איך חוות דעת גולשים ישפרו את דירוג המלון בגוגל?

האלגוריתם החדש של גוגל שנכנס לשימוש בסוף אפריל 2015, מתחשב באופן משמעותי יותר מבעבר בתכנים הנמצאים באתרים השונים, ומבדל משמעותית את ההבדלים בין אתרים המציעים תוכן רלוונטי אמיתי למשתמשים, לבין אתרים שאינם עושים זאת כראוי.
עבור אתרים של בתי מלון, המפתח לדירוג תוצאות החיפוש בגוגל טמון לא רק בכך שהאתר מציג תוכן באיכות גבוהה, אלא גם בכך שהתוכן יהיה ייחודי, רענן, חדש ורלוונטי. עובדה זו מציבה אתגר אמיתי עבור בעלי אתרים – איך ליצור תוכן ייחודי, כשיש מוצר מסוים, שתיארו וכתבו עליו מכל זווית אפשרית אינספור פעמים?

סקרי שביעות רצון מציעים למעשה פתרון פשוט שאינו דורש צוותי וידאו יקרים או בלוגרים אורחים. סקרים אלו נותנים למלונות הזדמנות להגיע לאורחים יומיים לאחר שעזבו את המלון, כאשר החופשה עדיין במחשבות שלהם. המטרה השנייה של הסקרים היא לספק לאתר המלון תוכן חדש וייחודי המתעדכן כל העת. חשוב גם לזכור, שככל שגוגל תמשיך לשפר את האלגוריתם שמייחס חשיבות רבה כ"כ לתוכן – כך עניין חוות הדעת יהפוך לחשוב וחיוני יותר עבור בתי המלון.

היתרון של תכנים המגיעים מחוות דעת של גולשים, לא נובע רק מהייחודיות שלהם, אלא גם מכך שהם עשירים במילות מפתח רלוונטיות שמספקים המטיילים. "חופשה במלון XX בבוסטון", "בריכת שחייה בבית מלון YYY", "המסעדה של מלון היאט", וכן הלאה. לא משנה עד כמה גוגל מתאימה את האלגוריתם שלה, תמיד יהיה צורך במילות מפתח באתר כדי לדעת מה מחפשים, ונוסעים יכולים לספק את המילים הללו בדרך טבעית ולא מאולצת, כפי שנהוג לא פעם באסטרטגיות SEO.

» ניהול מוניטין ושיפור חוות דעת למלונות
» לפרטים נוספים על מערכת ניהול המוניטין וחוות הדעת של חברת  TrustYou

חוות דעת מסקרי שביעות הרצון של TrustYou גם מוזנות לתוך הדירוג הכללי על המלון, כך למשל, מלונות של לינה וארוחת בוקר (B&B Hotels) זכו לעשרות אלפי חוות דעת חדשות מאז שהחלו להשתמש בסקרי שביעות רצון הנשלחים אל האורח לאחר השהייה. הציונים מחוות הדעת הללו גבוהים ב-7% מהציונים של חוות דעת ממקורות אחרים, דבר הנובע מהעובדה שכאשר מלון מבקש משוב באופן יזום, הוא משדר לנופשים שלמלון באמת אכפת מדעותיהם, והם משתפים פעולה ברצון ומעלים את חוות דעתם. בנוסף, חוות הדעת הללו מאפשרות למלונות לקבל מידע מפורט יותר על האורחים, לשפר את הליקויים והדרישות בהתאם, ובעצם ליהנות ממצב של win-win.
אם היתרונות הללו אינם מספיקים כדי לשכנע אתכם לשלב סקרי שביעות רצון כחלק מאסטרטגיית ה-SEO שלכם, ישנן דרכים להשתמש במידע הזה "מאחורי הקלעים" של האתר בכדי להגדיל את דירוג האתר בתוצאות החיפוש. המידע מסקרי שביעות הרצון ותוכן חוות דעת אחרות יכול בקלות להתווסף לתצוגה עשירה של האתר בתוצאות חיפוש (Rich Snippet). מלונות גילו שבאמצעות שימוש בתצוגה עשירה שכוללת את כמות חוות הדעת והציון הכולל שלהן בתוצאות החיפוש, הם הצליחו להשפיע לחיוב על הדירוג שלהם בגוגל.
כך למשל מלון MEININGER באמסטרדם, ששילב בתצוגה העשירה שלו מידע מובנה על חוות דעת מ-TrustYou, שיפר את דירוג החיפוש האורגני שלו למקום הראשון, לפני סוכנויות נסיעות מקוונות (OTAs) ואתרי חוות דעת אחרים. דבר זה מגביר את הסבירות שמטיילים יגיעו ישירות לאתר המלון לצורך ביצוע הזמנה.
לסיכום, סקרי שביעות רצון על מלונות יכולים וצריכים להשתלב ב-SEO של האתר, במיוחד כעת עם האלגוריתם החדש של גוגל. הם מוסיפים תוכן ייחודי ורלוונטי לאתר המלון, יכולים להיות מתויגים כדי לשפר את הדירוג (באמצעות שימוש בתצוגה עשירה), ומסייעים בשיפור הציונים והדירוג הכללי של בית המלון ברשת.

איך כובשים את גוגל:  4 המלצות מעשיות
גוגל ממשיכה לפתח את האלגוריתמים שלה כל העת, ויש הרבה ספקולציות על איך מנוע החיפוש האדיר הזה משפיע על דירוג אתרים. בשורה התחתונה, גוגל הופכת חכמה יותר ומדרגת אתרים לפי איכות התוכן שלהם. משמעות הדבר היא כי אתרים חייבים לשאוף לספק את חוויית המשתמש הטובה ביותר, הן ברמה הטכנית והן ברמת התוכן.

