
השיבוש הדיגיטלי בתעשיית השירותים הפיננסיים: מגמות וחדשנות
מאת: חמוטל שיבר פורסם בתאריך: 08.05.16
מהו עתיד תעשיית השירותים הפיננסיים, לאור השינויים הדיגיטליים שעוברת התעשיה? כדי לענות על השאלה, חברת Schieber Research בחנה את התעשיה לפי מודל ה-Disruption של החברה. הממצאים: לאחר שהתעשיה התמקדה בשנים האחרונות בשיפור הנוחות והחסכון בזמן של הלקוח, באמצעות כלי שירות עצמי ואפליקציות מובייל (ר' את המחקר שלנו ממאי, 2014 לדוגמאות ולהרחבה), המגמה הקרובה תהיה מיקוד בפרסונליזציה של שירותים ומוצרים, וכן "mix and match" של פתרונות, על בסיס פלטפורמות דיגיטליות.
תיאור מצגת למאמר בנושא: מגמות וחדשנות בשירותים פיננסיים: השיבוש הדיגיטלי
עמוד מספר 1 במצגת
חמוטל שיבר | אפריל, 2016
בחלק העליון של העמוד קיים איור של דמות גיבור עם ארגז כלים בצבע צהוב ועם לוגו של "כרמלון" על החזה. ברקע של הדמות יש שלושה עננים לבנים על רקע סגול בהיר, איור בגוונים סגולים- אפורים ולבנים בדומה ללוגו "כרמלון".
בכל עמודי המצגת – בחלק התחתון מתחת לכותרת המצגת, המחברת ותאריך המצגת, מופיע מצד ימין למטה לוגו של "כרמלון" (Carmelon Digital Marketing), בצד השמאלי, מופיע לוגו של חברת Schieber Research
עמוד מספר 2 במצגת
הקדמה
• מצגת זו בוחנת מגמות וחדשנות בשירותים פיננסיים, בדגש על בנקים, חברות ביטוח וכרטיסי אשראי. זהו הדו"ח השני בסדרה. הדו"ח הראשון פורסם בשנת 2014.
• המצגת מבוססת על "מודל ה-Disruption" של חברת Schieber Research, הבוחן את האלמנטים הבאים:
כל אחד מארבעת האלמנטים מיוצג על רק צבע אחר בצורת ריבוע. להלן תכני הריבועים, מימין לשמאל:
ריבוע ירוק – צרכים חדשים: צרכים חדשים / שטרם קיבלו מענה, שנוצרו בעקבות מגמות מקרו
ריבוע טורקיז – מגמות שוק: שיעור אימוץ החדשנות בתעשיה
ריבוע טורקיז – חוד החנית: חברות סטארט אפ חדשניות הקובעות את הטון
ריבוע סגול – הטובים ביותר: חברות המובילות את השוק ברמת האימוץ הדיגיטלי
עמוד מספר 3 במצגת
מודל השיבוש (1): מגמות צרכנים וצרכים חדשים – על רקע סגול כהה
• להלן מגמות העל הצרכניות המשפיעות, לדעתנו, על מצב תעשיית השירותים הפיננסיים כיום:
– כלכלת השיתוף – הנובעת כתוצאה ממדיה חברתית
– "על הדרך" – צריכת מוצרים ושירותים על הדרך, כתוצאה מהעליה בטכנולוגיה ניידת ומאורח החיים העמוס
– חיפוש נוחות – כתוצאה מהעליה בחיבוריות ("האינטרנט של הדברים" וטכנולוגיה לבישה)
משמאל לכיתוב הזה מופיע הריבוע הירוק מהעמוד הקודם, המהווה את האלמנט הראשון עליו דנה המצגת. בתוך הריבוע מופיע הכיתוב הבא: צרכים חדשים: צרכים חדשים / שטרם קיבלו מענה, שנוצרו בעקבות מגמות מקרו
עמוד מספר 4 במצגת
מגמות צרכנים | חדירת המובייל – על רקע סגול כהה
משמאל לכיתוב זה מופיעה צילום מסך מתוך האפליקציה של Discover, ומתחת לו הכיתוב הזה: חברת האשראי "Discover" מציעה, באמצעות האפליקציה, כלי המקפיא (ומשחרר אם צריך) את כרטיס האשראי במקרה של אובדן או גניבה.
עמוד מספר 5 במצגת
מגמות צרכנים | חדירת המדיה החברתית – על רקע סגול כהה
• הזמן שצרכנים מבלים ברשתות חברתיות ממשיך לטפס, וכתוצאה מכך נוצרות התנהגויות של שיתוף שהביאו לפתרונות מבוססי עמיתים – "כלכלת השיתוף".
