קידוד קמפיינים לאנליטיקס באמצעות כלי ה- Google URL Builder

מאמר זה מתמקד בחשיבות של קידוד קמפיינים בגוגל אנליטיקס על מנת שהקמפיין יזוהה במערכת וכך נוכל לקבל נתונים שונים לגבי הקמפיין, מה שחשוב לכל מי שמנהל קמפיינים אונליין. המאמר מספק הסבר טכני , מקיף וברור כיצד לבצע קידוד כזה בצורה נוחה ובצעדים פשוטים.

קידוד קמפיינים ולינקים מקודדים

קידוד קמפיינים הינו מהלך הכרחי, על מנת לאפשר לחשבון האנליטיקס לזהות את הקמפיין  שאותו אתם מנהלים ולקבל ממנו נתונים סטטיסטיים שתרצו על מנת לשפר ולקדם את הקמפיין. מדובר בתהליך טכני ויבש וככזה חשוב,שיתבצע ללא טעויות ובפורמט אחיד ועקבי. כמוכן, מומלץ שיוקצה אדם או מספר מצומצם של אנשים, אשר יבצעו הקידודים הללו.

מתי יש לקודד קמפיין ב- URL BUILDER

קידוד קמפיינים נדרש עבור כל קמפיין פרסומי אשר אינו מתבצע באמצעות כלי ישיר של גוגל כמו גוגל אדוורדס או גוגל אדסנס. כאשר מעלים באנרים בפרסום פרפורמנס באתרים או כששולחים ניוזלטר ללקוח, נדרש לקודד קמפיין. בנוסף,אם אתם מעוניינים לעקוב אחרי כמות הגולשים שלחצו על לינק ששיתפתם ברשתות חברתיות כגון פייסבוק, טוויטר ,לינקדאין וכו', או אם שיתפתם את הלינק הנ"ל גם באימייל ששלחתם, לא תוכלו לדעת בוודאות איזה לינק הביא את הטראפיק שמצוין בנתוני האנליטיקס. על מנת לברר נתונים כאלו ולקבל מידע מדויק יותר על מהות הכניסות ללינק, נוצר כלי קידוד הקמפיינים של אנליטיקס, כך שתוכל לתייג מידע נלווה ללינק וכך תוכל לקבל לאחר מכן מידע רב ומדויק יותר על כניסות אליו.

איך מתחילים עם קידוד הלינקים

על מנת להגיע לכלי לחצו לקישור ל- URL builder. אפשר גם לכתוב URL BUILDER בחיפוש גוגל ולהיכנס לתוצאה העליונה שמתקבלת.
לפני שמתחילים – חוקי כתיבה כלליים ב URL BUILDER:

  • יש לכתוב באותיות אנגליות קטנות בלבד.
  • הפרדה בין מילה למילה תתבצע ע"י מקף אמצעי (סימן מינוס -) ואין להכניס רווחים בין הפרמטרים.

פרמטרים ראשיים ליצירת הלינק המקודד:

  1. Website URL: בחלונית זו יש לשתול את כתובת ה URL המדויקת של דף המטרה (הקמפיין), אליו יגיעו הגולשים לאחר הלחיצה על הלינק.
    לדוגמא: אם אנו רוצים להעביר את הגולשים לדף הבית של אתר מגדל, נשתול את הכתובת https://www.migdal.co.il/He/Pages/migdalHomePage.aspx
    שימו לב: יש לשתול את הכתובת המדויקת של הדף אליו מגיעים כולל כל הרוט (URI). מומלץ להיכנס לדף המטרה, להעתיק משורת ה URL את הכתובת ולהדביקה בחלונית ה Website URL.
  2. Campaign Source: המקור ממנו מגיע הקמפיין. לדוגמא: אם אנו שולחים ניוזלטר ללקוחות החברה, נקליד newsletter-company  או אם הקמפיין הוא בפייסבוק, נקליד facebook-company  ותוכלו לראות גם בלינק  לאחר מכן שהנתון עודכן כ: ‘utm_source=Facebook’
  3. Campaign Medium: המדיום בו אנו משתמשים – באנר, ניוזלטר והנושא שלו.
    לדוגמא: אם אנו שולחים ניוזלטר ללקוחות החברה בדבר ביטוח רכב במחיר מוזל נכתוב בשורת המדיום newsletter-link-car-insurance-low-price .ואם נבצע קמפיין בפרסום בפייסבוק אז נציין facebook Advertising  ולאחר מכן יצוין בלינק המקודד: ‘utm_medium=Facebook advertising’
  4. Campaign Name: שם הקמפיין. זהו רכיב חשוב המסייע לנו להבחין בין קמפיין אחד לשני. היות וקמפיינים רבים מגיעים מאותו מקור, ברכיב זה יש להשתדל לפרט ככל האפשר לרבות תאריך העלייה של הקמפיין, שמו ותוכנו, גודל (אם מדובר בבאנר), על מנת להקל בזיהוי שלו באנליטיקס.
  • אם ניעזר שוב בדוגמא מהסעיף הקודם, בשורת ה Campaign Name יש לכתוב:
    Newsletter-01-12-car-low-price.
  • אם לדוגמא יוצאים שני דיוורים באותו נושא ובזמן מקביל אחד ללקוחות קיימים ואחד ללקוחות פוטנציאליים, מומלץ ליצור שני לינקים:
    Newsletter-01-12-car-low-price-customers.
    Newsletter-01-12-car-low-price-potential-customers
  • שתי החלוניות הנוספות ב URL BUILDER אינן חובה:
    Campaign Term –  מילות המפתח שבהן אתם משתמשים בקמפיין, כך שניתן ליצור מס' סטים שונים של מילים וכך לקודד אותם בנפרד כקמפיין שונים.
    Campaign Content – אם לדוגמא קיימות 2 גרסאות שונות לקמפיין בצורה של שליחת אימיילים שונים אז ניתן להשתמש באותו לינק אבל רק בשיני של פרמטר זה.

