנוגע ליונק הדבש – http://www.seroundtable.com/google-hummingbird-17442.html
  5. פוסט בבלוג של Amit Singhal, מבכירי גוגל, הנוגע (בין השאר) לשינויים ועדכונים בגרף הידע – http://insidesearch.blogspot.ca/2013/09/fifteen-years-onand-were-just-getting.html

תגובה 1

  1. מאמר מעניין ואיכותי מאוד – תודה

כתוב תגובה

שדות חובה מסומנים בכוכבית (*)