מסחר אלקטרוני 2016 – מגמות וחדשנות

המסחר האלקטרוני נוגע כיום לכל תעשיה וקטגוריה: החל ממוצרים כמו מזון, משקאות, חומרים לבית, טיפוח ומוצרי חשמל; דרך שירותים כמו ביטוח; בריאות; תקשורת; יעוץ; פיננסים; תזונה וכושר; ועד לתוכן – מינויים,
מידע ווידאו – לכל מוצר או שירות יש הזדמנות אדירה למכירה דיגיטלית.


ככלל, אלקטרוניקה, אופנה, שירותים, ספרים וכרטיסים הם הקטגוריות המובילות כיום בשוק המסחר האלקטרוני, לפי חברת A.T. Kearney. הקטגוריה הפחות פעילה במכירות E-Commerce היא מוצרי מכולת ונון-פוד.

המסחר האלקטרוני מציע יתרונות רבים עבור הקונים: הם יכולים לקבל החלטות טובות יותר, ע"י איסוף אינפורמציה והשוואת מחירים וחוו דעת. הם יכולים לאתר את המחיר הטוב ביותר עבור מוצר או שירות או את מגוון המוצרים הרחב ביותר, ויכולים לבצע את הקניה מכל מקום ובכל זמן.

מבחינת מותגים, המסחר האלקטרוני מציע הזדמנות עצומה למכירה ישירה לצרכן, דבר שמאפשר להם לבנות נאמנות ולהגדיר את כלל חוויית הקניה של הקונה. בהתאם לזאת, אינספור מותגים כבר ביססו נוכחות אונליין, דבר שיוצר תחרות עזה עבור קמעונאים מבוססים, וגורם לשחקנים בשוק לחדד את המודל העסקי שלהם ואת הצעותיהם.

הקמעונאים מנסים להמשיך ולהצמיח את השוק על ידי מתן פתרונות לחסמים, שכוללים את הצורך לגעת בסחורה ולהתנסות בה; החשש מפני חוסר התאמה של המוצר; ומחיר / משך המשלוח – בתקוה להגדיל את שיעור ה-conversion באתרים. לצורך כך, עושים הקמעונאים שימוש בפתרונות חדשניים, כמו טכנולוגיית AR  ו-VR, שימוש במשלוחים peer to peer ואפשרויות "click and collect" – קנייה אונליין ואיסוף פיזי על ידי הלקוח.

אסטרטגיות צמיחה בולטות כוללות:

      • קמעונאות חוצת-ערוצים – כולל הצעה של אולם תצוגה להתנסות ומגע במוצרים, ולקבלת שירות אישי, כאשר ההזמנה עצמה נעשית אונליין / מהמובייל.
      • פיתוח אפליקציות מובייל לצורך תמיכה בבניית נאמנות; שימוש בתוכן, כולל וידאו וחוות דעת, על מנת להניע קניה מבוססת מידע מחד – ולהניע קניה אימפולסיבית מאידך. אפליקציות מובייל תומכות בקניה נוחה במיוחד ומיידית, ומסייעות להניע קניה חוזרת.
      • שימוש במדיה חברתית ובאפליקציות מסרים מיידיים על מנת לבסס קשר אישי עם הקונה: מדיה חברתית הנה אחת מהפלטפורמות החשובות ביותר כיום במסע הקניה, שכן היא משפיעה על החלטת הקניה ואף מייצרת החלטת קניה דרך טרגוט-מחדש של הגולשים וכן באמצעות מודעות פרסום.
      • שימוש בשיווק מבוסס שותפים (affiliate) – טקטיקה שהפכה לחשובה למדי בהנעת המכירות. אחת המגמות הבולטות שראינו בהקשר זה, הנה שיתופי פעולה בין מותגים לבין מותגים ו/או קמעונאים אחרים הפונים לקהל יעד דומה או המציעים פתרונות משלימים.
      • הנעה ליצירת מינויים – מודל המינויים מאפשר לקונים ליהנות מנוחות ומ"ראש שקט" בנוגע לקניה חוזרת, ובמקביל, מסייעת לקמעונאים להימנע מתחרות חוזרת. לכן, אנו מצפים הצעות משתלמות יותר, אשר יתמרצו קונים לרכישת מינויים למוצרים חוזרים.
      • פרסונליזציה והצעות מיידיות – כמו קופונים – מסייעות להניע קניה לא מתוכננת ולהגדיל את ההמרה לקניה. על מנת לספק התאמה אישית אמיתית, אנו מאמינים שאין תחליף לאינטראקציה בין המותג לבין הקונה, אך אינטראקציה כזו יכולה להתבסס גם על רובוטים או על מערכות מבוססות "דאטה" ואוטומטיות אחרות.
      • מודלים עסקיים חדשים כוללים את העצמת הצרכן – עם הפיכת הקונה למוכר, באמצעות פלטפורמות של החלפה / קניה / מכירה, שמאפשרות להגדיל את כלל הסחורה הנמכרת והנסחרת דרך האתר.

מגמות וחדשנות במסחר אלקטרוני

 

לסיכום, המסחר האלקטרוני עשה כברת דרך מאז שהיווה רק ערוץ מכירה נוסף. עובדה זו מחייבת ניתוח מעמיק של הצרכים, ואימוץ של מודלים חדשים, שיאפשרו למנף את הערך המוסף שצרכנים זוכים לו מהפלטפורמה הדיגיטלית, תוך לקיחה בחשבון של הטקטיקות הטובות ביותר שיאפשרו להתגבר על החסמים השונים.

אין תגובות למאמר

עדיין לא נכתבו תגובות.

כתוב תגובה

שדות חובה מסומנים בכוכבית (*)