מתחת לכיתוב זה מופיע תרשים תחת הכותרת: Daily time spent on social networking by internet users worldwide from 2012 to 2015 (in minutes)
חלקו האנכי של התרשים מייצג Minutes per day, בעוד החלק האופקי מייצג את השנים 2012-2015. כל שנה מיוצגת באמצעות עמודה כחולה ומעל כל אחת הדקות ליום.. להלן נתוני התרשים:
2012 |
96.6 |
2013 |
100.2 |
2014 |
103.2 |
2015 |
106.2 |
מתחת לתרשים מופיע הכיתוב הבא: GlobalWebIndex & Statista, 2015
בחלקו השמאלי של העמוד מופיע על רקע ירוק תרשים שבמרכזו עמוד לבן ממנו יוצאים חיצים ל-4 אתרים מובילים בעולם ולצידם תיאור. להלן תוכן התרשים:
Uber |
The world's largest taxi company. Owns no vehicles |
|
The world's most popular media owner, creates no content |
Alibaba |
The most valuable retailer, has no inventory |
Airbnb |
The world's largest accommodation provider, owns no real estate |
עמוד מספר 6 במצגת
מגמות צרכנים | האינטרנט של הדברים – על רקע סגול כהה
- המשך צמיחת ה"אינטרנט של הדברים" וטכנולוגיה לבישה
מתחת לכיתוב זה מופיע תרשים תחת הכותרת: WORLDWIDE WEARABLE DEVICE SHIPMENT FORECAST (IN MILLION UNITS)
מתחת לכותר מופיעים ריבועים בצבעים שונים כשכל אחד מהם מייצג שנה אחרת: כחול – 2014, שחור – 2015, ירוק – 2019. החלק האופקי של הגרף מייצג פרמטרים שונים שנמדדו, ומכל אחד מהם עולות שלוש עמודות המייצגות את השנים בצבעים השונים. להלן נתוני התרשים:
|
WRISTWEAR |
MODULAR |
CLOTHING |
EYEWEAR |
EARWEAR |
OTHER |
2014 |
17.7 |
1.6 |
0 |
0.1 |
0 |
0.2 |
2015 |
40.7 |
2.6 |
0.2 |
1 |
0.1 |
1.1 |
2019 |
101.4 |
6.7 |
5.6 |
4.5 |
0.6 |
7.3 |
|
|
|
|
|
|
|
מתחת לתרשים מופיע הכיתוב הבא:
חברת Visa מרחיבה את תכנית ה- Visa Ready שלה, כך שתכלול חברות "אינטרנט של הדברים" בהן יצרניות טכנולוגיה לבישה, רכב, מוצרי חשמל, שירותי תחבורה ציבוריים, הלבשה וכמעט כל מכשיר מחובר אחר.
עמוד מספר 7 במצגת
מגמות צרכנים | טכנולוגיה לבישה – על רקע סגול כהה
על פי מחקר של Intelligent Environments מאוקטובר 2015, כמחצית מבני ה-18 עד 30 בבריטניה השתמשו בשעון חכם כדי לגשת לשירותים פיננסיים.
לצד כיתוב זה מופיעה תמונה של שעון חכם, ומתחתיה הכיתוב: NatWest bank – Apple Watch
באמצע העמוד מופיע הכיתוב הבא על רקע סגול בהיר:
חברת Nationwide רואה בדיגיטל מפתח לערך ללקוחותיה. החברה הקימה חממת חדשנות, המיועדת לפיתוח פתרונות של הדור הבא כולל ביומטריה, טכנולוגיה לבישה, תשלומים עתידיים, אינטליגנציה מלאכותית ו-Beacons. החברה הודיעה על הצלחת הפיילוט לשימוש ברצועה חכמה לתשלומים בסכום נמוך.
מתחת לכיתוב זה מופיעה תמונה של יד העונדת שעון חכם.
עמוד מספר 8 במצגת
מודל השיבוש (2): מגמות שוק – על רקע סגול כהה
- כדי להגיב לצרכים ולהתנהגויות החדשות של הצרכנים בשוק, ישנו מעבר לשירותים פיננסיים דיגיטליים.
- שיעור האימוץ של בנקאות דיגיטלית עדיין לא הגיע ל-50% באיחוד האירופאי, אך בחלק מהמדינות, כמו גם בארה"ב, החדירה כבר עולה על 50%.
- אנו מעריכים כי שיעור הצמיחה של המובייל בשירותים הפיננסיים יהיה גבוה יותר מזה של השירותים הפיננסיים אונליין, בשל העליה בפתרונות המוצעים עבור טלפונים ניידים ובשל הציפיה לנוחות באמצעות המובייל של הדור הצעיר יותר.
