חוות דעת על מלונות ככלי ליצירת מחקרי שוק

מאי 03, 2015 צוות כרמלון

לסקרי שביעות רצון של אורחים ששהו בבית מלון ישנם יכולת להשפיע ולסייע על היבטים רבים ומגוונים. היתרון הבולט והברור ביותר הוא קבלת משוב ברור וישיר של האורח ששהה במלון ומעוניין לשתף את חוות דעתו על האירוח. כתוצאה מקבלת המשוב, המלון יכול לבצע פעולות מסוימות לשיפור איכות האירוח, ובכך לשפר את דירוגו ואת חוות דעת הגולשים עליו, הן באתר המלון עצמו והן באתרי חוות דעת נוספים. היבט נוסף וחשוב מאוד הוא כלי ניתוח תוכן חוות דעת של חברת TrustYou המאפשרת למלונות לפלח חלק מחוות הדעת של אורחים לצורך מחקרי שוק פנימיים.

למחקר השוק פונקציונליות רבה מאוד ויש להשתמש בתוכנה בתבונה רבה. ראשית, חשוב שהמחקר ישרת את הצורך העיקרי של איסוף משוב בעל ערך מאורחי המלון, אולם מרגע שמושגת מטרה זו - יש לדעת איך לגשת לנתונים שהתקבלו, איך לבחון אותם ובאילו פעולות לנקוט כדי להפיק מהם את המרב. מערכת ניהול (ORM) של כלי ניתוח תוכן חוות דעת של TrustYou מאפשרת למעשה למנהלי מלון להשתמש במידע רחב על בסיס חוות דעת, ובכך להתאים את סקרי שביעות הרצון באופן מדויק ביותר עבור קבוצות שונות.

» ניהול מוניטין ושיפור חוות דעת למלונות 

» לפרטים נוספים על מערכת ניהול המוניטין וחוות הדעת של חברת  TrustYou

היתרונות בשימוש בסקרים לצורך מחקרי שוק

מערכת ה-ORM של TrustYou מאפשרת למנהלי בתי מלון לערוך פילוח שוק ממוקד ומתאימה באופן מדויק את הסקרים לקבוצות אוכלוסייה שונות. כך למשל, אם אתם מעוניינים לדעת יותר על מידת שביעות הרצון של האורחים ממתקני המלון השונים, אתם יכולים לאסוף על כך מידע ממוקד ומפולח ולאחר מכן להשתמש בתוצאות על מנת לפתח מחדש המתקנים הללו, לשדרג אותם או לשווק אותם עבור אורחים אחרים.

פילוח האורחים:

מנהל בית מלון צריך לפלח את האורחים שלו בהתבסס על היעדים העסקיים של המלון ובהתאם לכמה פרמטרים בולטים וחשובים:

  • דמוגרפי: מין, גיל, מצב משפחתי
  • גיאוגרפי: עיר, מדינה, שפה
  • התנהגותי: חברות במועדון לקוחות / תכנית נאמנות/ מותג
  • סוג נסיעה: נסיעת עסקים, חופשת פנאי, חופשה רומנטית או משפחתית וכו'
  • מטרת השהייה: אירוע, נופש, ארוחת במסעדת וכו'
  • פסיכולוגי: הכנסה, אורח חיים, מאפייני אישיות, תחביבים, מותגים אהובים וכו'
  • אחר: מספר החדרים, איך ואיפה הוזמנה החופשה וכו'

סקרים ממוקדים יותר = חוות דעת טובות יותר

חשוב לדעת, שככל שסקרי שביעות הרצון יהיו טובים וממוקדים יותר, כך לנשאלים יהיה קל יותר לספק עבורם נתונים מדויקים ואמינים ולהשלים את התשובות לכל השאלות. כתוצאה - שיעור חוות הדעת על הסקרים יהיה גבוה יותר ויאפשר למנהלי המלון לקבל החלטות המבוססות על מידע אמין ואמיתי שנאסף מהשטח. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לבנות סקרים יעילים ומוצלחים:

קצר ולעניין: ככל שתשאלו שאלות רבות יותר - כך תקבלו פחות תשובות מלאות. בשל כך, הקפידו שסקר שביעות רצון יהיה תמציתי כל האפשר, כך שיבטיח שתקבלו חוות דעת רבות ואיכותיות ככל האפשר.

