שיווק דיגיטלי – מחקר מגמות וחדשנות, אוגוסט 2015

בעולם שבו טכנולוגיית מובייל היא בגדר מובן מאליו; שבו כמויות אדירות של מידע ממש מחכות שיגלו אותן; שבו הגבולות בין האישי, החברתי והמסחרי מיטשטשים – שיווק דיגיטלי צפוי להפוך לאישי, מחובר ומיידי יותר מתמיד.


 

כדי להבין את ההזדמנויות הטמונות בשיווק דיגיטלי וליהנות מהן, עלינו כמובן להבין תחילה מהם הערוצים, הכלים ודפוסי ההתנהגות המשפיעים על חיי הצרכנים. ואולם, הדבר המרכזי שעלינו לזכור בשיווק דיגיטלי הוא – הערך לצרכן. מבחינה זו, יש לתקצב בהתאם כל פעולה, כלי, חדשנות או טקטיקה שיסייעו לנו להגביר את התועלת לצרכן, ולהיפטר מכל מה שאינו מסייע לכך.

המפתח למקסום של התועלת לצרכן הוא להציע הצעות רלוונטיות, שעוזרות לצרכן, ומתאימות למסע הקניה שלו במונחי זמן, מקום וערוץ. למעשה, ניתן להגדיר את "סולם הרלוונטיות" כמדד שיקבע את מידת ההצלחה הצפויה של כל טקטיקה של שיווק דיגיטלי. לדוגמא:

זמן – שיווק בזמן אמת ולפי קונטקסט ימשיך לצמוח, משום שטקטיקות אלה מציעות רלוונטיות ודיוק בהתאם לצרכים העכשוויים של הצרכנים. ישום טקטיקות אלה מצריך הקצאה של צוות אסטרטגי, שמנטר טרנדים ומגיב להם בזמן אמת. היבט נוסף של שיווק בזמן אמת הוא מתן אפשרות לתקשורת דו-כיוונית – כולל בפלטפורמות של מדיה חברתית (Social CRM) ובפלטפורמות של מסרים מיידיים, שכבר עקפו את הדואר האלקטרוני כערוץ המסרים המוביל של 2014.

מקום – האינטרנט של הדברים, טכנולוגיה לבישה, Beacons וכלים של מציאות מדומה, יכולים לסייע במיזוג השיווק הדיגיטלי לחוויות הפיזיות, באופן שיפעיל ויערב את הצרכנים.

ערוץ: באופן טבעי, ערוץ המובייל הוא הערוץ החשוב ביותר מבחינת חברות. המספרים מדברים בעד עצמם: ישנם 7.1 מיליארד חיבורים למובייל ברחבי העולם (כ-100% מאוכלוסיית העולם!), על פי דו"ח של We Are Social, ולמעלה ממחצית האוכלוסיה בעולם צופה בסרטונים מהמכשירים הניידים על פי סקר Consumer Entertainment Index של חברת Arris. אך אל תתעלמו מערוצים מסורתיים – האסטרטגיה האפקטיבית ביותר לתקשורת שיווקית היא אסטרטגיה חוצת-ערוצים.

תוכן מהווה כלי מעצים וחשוב מבחינת הצרכנים, שכן הוא מספק להם בידור, לצד מידע מהימן התומך בקבלת החלטות. ואולם ככל שהגיוון בצריכת מדיה ותוכן גדל, כך על משווקים לאמץ אסטרטגיה חוצת-ערוצים אשר לוקחת בחשבון את המסרים השונים המניעים לפעולה בכל אחד משלבי מסע הקניה. על מנת להימנע מהעמסת יתר של תוכן, יש להקפיד לספק תכנים רלוונטיים, מועילים ומותאמים אישית (ניתן לקרוא על כך עוד במצגות קודמות שלנו).

היפר-פרסונליזציה היא משהו שכדאי לחכות לו: הצרכנים הלחוצים בזמן מעוניינים לקבל מסרים שבאמת עונים על הצרכים הספציפיים שלהם, להבדיל ממסרים הממוענים לסגמנט כלשהו באוכלוסיה. מבחינת המשווקים, היפר-פרסונליזציה תביא לשיעורי קניה גבוהים יותר מצד הנחשפים למסרים.

על מנת ליישם באופן מוצלח כל אסטרטגיה הממוקדת ברלוונטיות, על חברות להבין כיצד להשתמש ב-Big Data. לא די באיסוף כמות עצומה של נתונים: על מנת ליישם היטב אסטרטגיה כזו, יש להבין מלכתחילה על אילו שאלות אמור המידע לענות; לאחר מכן לאסוף את המידע; ולבסוף – לנתחו. טכנולוגיה לבישה ו"דברים" מחוברים יוסיפו שכבה נוספת של נתונים, אשר בתורם יסייעו למשווקים להציע הצעות סופר-פרסונליות באופן מיידי.

להערכתנו, המפתח להצלחה בשיווק דיגיטלי ב-2016 יהיה פוקוס על הצרכן, ובניה של יכולות שיווק שיאפשרו להוציא לפועל מהלכים שייצרו ערך לצרכן, באופן מיידי, אישי ומותאם ערוץ.

אין תגובות למאמר

עדיין לא נכתבו תגובות.

כתוב תגובה

שדות חובה מסומנים בכוכבית (*)