משמאל לכיתוב הזה מופיע הריבוע טורקיז מהעמוד השני במצגת, המהווה את האלמנט השני עליו דנה המצגת. בתוך הריבוע, מופיע הכיתוב הבא: מגמות שוק: שיעור אימוץ החדשנות בתעשיה
עמוד מספר 9 במצגת
מגמות שוק | שיעור השיבוש בקטגוריה – על רקע סגול בהיר
• על פי הפורום הכלכלי העולמי, ישנם 11 אשכולות חדשנות המפעילים לחץ על מודלים קיימים. לפי הדוח, האפקט המיידי ביותר יורגש בסקטור הבנקאות, אך ההשפעה הגדולה ביותר תהיה דוקא בסקטור הביטוח.
משמאל מופיע תרשים מרובה בפרטים, הממחיש את הטיעונים שלעיל. לצידו מופיע הכיתוב : Source: WEF, “the Future of Financial Services”, http://www3.weforum.org/docs/WEF_The_future__of_financial_services.pdf
עמוד מספר 10 במצגת
מגמות שוק | שיעור השיבוש בקטגוריה – על רקע סגול בהיר
• חברת Citi מאמינה כי הלוואות אישיות הן השיבוש הקרוב והגדול ביותר על תעשיית הפיננסיים ע"י שחקנים חדשים, ולאחר מכן תשלומים דיגיטליים. החברה לא סבורה כי תעשיית המשכנתאות תושפע אף היא מן המהפכה הדיגיטלית באותו שיעור.
מתחת לכיתוב זה מופיעה מודעה מטעם חברת Citi
בחלק השמאלי של העמוד מופיע תרשים, תחת הכותרת: Impact Of Digital Disruption – By Business Line.
חלקו האנכי של התרשים נושא הכותרת: potential for disruption– what will be the extent of disruption at its peak?
חלקו האופקי של התרשים נושא הכותרת: ability to disrupt – how soon it will happen?
בתוך התרשים מופיעים עיגולים ירוקים עם נתון מספרי באחוזים ולצד כל עיגול מופיע הנושא הרלוונטי. להלן הנתונים:
Smb loans |
13% |
Digital pmts |
13% |
Wealth mgmt. |
13% |
Personal loans |
13% |
Deposits |
9% |
In-store pmts |
9% |
International remittances |
6% |
Mortgage |
3% |
מתחת לתרשים מופיע הכיתוב הבא: citi digital strategy: source
עמוד מספר 11 במצגת
מגמות שוק | אימוץ בנקאות דיגיטלית – על רקע סגול כהה
- באופן מפתיע אולי, נתוני Statista מצביעים כי חדירת הבנקאות הדיגיטלית טרם הגיעה ל-50% מאוכלוסיית האיחוד האירופי, ואילו בארה"ב שיעור החדירה עומד על 55.1% נכון ל-2015.
- Schieber Research סבורה כי שיעור האימוץ של טכנולוגיה דיגיטלית בבנקאות ימשיך לצמוח, שכן לפי סקר Accenture, 39% מבני ה-18 עד 34 בארה"ב מוכנים לעבור לבנק שאין לו אף סניף פיזי, לעומת 29% מקרב בני ה-35 עד 55. הצמיחה, להערכתנו, תנבע דוקא מאימוץ של בנקאות במובייל, וזאת עקב העליה בפעילות "על הדרך" המשפיעה על עסקאות תשלום וביטוח. כבר היום, הסיבה המרכזית לשימוש בבנקאות מהנייד בקרב דור המילניום בארה"ב היא נוחות וחיסכון בזמן.
- לפי דו"ח חדש של Fiserv, מספר המשתמשים בבנקאות במובייל בארה"ב צפוי לצמוח כמעט פי 2 עד 2020, לכדי 32.6 מיליון משתמשים (לעומת 17.8 מיליון כיום).
משמאל לכיתובים אלו מופיע גרף, תחת הכותרת – Digital Banking Penetration, 2015, % of adult population
הגרף עצמו כולל שתי עמודות סגולות: העמודה השמאלית מייצגת את USA ומעליה מופיע הנתון 55.1%. העמודה הימנית מייצגת את EU ומעליה מופיע הנתון 46%
עמוד מספר 12 במצגת
מגמות שוק | אימוץ בנקאות במובייל – על רקע סגול כהה
בבריטניה, 27% מהאנשים השתמשו בבנקאות במובייל ב-2014, לעומת 10% ב-2011 (מקור: Accenture).