מבנה לוגי: תכננו בתובנה את מבנה הסקר שלכם עם רצף עקבי והגיוני. מומלץ להתחיל עם שאלות כלליות יותר, ובהדרגה לעבור לשאלות ממוקדות יותר. אם חשוב לכם לקבל פרטים אישיים של האורחים כמו מקום מגורים, גיל וכו', רצוי למקם שאלות אלו בסוף הסקר, להסביר מדוע הנתונים הללו חשובים לטובת הסקר וכן ליידע את המשיבים שהתשובות שימסרו תישמרנה בסודיות.

משעשע ומעניין: עצבו את הסקר שלכם בצורה מושכת ומעניינת, תוך שימוש בכלים אינטראקטיביים וגרפיים שיעזרו לשפר את כמות חוות הדעת.

מדדים עיקריים להתמקד בהם

סקר שביעות רצון הוא כלי רב עוצמה המספק תובנות מצוינות על לקוחות - הדעות שלהם, טעמם האישי והנטיות שלהם על אופן ואופי האירוח המועדף עליהם. על מנת שבית מלון ימצה באופן מקסימלי את המידע העולה בסקרים אלו, ויעשה בהם שימוש מושכל ויעיל, חשוב להתמקד על כמה מדדים מרכזיים:

ציון כולל: הציון הכולל שניתן למלון הוא הדעה הכללית של האורח על השהות שלו במלון. ציונים אלה מאפשרים למלונות להעריך את הביצועים שלהם במהירות, לתקן את הדרוש תיקון, לשפר, לקבוע מגמות, לאתר מלונות עם הביצועים הטובים ביותר וללמוד דרכם ולבנות תוכנית שיווקית מוצלחת בסביבה תחרותית.

המלצות הדירוג: כמות האורחים הממליצים על מלון לחברים אחרים היא אינדיקטור משמעותי שמרמז על כוונותיו של האורח  - האם הוא מתכוון לחזור שוב לחופשה במלון או לא. מן הסתם, ככל שההמלצות לחברים רבות יותר - משמע שהאורחים יחזרו למלון בסבירות גבוהה.

ניתוח תוכן חוות הדעת: ניתוח זה מצביע על הרגש שחשים אורחים להיבט מסוים של מלון, כמו: טיב השירות, איכות המזון, גודל החדר, שירותי האינטרנט, וכו'. בבחינת הנתונים יש להבין האם מייחסים להיבטים אלו רגשות שליליים או חיוביים. בנוסף, כולל ניתוח תוכן חוות הדעת גם קטגוריות משנה שמוסיפות שכבת מידע נוספת, וכוללות היבטים כמו שירות ידידותי, ניקיון החדרים וכו'.

אודות TrustYou

TrustYou הינה חברה המספקת כלים לניהול חוות דעת ומוניטין באונליין, בתחום תעשיית האירוח. TrustYou מנטרים ומנתחים חוות דעת מרחבי האינטרנט ומרכזים את כל הנתונים והתובנות לממשק ידידותי ונוח לשימוש. המטרה היא לאפשר למלונאים להבין מה נאמר עליהם באינטרנט, לנהל את המוניטין שלהם ברשת, לשפר את נקודות התורפה של המלון ולהגדיל את המכירות בהתאם.

ה- Meta Reviews של TrustYou מבוססים אך ורק על חוות דעת מאומתות של מטיילים מיותר מ-250 מקורות מרחבי העולם. הם אינם כוללים נתונים מ- TripAdvisor.

למידע על השירותים אותם אנו מציעים ב"כרמלון" בתחום ניהול מוניטין ושיפור חוות דעת למלונות – לחץ כאן

תחומי פעילות

בהתבסס על הידע הרחב שלנו בענף התיירות, אנו מספקים פתרונות בהתאמה אישית המגדילים את שיעור ההזמנות הישירות באתרי המלונות.

סיפור ההצלחה של רשת מלונות פתאל

סיפור ההצלחה של רשת מלונות פתאל
אנו עובדים עם רשת מלונות פתאל משנת 2016, שיפרנו את תהליך ההזמנה במנוע ההזמנות, ואנו שותפים בהקמה וניהול קמפייני PPC ממוקדי ROI, בין כמה אסטרטגיות שיווק דיגיטלי אחרות המגדילות באופן משמעותי את כמות ההזמנות הישירות מהאתר.

