כיצד הודעות טקסט מסייעות בהגדלת הכנסות של מלון?

פעמים רבות, מלונאים, ובמיוחד מנהלי הכספים, צריכים לבחור באסטרטגיות שונות שיסייעו לשפר את שביעות רצון האורחים אך גם – כמובן – להגדיל את ההכנסות. כך למשל, בתי מלון יכולים להציע Wi-Fi חינם וללא הגבלה לאורחיהם על מנת להגביר את שביעות רצונם, או שיכולים לגבות מהם כמה דולרים ולהרוויח כלכלית משירותים אלו.

באופן אישי, אני מחזיקה בתפיסה כי שיפור בשביעות רצון האורחים משפיע באופן מעשי על ההכנסות. מחקרים אף מראים כי 76% מהנוסעים מוכנים לשלם יותר עבור מלון עם דירוג גבוה. עם זאת, לא תמיד קל למצוא את הקשר הישיר בין דירוגי שביעות רצון גבוהים לבין גידול בהכנסות, אך לא מדובר במשימה בלתי אפשרית. לפיכך, יש צורך במוצר שעושה קצת משניהם – גם יענה על הציפיות של האורחים ויתרום לשביעות רצונם, וגם יוכל לספק הכנסות בעת ובעונה אחת.

את הפתרון לכך ניתן למצוא בתפעול של הודעות טקסט מטעם בית המלון, שמסקרים שונים עולה כי קרוב ל-80% מהצרכנים מעדיפים לתקשר עם בית עסק באמצעות טקסט וכי 90% מההודעות הללו נקראות בתוך 3 דקות מרגע קבלתן. בשל כך, בתי מלון יכולים להשתמש בהודעות טקסט כערוץ תקשורת יעיל ושימושי על מנת להגדיל את שביעות רצון אורחיהם, לקדם את איכות השירות עבורם – וכתוצאה מכך – להגדיל את ההכנסות.

הנה כמה דוגמאות לאופן שבו הודעות טקסט של מלון יכולות להשפיע ישירות על הפדיון:

הודעות טקסט מבית המלון להצעת שדרוג
מי לא אוהב שדרוג, במיוחד אם מדובר בהוזלת עלויות השהות? כאשר אתם, כבעלי ומנהלי בית מלון, מנסים למלא חדרים משודרגים בעונות הפחות מבוקשות off season)) – אתם בהחלט יכולים לשלוח הודעת טקסט מהירה ללקוחות פוטנציאליים ולהציע להם הנחה קטנה על שדרוג החדר. כדי שההמרה תהיה אפקטיבית וממוקדת, הקפידו לשלוח את המסר רק לאורחים מתאימים. בעזרת מערכת ה-PMS של בית המלון, אתם יכולים למצוא באופן אוטומטי את רשימת כל האורחים שהזמינו חדר סטנדרטי ולהציע להם שדרוג, הדבר יבטיח כי  לא יישלחו תמריצים לאורחים ששילמו כבר מחיר מלא עבור חדר משודרג.

"שלום [שם אורח], אנו מזמינים אותך לשדרג את החופשה ולקבל חדר עם נוף לים בתוספת של $30 בלבד ללילה. עדכן אותנו בבקשה אם אתה מעוניין… המבצע למשך זמן מוגבל

 

הודעות טקסט מבית המלון להצעת שירותים ללקוח
אם בתחומי המלון פועל ספא מפנק, אך האורחים לא יודעים על זה – האם הוא באמת קיים? אתם עלולים להיות מופתעים לרעה כשתגלו שאורחים רבים לא מודעים כלל למגוון השירותים שהמלון שלכם מעמיד לרשותם. באמצעות הודעות טקסט תוכלו לשווק את השירותים השונים ובכך לגרום לאורחים לדעת אודותם. חשוב לציין כי המסרונים היעילים ביותר צריכים להיות אותנטיים ומשכנעים, ולכן, יש להימנע מנוסח מכירתי מדי בהודעה, ובמקום זאת, ניתן לשלב בהודעה פעולת צ'ק-אין לצד המסר הפרסומי.

"היי [שם אורח]…, אנו מקווים שאתם נהנים מהביקור שלכם אצלנו עד כה. אם אתם זקוקים לקצת רגיעה, הספא שלנו מציע היום עיסוי של 20 דקות עבור 20$ בלבד. לכל הפרטים – כתבו לנו"

 

הודעות טקסט מבית המלון לבקשת משוב
אוקיי, זוהי דרך קצת יותר מעורפלת, אבל כפי שצויין קודם, אני מאמינה באמונה שלמה במשוואה הבאה: כמות גדולה יותר של חוות דעת אורחים = דירוגים טובים יותר באינטרנט = הגדלת הכנסות. אם המלון שלכם שולח סקר שביעות רצון לאחר שהייה, הודעות טקסט הן ערוץ מצוין לבקשת משוב זה. שלחו מדי יום הודעה אוטומטית לאורחים העתידים לסיים את חופשתם ולעזוב את המלון וכללו בה קישור לסקר חוות דעת על המלון. לא מן הנמנע שבתוך זמן קצר – תתחילו לראות את העלייה בתגובות. מכיוון שבקשת חוות דעת גורמות לעלייה של 8% בציונים גבוהים יותר, ניתן יהיה לראות את ההשפעה החיובית הזו גם בדירוג הכולל של המלון באינטרנט.

"תודה שנשארת איתנו, [שם האורח]. אנא תנו לנו לדעת איך חוויתם את החופשה, שלכם אצלנו ובמה אנחנו יכולים להשתפר לקראת השהייה הבאה שלכם כאן: [קישור לסקר]. תודה רבה ונסיעה בטוחה הביתה! "

לסיכום, תקשורת עם אורחים באמצעות הערוץ שהם מעדיפים, תגרום למלון שלכם להרוויח בשתי דרכים משמעותיות. ראשית, היכולת של האורחים להתכתב עם המלון תספק להם נוחות רבה ומענה הולם על ציפיותיהם. בנוסף, הוספת הודעות טקסט אסטרטגיות המשווקות את שירותי המלון השונים ומעודדות למסור חוות דעת – מהווה ערוץ חדש המסייע בהגדלת הכנסות. לזה בדיוק מתכוונים כשאומרים "win-win".

למידע על השירותים אותם אנו מציעים ב"כרמלון" בתחום ניהול מוניטין ושיפור חוות דעת למלונות – לחצו כאן

אין תגובות למאמר

עדיין לא נכתבו תגובות.

כתוב תגובה

שדות חובה מסומנים בכוכבית (*)