מתחת לכיתוב זה גרף הממחיש את הטיעון הכתוב
עמוד מספר 13 במצגת
מגמות שוק | אימוץ FinTech – על רקע סגול כהה
• לפי Earnst & Young (2015), אימוץ ה-Fintech הוא הגבוה במיוחד בהונג קונג: 29% מהמשתמשים בדיגיטל השתמשו בשירותי Fintech לפחות פעמיים ב-6 החודשים האחרונים.
מימין לכיתוב זה מופיע גרף תחת הכותרת: top fintech adoption rates, by country*
הגרף עצמו בנוי ממלבנים רוחביים, המסמלים כל אחד ארץ אחרת בעולם, ולצידם הנתון המספרי. להלן נתוני הגרף:
הונג קונג |
29% |
ארצות הברית |
17% |
סינגפור |
15% |
בריטניה |
14% |
אוסטרליה |
13% |
קנדה |
8% |
avarge adoption |
16% |
בסוף הגרף מופיע הכיתוב: source: ernst and young 2015
עמוד מספר 14 במצגת
מגמות שוק | פרסונליזציה – על רקע סגול כהה
- הצטברות הדאטה מהעסקאות הדיגיטליות השונות מייצרת הזדמנויות חדשות לסגמנטציה, וצרכנים יצפו בהדרגה להצעות יותר ויותר פרסונליות.
בצד השמאלי של העמוד מופיע הכיתוב הבא, על רקע סגול בהיר:
על פי Lloyds Bank, משתמשי בנקאות אונליין יוצרים קשר עם הבנק בשיעור של 10% עד 15% יותר מאלה שיוצרים קשר פנים אל פנים, ולכן הם מייצרים הזדמנות רבה יותר לבנקים מבחינת איסוף דאטה ומכירות. הבנק הצליח לפתח הצעות חדשות ומיטביות באמצעות ניתוח הדאטה.
לצד כיתוב זה מופיעה תמונה עם הכותרת: Online Banking עם יד של אדם המפעיל טאבלט.
עמוד מספר 15 במצגת
מודל השיבוש (3): חוד החנית – על רקע סגול כהה
• חברות ה-Fintech מציעות דרכים חדשות לתגובה לצרכי הלקוחות. אם השחקנים הקיימים בשוק נאלצים לאמץ בהדרגה פתרונות דיגיטליים חדשים, הרי ששחקנים חדשים מתמקדים בהצעות חדשות לחלוטין, ומעצבים פתרונות בחזית הטכנולוגיה, אשר בתורם מייצרים ציפיות צרכנים חדשות.
שיבר ריסרץ' מבחינה בין "שירותים פיננסיים מבוססי טכנולוגיה" – שלא היו מתקיימים ללא ערוצים דיגיטליים או טכנולוגיה דיגיטלית – לבין "שירותים פיננסיים מותאמים דיגיטלית", שמשתמשים בערוצים וביכולות דיגיטליים לצד הלא-דיגיטליים.
משמאל לכיתוב הזה מופיע הריבוע הכחול מהעמוד השני, המהווה את האלמנט השלישי עליו דנה המצגת. בתוך הריבוע מופיע הכיתוב הבא: חוד החנית – חברות סטארט אפ חדשניות הקובעות את הטון
עמוד מספר 16 במצגת
חוד החנית | ה"משבשים" – על רקע סגול כהה
מחקר שערכה Citi מעלה כי ההשקעות בסגמנט הטכנולוגיה הפיננסית צמחו אקספוננציאלית בשנים האחרונות – מ- 1.8 $ מיליארד ב-2010 לכדי 19 $ מיליארד ב-2015. למעלה מ-70% מההשקעות מתמקדות בחויית הלקוח ובתשלומים, סגמנט שבו הבנקים נתקלים בתחרות הקשה ביותר מצד סטארט אפים.
מתחת לכיתוב זה מופיכ תרשים הנושא את הכותרת:
INVESTMENT IN PRIVATE FINTECH COMPANIES
INCREASED x10 IN THE PAST 5 YEARS
Private Investment in Global FinTech
עמודות הגרף מיוצגות באמצעות מסך טלפון נייד, ומעל כל אחת מצויינת שנה מ-2010 עד 2015. מתחת לכל עמודה מצוין הנתון המספרי במיליארדי דולרים. גודל העמודה הולך וגדל ככל שהנתון המספרי הופך גבוה יותר. להלן נתוני הגרף:
2010 |
1.8$ |
2011 |
2.1$ |
2012 |
2.4$ |
2013 |
4$ |
2014 |
12$ |
2015 |
19$ |
עמוד מספר 17 במצגת
חוד החנית | ה"משבשים" – על רקע סגול כהה
• לפי Statista, עסקאות Fintech הכוללות תשלומים דיגיטליים, מימון עסקים ומימון צרכנים, יגלגלו 2.8 $ טריליון ב-2016, בעיקר בשל תשלומים דיגיטליים (2.57 $ טריליון), ויחוו צמיחה של 19.6% CAGR לכדי 5.7 $ טריליון ב-2020.
