סימון מידע למנועי חיפוש

אפריל 02, 2013 רועי ואקנין

1. כללי

בעבר הלא רחוק, מנועי חיפוש ידעו לאנדקס מידע, ולאחזרו כאשר מבוצעת שאילתת חיפוש לביטויים "רלוונטיים" לדף (קרי, כאלו המופיעים בדף או שמשמים כקישורים לדף), כלומר- ידעו לזהות שקיים מידע בנושא מסוים, אך לא ממש "להבין" מהו המידע. עם זאת, מנועי חיפוש פעלו ללא הרף לפתח שיטות לא רק לאנדקס את המידע, אלא גם "להבין" את תוכנו, ע"מ להיות מסוגלים להציג את העמוד הרלוונטי כתשובה לטווח רחב יותר של שאילתות, שאינן מוגבלות רק לביטויי מפתח ספציפיים. כיום, הבנת אופי והרכב המידע הקיים בעמוד מאפשר למנועי חיפוש לאנדקס אותו בצורה נכונה יותר, ואף לבחור להציגו בצורה יותר רלוונטית בתוצאות חיפוש.

אחד הכלים הקיימים ע"מ לסייע למנועי חיפוש להבין את סוג המידע שהם מאנדקסים, הוא סימון המידע. קיימות מספר טכניקות לסימון המידע אך כולן מהוות המלצה בלבד למנועי חיפוש, ואינן מבטיחות כי מנועי החיפוש אכן יקבלו את הנתונים המסומנים. עם זאת, במרבית המקרים, ובמיוחד בגוגל, אכן נעשה שימוש במידע המסומן. כאשר המידע המסומן מתקבל, העמוד והמידע המסומן זוכים להצגה ויזואלית שונה ואף נרחבת יותר (כתלות בסוג המידע). תצוגה זו מעניקה יתרון ברור על פני תוצאות החיפוש האחרות ואתרים מתחרים, ותורמת רבות להגדלת נפח התנועה לאתר, ומשיכת גולשים ממוקדים יותר אל האתר (וכתוצאה, בין השאר- הגדלת אחוזי המרה ושיפור מדדי השימושיות באתר).

עד לאחרונה, כל צורות סימון המידע התבססו על הוספת מקטעי קוד לעמוד. דרך זו מעט מסורבלת ומצריכה התאמות לכל סוג תוכן בנפרד. כתוצאה, אתרים רבים נמנעו מלעשות שימוש בכלי זה. האתרים שכן בחרו לנצלו- זכו ליתרון ענק על פני המתחרות. לאחרונה, גוגל הוסיפה כלי ניסויי המאפשר סימון מידע ללא תוספת מקטעי קוד. כלי זה קיים כרגע רק לסוג תוכן אחד (אירועים), אך צפוי להתרחב בעתיד.

מטרת מדריך זה היא לסרוק בקצרה את אפשרויות הסימון הקיימות, ולספק לצוות הטכני קישורים למסמכי הנחיות מפורטים של גוגל עבור כל סוג תוכן, כמו גם הפניות לכלי בחינת סימון והמלצות לתעדוף. מדריך זה מספק רקע כללי בלבד- במידה ותזדקקו לפרטים נוספים, כמו גם בחינה צמודה וליווי של הטיפול באתרכם- נשמח לעמוד לרשותכם בכל עת.

2. שיטות סימון

כאמור, שיטות הסימון כולן מצריכות הוספת מקטעי קוד (הכלי הניסיוני של גוגל לסימון ללא קוד יתואר בנפרד בהמשך).

ניתן לחלק את שיטות הסימון הנפוצות לאחת מ-3 השיטות הבאות:

ההבדלים בין שיטות אלו קטנים, ומרבית האתרים עד היום בחרו בסימון בעזרת מיקרו-דאטה, שכן שיטה זו הייתה המומלצת ע"י גוגל. בפועל, כל 3 השיטות מתקבלות ומקבלות יחס זהה במנועי חיפוש, והבחירה בהן היא לפי נוחות המתכנת בלבד. בקישורים בכל הסעיפים הבאים, יינתן מידע לגבי סימון בכל אחת מ3 השיטות.