מה עושים לאחר מילוי הפרטים

לאחר שמילאנו את כל הפרטים, לוחצים על כפתור Generate URL.
כאשר מקודדים קמפיין באמצעות כלי ה- URL BUILDERמתקבלת כתובת URL המכונה לינק מקודד ומיד נקבל בחלונית שנמצאת מתחת את הלינק המקודד . הלינק שיתקבל יהיה ארוך ויכלול תגית עם המידע הנוסף (link tagging).
לדוגמא הלינק הבא בקמפיין של פייסבוק שנקרא Happy: www.carmelonl.com/?utm_source=Facebook&utm_medium=Facebook%20ads&utm_campaign=Facebook%20Happy

מה עושים עם לינק מקודד

מעתיקים בתשומת לב את כל הלינק ומשתמשים בו ככתובת היעד אליה יגיעו כל מי ,שיקליק על הלינק.
ניתן גם לקצר את הלינק תוך שימוש בשירותים של קיצור לינקים כגון: bit.ly

  • אם מדובר בניוזלטר אליו יצורף הלינק לנמען, יש לשלוח אך ורק את הלינק המקודד.
  • אם מדובר בבאנר, יש לשתול את הלינק המקודד ככתובת היעד אליה ישלחו המקליקים.

בדיקת תקינות

  • יש לסרוק את הלינק המקודד שהתקבל: אם מופיע בו הסימן %, זה אומר שיש באחת ההגדרות טאב, שמומלץ להחליפו בטאב אחר.
  • לאחר כל לינק מקודד שמפיקים, חובה להקליק עליו ולוודא שאכן אנו מועברים לדף הרצוי. אם זה לא קורה – זוהי עדות לכך שהלינק אינו תקין.
  • נקודה חשובה: אם מקודדים לינק לדף אשר עדיין לא עלה – הלינק – מן הסתם – לא יעביר אליו. במקרה כזה, יש להמתין עד שהדף חי ופעיל ואז לבדוק הלינק.כמוכן, מומלץ מאד לא לשתול לינק מקודד שלא נבדק.

נוהל עבודה מומלץ:

יש ליצור קובץ אקסל ובו פריסת המדיה, קובץ זה יכלול את הטורים הבאים:
website URL
campaign source
campaign medium
campaign name
וטור נוסף ריק, אליו יודבק לאחר מכן הלינק המקודד.

מה קורה לאחר שיתוף הלינק

כאשר גולש ילחץ על הלינק, ניתן יהיה לצפות בנתונים לגבי זה בגוגל אנליטיקס מתחת לאזור של "קמפיניים".שם תוכלו לראות כמה גולשים לחצו על הלינק וכן אם יצרתם לינק מקודד נפרד לכל קמפיין ברשת חברתית או במייל ששלחתם אז תוכלו לראות גם את הנתונים לכך בנפרד ולכל קמפיין עם שם אחר תוכלו לקבל נתונים אחרים וכן נתונים לגבי מקור הלינק

לסיכום

במאמר זה סיפקנו הסבר טכני בעיקרו על השימוש בכלי URL BUILDER לצורך קבלת נתונים על קמפיינים וקידוד הלינקים שלהם בגוגל אנליטיקס. כמוכן שלא בכל קמפיין שתנהלו , תצטרכו או תרצו להשתמש בכלי זה אבל מומלץ מאד לנסות את הכלי הנ"ל לצורך קבלת נתונים סטטיסטיים מדויקים יותר  על מקורות התנועה וכך תוכלו לשפר את הקמפיינים שלכם בעיקר כאשר הם קמפיינים דומים ממקורות שונים , כך הכלי יכול להיות לעיתים שימושי מאד בשבילכם.

 

למידע נוסף או סיוע בנושא, אתם מוזמנים לפנות אלינו.

אין תגובות למאמר

עדיין לא נכתבו תגובות.

כתוב תגובה

שדות חובה מסומנים בכוכבית (*)