לצד כיתוב זה מופיעה תמונה עם וגואים של חברות מסחריות רבות תחת הכותרת: Fintech ecosystem
עמוד מספר 18 במצגת
חוד החנית | ה"משבשים" – על רקע סגול כהה
טבלת CBInsights: "חדי הקרן" (סטארט-אפים בעלי הערכת שווי של למעלה מ-1$ מיליארד) בשוק ה-Fintech
עמוד מספר 19 במצגת
חוד החנית | אתרי השוואות וניהול אישי – על רקע סגול כהה
- אתרי צד שלישי מפשטים את המוצרים והשירותים הסבוכים של תחום הביטוח, כך שאיתור פתרונות הופך לקל יותר, ואנו צופים כי חברות יגיבו באמצעות התמחות בסגמנטים ספציפיים.
לצד כיתוב זה מופיעה תמונה מתוך אתר mint.com ומתחתיה הכיתוב הבא:
אתרים כמו mint.com מאפשרים לצרכנים לנהל את החשבונות שלהם אונליין.
ב-2010, Google השיקה מנוע השוואת מחירים יעודי לתחום הפיננסי – אך הכלי הופסק במרץ 2016.
עמוד מספר 20 במצגת
חוד החנית | הלוואות P2P – על רקע סגול כהה
• שוק ההלוואות בין עמיתים כולל הלוואות בין אנשים פרטיים באמצעות כלים דיגיטליים.
• מדובר בתעשיה עצומה, אך היא טרם הגיעה למימוש הפוטנציאל שלה: לפי מסמכי ה-IPO של Lending Club, תעשיית האשראי לצרכנים עומדת על 3.2 $ טריליון, אך התעשיה ממוקדת מאוד בארה"ב ובסגמנטים ספציפיים.
• לכן, מתחרים מסורתיים מנסים לערוך שת"פ / רכישות והשקעות בתחומי ההלוואות הפרטיות. BBVA, Credit Suisse ו-JP Morgan השקיעו ישירות בחברת Prosper, ואילו Silicon Valley Bank ו- Norwest Venture Partners של Wells Fargo השקיעו במתחרה Lending Club. JP Morgan אף חברה ל-OnDeck Capital, ו-Goldman Sachs מקימה יחידת הלוואות חדשה תחת השם Mosaic.
• המתחרים המובילים בתעשיה הם Lending Club, שהלוואותיה מוערכות בכ-8 $ מיליארד ב-2015, ו-Prosper, עם הלוואות של 3.7$ מיליארד ב-2015 ומחזור של 200 $ מיליון.
עמוד מספר 21 במצגת
חוד החנית | הלוואות P2P – על רקע סגול כהה
• מתחרים דוגמת SoFi ו-OnDeck פונים לסגמנטים חדשים, ובכך תורמים לצמיחת השוק בכללותו. כך, SoFi היא גוף המימון-מחדש הגדול ביותר של הלוואות סטודנטים כיום.
• על פי מחקר Bain, 2016, מתחרים כמו WeChat, PayPal ו-Square מציעים כעת כלי מימון קצר מועד חדשים על גבי פלטפורמות התשלומים ו/או ההודעות שלהם.
מתחת לכיתובים אלו מופיע צילום מסך מתוך אתר SoFi
עמוד מספר 22 במצגת
חוד החנית | הלוואות P2P – על רקע סגול כהה
• חלק מהחברות זיהו את בעיית דירוג האשראי הנמוך של אנשים, או היעדר דירוג האשראי, כהזדמנות – והם מציעים הלוואות "מבוססות פוטנציאל".
עמוד מספר 23 במצגת
חוד החנית | כלי ניהול HR וחשבונות – על רקע סגול כהה
• חברות Fintech נכנסו לאחרונה לשוק הניהול הפיננסי של עסקים קטנים, והם מייצרים תחליפים לשירותים במיקור חוץ של רואי חשבון ומנהלי משאבי אנוש.
מתחת לכיתוב זה, ועל רקע סגול בהיר, מופיעים הכיתובים הבאים, כשלצידם צילומי מסך מתוך האפליקציות (בהתאמה):
Gusto מציעה אפליקציה לעסקים קטנים, עם שירותים כמו הגשת דוחות מס אוטומטיים ותלושים לעובדים.
Abacus מספקת דרך לעסקים לשפות את העובדים שלהם בגין הוצאות עסקיות.