לאחרונה, ע"מ לשפר את התאימות לכל מנועי החיפוש, גוגל, יאהו, בינג ויאנדקס חברו יחד לייצר שפה משותפת לסימון. שפה זו מבוססת על סימון המיקרו-דאטה אך היא הרבה יותר נרחבת וטכנית. עם זאת, היא מאפשרת לסמן טווח נרחב בהרבה של סוגי מידע, היא מקובלת ב100% ע"י כל מנועי החיפוש, ועתידה להפוך לסטנדרט ברשת. תצורת הסימון החדשה מיוצגת ב Schema.org, ונדון בה בנפרד בהמשך. חשוב לציין שלמרות פיתוח הסינטקס המשותף, גוגל (ושאר מנועי החיפוש) מקבלים לחלוטין גם את כל תצורות הסימון הוותיקות יותר, ומצהירים שימשיכו לקבלם גם בעתיד.

כמו כן, למרות פיתוח הסינטקס המשותף בסכמה, גוגל מפתחת לאחרונה עוד ועוד שרותי סימון נפרדים וקלים לסוגי תוכן בולטים: גוגל לוקאל, גוגל author ועוד (ראו בהמשך), ומנסה למשוך מנהלי אתרים להשתמש בהם. חשוב לזכור כי גוגל הוא מנוע החיפוש מרכזי בישראל ולכן כדאי לעשות שימוש גם בשיטות החדשות של גוגל (ראו בהמשך), אך לא מומלץ לוותר על שיטות הסימון הוותיקות במקביל, וזאת משום ששאר מנועי החיפוש עדיין משתמשים בהם.

3. סוגי המידע הניתנים לסימון (3 השיטות הוותיקות)

סוגי המידע שניתן לסמן ב-3 השיטות הוותיקות הם (לסימון בסינטקס החדש או בכלי הניסויי- ראו סעיפים נפרדים):

  • Breadcrumbs
  • Events
  • Music
  • Organizations
  • People
  • Products
  • Recipes
  • Review ratings
  • Reviews
  • Software applications

סוג המידע שקיבל עד היום הכי הרבה התייחסות ברשת היה Reviews ו Review ratings. להלן סקירה קצרה של כל אחד מסוגי המידע הללו:

  • Reviews ו Review aggregate - מטרת סוג זה הינה להציג ביקורת על מוצר, עסק, שרות וכו. בביקורת יחידה, ניתן לסמן את הפרטים הבאים: שם המוצר, דרוג, כותב הדרוג, תאריך הביקורת, תוכן הביקורת ותקציר הביקורת.

דוגמא להצגת ביקורת  בתוצאות החיפוש של גוגל: שימו לב להצגה הוויזואלית של ציון הדרוג, להצגת שם המדרג ותאריך הביקורת, כמו גם תקציר הביקורת

באוסף ביקורת, ניתן לסמן את הפרטים הבאים: שם המוצר, דרוג ממוצע, מספר חוות הדעת/מספר המדרגים, תקציר הדרוג ותמונה רלוונטית. אוסף ביקורות שסומן כהלכה יוצג בצורה הבאה בגוגל: שימו לב להצגה הוויזואלית של ציון הדרוג הכוכבים), להצגת מספר הביקורות, כמו גם תקציר הביקורת

  • Events- מומלץ שלא לסמן סוג מידע זה בשיטות הישנות, אלא בעזרת הכלי הניסויי החדש של גוגל או בעזרת הסינטקס מסכמה (ראו בהמשך).
  • Music- מאפשר לסמן מידע על קטעי שמע, ולהציגו עם אפשרות גישה ישירות מתוצאות החיפוש. ניתן לסמן פרטי מידע כמו שם השיר, אורכו, אלבום ועוד. דוגמא להצגת נתוני שירים בתוצאות החיפוש של גוגל:

לפרטים נוספים והנחיות שלב אחר שלב לגבי סימון סוג מידע זה - https://support.google.com/webmasters/answer/1623047?hl=en&topic=1088474&ctx=topic

  • Organizations- מיועד לסימון פרטי קשר של ארגונים ועסקים. ניתן לסמן שם, כתובת עמוד הבית, כתובת פיזית, טלפון ומידע מיקום גיאוגרפי. גוגל משתמשת במידע זה לא רק להצגתו בתוצאות החיפוש, אלא גם בכדי לקשר בין עמוד ה"ארגון" לביקורות ופרטים נוספים אודותיו המופיעים באתרים אחרים. סוג זה אינו בשימוש כמעט כיום, בשל האפשרות לשימוש בGoogle local (ראו בהמשך). עם זאת, יש לזכור כי סימון זה מתקבל בכל מנועי החיפוש, בעוד גוגל לוקאל שייך לגוגל בלבד.