קרא עוד

195%+ גידול בהמרות האורגניות, בהשוואה בין השנים
2019 ל-2018

"כחלק מאסטרטגיית השיווק שלנו לשווקים בינלאומיים, רצינו להגדיל את הנוכחות הדיגיטלית שלנו ולמקד לקהלים חדשים ביעדים שונים. באמצעות הפתרונות שהמליצה לנו חברת כרמלון שיווק דיגיטלי, שיפרנו את התוצאות העסקיות של רשת מלונות פתאל בנכסים הדיגיטליים שלנו, תוך התמקדות בשיפור התנועה האורגנית מ- SEO, מדיה ממומנת ופרסום Metasearch. "
ענת אהרון
מנהלת אגף שיווק ומכירות
סחר אלקטרוני הוא ענף המתפתח בצמיחה מתמדת עם עסקים רבים המתחרים על לקוחות ומכירות. אנו מציעים שירותי שיווק דיגיטלי מדויקים המגדילים את שיעור המכירות המקוונות.

ענף הרכב יכול לנצל את מלוא היתרון של שיווק דיגיטלי חכם כדי להגיע ליותר לקוחות. אנו מציעים אסטרטגיות שיווק שיביאו יותר קונים לאולם התצוגה.

סיפור ההצלחה של אאודי

סיפור ההצלחה של אאודי
אאודי ישראל בחרה בנו ללוות אותה בהקמת פלטפורמות השיווק הדיגיטלי, שיתוף פעולה מוצלח שהביא לגידול של 20%+ ביחס ההמרה של האתר וגידול של 24%+ בתנועה האורגנית, בשנת 2019 לעומת 2018, .

קרא עוד

24%+ גידול בתנועה האורגנית,
2019 לעומת 2018

"אנו עובדים עם צוות כרמלון שיווק דיגיטל מאז שנת 2016, אנו שמחים מאוד מרמת השירות והמקצועיות הגבוהה והגישה הפרואקטיבית. יש לנו שיתוף פעולה מעולה ואנו מגדילים את היעדים ואת הביצועים הדיגיטליים של הנכסים הדיגיטליים שלנו."
ג'קי הר ציון
מנהל דיגיטל, צ'מפיון מוטורס
אף שוק אינו זקוק לתובנות מדויקות וניתנות להפעלה יותר מאשר המגזר הפיננסי. אנו משתמשים באסטרטגיות UX, SEO ו- SEM כדי להגדיל את נראות המותג ולייצר יותר תנועה רלוונטית לאתר.

אנו עוזרים למותגי מוצרי צריכה להתגבר על האתגרים שבהתמודדות עם תאגידי הענק.

השירותים שלנו

Traffic

הגדלת טראפיק איכותי וממוקד לאתר עם יחס המרה גבוה יותר להגדלת ההכנסות ולשיפור התוצאות העסקיות.

הגדלת טראפיק איכותי וממוקד לאתר עם יחס המרה גבוה יותר להגדלת ההכנסות ולשיפור התוצאות העסקיות.

Data & Analytics

למדוד, לנתח את התנהגות הגולשים ולקבל החלטות על בסיס דאטה ותוצאות, לטובת שיפור יחס ההמרה על בסיס קבוע ולאורך זמן.

למדוד, לנתח את התנהגות הגולשים ולקבל החלטות על בסיס דאטה ותוצאות, לטובת שיפור יחס ההמרה על בסיס קבוע ולאורך זמן.

Conversion Optimization

חתירה מתמדת לשיפור יחס ההמרה באתר מבוסס התנהגות גולשים וכלי דאטה חכמים, חווית משתמש מצוינת, הנעה לפעולה ותוכן איכותי ממוקד.

חתירה מתמדת לשיפור יחס ההמרה באתר מבוסס התנהגות גולשים וכלי דאטה חכמים, חווית משתמש מצוינת, הנעה לפעולה ותוכן איכותי ממוקד.

Content

התוכן הוא המלך!
ליצור תוכן איכותי, שכתוב לגולשים אנושיים ולא לרובוטים, להגדלת התנועה האורגנית ולהגדלת המכירות והפעולות באתר!

התוכן הוא המלך!
ליצור תוכן איכותי, שכתוב לגולשים אנושיים ולא לרובוטים, להגדלת התנועה האורגנית ולהגדלת המכירות והפעולות באתר!