עמוד מספר 24 במצגת
חוד החנית | בנקים במובייל – על רקע סגול כהה
על רקע סגול בהיר מופיע הכיתוב הבא:
בנק Atom יהיה הבנק הראשון בבריטניה שמספק שירותים במובייל בלבד, והוא טוען כי יהיה אינטואיטיבי וקל יותר לשימוש.
מתחת לכיתוב זה מופיעה תמונה מתוך אתר/מודעה של הבנק
עמוד מספר 25 במצגת
מודל השיבוש (4): הטובים ביותר – על רקע סגול כהה
מתחרים מבוססים, כמו גם מתחרים חדשים, משתמשים במספר אסטרטגיות כדי לייצר יתרון תחרותי בשוק השירותים הפיננסיים, לרבות אימוץ טכנולוגיות חדשות, הקמת חממות ו"מעבדות חדשנות", וכן מיזוגים ורכישות.
משמאל לכיתוב הזה מופיע הריבוע הסגול מהעמוד השני, המהווה את האלמנט הרביעי עליו דנה המצגת. בתוך הריבוע מופיע הכיתוב הבא: הטובים ביותר: חברות המובילות את השוק ברמת האימוץ הדיגיטלי
עמוד מספר 26 במצגת
הטובים ביותר | אסטרטגיית חברות – על רקע סגול כהה
אסטרטגיות מובילות של מתחרים בתעשיית הפיננסים:
מתחת לכיתוב זה מופיעים שלושה ריבועים על רקע סגול כהה, ובכל אחד מהם מופיע כיתוב אחר:
ריבוע ימני: אימוץ טכנולוגיות חדשות – Apple Pay – שירות התשלומים מהנייד של Apple (ארנק דיגיטלי). מתחת לכיתובים אלו מופיע לוגו של Apple Pay
ריבוע אמצעי:מעבדות חדשנות וחממות – Google Ventures (GV) הנה זרוע ההשקעות של גוגל, באמצעותה החברה משקיעה, בין היתר, בסטארט אפים בתחום הפיננסים. מתחת לכיתובים אלו מופיע לוגו של GV
ריבוע שמאלי: רכישות סטארט אפים – BBVA הספרדית רכשה את הבנק המקוון Simple ב-2014, תמורת 117 $ מיליון. Amazon הודיעה על חיפוש רכישות בתחום הפיננסיים, לאחר שהגיעה ל-23 מיליון משתמשים פעילים ב-Amazon Payments (לעומת 179 מיליון ב-PayPal). מתחת לכיתובים אלו מופיע לוגואים של BBVA ושל Amazon
עמוד מספר 27 במצגת
הטובים ביותר | אימוץ מדיה חברתית – על רקע סגול כהה
פייסבוק מאפשרת לאנשים להעביר תשלומים ולקבל תשלומים דרך אפליקציית המסרים Messenger.
משמאל לכיתוב זה מופיע צילום מסך מתוך אפליקציית המסרים Messenger של פייסבוק.
בחלק הימני של העמוד, על רקע סגול בהיר מופיעים הכיתובים הבאים:
הסטארט אפ PayKey מאפשר לשחקנים בתעשיה, כמו בנקים, להשתמש במדיה חברתית על מנת לאפשר ללקוחותיהם לבצע פעולות פיננסיות.
בקניה, NIC Bank Group יציע פלטפורמת בנקאות מבוססת מדיה חברתית.
עמוד מספר 28 במצגת
הטובים ביותר | אימוץ מדיה חברתית – על רקע סגול כהה
בחלק הימני של העמוד, על רקע סגול בהיר מופיע הכיתוב הבא:
חברת Aviva מציגה חוות דעת של צד שלישי על שירותיה, באתר שלה.
מתחת לכיתוב זה מופיע צילום מסך מאתר חברת Aviva
בחלק השמאלי של העמוד, על רקע סגול בהיר מופיע הכיתוב הבא:
Bank of America מציע עסקאות P2P באמצעות האפליקציה
מתחת לכיתוב זה מופיע צילום מסך מאתר Bank of America
עמוד מספר 29 במצגת
הטובים ביותר | אימוץ מובייל – על רקע סגול כהה
בחלק הימני של העמוד, על רקע סגול בהיר מופיע הכיתוב הבא:
Mastercard צפון אמריקה – זיהוי ביומטרי באמצעות "סלפי"
מתחת לכיתוב זה מופיעה תמונה מתוך אפליקציית Mastercard צפון אמריקה
בחלק השמאלי של העמוד, על רקע סגול בהיר מופיע הכיתוב הבא:
חברת American Express – לוג אין באמצעות טביעת אצבע
מתחת לכיתוב זה מופיע צילום מסך מאפליקציית American Express
עמוד מספר 30 במצגת
הטובים ביותר | אימוץ מובייל – על רקע סגול כהה
שימוש במובייל מאפשר לפשט עסקאות ונתונים, ולכן הוא מהווה הזדמנות אדירה לתעשיה.