לפרטים נוספים והנחיות שלב אחר שלב לגבי סימון סוג מידע זה - https://support.google.com/webmasters/answer/146861?hl=en&topic=1088474&ctx=topic

  • People- מאפשר לסמן אנשים. ניתן לסמן את הפרטים הבאים: שם, גינוי, תמונה, תואר, תפקיד, ארגון, כתובת, וקשרים חברתיים (סימון מכרים, חברים ואנשי קשר). סוג זה אינו בשימוש כמעט כיום, בשל האפשרות לשימוש בGoogle author. עם זאת, יש לזכור כי סימון זה מתקבל בכל מנועי החיפוש, בעוד גוגל author שייך לגוגל בלבד.

דוגמא להצגת אדם בתוצאות החיפוש של גוגל:

לפרטים נוספים והנחיות שלב אחר שלב לגבי סימון סוג מידע זה - https://support.google.com/webmasters/answer/146646?hl=en&topic=1088474&ctx=topic

  • Products ואגרגציית מוצר- מאפשר למנועי חיפוש להציג פרטים על המוצר בתוצאות החיפוש. ניתן לסמן פרטים כגון: שם המוצר, תיאור, מותג, קטגוריה, מחיר, מטבע, מחיר מבצע עד לתאריך, זמינות, כמות, עמוד המוצר באתר, חוות דעת ועוד. ניתן גם להציג סכימה (אגרגציה) למוצר, עם פרטים כמו מחיר ממוצע, מחיר זול ביותר, יקר ביותר ועוד.

דוגמא להצגת מוצר בתוצאות החיפוש של גוגל:

לפרטים נוספים והנחיות שלב אחר שלב לגבי סימון סוג מידע זה - http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?hl=en&answer=146750&topic=1088474&ctx=topic

  • Recipes- מאפשר להציג פרטים של מתכון ישירות בתוצאות החיפוש. ניתן לסמן פרטים כמו: שם המתכון, סוג המאכל, תמונה, תאריך, תקציר, ביקורת, זמן הכנה, זמן בישול, זמן כולל, נתונים תזונתיים, שלבי הבישול, רכיבים, כותב המתכון, כמה מנות מתקבלות ועוד.

דוגמא להצגת מתכון בתוצאות החיפוש של גוגל:

לפרטים נוספים והנחיות שלב אחר שלב לגבי סימון סוג מידע זה - http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?hl=en&answer=173379&topic=1088474&ctx=topic

  • Software applications- מאפשר לאנדקס נכון יישומים ולהציג פרטי יישום ישירות בתוצאות החיפוש. דוגמא להצגת יישום בתוצאות החיפוש של גוגל:

לפרטים נוספים והנחיות שלב אחר שלב לגבי סימון סוג מידע זה - http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?hl=en&answer=1645432&topic=1088474&ctx=topic

4.  סימון בעזרת הסינטקס החדש (Schema.org)

"סכמה" הינו השם שנבחר לפרויקט שיתוף פעולה בין 4 מנועי החיפוש הבולטים בעולם כיום: גוגל, בינג, יאהו ויאנדקס. כאמור, פרויקט זה ייצר סינטקס חדש לסימון סוג התוכן ורכיביו, שמקובל על כל מנועי החיפוש. סינטקס זה מכיל מספר עצום של אפשרויות סימון, מבעלי מקצוע שונים ועד סוגי בתי תפילה שונים, ממסעדות דרך רופאים ועד מלונות ועוד ועוד (לרשימה מלאה של כל סוגי המידע הניתנים לסימון בעזרת סינטקס זה - http://www.schema.org/docs/full.html).

במקביל לצעד זה, גוגל מנסה למשוך מנהלי אתרים לסימון בעזרת כלים חדשים שלה (ראו בהמשך). חשוב לזכור שגוגל הינו מנוע החיפוש השולט בשוק הישראלי, ולכן מומלץ להשתמש בכלים החדשים. עם זאת כלים אלו לא יעבדו במנועי החיפוש האחרים, ולכן כדאי במקביל לבצע סימון גם בעזרת סינטקס סכמה או מיקרו-דאטה.

הסימון בעזרת סכמה מצריך יותר הבנה טכנית מאשר בעזרת השיטות הוותיקות. לפרטים ליישום סינטקס זה לאנשי מקצוע, http://www.schema.org/docs/gs.html לפרטים כלליים, או הקליקו על סוג התוכן הרצוי ברשימת התכנים, http://www.schema.org/docs/full.html ועקבו אחר הנחיות היישום לסוג תוכן זה.