אז מה מלונות יכולים לעשות כדי לשמור על הדירוג שלהם בשוק תחרותי שבו כבר פועלים לא מעט אתרים מצליחים של סוכנויות נסיעות מקוונות? הנה כמה המלצות מעשיות:

  1. דגש על מעורבות משתמש
    מדגם שערכה חברת השיווק הדיגיטלי, StickyEyes, בקרב מספר אתרים בתחילת חודש מאי 2015 גילה שגוגל מדרג אתרים גבוה יותר ככל שזמן השהות הממוצע באתר שלהם גבוה יותר, כמו גם מהירות הטעינה של האתר. משמעות הדבר היא כי על מנת להישאר תחרותיים, מלונות חייבים לייעל את יכולות ההתקשרות שלהם עם הגולשים, על ידי הארכת זמן השהות באתר והפחתת אחוז הנטישה. זמן שהות באתר הוא סוגיה מורכבת, שכן נוסעים שנכנסים לאתר רוצים לגלוש בו ביעילות ובמיקוד, יחד עם זאת, הם גם מבלים זמן רב בתהליך תכנון החופשה, כך שהמלון יכול לקבל את תשומת הלב שלהם ככל האפשר. תוכן אינטראקטיבי וייחודי בצורה של קטעי וידאו, תמונות ומצגות ויזואליות – מסייעים מאוד לחויית הגלישה ולהארכת זמן השהות באתר.
    לדוגמא, מחקר TrustYou בשיתוף עם אוניברסיטת ניו יורק שבחן את סוגיית התוכן החזותי, הראה כי 52% מהנוסעים שהשתתפו בסקר, מסכימים כי סיכום חוות דעת מטיילים (Meta Reviews), הנאספים ממיליוני גולשים מרחבי הרשת, היא הדרך הידידותית ביותר למשתמש לקרוא חוות דעת, בטח על פני טקסטים ארוכים ומסורבלים על המלון. הסיכומים התמציתיים של חוות הדעת מציבים בפני המטיילים את הדברים החשובים ביותר שעליהם לדעת, והם מוצגים בצורה חזותית ומושכת.
    ראו דוגמא כיצד מוצג סיכום חוות הדעת עבור מלון פארק פלאזה היסטריה באתר רשת המלונות הקרואטית ארנה טוריסט.צילום מסך מתוך אתר arenaturist.com, הממחיש כיצד מוצג סיכום חוות הדעת עבור מלון פארק פלאזה היסטריה
  2. התאמת האתר למובייל
    מלונות עם אתרי מובייל ידידותיים – נהנים מדירוג גבוה יותר במנוע החיפוש. עדכון זה של גוגל, המכונה "Mobilegeddon" או"Mobilepocalypse" , מתאים את דירוג האתר בהתבסס על מידת השימושיות שלו במובייל.כדי לבדוק האם האתר שלכם מותאם למובייל, אתם יכולים להשתמש בכלי מבחן של גוגל  – Mobile-Friendly Test  – הבודק האם האתר שלכם ידידותי ומותאם גם למובייל. אם כשלתם במבחן, ייתכן שהגיע הזמן להשקיע בעיצוב אתר מובייל חדש וידידותי.
  3. הכירו את הקהל שלכם
    אחוז נטישה גבוה מטריד לא מעט בעלי אתרים, כעת נוסף גם האלגוריתם החדש של גוגל שלא "אוהב" אתרים עם שיעורי נטישה גבוהים יותר. שיפור הנתון הזה יתרום לעלייה בדירוג תוצאות החיפוש, והדרך הטובה ביותר לכך היא לספק תוכן טוב יותר באתר. יחד עם זאת, חשוב מאוד להתמקד בקהל יעד נכון וממוקד. אם מאמצי השיווק שלכם ממוקדים יותר בכמות מאשר באיכות – האתר ישלם על כך מחיר. בשל כך, חשוב לזכור שכל אסטרטגיות ה- SEO, PPC והמדיה החברתית באתר, צריכות להימדד על פי איכות הקהל שהן מביאות. ביקורים איכותיים באתר מגבירים את מעורבות המשתמש ואת שיעורי ההמרה, כך שיש לקחת זאת בראש סדרי העדיפויות.
  4. בצעו בדיקות טכניות
    בדיקות טכניות לאתר מומלצות כדבר שבשגרה, ומסייעות מאוד לשיפור תוצאות החיפוש בגוגל, בעיקר בכל הקשור למהירות טעינה, טעויות, יעילות החלפת קישורים ועוד.

אודות TrustYou
TrustYou הינה חברה המספקת כלים לניהול חוות דעת ומוניטין באונליין בתחום תעשיית האירוח. TrustYou מנטרים ומנתחים חוות דעת מרחבי האינטרנט ומרכזים את כל הנתונים והתובנות לממשק ידידותי ונוח לשימוש. המטרה היא לאפשר למלונאים להבין מה נאמר עליהם באינטרנט, לנהל את המוניטין שלהם ברשת, לשפר את נקודות התורפה של המלון ולהגדיל את המכירות בהתאם.
ה-Meta Reviews של TrustYou מבוססים אך ורק על חוות דעת מאומתות של מטיילים מיותר מ-250 מקורות מרחבי העולם. הם אינם כוללים נתונים מ-TripAdvisor.

למידע על השירותים אותם אנו מציעים ב"כרמלון" בתחום ניהול מוניטין ושיפור חוות דעת למלונות – לחץ כאן

אין תגובות למאמר

עדיין לא נכתבו תגובות.

כתוב תגובה

שדות חובה מסומנים בכוכבית (*)