מתחת לכיתוב זה, על רקע סגול בהיר, מופיע הכיתוב הבא:
בישראל, לאומי מציעה סליקה דיגיטלית של צ'קים עד סכום מסוים.
מתחת לכיתוב זה מופיע צילום מסך מתוך אפליקציית לאומי
בחלק השמאלי של העמוד מופיע על רקע סגול בהיר, הכיתוב הבא:
אפליקציה לטבלט של Citi המשתמשת ביכולות הגרפיות של הטבלט, כדי להציג נתונים באופן מיטבי
מתחת לכיתוב זה מופיע צילום מסך מתוך האפליקצייה לטבלט של Citi
עמוד מספר 31 במצגת
הטובים ביותר | נוחות מירבית – על רקע סגול כהה
בחלק הימני של העמוד, על רקע סגול בהיר מופיע הכיתוב הבא:
בקייב, נוסעי המטרו יכולים לשלם עבור הנסיעה עם כרטיס אשראי ללא מגע מבית MasterCard.
מתחת לכיתוב זה מופיעה תמונה עם מכשיר התשלום במטרו
בחלק השמאלי של העמוד, על רקע סגול בהיר מופיע הכיתוב הבא:
American Express מציעה צ'ק אאוט מהיר אונליין, בארה"ב
מתחת לכיתוב זה מופיע צילום מסך מאפליקציית American Express
עמוד מספר 32 במצגת
תזכורת – מינוף דיגיטל לצמיחה בשוק השירותים הפיננסיים – על רקע סגול כהה
• מותגי השירותים הפיננסיים צריכים לספק את היתרונות הבאים על מנת לפנות ללקוחות חדשים ולהגדיל את המכירות:
– בניית אמון – דרך קשר אישי (שימוש בפלטפורמות מדיה חברתית), שימוש בתוכן, ופניה לנישות.
– הצעת נוחות מירבית – מינוף טכנולוגיית מובייל, שירות עצמי
– פרסונליזציה – כלים ניתנים להתאמה אישית, יצירת פתרונות שונים לפלטפורמות שונות
– הצעת פשטות – התעשיה נתפסת כסבוכה ומבלבלת, וערוצים דיגיטליים מאפשרים להשתמש בטקטיקות כמו גיימיפיקיישן, וכן בכלי אנליזה פשוטים.
מתחת לכיתובים אלו מופיע הכיתוב הבא: Source: Schieber Research & Carmelon, Digital-Inspired Trends & Innovations in Financial Services, 2014
עמוד מספר 33 במצגת
זמן לפתרונות מותאמים אישית – על רקע סגול כהה
• המחקר שלנו משנת 2014 זיהה פשטות ונוחות כמנועי הצמיחה של התעשייה, ולאחר מכן – חיסכון בכסף ופרסונליזציה. ואכן, בשנה וחצי שחלפו מאז, נראה כי המתחרים בתעשייה התמקדו בהצעת נוחות מירבית עם פתרונות חוצי-ערוצים והתמקדות במובייל.
• השנה, אנו מזהים פרסונליזציה כמגמה המרכזית בתעשיה, בעקבות השימוש ב"ביג דאטה" ועליית ה"אינטרנט של הדברים", כמו גם צמיחת התחרות מצד שחקניות חדשניות המאלצות את השחקניות המבוססות לזהות צרכים עמוקים יותר של צרכנים.
• מכאן שלהערכתנו, ב-2016 – 2017, יותר שחקנים בתעשיית הבנקאות, התשלומים והביטוח יתמקדו במיקרו-סגמנטים, ובהמשך יעברו להצעה מותאמת אישית לחלוטין.
עמוד מספר 34 במצגת
תודה J – על רקע סגול
בחלק העליון של העמוד קיים איור (בדומה לעמוד הראשון) של דמות גיבור עם ארגז כלים בצבע צהוב ועם לוגו על החזה. ברקע של הדמות יש שלושה עננים לבנים על רקע סגול בהיר, איור בגוונים סגולים- אפורים ולבנים בדומה ללוגו "כרמלון". בצד השמאלי, מופיע לוגו של חברת Schieber Research
עד כה, בנקים וחברות ביטוח, כרטיסי אשראי ותשלומים, התמקדו באימוץ אסטרטגיית ריבוי ערוצים ולאחר מכן חציית ערוצים, בעיקר על בסיס פתרונות אונליין ומובייל. במקביל, חברות fintech בחרו להתמקד בסגמנטים ספציפיים – ובכך התמקדו בנישות קיימות מצד אחד, ויצרו דרישה חדשה מצד שני.