5.  בדיקת תקינות קוד סימון התכנים

לפני ביצוע הסימון בקוד האתר עצמו (וגם לאחר הזרקת קוד הסימון לעמוד), מומלץ לבצע בדיקה של תקינות הקוד. גוגל מאפשרת לבחון את תקינות הסימון, בעזרת כלי שמראה כיצד יראה המידע המסומן בתוצאות החיפוש שלה. ניתן להעתיק אל תיבת הכלי את הקוד שברצוננו לבדוק, ולראות כיצד תראה התוצאה בגוגל, או להדביק URL של העמוד שבו קיים הקוד, ולראות כיצד גוגל מציגו.

חשוב לציין כי גם אם המידע סומן בצורה תקינה והוצג נכון בכלי המבחן- אין בכך ערבות שגוגל אכן תחליט לעשות שימוש במידע המסומן ולהציגו בתוצאות החיפוש! יש בכך רק אישור שהמידע אכן סומן כראוי. כמו כן, הכלי מגיב היטב לסימון בשיטות הוותיקות, אבל עדיין לא מגיב לכל מבני הסימון מסכמה (לפי פרסומים בבלוג הרשמי של גוגל, הטיפול בנושא זה צפוי להיות מושלם בקרוב). הגישה לכלי בחינת הסימון מתבצעת דרך וובמסטרס טולס, אך אין צורך בחשבון וובמסטרס כדי לעשות שימוש בכלי - http://www.google.com/webmasters/tools/richsnippets

6. סימונים נוספים בגוגל

גוגל מעודדת בזמן האחרון צורות סימון נוספות, שאינן סימון ישיר בקוד, אלא שילוב שירותים בין מערכות שונות. כפי שצוין לעיל, מומלץ בהחלט לעשות שימוש במערכות אלו, אך במקביל לסימון בקוד, ולא במקום.

6.1.  גוגל מקומי (Google Local)

שירות זה מיועד לרשת את שרות העסקים הקודם של גוגל (Google places), ע"י איחודו עם הרשת החברתית גוגל פלוס. שרות זה מספק את גוגל גם מבחינת סימון ארגונים וסימון מיקום גיאוגרפי (גאו תגס) בקוד, אך כמובן שלא יתפקד במנועי חיפוש אחרים, ועבורם יש להמשיך ולסמן בקוד.

בדומה לגוגל פלייסס, שרות זה מתפקד אך ורק עבור שירותים בעלי מיקום פיזי (כדוגמת מלונות, מסעדות, מוזיאונים, חנויות), וכולל הליך אימות פיזי שיכול להיות מבוצע אך ורק ע"י בעלי העסק.

השימוש בשרות זה מאפשר לא רק הצגה ויזואלית מורחבת מאוד בתוצאות החיפוש (ראו מטה) וקבלת עמוד המתפקד כ "מיני אתר" ברשת החברתית גוגל פלוס, אלא גם שליטה מלאה בפרטים המוצגים. זהו נתון חשוב, שכן גוגל עלולה לייצר עמודים שכאלו ולהציג את הנתונים עבור מקומות ועסקים גם ללא בקשתם הישירה, אך אז אין לבעלי העסק שליטה על הפרטים המוצגים בעמודים אלו.

בכדי לעשות שימוש בשרות זה, יש ראשית לפתוח חשבון גוגל פלוס. לאחר מכן, דרך חשבון הגוגל פלוס, ניתן לפתוח עמוד local לעסק המבוקש, ולפתוח בהליך האימות.
להנחיות שלב-אחר-שלב לפתיחת עמוד Local לעסק/ מקום - https://support.google.com/plus/answer/1713911?hl=en

להוראות שלב-אחר-שלב לביצוע הליך האימות, http://support.google.com/plus/answer/2609871?hl=en&topic=2661706&ctx=topic ועקבו אחר הנחיות גוגל

דוגמא להצגת מלון בתוצאות חיפוש דרך גוגל לוקאל: תיבה זו מופיעה מימין לתוצאות החיפוש

6.2.  סימון מחבר

סימון זה מתאים רק לתכנים (מאמרים, כתבות, פוסטים, הערות וכו). זהו הליך הפועל בגוגל בלבד- לסימון כותב למנועי חיפוש אחרים, נא היעזרו בסכמה (סעיף קודם).
מהבחינה הטכנית, סימון כותב (מחבר- Author) מאפשר לבצע הליך אימות פשוט שמקשר בין חשבון הכותב ברשת גוגל פלוס, לתוכן שכתב באתר אחר. פעולה זו מסייעת לבניית מעמד הכותב במנועי חיפוש, ובהמשך- מאפשרת לכותב להקרין ממעמדו על מאמר חדש שכתב, ובכך לחזקו במנועי חיפוש.