פתרונות חדשים, כמו הלוואות בין עמיתים או אתרי השוואת מחירי ביטוח, הביאו להעצמה גוברת של הלקוחות, והפחיתו מהמורכבות של תעשיית השירותים הפיננסיים שבעבר נחשבה למאיימת. חדירת הבנקאות הדיגיטלית כבר עברה את רף ה-50% במספר מדינות מערביות, ולפי דו"ח Accenture, 39% מבני ה-18 עד 34 כבר אומרים שהם ישקלו בחיוב לעבור לבנק שאין לו סניפים פיזיים בכלל.
עם העליה בחדירת המובייל, ובאימוץ המדיה החברתית וכתוצאה ממנה – כלכלת השיתוף, גובר הצורך להעביר כספים במהירות, לשלם על הדרך, ולהשתמש בטלפון הנייד לכל פעולה, וחברות fintech ממהרות לענות על הצורך הזה. אנו סבורים כי חברות שירותים פיננסיים הצליחו למזער את הפער הטכנולוגי מול הסטארט-אפים, בחלק מהמקרים משום שקנו את הסטארט-אפים או יצרו עמם שיתופי פעולה. ואולם, בינתיים צמחו צרכים חדשים בתעשיה. לדוגמא:
- העליה בטכנולוגיה הלבישה מצמיחה דרישה גוברת לתשלומים ללא כרטיס, ומאלצת חברות כרטיסי אשראי לייצר פתרונות וירטואליים ולהתחרות בחברות כמו PayPal ו-Amazon.
- מכשירים מחוברים, או "האינטרנט של הדברים", מאפשרים לחברות הביטוח לאסוף ולעקוב אחר מידע של לקוחות, כך שביכולתן להציע פרמיות מותאמות אישית; והגשת תביעות דיגיטלית מייתרת את השימוש בסוכן, כך שניתן להוזיל את שירותי הביטוח.
- "ביג דאטה" המצטבר כתוצאה מן העסקאות הדיגיטליות הנ"ל, מייצר הזדמנות לגלות צרכים חדשים של הלקוחות שטרם ניתן עליהם מענה.
חברות הלוואה בין עמיתים, ואתרי השוואת מחירים, מעבירים יותר כוח מחברות לצרכנים, ולכן על החברות לאמץ אסטרטגיית שקיפות.
לאור היכולת לנתח מידע שיכול לאפשר לחברות להציע רק מספר מצומצם של פתרונות פשוטים ורלוונטיים ללקוחות, Schieber Research מאמינה כי התעשיות הסבוכות ביותר הן אלה שה"שיבוש" בהן יהיה הגדול ביותר. לכן, חברות שירותים פיננסיים צריכות לנסות ולהעמיק את ההבנה של הסגמנטים השונים של הלקוחות, ולפצח צרכים חדשים או קיימים שטרם ניתן עליהם מענה, כדי לספק להם חוייה רלוונטית ולייצר יתרון תחרותי.
מאמרים מקצועיים
- SEO eBook 2019
- המגמות המובילות בשיווק דיגיטלי למלונות בשנת 2020
- איך שימוש בצ'אטבוטים ישפר את אסטרטגיית השיווק שלכם?
- איך למצוא את האיזון המושלם בין SEO ל- ORM?
- מגמות העיצוב החדשות של UX ו- UI
- מציאות רבודה במלונות: עתיד ה-AR כבר כאן
- שירותים פיננסיים דיגיטליים – המגמות החמות של 2019
- אירועי ה-SEO והשיווק הדיגיטלי החשובים ב-2019
- 5 אפליקציות מובילות המשפרות את חוויית האירוח במלון
- סירי, Alexa, אמזון הד וגוגל Home: כיצד החיפוש הקולי מגדיר מחדש את ה-SEO?
- מדוע SEO טכני חשוב כל כך להצלחת אתר?
- פרקטיקות ה- SEO הטובות ביותר לאתרי מלונות
סיפורי הצלחה
מגדל
גידול שנתי של 19% בתנועה האורגנית לאתר בשנת 2012 והוזלת עלויות למכירות ולידים בפרסום בגוגל.
מגדל - סיפור הצלחה >בנק ירושלים
גידול של 18% בתנועה האורגנית לאתר וגידול בעשרות אחוזים בכמות הלידים והפעולות של האתר החדש
בנק ירושלים - סיפור הצלחה >
אין תגובות למאמר
כתוב תגובה