מבחינת הגולשים, זוהי דרך לגלות תוכן נוסף ממחבר שאותו הגולש אוהב, להיחשף לנושאים חדשים, או להימנע מתוכן שאינו אוהב.

ביצוע הליך האימות הנ"ל מתבצע ב2 שלבים- הוספת תג קישור בין עמוד התוכן לעמוד המחבר בגוגל פלוס, ולאחר מכן, בחשבון הגוגל פלוס- הוספת אתר התוכן כאתר לו המחבר כותב.
להנחיות שלב-אחר-שלב לביצוע הליך זה, נא ראו הוראות גוגל בקישור http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?hl=en&answer=2539557&topic=2371375&ctx=topic . לפרטים כלליים נוספים בנושא סימון מחבר, נא ראו http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?hl=en&answer=1408986&topic=2371375&ctx=topic.

דוגמא לתוצאות חיפוש עם סימון של מחבר:

6.3.  Data Highlighter- כלי ניסיוני של גוגל לסימון נתונים ללא קוד

הצורך בשימוש בקוד, בחלקו מורכב, ע"מ לסמן את תכני האתר, הרתיע רבים מהאתרים מלעשות שימוש באפשרויות סימון התוכן ולזכות ביתרונות שהם מעניקים. בעיה זו התחדדה במיוחד בכל הנוגע לתכנים בעלי מימד זמן (כדוגמת כנסים, אירועים, הופעות, מסיבות ועוד), בהם משך הזמן שנדרש לבצע שינויים בקוד נראה לבעלי אתרים רבים מיותר לאור "תפוגת התוכן" הקרבה.
ע"מ להתגבר על הצורך בשימוש בקוד, גוגל פתחו כלי ניסיוני בשם data highlighter. כלי זה נמצא בבחינה כעת עבור תכני אירועים.
כמו גוגל לוקאל וסימון מחבר- גם כלי זה תקף רק עבור גוגל, ובכדי לחשוף את מהות התוכן למנועי חיפוש אחרים- יש לעשות שימוש בקוד מסכמה. עם זאת, קלות הביצוע בכלי זה מדהימה- פחות מדקה לסימון עמוד, ולכן אלא אם כן יש צורך מהותי בחשיפה למנועי חיפוש נוספים מלבד לגוגל (לדוגמא- בשווקים מחוץ לישראל, כמו רוסיה בה יאנדקס חזק ומתחרה בגוגל, או ארה"ב בה ליאהו ובינג נתחי שוק לא מבטלים), מומלץ לוותר על המאמץ והעליות של סימון בקוד, ולדבוק בכלי זה לסימון עבור גוגל.
הגישה ל data Highlighter מתבצעת מתוך חשבון הWebmasters tools של האתר (לפתיחת חשבון וובמסטרס טולס לאתר- http://www.google.com/webmasters).
בתוך הוובמסטרס טולס, בטאב האופטימיזציה, קיים ה data highlighter.
יש להזין את הURL של העמוד שבו מעוניינים לטפל, והעמוד יטען במערכת. בלב זה, יש פשוט לבחור (highlight) את הטקסט בו רוצים לטפל, ומתוך התפריט שמופיע- לבחור את סוג הנתון שסימנו (שם האירוע, תאריך, אמן, מחיר כרטיס וכו).
בהמשך, לאחר הכנסת הנתונים, המערכת תציע לסקור את האתר ולזהות לבד תבניות תוכן דומות.
ניתן לאשר למערכת (ואז לבדוק את העמודים שהמערכת סימנה ולתקן במידת הצורך), או לא לאשר, ולהמשיך לסמן ידנית את התוכן שרוצים.
המערכת מאפשרת לשמור טיוטות שהתחלנו להמשך טיפול במועד מאוחר יותר,למחוק עמודים שסימנו, לערוך עמודים קיימים וכו.
סה"כ, המערכת נוחה מאוד ואינטואיטיבית, וניתן ללמוד אותה תוך כדי עבודה (המערכת מנחה צעד אחר צעד מה נדרש לבצע). ניתן גם לקרוא פרטים נוספים ולצפות בהדרכה מגוגל בקישור הבא: http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?hl=en&answer=2692911.
דוגמא להצגה בתוצאות חיפוש אורגניות של מידע שסומן במערכת ה data highlighter  כאירועים

6.4.   סימון וידאו

 לסימון פרטי סרטון וידאו בכלל מנועי החיפוש, יש לעשות שימוש בסינטקס מסכמה (http://schema.org/MediaObject). עם זאת, גוגל מאפשר לעשות שימוש גם בפורמט הסימון של פייסבוק share ו Yahoo search monkey (או שניהם בו זמנית). לא רצוי לעשות שימוש ב2 פורמטים אלו- מומלץ לעשות שימוש ישירות בפורמט סכמה ע"מ לחסוך מאמץ ולקבל את כל מנועי החיפוש. כמו כן, צורת סימון זו לא תורמת משמעותית לאתרים בשלב זה, ולכן לא מומלץ להשקיע בה מאמץ רב בשלב זה. לפרטים נוספים והנחיות שלב אחר שלב לגבי סימון סוג מידע זה, ראו http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?hl=en&answer=162163

7. תעדוף סימון

כיום, במיוחד עם השלמת הסינטקס בסכמה, קיימים מאות סוגי תכנים שניתן לסמן, עם זאת, בניגוד ל data highlighter הקל והמצוין, העבודה בעזרת הזרקת מקטעי קוד לסימון התכנים הינה טכנית, ומצריכה זמן עבודה לא מועט, מתכנת/ידע טכני, וכתוצאה- השקעה כספית.
אי לכך, יש חשיבות ברורה לתעדוף הסימון.
לא ראלי (ולא הכרחי) להציף את הקוד בסימון כל סוג תוכן אפשרי. לאתרים בישראל, מומלץ להתמקד בסוגי התכנים הבאים בכדי להפיק מקסימום תועלת:

א.      Google Local

ב.      חוות דעת ומקבצי חו"ד (אם רלוונטי)

ג.       סימון אירועים (עזרת ה data highlighter)

ד.      סימון לפי סוג תוכן מרכזי לאתר. לדוגמא- products אם מדובר בחנות או אתר השוואות, Author אם יש מאמרים וכותבים רבים, People אם עוסקים בכתיבה על אנשים חשובים, Doctor (מסכמה) אם מדובר באינדקס רופאים וכו.

במידה ומדובר באתר בחו"ל, אזי יש לבצע בדיקה ספציפית לפי שוק החיפוש המקומי של סוגי התוכן היעילים ביותר ואחוזי הפעילות והתאימות של כל סימון במנועי החיפוש המקומיים.

נשמח לעמוד לרשותכם בכל עת, ולסייע בפיתוח וביצוע תוכנית סימון לתכנים בהתאם לצרכים הספציפיים של כל אתר.

מאמר זה נכתב ע"י: רועי ואקנין

השירותים שלנו

Traffic

הגדלת טראפיק איכותי וממוקד לאתר עם יחס המרה גבוה יותר להגדלת ההכנסות ולשיפור התוצאות העסקיות.

הגדלת טראפיק איכותי וממוקד לאתר עם יחס המרה גבוה יותר להגדלת ההכנסות ולשיפור התוצאות העסקיות.

Data & Analytics

למדוד, לנתח את התנהגות הגולשים ולקבל החלטות על בסיס דאטה ותוצאות, לטובת שיפור יחס ההמרה על בסיס קבוע ולאורך זמן.

למדוד, לנתח את התנהגות הגולשים ולקבל החלטות על בסיס דאטה ותוצאות, לטובת שיפור יחס ההמרה על בסיס קבוע ולאורך זמן.

Conversion Optimization

חתירה מתמדת לשיפור יחס ההמרה באתר מבוסס התנהגות גולשים וכלי דאטה חכמים, חווית משתמש מצוינת, הנעה לפעולה ותוכן איכותי ממוקד.

חתירה מתמדת לשיפור יחס ההמרה באתר מבוסס התנהגות גולשים וכלי דאטה חכמים, חווית משתמש מצוינת, הנעה לפעולה ותוכן איכותי ממוקד.

Content

התוכן הוא המלך!
ליצור תוכן איכותי, שכתוב לגולשים אנושיים ולא לרובוטים, להגדלת התנועה האורגנית ולהגדלת המכירות והפעולות באתר!

התוכן הוא המלך!
ליצור תוכן איכותי, שכתוב לגולשים אנושיים ולא לרובוטים, להגדלת התנועה האורגנית ולהגדלת המכירות והפעולות באתר!